10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
03 вересня 2018 року СєвєродонецькСправа № 812/6055/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганського області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
20 серпня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла вищевказана заява у якій заявник просить суд замінити сторону у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, в обґрунтування якої зазначено таке.
21.08.2013 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 812/6055/13-а про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове соціальне страхування з ФОП ОСОБА_1 у сумі 7413,32 грн. 06.09.2013 державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби ГТУЮ в Луганській області винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 39639749. Станом на теперішній час виконавчий лист знаходиться на примусовому виконанні, заборгованість не погашена.
11.08.2013 набрав чинності Закон України від 04.07.2013 № 406-VII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406-VII), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України. Білокуракинським ОУПФУ було передано заборгованість платників єдиного внеску до Головного управління ДФС у Луганській області. Таким чином, в спірних відносинах стягувачем повинно бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Представник заявника в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлявся належним чином, у заяві про заміну сторони виконавчого провадження просив проводити судове засідання без його участі (арк. спр. 101) та надав клопотання від 03.09.2018 за вх. № 20883/2018 про розгляд справи без його участі.
Боржник в судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення боржника про дату, час та місце слухання заяви (арк. спр. 103).
Представник Головного управління ДФС у Луганській області в судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо його належного повідомлення про дату, час та місце розгляду заяви (арк. спр. 104).
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 31.07.2013 позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 7413,32 грн задоволено повністю (арк. спр. 21-22).
Згідно даних КП ДСС виконавчий лист видано стягувачу 21.08.2013.
Державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області 06.09.2013 відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа від 21.08.2013 про стягнення з ФОП ОСОБА_2 заборгованості у сумі 7413,32 грн (арк. спр. 85).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.04.2018 замінено стягувача у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа у справі № 812/6055/13-а, виданого 21.08.2013 Луганським окружним адміністративним судом, з Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області (92600, Луганська область, Сватівський район, місто Сватове, площа 50-ти річчя Перемоги, будинок 38, ідентифікаційний код 21792614) на Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Історична, будинок 81, ідентифікаційний код 41246789) (арк. спр. 69-71).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:
у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;
у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;
у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;
у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;
у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Відповідно до акта приймання-передачі від 01.10.2013 Пенсійний фонд України передає Міністерству доходів і зборів України сальдо розрахунків платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сальдо авансових платежів/переплат, інформацію з карток особливих рахунків платників, які приймають добровільну участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні.
Відповідно до акта від 03.10.2013 про передачу даних з карток особових рахунків платників єдиного внеску до органів Міністерства доходів і зборів УПФУ в Сватівському районі Луганської області передає, а Сватівська об'єднана Державна податкова інспекція Міністерства доходів і зборів України отримує сальдо розрахунків платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сальдо авансових платежів/переплат, інформацію з карток особливих рахунків платників, які приймають добровільну участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні (арк. спр. 87-88).
11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.
Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі за текстом - Закон № 2464).
Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.
З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби та від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України , слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів та його територіальних органів.
Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Державні податкові інспекції згідно зі статтею 19-3 Податкового кодексу України здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Таким чином, до функцій Головного управління ДФС у Луганській області відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" змін до Податкового кодексу України входить функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня та вище і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.
Державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області 13.02.2018 відкрито виконавче провадження ВП № 39639749 з примусового виконання виконавчого листа від 21.08.2013 про стягнення з ФОП ОСОБА_2 заборгованості у сумі 7413,32 грн (арк. спр. 85).
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України У разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною п'ятою статті 15 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
З огляду на вищевикладене суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області.
Керуючись статтями 241,248,379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганського області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості задовольнити.
Замінити сторону в виконавчому провадженні ВП № 39639749 з примусового виконання виконавчого листа № 812/6055/13-а, виданого Луганським окружним адміністративним судом 21.08.2013, а саме: стягувача - Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (код ЄДРПОУ 41246789, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Історична, будинок 81), на Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяА.Г. Секірська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2018 |
Оприлюднено | 04.09.2018 |
Номер документу | 76185233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні