Ухвала
від 10.08.2021 по справі 812/6055/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником

10 серпня 2021 року СєвєродонецькСправа № 812/6055/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши заяви Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження ВП № 56240704 у справі № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб`єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

29 липня 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження ВП № 56240704 у справі № 812/6055/13-а з Головного управління ДПС у Луганській області (код 43143746) на Головне управління ДПС у Луганській області (код ВП 44082150).

Ухвалою суду від 03.08.2021 заяву Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження ВП № 56240704 у справі № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб`єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, призначити до розгляду у відкритому судовому засіданні на 10 серпня 2021 року.

Заявник та відповідач (боржник) в судове засідання не прибули. Про дату, час та місце судового розгляду заяви були повідомлені належним чином, причини не прибуття суду не повідомили.

Враховуючи вимоги ч.2 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) та неявку осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, суд перейшов до розгляду заяви у порядку письмового провадження.

Оскільки, розгляд заяви здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та додаткові докази, подані на обґрунтування заяви, суд встановив наступне.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 31.07.2013 позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб`єкта підприємницької діяльності-фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в сумі 7413,32 грн задоволено повністю (арк. спр. 21-22).

Згідно даних КП ДСС виконавчий лист видано стягувачу 21.08.2013.

Державним виконавцем Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області 06.09.2013 відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа від 21.08.2013 про стягнення з ФОП ОСОБА_2 заборгованості у сумі 7413,32 грн (арк. спр. 85).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.04.2018 замінено стягувача у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа у справі № 812/6055/13-а, виданого 21.08.2013 Луганським окружним адміністративним судом, з Управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області (92600, Луганська область, Сватівський район, місто Сватове, площа 50-ти річчя Перемоги, будинок 38, ідентифікаційний код 21792614) на Білокуракинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Історична, будинок 81, ідентифікаційний код 41246789) (арк. спр. 69-71).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2018 року замінено сторону в виконавчому провадженні ВП № 39639749 з примусового виконання виконавчого листа № 812/6055/13-а, виданого Луганським окружним адміністративним судом 21.08.2013, а саме: стягувача - Білокуракинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (код ЄДРПОУ 41246789, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Історична, будинок 81), на Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72). (а.с. 108-110).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.

До переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються входить Головне управління ДПС у Луганській області.

Згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 Головне управління ДФС у Луганській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.

Відповідно до положення про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 № 14 Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області.

З 05.08.2019 Головне управління ДФС у Луганській області перебуває в процесі припинення, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Абзацом другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з абзацом четвертим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

21.08.2019 Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р «Питання Державної податкової служби» , яким вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 «Про початок діяльності Державної податкової служби України» розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.

Відповідно до постанови КМУ від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Так, зокрема створено Головне управління ДПС у Луганській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Луганській області.

Відповідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осію, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» 31.07.2019 проведена державна реєстрація юридичної особи Головного управління ДПС у Луганській області.

Згідно із абзацом 5 пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Луганській області, останнє є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів державної податкової служби від 30.09.2020 № 893 вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого, у тому числі, включено Головне управління ДПС у Луганській області.

Абзацами 3 та 4 пункту 2 вказаної постанови встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державної податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Наказом Державної податкової служби України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 30.09.2020 № 529 утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Луганській області.

30.09.2020 проведено державну реєстрацію створення Головного управління ДПС у Луганській області як відокремленого підрозділу (ідентифікаційний код ВП 44082150) юридичної особи - ДПС України (ідентифікаційний код 43005393), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №1000741030008085321.

Наказом Державної податкової служби України Про ліквідацію територіальних органів ДПС від 08.10.2020 № 556 ліквідовано Головне управління ДПС у Луганській області.

Наказом Державної податкової служби України Про затвердження положень про територіальні органи ДПС від 12.11.2020 № 643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Луганській області.

Відповідно до абз.3 пункту 1 вказаного Положення Головне управління ДПС у Луганській області як відокремлений підрозділ ДПС України є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746).

Наказом Державної податкової служби України Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій від 24.12.2020 № 755 з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893.

Разом з тим, судом також встановлено, що Головне управління ДПС у Луганській області станом на час розгляду заяви судом перебуває в стані припинення.

Отже, Головне управління ДПС у Луганській області, як юридична особа не ліквідоване, проте його функціональні обов`язки передані до Головного управління ДПС у Луганській області як територіального органу ДПС на правах відокремленого підрозділу.

Відповідно до вимог ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з ч.4 ст.379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

У відповідності до правових висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 29.01.2020 у справі №815/1303/17 (№К/9901/43501/18), заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.

Відтак, розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та додані до неї матеріали, суд вважає її обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення.

Керуючись ст.243,248,256,379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про заміну сторони виконавчого провадження ВП № 56240704 у справі № 812/6055/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області до суб`єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити.

Замінити Головне управління ДФС у Луганській області (місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, ідентифікаційний код 39591445) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області, як територіальний орган утворений на правах відокремленого підрозділу (місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, ідентифікаційний код ВП 44082150).

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяІ.В. Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2021
Оприлюднено11.08.2021
Номер документу98884882
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6055/13-а

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Постанова від 31.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні