Рішення
від 31.08.2018 по справі 826/10757/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

31 серпня 2018 року справа №826/10757/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Яцюти М.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом 1. ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1.) до 1. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Мосендз Марини Юріївни (далі по тексту - відповідач 1, Державний реєстратор Мосендз М.Ю.) 2. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Хаустової Марії Євгенівни (далі по тексту - відповідач 2, Державний реєстратор Хаустова М.Є.) 3. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Орел Лариси Вікторівни (далі по тексту - відповідач 3, Державний реєстратор Орел Л.В.) 4. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Іванюхи Олега Володимировича (далі по тексту - відповідач 4, Державний реєстратор Іванюха О.В.) 5. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Карташову Марину Павлівну (далі по тексту - відповідач 5, Державний реєстратор Карташова М.П.) 6. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Максименко Лариси Іванівни (далі по тексту - відповідач 6, Державний реєстратор Максименко Л.І.) 7. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганни Леонідівни (далі по тексту - відповідач 7, Державний реєстратор Антощенко Г.Л.) треті особи 1. Публічне акціонерне товариство "Київське автотранспортне підприємство 13003" (далі по тексту - третя особа 1, ПАТ "Київське автотранспортне підприємство 13003") 2. Головне територіальне управління юстиції у місті Києві (далі по тексту - третя особа 2, ГТУЮ у м. Києві) 3. Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - третя особа 3, Департамент з питань реєстрації виконавчого органу КМР (КМДА) 4. Печерська районна в місті Києві державна адміністрація (далі по тексту - третя особа 4, Печерська РДА) проскасування реєстраційних дій, щодо яких в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено записи від 26 грудня 2012 року №10701070023010466, від 25 липня 2013 року №10701050027010466, від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, від 05 грудня 2014 року №10701050032010466, від 02 лютого 2016 року №10701070037010466, від 02 червня 2016 року №10701070038010466, стосовно відомостей про ПАТ "Київське автотранспортне підприємство 13003" В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає, що відповідачами в порушення Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" протиправно внесені відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців щодо змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах, оскільки скасування реєстраційної дії від 18 грудня 2012 року тягне за собою скасування всіх наслідків цієї дії, тобто скасування всіх подальших реєстраційних дій та відповідних записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у зв'язку із чим, порушено його права як акціонера даного товариства.

За результатами перегляду постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 липня 2015 року та постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 25 жовтня 2015 року в адміністративній справі №826/10757/15, Вищим адміністративним судом України прийнято ухвалу від 14 грудня 2016 року №К/800/49681/15, якою скасовано вказані рішення судів попередніх інстанцій та направлено справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 березня 2017 року адміністративну справу №826/10757/15 прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 листопада 2017 року замінено первинних відповідачів Реєстраційну службу Головного управління юстиції у місті Києві та Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві на належних - Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Мосендз Марину Юріївну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Хаустову Марію Євгенівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Орел Ларису Вікторівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Іванюху Олега Володимировича, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Карташову Марину Павлівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Максименко Ларису Іванівну, Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганну Леонідівну.

Відповідачі та треті особи 3, 4 письмового відзиву або пояснень з приводу позовних вимог до суду не надали.

Третя особа 1 проти позову заперечила, з підстав відсутності порушеного права позивача та відсутності порядку скасування реєстраційних дій на підставі рішення суду.

Третьою особою 2 подано до суду письмові заперечення, у яких просить відмовити у задоволенні позову з підстав відповідності оскаржуваних дій вимогам чинного законодавства, а також зазначає, що на момент вчинення реєстраційних дій, рішення Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року №5011-74/16777-2012, яким визнано недійсним рішення позачергових загальних зборів акціонерів ПАТ "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених протоколом від 11 вересня 2012 року державному реєстратору не надходило.

В судовому засіданні 11 грудня 2017 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представники третьої особи 1 проти позову заперечили; представники відповідачів та третіх осіб 2, 3, 4 до суду не прибули, у зв'язку із чим, на підставі частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив розглядати справу у письмовому провадженні.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, виклавши його в новій редакції.

Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Судом встановлено, що згідно рішень позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених Протоколом від 11 вересня 2012 року вирішено: скасувати рішення позачергових Загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 05 вересня 2011 року; скасувати рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 15 лютого 2012 року; скасувати рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене Протоколом від 23 травня 2012 року; у зв'язку з цим - припинити процедуру ліквідації комісії (Голови ліквідаційної комісії - ОСОБА_10, члена ліквідаційної комісії - ОСОБА_11, члена ліквідаційної комісії - ОСОБА_12) та поновити господарську діяльність товариства; скасувати рішення наглядової ради Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлене протоколом від 19 грудня 2011 року про обрання на посаду ОСОБА_10; відкликати з 11 вересня 2012 року виконавчий орган Товариства (Генерального директора, згідно статуту товариства, в редакції від 30 вересня 2011 року, який скасовано рішенням Господарського суду міста Києва від 10 лютого 2012 року у справі №62/117) ОСОБА_10; обрати з 12 вересня 2012 року виконавчий орган товариства (Голову правління, згідно статуту Товариства, в редакції від 20 січня 1999 року) ОСОБА_13 та уповноважити виконавчий орган Товариства (Голову правління, згідно статуту товариства 20 січня 1999 року) ОСОБА_13 провести всі необхідні дії, пов'язані з державною реєстрацією змін, що відбулися з правом передоручення третім особам.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12 квітня 2017 року, до розділу "Дані про реєстраційні дії" внесено зокрема, наступні відомості: Державним реєстратором Мосендз М.Ю. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 18 грудня 2012 року №10701070022010466 (реєстраційна дія, яка оскаржувалась під час первісного розгляду даної справи); Державним реєстратором Хаустовою М.Є. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни видів діяльності - запис від 26 грудня 2012 року №10701070023010466; Державним реєстратором Орел Л.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни скороченого найменування - запис від 25 липня 2013 року №10701050027010466; Державним реєстратором Орел Л.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 27 серпня 2013 року №10701070028010466; Державним реєстратором Іванюхою О.В. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни відомостей про керівника юридичної особи, зміна керівника юридичної особи - запис від 03 вересня 2013 року №10701070029010466; Державним реєстратором Мосендз М.Ю. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 14 листопада 2014 року №10701070031010466; Державним реєстратором Карташовою М.П. внесено зміни до установчих документів юридичної особи, щодо зміни статутного або складеного капіталу, зміни складу або інформації про засновників - запис від 05 грудня 2014 року №10701050032010466; Державним реєстратором Максименко Л.І. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 02 лютого 2016 року №10701070037010466; Державним реєстратором Антощенко Г.Л. внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни керівника юридичної особи - запис від 02 червня 2016 року №10701070038010466.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року у справі №5011-74/16777-2012 визнано недійсними рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлених Протоколом від 11 вересня 2012 року.

Судом на підставі витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12 квітня 2017 року також встановлено, що 11 грудня 2015 року Державним реєстратором Орел Л.В. внесено відомості про скасування реєстраційної дії №10701070022010466 за судовим рішенням.

За результатами перегляду рішень у даній справі, Вищий адміністративний суд міста Києва в ухвалі від 14 грудня 2016 року №К/800/49681/15 зазначив, що під час первісного розгляду справи, судами першої та апеляційної інстанцій, не встановлено обставин внесення відомостей за реєстраційними записами (від 26 грудня 2012 року №10701070023010466, від 25 липня 2013 року №10701050027010466, від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, від 05 грудня 2014 року №10701050032010466) та їх зміст, не з'ясовано та не надано будь-якої оцінки підставам їх оскарження, а позовні вимоги в цій частині фактично не вирішувались.

Таким чином, в межах спірних правовідносин необхідно встановити правомірність внесення відомостей за наслідками оскаржуваних реєстраційних дій та їх зміст.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Частинами першою, другою статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Частиною першою статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що Відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частинами першою, другою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про такі зміни, а у разі зменшення статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціальному друкованому засобі масової інформації відповідного повідомлення.

Частинами першою-третьою статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

У разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації відповідного повідомлення.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Частиною восьмою статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.

Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.

Статтею 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановлено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

У свою чергу, частиною першою статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Таким чином, за умови подання визначених Законом документів, державний реєстратор зобов'язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців записи.

Матеріали реєстраційної справи підтверджують, що згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії від 26 грудня 2012 року №10701070023010466 "зміна видів діяльності" подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна скороченого найменування" від 25 липня 2013 року №10701050027010466, уповноваженою особою ОСОБА_13 подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; копію квитанції, виданої банком (за публікацію); копію квитанції, виданої банком; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; нову редакцію установчих документів (два примірники); документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; копію опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; рішення про внесення змін до установчих документів.

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 27 серпня 2013 року №10701070028010466, уповноваженою особою ОСОБА_13 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна відомостей про керівника юридичної особи, зміна керівника юридичної особи" від 03 вересня 2013 року №10701070029010466, уповноваженою особою ОСОБА_13 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 14 листопада 2014 року №10701070031010466, уповноваженою особою ОСОБА_15 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документа про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна складу, або інформації про засновників" від 05 грудня 2014 року №10701050032010466, уповноваженою особою ОСОБА_15 подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; копію квитанції, виданої банком; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; нову редакцію установчих документів (два примірники); документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; статут; рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригінал).

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 02 лютого 2016 року №10701070037010466, уповноваженою особою ОСОБА_16 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документу, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); документа про призначення керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); адміністративний збір.

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 02 червня 2016 року №10701070038010466, уповноваженою особою ОСОБА_14 подано заповнену реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу); адміністративний збір.

Дослідивши наявні у справі копії документів з реєстраційної справи ПАТ "Київське автотранспортне підприємство 13003", суд не знайшов наявність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та змін до відомостей про юридичну особу, що передбачені у статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Суд зазначає, що державний реєстратор не наділений правом перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а відтак, при внесенні спірних записів, відповідачі діяли правомірно.

При цьому, суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що оскаржувані реєстраційні дії є похідними від реєстраційної дії "зміна керівника юридичної особи" від 18 грудня 2012 року №10701070022010466, запис про скасування якої внесено на підставі рішенням Господарського суду міста Києва від 03 липня 2013 року у справі №5011-74/16777-2012, оскільки рішення позачергових загальних зборів акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Київське автотранспортне підприємство 13003", оформлені Протоколом від 11 вересня 2012 року, жодним чином не стосуються оскаржуваних записів.

Згідно частини п'ятої статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" Єдиний державний реєстр створюється і ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який є його розпорядником. Адміністратором Єдиного державного реєстру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У відповідності до частини першої статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Таким чином, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу вважаються достовірними та можуть використовуватись у відносинах із третіми особами.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги нормативно та документально не підтверджуються.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачами доведено правомірність оскаржуваних дій з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

ОСОБА_1 (08120, АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Мосендз Марина Юріївна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Хаустова Марія Євгенівна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Орел Лариса Вікторівна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Іванюха Олег Володимирович (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Карташова Марина Павлівна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Максименко Лариса Іванівна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Державний реєстратор Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Антощенко Ганна Леонідівна (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15) Публічне акціонерне товариство "Київське автотранспортне підприємство 13003" (01042, м. Київ, вул. Перспективна, 3; ідентифікаційний код 03114260) Головне територіальне управління юстиції у місті Києві (01001, м. Київ, провулок Музейний, 2-Д; ідентифікаційний код 34691374) Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36; ідентифікаційний код 40452947) Печерська районна в місті Києві державна адміністрація (01010, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 15; ідентифікаційний код 37401206)

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.08.2018
Оприлюднено04.09.2018
Номер документу76187508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10757/15

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 31.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Постанова від 18.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні