Справа № 815/2328/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2018 року м.Одеса
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Аракелян М.М.
За участю секретаря - Гуманенко В.О.
За участю сторін:
Від позивача: Щербина Ю.І. - за довіреністю
Від відповідача: Бутрик А.О - за довіреністю
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Приватного підприємства ВС-СЕРВІС (65025, м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, буд. 108, кв. 9) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
16 травня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Приватного підприємства "ВС-СЕРВІС", в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 05 березня 2018 року №608268/34506837 про відмову в реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 80000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13333,33 грн., складену Приватним підприємством "ВС-СЕРВІС"; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №542 від 27.11.2017 року на загальну суму 80000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13333,33 грн., складену Приватним підприємством "ВС-СЕРВІС", в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що між ПП ВС-СЕРВІС та МП ІНТЕКС (код ЄДРПОУ 13890604) укладено договір на перевезення вантажів автомобільним транспортом №7 від 01.04.2015 року, предметом якого є надання послуг з організації перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів. На виконання вказаного договору ПП ВС-СЕРВІС проведено повний комплекс послуг з перевезення вантажу на загальну суму 80000 грн. (в т.ч. ПДВ - 13333,33 грн.), що підтверджується актом надання послуг №542 від 27.11.2017 року. На виконання умов вищезазначеного договору та вимог податкового законодавства позивачем була складена податкова накладна №542 від 27.11.2017 року, яка через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів була направлена на реєстрацію до податкового органу. Проте, відповідно до квитанції №1 від 06.12.2017 року, реєстрацію вказаної податкової накладної №542 було зупинено. Після подання первинних бухгалтерських документів до ДФС, що складені відповідно до вимог законодавства, від податкового органу надійшла Квитанція №2 від 05.03.2018 року, згідно з якою відповідно до рішення Комісії ДФС України №608268/34506837 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних. ПП ВС-СЕРВІС надало для розгляду Комісії всі необхідні документи первинної бухгалтерії та договір, що підтверджує взаємовідносини контрагентів. При цьому, відповідачем не враховано вид діяльності ПП ВС-СЕРВІС згідно КВЕД ДК009:2010 - 52.29 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту . У рішеннях про зупинення реєстрації та відмову в реєстрації податкової накладної Державною фіскальною службою України не зазначено, які саме з наданих позивачем до контролюючого органу документів складено з порушенням законодавства, та в чому таке порушення полягає та/або яких документів було недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що прийняте комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 21.05.2018 року адміністративний позов ПП "ВС-СЕРВІС", відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 169 КАС України залишено без руху у зв'язку з невідповідністю вимогам ст.160 КАС України, та встановлено строк для усунення недоліків шляхом надання до суду позовної заяви приведеної у відповідність ч.5 ст. 160 КАС України з зазначенням засобів зв'язку, офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти учасників справи, ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідача.
07 червня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання щодо усунення недоліків адміністративного позову (вх.№16105/18).
Ухвалою суду від 12.06.2018 року відкрито провадження у справі №815/2328/18. Розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін.
11 серпня 2018 року від представника позивача до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№19999/18) в якому, посилаючись на положення ст. 201 ПК України, вимоги п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Мінфіну України від 13.06.2017р. №567, п. 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №566, представник відповідача заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не надано до податкових накладних первинні документи щодо договорів, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції, постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі розрахунків фактури/інвойсу, документів щодо підтвердження відповідності продукції, які були б достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної.
31 липня 2018 року від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вх.№21992/18), в якій зазначено, що в рішенні комісії ДФС України №608268/34506837 про відмову в реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року не зазначається, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Ухвалою суду від 08.08.2018 року закрите підготовче провадження у справі №815/2328/18 та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 22.08.2018 року о 12:00 год.
У судовому засіданні 22.08.2018 року представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення відповідача, заслухавши пояснення представників, перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Приватне підприємство ВС-СЕРВІС (код ЄДРПОУ 34506837) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 10.07.2016 року №15561020000020872, перебуває на обліку як платник податків в Державній податковії інспекції у Суворовському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області від 10.07.2006 року та займається наступними видами діяльності: Код КВЕД 46.12 - Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; Код КВЕД 46.90 - Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуками; Код КВЕД 46.90 - Неспіціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 49.41 - Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.21 - Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 52.24 - Транспортне оброблення вантажів; Код КВЕД 52.29 - Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний).
01 квітня 2015 року між ПП ВС-СЕРВІС та МП ІНТЕКС (код ЄДРПОУ 13890604) укладено договір №7 на перевезення вантажів автомобільним транспортом, за умовами якого Замовник доручає Перевізнику організацію щодо надання транспортних послуг з перевезення вантажів Замовника (п.1.1).
На виконання вимог п.201.10. ст.201 ПК України, на підставі акту №542 від 27.11.2017 року про надання автомобільних та експедиторських послуг по договору №7 від 01.04.2015 року та рахунку-фактурі №542 від 27.11.2017 року ПП ВС-СЕРВІС було складено та направлено засобами електронного зв'язку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податку накладну №542 від 27.11.2017 року.
За результатами розгляду вищевказаної податкової накладної, контролюючим органом 06.12.2017 року позивачу надіслано квитанцію №1, у якій зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:52.29. У зв'язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.
Сторонами справи визнається, що 28.02.2018 року позивачем на адресу податкового органу було направлено повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, з поясненням, що Приватне підприємство ВС-СЕРВІС працює по КВЕД 52..29 - послуги транспортно-експедиторських агентств та здійснює послуги по організації транспортних вантажних перевезень з доданими документами, а саме: рахунок-фактура №542 від 27.11.2017 року; Акт №542 від 27.11.2017 року про надання автомобільних та експедиторських послуг по договору №7 від 01.04.2015 року; договір на перевезення вантажу автомобільним транспортом №7 від 01.04.2015 року; платіжне доручення від 27.11.2017 року №679 на суму 80000грн., відомість про вантаж б/н що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією №1 від 28.02.2018 року про отримання та збереження документів на центральному рівні.
За результатами розгляду поданих документів, 05.03.2018 року Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, прийняте Рішення №608268/34506837 про відмову у реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року, оскільки платником податків надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 29.03.2017р. №190).
Відповідно до положень п.56.23 ст. 56 ПК України ПП ВС-СЕРВІС було оскаржено вищезазначене рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в адміністративному порядку шляхом направлення на адресу ДФС України відповідної скарги, за результатами розгляду якої 03.04.2018 року Комісією з питань розгляду скарг ДФС України прийнято рішення №32377/34506837, відповідно до якого скаргу позивача залишено без задоволення, а Рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної - без змін.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся з даним адміністративним позовом.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797- VIII до Податкового кодексу України внесено ряд суттєвих змін, та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
У зв'язку з чим статтю 201 Податкового кодексу України доповнено пунктом 201.16 наступного змісту: "реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу".
Відповідно до п.74.2 ст.72 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246 (зі змінами та доповненнями), відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до положень 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №753/30621 (зі змінами та доповненнями) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Відповідно до положень п. 201.16.1. ст. 201 ПК України (в редакції чинній на момент прийняття рішення про зупинення), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №754/30622 (зі змінами та доповненнями), котрим передбачено надання платником податків для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв платник податків надає: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів визначено Порядком роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим Наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017р. №566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №752/30620 (зі змінами та доповненнями) згідно з пунктом 2 якого Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" визначено підстави для прийняття комісією рішень про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.
Приписами пп. 201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017 року підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
В порушення вимог пп.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України, які вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію, у вищезазначеній Квитанції №1 наведене лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, на виконання вимог п. 201.16.1.- 201.16.2. ст.201 ПК України ПП ВС-СЕРВІС були надані необхідні документи, якими підтверджується здійснення операцій по спірній податковій накладній. Перелік наданих документів відповідає переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року № 567.
Так, в матеріалах справи наявні наступні документи, що спростовують доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, та підтверджують факт реалізації послуги з транспортування вантажу позивачем його контрагенту - ТОВ ІНТЕКС : рахунок-фактурна №542 від 27.11.2017 року; докази відвантаження/завантаження контейнерів на судна за період з 16.11.2017 року по 30.11.2017 року; №542 від 27.11.2017 року про надання автомобільних та експедиторських послуг по договору №7 від 01.04.2015 року; договір на перевезення вантажу автомобільним транспортом №7 від 01.04.2015 року; платіжне доручення від 27.11.2017 року №679 на суму 80000грн.; подорожній лист №961543 від 27.11.2017 року; договір оренди автотранспортних засобів від 17.08.2017 року.
На думку суду, наявність вищезазначених документів, які були надані відповідачу разом з повідомленням №1 року від 28.02.2018 року була достатньою для підтвердження реальності господарських операцій за договором перевезення вантажів автомобільним транспортом №7 від 01.04.2015 року та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №542 від 27.11.2017 року.
Натомість, відповідачем не надано будь-яких пояснень щодо невідповідності наданих позивачем до контролюючого органу документів вимозі достатності для проведення реєстрації податкових накладних, або їх невідповідності чинному законодавству.
Відповідно до пунктів 4-9, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №566, документування діяльності Комісії здійснюється державною мовою. До складу Комісії включаються посадові особи ДФС. Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж семи членів. Голова Комісії та її персональний склад затверджується ДФС. Голова Комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на Комісію завдань та функцій, головує на її засіданнях та визначає коло питань, що підлягають розгляду. Голова Комісії визначає функціональні обов'язки кожного члена Комісії. У разі відсутності голови Комісії його обов'язки виконує заступник голови Комісії. У разі відсутності голови Комісії та його заступника обов'язки голови Комісії виконує один з членів Комісії, який обирається Комісією. Секретар Комісії забезпечує підготовку проведення засідань та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях Комісії, ведення протоколів засідань Комісії. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання Комісії визначає її голова. Засідання Комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу. Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації. Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо). Розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби);3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення. Особи, які не є членами Комісії, не можуть брати участі у заслуховуванні доповідей членів Комісії, внесенні пропозицій членами Комісії, обговоренні та голосуванні. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. Номер рішення Комісії складається з порядкового номера реєстрації та коду платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, або податкового номера, або реєстраційного номера облікової картки платника податків, або серії та/або номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). Комісія у день прийняття рішення вносить відповідний запис до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації. У разі відсутності секретаря Комісії його обов'язки виконує один із членів Комісії, який обирається Комісією.
Відповідач, заперечуючи проти позову, не надав суду доказів, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року було ухвалено у визначений чинним законодавством спосіб, а саме, шляхом проведення засідання Комісії, складання протоколу Комісії, не підтверджена правомочність її складу при прийнятті рішення, розгляду поданих позивачем документів, а також висновку контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкових накладних або про відмову у реєстрації.
В матеріалах справи відсутній протокол засідання Комісії з результатами голосування - належний та допустимий доказ того, що ДФС України, приймаючи оскаржені рішення, діяла у спосіб, що передбачений чинним законодавством, та обґрунтовано відмовила у реєстрації податкової накладної на підставі висновку контролюючого органу.
Суд не вправі керуватись припущеннями щодо мотивів ухвалення контролюючим органом оскаржуваного рішення за відсутності будь-яких доказів, що доводять, яким чином та з яких мотивів відповідач виходив при його прийнятті.
Враховуючи зазначені приписи чинного законодавства суд дійшов висновку, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України.
Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, підпункт 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України вимагав від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567. Визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 "Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
Сукупність первинних документів, наданих позивачем до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо реальності операцій по договору на перевезення вантажів автомобільним транспортом №7 від 01.04.2015 року, на виконання вимог якого складено спірну податкову накладну.
Відповідно до п.57-1 Перехідних положень ПК України податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 200-1.3 та 200-1.9 статті 200-1 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім: податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу; податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу вищенаведеного суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №608268/34506837 від 05.03.2018 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права; 2) рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; 3) гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; 4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі; 5) обов'язковість судового рішення; 6) забезпечення права на апеляційний перегляд справи; 7) забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом; 8) розумність строків розгляду справи судом; 9) неприпустимість зловживання процесуальними правами; 10) відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Заперечуючи проти позову, відповідач жодним чином не обґрунтував та не довів належними та допустимими доказами, в чому саме полягає складення позивачем поданих документів з порушенням законодавства та/або чому подані документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію спірної податкової накладної.
Тобто неповнота та необґрунтованість оскаржуваного рішення не була усунена в ході судового розгляду справи, чим відповідач припустився порушення вимог ч.2 ст.77 КАС України.
Згідно зі ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Суд вважає, що виходячи з положень п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, з метою повного та ефективного захисту прав позивача підлягає задоволенню й позовна вимога про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №542 від 27.11.2017 року.
Враховуючи вищевикладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Приватного підприємства ВС-СЕРВІС у повному обсязі.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачений судовий збір в розмірі 1762 грн. відповідно до платіжного доручення №1144 від 14.05.2018 року, який згідно з ч.1 ст.139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 262, 255, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративну позовну заяву Приватного підприємства ВС-СЕРВІС (65025, м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, буд. 108, кв. 9; код ЄДРПО: 34506837) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; код ЄДРПОУ: 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 05 березня 2018 року №608268/34506837 про відмову в реєстрації податкової накладної №542 від 27.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 80000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13333,33 грн., складену Приватним підприємством "ВС-СЕРВІС".
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №542 від 27.11.2017 року на загальну суму 80000,00 грн., в т.ч. ПДВ 13333,33 грн., складену Приватним підприємством "ВС-СЕРВІС", в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; код ЄДРПОУ: 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства ВС-СЕРВІС (65025, м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, буд. 108, кв. 9; код ЄДРПОУ: 34506837) судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві)грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повне рішення складено 03.09.2018 року.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2018 |
Оприлюднено | 04.09.2018 |
Номер документу | 76185919 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні