Справа № 815/2314/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2018 року м.Одеса
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Аракелян М.М.
За участю секретаря - Гуманенко В.О.
За участю сторін:
Від позивача: Щербина Ю.І. - за довіреністю
Від відповідача: Кисельов О.М. - за довіреністю
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС" (65016, м. Одеса, вул. Авдєєва-Чорноморського, 2-Б, оф. 8) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
14 травня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС", в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 21 грудня 2017 року №456850/33721601 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №9 від 30.11.2017 року на загальну суму 892359,41 в т.ч. ПДВ 148726,57 грн., складену Товариством з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС"; зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування №9 від 30.11.2017 року на загальну суму 892359,41 в т.ч. ПДВ 148726,57 грн., складений Товариством з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС".
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що здійснюючи свою звичайну господарську діяльність з транспортно-експедиторського обслуговування вантажів 12.09.2017 року ТОВ РА-ТРАНС уклало договір з ТОВ Еліксир Україна . На виконання умов вищезазначеного договору та вимог податкового законодавства ТОВ РА-ТРАНС була складена та відправлена засобами електронного зв'язку на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №8 від 30.11.2017 року. Як зазначає позивач, в зв'язку зі зміною обсягу та характеру фактично виконаних робіт, виникла необхідність здійснити коригування вищезазначеної податкової накладної, однак після надіслання на реєстрацію розрахунку коригування №9, надійшла квитанція №1 від 12.12.2017 року про зупинення реєстрації розрахунку коригування з посиланням на порушення підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Мінфіну України від 13.06.2017р. №567. На виконання вимог контролюючого органу, позивачем було направлено повідомлення та усі необхідні документи на підтвердження реальності господарської операції. Однак, 21.12.2017 року за результатами розгляду документів комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №456850/33721601 про відмову у реєстрації коригуючого розрахунку №9 від 30.11.2017р. з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Як зазначає позивач, у спірних рішеннях про зупинення реєстрації та відмову в реєстрації коригуючого розрахунку Державною фіскальною службою України не зазначено, які саме з наданих позивачем до контролюючого органу документів складено з порушенням законодавства, та в чому таке порушення полягає та/або яких документів було недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію коригування податкової накладної. На думку позивача, ТОВ РА-ТРАНС до ДФС України надано належним чином оформлені документи, які підтверджували реальність господарських операцій та відповідно до яких Комісія мала прийняти рішення щодо реєстрації розрахунку коригування №9 від 30.11.2017 року.
Позивач вважає, що прийняте комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації ПН/РК є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 12.06.2018 року відкрито провадження у справі №815/2314/18. Розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін.
11 липня 2018 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№19897/18), в якому, посилаючись на положення ст. 201 ПК України, вимоги п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Мінфіну України від 13.06.2017р. №567, п. 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №566, він заперечує проти задоволення позовних вимог, оскільки позивачем не надано до розрахунку коригування первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, які були б достатніми для прийняття комісією ДФС України рішень про реєстрацію такого коригування.
31 липня 2018 року від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вх.№21992/18), в якій представник позивача зазначає, що в рішенні комісії ДФС України від 21 грудня 2017 року №456850/33721601 про відмову в реєстрації розрахунку коригування №9 від 30.11.2017 року не зазначається, які саме документи складені з порушенням законодавства та, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування. Наполягаючи на протиправності вищезазначеного рішення комісії ДФС України та наявності підстав для його скасування, представник позивача просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою суду від 07.08.2018 року закрите підготовче провадження у справі №815/2328/18 та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 22.08.2018 року об 11:00 год.
У судовому засіданні 22.08.2018 року представник позивача підтримав позовні вимоги, просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення відповідача, заслухавши пояснення представників, перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю РА-ТРАНС (код ЄДРПОУ:33721601) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 13.09.2005 року №15561020000011530, перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС Одеській області від 21.09.2005 року та займається наступними видами діяльності: КВЕД 46.21 - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; КВЕД 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля; КВЕД 47.19 - інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; КВЕД 49.41 - вантажний автомобільний транспорт; КВЕД 52.24 - транспортне оброблення вантажів; КВЕД 52.29 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (основний), що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В ході здійснення господарської діяльності з транспортно-експедиторського обслуговування(ТЕО) вантажів між ТОВ РА-ТРАНС (Виконавець) та ТОВ Еліксир Україна (Замовник) укладено договір №2017/09-002/Дн на транспортно-експедиторське обслуговування вантажів від 12.09.2017 року, згідно якого, Замовник доручає, Виконавець приймає на себе зобов'язання по транспортно-експедиторському обслуговуванню(ТЕО) вантажів Замовника та відповідно до п.3.2 вищезазначеного договору. Витрати на послуги від порту, митних органів, транспортних організацій, що задіяні в наданні послуг за цим договором, компенсуються Замовником шляхом перевиставлення рахунків від Виконавця, що фактично сплатив ці витрати при наданні послуг за основним договором.
Також в матеріалах справи наявний договір (копія) №21КВ-11 від 14.09.2017р., укладений ТОВ РА-ТРАНС (Клієнт) та ДП Ізмаїльський морський торговельний порт (Підприємство), за умовами якого Порт зобов'язався за завданням Клієнта здійснити перевалку і зберігання імпортного і транзитного вантажу Клієнта згідно Додатку 1 до Договору та інші послуги, а ТОВ РА-ТРАНС зобов'язалося забезпечити завезення/вивезення вантажу до/з Підприємства і оплатити Порту роботи (послуги). Згідно п.1.2 Договору Експедитор: ТОВ РА-ТРАНС .
На виконання вимог п.201.10 ст.201 ПК України та на підставі Акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №8 від 30.11.2017 року ТОВ РА-ТРАНС була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна №8 від 30.11.2017 року, яку було прийнято та зареєстровано відповідачем.
30 листопада 2017 року в зв'язку зі зміною обсягу та характеру фактично наданих робіт для здійснення коригування податкової накладної №8 від 30.11.2017 року ТОВ РА-ТРАНС було складено та направлено до Єдиного реєстру податкових накладних розрахунок коригувань №9 до податкової накладної №8 від 30.11.2017р.
За результатами розгляду розрахунку коригувань №9 до податкової накладної №8 від 30.11.2017 року, контролюючим органом 12.12.2017 року позивачу надіслано квитанцію №1, у якій зазначено, що відповідно до п.201.16.1, п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація розрахунку коригування зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 3 пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. У зв'язку з чим, платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МВФ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Судом встановлено та не заперечується сторонами, що 14.12.2018 року ТОВ РА-ТРАНС засобами електронного зв'язку на адресу ДФС України було направлено повідомлення №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, а саме: договір про транспортно-експедиторське обслуговування №2017/09-002 від 12.09.2017р.; договір №21 КВ-П від 14.09.2017р.; банківська виписка від 01.11.2017р. за період з 01.10.2017 по 31.10.2017; акт прийому-передачі №3440/11 від 30.11.2017р.; договір оренди від 01.04.2014р.; договір про перевізку вантажів авто-транспортом №7 від 01.04.2015р.; додаток №1 до договору №21 КВ-П; банківська виписка за вересень 2017р.; банківська виписка за листопад 2017 року.
За результатами розгляду вищезазначених документів 21.12.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, прийнято Рішення №456850/33721601 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №9 до податкової накладної №8 від 30.11.2017р., оскільки платником податків надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування (відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 29.03.2017р. №190).
Не погоджуючись з рішенням контролюючого органу про відмову в реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної, позивач звернувся з даним адміністративним позовом.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797- VIII до Податкового кодексу України внесено ряд суттєвих змін, та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
У зв'язку з чим статтю 201 Податкового кодексу України доповнено пунктом 201.16 наступного змісту: "реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу".
Відповідно до п.74.2 ст.72 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246 (зі змінами та доповненнями) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до положень підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №753/30621 (зі змінами та доповненнями) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Відповідно до положень п. 201.16.1. ст. 201 ПК України (в редакції чинній на момент прийняття рішення про зупинення), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №754/30622 (зі змінами та доповненнями).
Для критерію, зазначеного в підпунктах 1,2 пункту 6 Критеріїв платник податків надає: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в п.п.3 п.6 Критеріїв перелік документів у Вичерпному переліку документів не вказаний.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів визначено Порядком роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим Наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017р. №566, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017р. за №752/30620 (зі змінами та доповненнями) згідно з пунктом 2 якого Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" визначено підстави для прийняття комісією рішень про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.
Приписами пп. 201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017 року підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, на виконання вимог п. 201.16.1.- 201.16.2. ст.201 ПК України ТОВ РА-ТРАНС були надані необхідні документи, якими підтверджується здійснення операцій згідно розрахунку коригування. Перелік наданих документів відповідає переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року № 567.
Так, в матеріалах справи наявні наступні документи, що спростовують доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, та підтверджують факт зміни обсягу та характеру наданих послуг за договором транспортно-експедиторського обслуговування вантажів №2017/09-002 від 12.09.2017р. - ТОВ Еліксир Україна : договір про транспортно-експедиторське обслуговування №2017/09-002 від 19.09.2017р.; договір №21 КВ-П від 14.09.2017р.; банківська виписка від 01.11.2017р. за період з 01.10.2017 по 31.10.2017; акт прийому-передачі №3440/11; договір оренди від 01.04.2014р.; договір про перевізку авто-транспортом №7 від 01.04.2015р.; додаток №1 до договору №21 КВ-П; банківська виписка за вересень 2017р.; банківська виписка за листопад 2017 року;
На думку суду, наявність вищезазначених документів, які були надані відповідачу разом з повідомленням від 14.12.2017 року, було достатньо для підтвердження зміни обсягу та характеру наданих робіт за договором транспортно-експедиторського обслуговування вантажів №2017/09-002 від 12.09.2017 року та прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування №9 від 30.11.2017р. після його зупинення внаслідок встановлення відповідності п.п.3 п.6 Критеріїв.
Натомість, відповідачем не надано будь-яких пояснень щодо не відповідності наданих позивачем до контролюючого органу документів вимозі достатності для проведення реєстрації розрахунку коригування, або їх невідповідності чинному законодавству.
Відповідно до пунктів 4-9, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017р. №566, документування діяльності Комісії здійснюється державною мовою. До складу Комісії включаються посадові особи ДФС. Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж семи членів. Голова Комісії та її персональний склад затверджується ДФС. Голова Комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на Комісію завдань та функцій, головує на її засіданнях та визначає коло питань, що підлягають розгляду. Голова Комісії визначає функціональні обов'язки кожного члена Комісії. У разі відсутності голови Комісії його обов'язки виконує заступник голови Комісії. У разі відсутності голови Комісії та його заступника обов'язки голови Комісії виконує один з членів Комісії, який обирається Комісією. Секретар Комісії забезпечує підготовку проведення засідань та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях Комісії, ведення протоколів засідань Комісії. Формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання Комісії визначає її голова. Засідання Комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу. Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації. Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо). Розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби);3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення. Особи, які не є членами Комісії, не можуть брати участі у заслуховуванні доповідей членів Комісії, внесенні пропозицій членами Комісії, обговоренні та голосуванні. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. Номер рішення Комісії складається з порядкового номера реєстрації та коду платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України, або податкового номера, або реєстраційного номера облікової картки платника податків, або серії та/або номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). Комісія у день прийняття рішення вносить відповідний запис до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації. У разі відсутності секретаря Комісії його обов'язки виконує один із членів Комісії, який обирається Комісією.
Відповідач, заперечуючи проти позову, не надав суду доказів, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації розрахунку коригування податкової накладної ТОВ РА-ТРАНС було ухвалено у визначений чинним законодавством спосіб, а саме, шляхом проведення засідання Комісії, складання протоколу Комісії, не підтверджена правомочність її складу при прийнятті рішення, розгляду поданих позивачем матеріалів, а також висновку контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкових накладних або про відмову у реєстрації.
В матеріалах справи відсутній протокол засідання Комісії з результатами голосування - належний та допустимий доказ того, що ДФС України, приймаючи оскаржені рішення, діяла у спосіб, що передбачений чинним законодавством, та обґрунтовано відмовила у реєстрації розрахунку коригування на підставі висновку контролюючого органу.
Враховуючи зазначені приписи чинного законодавства суд дійшов висновку, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України.
Сукупність первинних документів, наданих позивачем до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо реальності зміни обсягу та характеру наданих робіт по договору транспортно-експедиторського обслуговування вантажів №2017/09-002 від 12.09.2017 року, укладеного між позивачем та ТОВ Еліксир Україна , на виконання вимог якого складено спірний розрахунок коригування податкової накладної.
Суд звертає увагу на те, що не може керуватись припущеннями щодо мотивів ухвалення контролюючим органом оскаржуваного рішення за відсутності будь-яких доказів, що доводять, яким чином та з яких мотивів відповідач виходив при його прийнятті.
Відповідно до п.57-1 Перехідних положень ПК України податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 200-1.3 та 200-1.9 статті 200-1 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім: податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу; податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу вищенаведеного суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №456850/33721601 від 21.12.2017 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010р. №1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права; 2) рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; 3) гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; 4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі; 5) обов'язковість судового рішення; 6) забезпечення права на апеляційний перегляд справи; 7) забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом; 8) розумність строків розгляду справи судом; 9) неприпустимість зловживання процесуальними правами; 10) відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Заперечуючи проти позову, представник відповідача жодним чином не обґрунтував та не довів належними та допустимими доказами, в чому саме полягає складення позивачем поданих документів з порушенням законодавства та/або чому подані документи не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішень про реєстрацію спірного розрахунку коригування.
Тобто недоліки (неповнота та необґрунтованість) оскаржуваного рішення не була усунена в ході судового розгляду справи, чим відповідач припустився порушення вимог ч.2 ст.77 КАС України.
Згідно зі ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Суд вважає, що виходячи з положень п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, з метою повного та ефективного захисту прав позивача підлягає задоволенню й позовна вимога про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування розрахунок коригування №9 від 30.11.2017р..
Враховуючи вищевикладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ РА-ТРАНС у повному обсязі.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачений судовий збір в розмірі 1762 грн. відповідно до квитанції №0.0.1034599148.1 від 14.05.2018 року, який згідно з ч.1 ст.139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Керуючись ст.ст. 139, 241, 246, 250, 255, 260-262, 295, 297 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС" (65016, м. Одеса, вул. Авдєєва-Чорноморського, 2-Б, оф. 8; код ЄДРПОУ: 33721601) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; код ЄДРПОУ:39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України від 21 грудня 2017 року №456850/33721601 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №9 від 30.11.2017 року на загальну суму 892359,41 в т.ч. ПДВ 148726,57 грн., складеного Товариством з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС".
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування №9 від 30.11.2017 року на загальну суму 892359,41 в т.ч. ПДВ 148726,57 грн., складений Товариством з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС".
Стягнути з Державної фіскальної служби України України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; код ЄДРПОУ: 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "РА-ТРАНС" (65016, м. Одеса, вул. Авдєєва-Чорноморського, 2-Б, оф. 8; код ЄДРПОУ: 33721601) судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві)грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення складено 03.09.2018 року.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2018 |
Оприлюднено | 04.09.2018 |
Номер документу | 76193413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні