Рішення
від 22.08.2018 по справі 823/1577/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2018 року справа № 823/1577/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Паламаря П.Г.,

за участю секретаря Трегулова Б.Л.,

представників позивача - Трушкова В.Л.(за довіреністю),

Сівак М.О. (за довіреністю),

представника відповідача - Радченко О.П. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Сміла Тепло-Комфорт" до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області про визнання перевірки незаконною та скасування податкового повідомлення,

ВСТАНОВИВ:

13.04.2018 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося ПП "Сміла Тепло-Комфорт" (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Дзержинського, 24, оф. 37) з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), в якому просить:

-визнати незаконною документальну позапланову виїзну перевірку ГУ ДФС у Черкаській області приватного підприємства "Сміла Тепло-Комфорт" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо нарахування і сплати податку на додану вартість за період з 01.01.2016 по 30.06.2017 проведену у період з 05.03.2018 по 13.03.2018.

-скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.04.2018 № 0002931410 з визначення податкових зобов'язань ПП "Сміла Тепло-Комфорт" з податку на додану вартість в сумі 105443 грн. та за штрафними санкціями в сумі 26361 грн.

17.05.2018 ухвалою суду продовжено строк проведення підготовчого провадження.

20.07.2018 закінчено підготовче провадження та перейдено до розгляду справи по суті.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ГУ ДФС у Черкаській області здійснило позапланову документальну виїзну перевірку ПП Сміла Тепло-Комфорт без повідомлення про дату початку перевірки та підстави її проведення. Крім того, позивач зазначив, що п. 78.1 ст. 78 ПК України передбачає, одну із підстав для проведення позапланової перевірки, а саме виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Однак, відповідач не направляв позивачу жодного запиту, а перевірка проведена не у спосіб передбачений ПК України. Позивач не погоджується із діями відповідача, вважає позапланову документальну виїзну перевірку незаконною, такою що не породжує жодних правових наслідків, а прийняте податкове повідомлення-рішення № 0002931410 від 02 квітня 2018 року, підлягає до скасування як неправомірне. Також позивачем наголошено, що відповідно до виписки за картковим рахунком № 26053000021529, на рахунок ПП Сміла Тепло-Комфорт згідно актів виконаних робіт надійшли кошти: в лютому 2017 року в сумі 53658 грн., в березні 2017 року в сумі 43431грн., в квітні 2017 року в сумі 40937грн., в травні 2017 року в сумі 207693грн., в червні 2017 року в сумі 17500грн., а відповідно до акту перевірки № 118/23-00-14-1007/34690627 від 20.03.2018 відповідачем було визначено суму операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню: за лютий 2017 року в сумі 67460грн., за березень 2017 року в сумі 43431грн., за квітень 2017 року в сумі 51229грн., за травень 2017 року в сумі 257593грн., за червень 2017 року в сумі 107500грн. Таким чином, було завищено суму операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню: за лютий 2017 року в сумі 13802грн., за квітень 2017 року в сумі 10292грн., за травень 2017 року в сумі 49900грн., за червень 2017 року в сумі 90000грн. В результаті чого, сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету та сума штрафних санкцій, які зазначені в податковому повідомлені-рішенні від 02.04.2018 № 0002931410 визначені неправильно - висновки відповідача не відповідають фактичним обставинам справи, що є ще однією, додатковою підставою для скасування податкового повідомлення-рішення.

Представники позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримали повністю.

Представник відповідача надав до суду відзив на позов, у якому заперечував проти позову. Згідно відзиву, оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі акта від 20.03.2018 № 118/23-00-14-1007/34690627 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ПП Сміла Тепло-Комфорт з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо нарахування та сплати податку на додану вартість за період з 01.01.2016 по 30.06.2017, яким встановлено не вжиття заходів по обов'язковій реєстрації платником ПДВ та заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 105 443 грн., в тому числі за лютий 2017 на суму 13492 грн., за березень 2017 на суму 8686грн., за квітень 2017 на суму 10246 грн., за травень 2017 на суму 51519 грн. та за червень 2017 на суму 21500 грн. Щодо вимоги про визнання незаконною документальну позапланову перевірку підприємства, представник вважає необгрунтованою, оскільки перевірка проведена у відповідності з ст. 78, 42 ПК України. Так, ГУ ДФС у Черкаській області на адресу ПП Сміла Тепло-Комфорт 10.01.2018 було направлено запит Про надання пояснень та їх документального підтвердження з повідомленням про вручення, який повернувся за закінченням терміну зберігання , що узгоджується з ст. 42 ПК України. Таким чином, перевірка ПП Сміла Тепло-Комфорт проведена за наявності підстав та у порядку, передбаченому ПК України. Також, приватному підприємству Сміла Тепло-Комфорт до початку перевірки вручено наказ від 05.03.2018 № 476 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Сміла Тепло-Комфорт , що не заперечується позивачем та підтверджується листом розсилкою, в якому є дата і підпис посадової особи позивача. Щодо податкового повідомлення-рішення від 02.04.2018 № 0002931410, то відповідно до наданих до перевірки документів, загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів за 2016 рік позивача склала 1 209 290 грн. Таким чином, відповідно до вимог пункту 181.1 статті 181 ПК України, ПП "Сміла Тепло - Комфорт" підлягало обов'язковій реєстрації платником ПДВ. Відповідно даних рах. 36 Розрахунки з покупцями та замовниками , перевіркою встановлено реалізацію послуг після граничного терміну реєстрації платником ПДВ на загальну суму 527 213 грн. Сума ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету, не нарахована та не сплачена ПП Сміла Тепло-Комфорт . Таким чином, занижено суму податкового зобов'язання з ПДВ та суму, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 105 443 грн. Щодо розбіжностей в сумах доходів, на які вказує позивач в позовній заяві за березень, квітень, травень, червень 2017 року, вони виникли в зв'язку з тим, що у вказаних місяцях, відповідно до виписки за картковим рахунком № 26053000021529, на даний рахунок були перераховані кошти з призначенням платежу Поповнення корпоративного рахунку , Перерахунок між рахунками , Зняття депозитного рахунку . В зв'язку з тим, що в ході проведення перевірки підприємством не було надано пояснень та первинних бухгалтерських документів про походження вказаних коштів на рахунку № 26007232514601 (з якого перераховані ці кошти), вказані суми були включені до бази оподаткування податком на додану вартість. Отже, представник відповідача в судовому засіданні просив суд в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Представником позивача до суду подано відповідь на відзив з доповненнями в яких наголошено, що посилання відповідача щодо надсилання запиту в порядку передбаченому п. 42.2. ст. 42 ПК України на адресу ПП Сміла Тепло-Комфорт не відповідає фактичним обставинам справи. Позивач постійно знаходиться за місцем здійснення діяльності, яке відповідає даним в ЄДР - 20700, вул. Дзержинського, буд. 24, офіс 37, м. Сміла, Черкаської області. Однак, ні засобами електронного зв'язку, ні засобами поштового зв'язку запит відповідача позивачеві не надсилався, а посилання відповідача у відзиві що позивачем не було отримано запит, є надуманим та недоведеним. Не може бути прийнятим до уваги й твердження відповідача про те, що вручення запиту в перший день перевірки є тотожнім врученням запиту до початку перевірки.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Приватне підприємство "Сміла Тепло-Комфорт", як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 34690627, зареєстроване 30.10.2006, за основним видом діяльності "Будівництво житлових і нежитлових будівель", місцезнаходження: 20700, Черкаської області, м. Сміла, вул. Дзержинського, буд. 24, кв. 37.

23.02.2017 ПП Сміла Тепло-Комфорт до контролюючого органу подано звітну декларацію з податку на прибуток підприємств за 2016 року, в якій самостійно визначено дохід в розмірі 1302041грн.

07.11.2017 ПП Сміла Тепло-Комфорт до контролюючого органу подано звітну декларацію з податку на прибуток підприємств за перше півріччя 2017 року, в якій самостійно визначено дохід в розмірі 538000грн.

10.01.2018 ГУ ДФС у Черкаській області на адресу ПП Сміла Тепло-Комфорт (20700, Черкаської області, м. Сміла, вул. Дзержинського, буд. 24, кв. 37) направлено запит Про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо реєстрації підприємства платником ПДВ внаслідок поданих декларацій на прибуток за 2016 рік та перше півріччя 2017 року.

14.02.2018 до ГУ ДФС у Черкаській області повернувся конверт з повідомленням про не вручення поштового відправлення з довідкою Укрпошти - за закінченням терміну зберігання .

05.03.2018 Головним управління ДФС у Черкаській області у відповідності до вимог пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, винесено наказ № 476 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Сміла Тепло-Комфорт в період з 05.03.2018 по 13.03.2018.

За результатами проведеної Головним управління ДФС у Черкаській області виїзної документальної позапланової перевірки ПП Сміла Тепло-Комфорт з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо нарахування та сплати податку на додану вартість за період з 01.01.2016 по 30.06.2017, складено акт від 20.03.2018 № 118/23-00-14-1007/34690627.

Згідно висновку акта, документальною позаплановою виїзною перевіркою встановлено, що ПП Сміла Тепло-Комфорт порушено вимоги пункту 181.1 статті 181 пункту 183.1, 183.2, 183.10 статті 183 та підпунктів "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями, в результаті чого встановлено не вжиття заходів по обов'язковій реєстрації платником ПДВ та заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 105 443 грн., в тому числі за лютий 2017 на суму 13492 грн., за березень 2017 на суму 8686грн., за квітень 2017 на суму 10246 грн., за травень 2017 на суму 51519 грн. та за червень 2017 на суму 21500 грн.

На підставі акту перевірки від 20.03.2018 № 118/23-00-14-1007/34690627, Головним управлінням ДФС у Черкаській області прийняте податкове повідомлення-рішення від 02.04.2018 № 0002931410 про сплату ПДВ у сумі 105443 грн. та штрафних санкцій у розмірі 26361 грн., а разом - 131804гривень.

Не погоджуючись з прийнятим рішеннями ПП Сміла Тепло-Комфорт оскаржило його до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Згідно з п.п. 16.1.4 п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України (далі-ПК України) платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Приписами п. 181.1 ст. 181 ПК України передбачено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Оскільки згідно поданих позивачем декларацій за 2016 рік та перше півріччя 2017 року ПП Сміла Тепло-Комфорт задекларувало прибуток підприємств в розмірі що сукупно перевищує 1000000 грн, контролюючим органом згідно п. 73.3 ст. 73 ПК України направлено запит.

У відповідності до пп. 73.3.1 п. 73.3 ст. 73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). (п. 73.3 ст. 73 ПК України).

Пунктом 42.2 ст. 42 ПК України унормовано, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.( п. 42.4 ст. 42 ПК України).

З аналізу наявного запиту, суд зазначає, що останній відповідає критеріям визначеним ПК України, та виготовлений у відповідності з наявними підставами. Також вказана ареса направлення запиту - 20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Дзержинського, буд. 24, кв. 37, що узгоджується з даними ЄДРПОУ платника ПП Сміла Тепло-Комфорт .

Таким чином, запит на інформацію є належним та врученим у встановленому порядку.

Твердження позивача про відсутність надсилання запиту ПП Сміла Тепло-Комфорт спростовуються наявним в матеріалах справи конвертом з повідомленням про не вручення та наявними всіма відмітками Укрпошти .

Крім того, судом не встановлено порушень вимог, визначених абзацами першим - п'ятим пункту 73.3 ст. 73 ПК України при складанні запиту, а тому платник податків не звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. (п. 73.3 ст. 73 ПК України).

ПК України встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється у разі наявності виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України).

Оскільки, позивачем у визначений строк на письмовий запит контролюючого органу не надано пояснення, податковим органом правомірно винесено наказ про призначення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 78.4. ст. 78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Приватному підприємству Сміла Тепло-Комфорт до початку перевірки 05.03.2018 вручено наказ від 05.03.2018 № 476 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Сміла Тепло-Комфорт , що не заперечується позивачем та підтверджується листом розсилкою, в якому містить підпис і дата посадової особи позивача (а.с. 150).

Таким чином, призначаючи перевірку та при виході і проведені перевірки, працівники податкового органу діяли у спосіб, передбачений чинним податковим законодавством та в межах своїх функцій і повноважень, а тому вимоги щодо визнння незаконною документальної позапланової перевірки не підлягають до задоволення.

Щодо винесеного податкового повідомлення-рішення від 02.04.2018 № 0002931410 про збільшення суми грошового зобов'язання з ПДВ в сумі 131 804 грн. суд зазначає.

Відповідно даних р. 01 (Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку) декларації податку на прибуток приватних підприємств за 2016 рік ПП " Сміла Тепло-Комфорт " відображено дохід в сумі 1302041 грн.

Під час перевірки встановлено, що фактичний дохід визначений за правилами бухгалтерського обліку складав 1209290 грн.

Відповідно даних р. 01 (Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку) декларації податку на прибуток приватних підприємств за перше півріччя 2017 року ПП "Сміла Тепло-Комфорт" відображено дохід в сумі 538000 грн.

Під час перевірки встановлено, що згідно даних ІС Податковий блок , свідоцтво платника ПДВ - ПП "Сміла Тепло-Комфорт" було анульоване 21.03.2016. Причина анулювання свідоцтва платника ПДВ 23 - надання декларацій про відсутність поставок. Однак, проведеним аналізом рахунку бухгалтерського обліку 36 Розрахунки з покупцями та замовниками , встановлено, що на формування доходів підприємства мали вплив реалізація наступних робіт, послуг та матеріалів для їх виконання: проведення робіт з установки модуля для мобільної топкової, роботи по технічному обслуговуванню вузла обліку природного газу, встановлення опалювальних, вентиляційних систем і систем кондиціонування повітря, капітальний ремонт систем опалення з заміною твердотопливного котла та ін., тобто, виявлено дохід який включений до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2016 рік щомісячно: січень 2016-86212грн.; лютий 2016-117000грн. з наростаючим підсумком - 203212 грн.; березень 2016- 45780грн. з наростаючим підсумком - 248992грн.; квітень 2016- 25155грн. з наростаючим підсумком - 274147грн.; травень 2016-39496грн. з наростаючим підсумком-313643грн.; червень 2016-43704гн. з наростаючим підсумком - 357347грн.; липень 2016 - 29022грн з наростаючим підсумком- 386369грн.; серпень 2016 - 102003грн. з наростаючим підсумком - 488372грн.; вересень 2016 - 108744грн. з наростаючим підсумком - 597116грн.; жовтень 2016 - 83005грн. з наростаючим підсумком 680121грн.; листопад 2016 - 180181грн. з наростаючим підсумком - 860302грн.; грудень 2016 - 34898грн. з наростаючим підсумком - 1209290грн.

Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 розділу V ПК України, об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Пунктом 181.1 ст. 181 ПК України передбачено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку на додану вартість, повинна подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву. Така заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.(понад 1 млн. грн.) (пункти 183.1 та 183.2 статті 183 ПК України).

Також, актом зафіксовано, що загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів за 2016 рік ПП "Сміла Тепло-Комфорт" склала 1 209 290 грн. в наслідок фінансово-господарських операцій з надання послуг контрагенту- покупцю, а саме відділу освіти Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області на підставі наступних первинних документів, наданих до перевірки :

-договір підряду капітального ремонту систем опалення з заміною твердопаливного в дитячому садку села Шевченкове Звенигородського району Черкаської області котла №69 від 21.11.2016 на загальну суму 294051 грн.;

-авансу 30% вартості відовідно вищезазначеного договору, згідно платіжного доручення від 24.11.2016 № 15 у сумі 88210 грн.;

-акту приймання виконаних будівельних робіт №69 від 02.12.2016 на суму 280006 грн.(без врахування авансу), платіжне доручення від 08.12.2016 № 832 на суму 191796грн.;

-акт приймання виконаних будівельних робіт №69/1 від 23.12.2016 на суму 14023 грн., платіжне доручення № 28 від 26.12.2016.

Таким чином, відповідно до вимог пункту 181.1 статті 181 ПК України, ПП "Сміла Тепло - Комфорт" підлягало обов'язковій реєстрації платником ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, ПП "Сміла Тепло - Комфорт" до 10 січня 2017 року повинно було подати до Смілянської ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області реєстраційну заяву платника ПДВ, відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку та відобразити в бухгалтерському та податковому обліку проведені операції з відділом освіти Звенигородської районної державної адміністрації Черкаської області.

ПП "Сміла Тепло - Комфорт" не були вжиті відповідні заходи по реєстрації платником ПДВ та відображенню здійснених операцій.

Будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за не нарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування. (пункт 183.10 статті 183 ПК України).

Щодо розбіжностей з сумою доходів, на які вказує позивач за картковом рахунком № 26053000021529, згідно актів виконаних робіт надійшли кошти: лютий 2017 року в сумі 53 658 грн., а відповідно до акта перевірки- за лютий 2017 року - 67 460 грн.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", із змінами і доповненнями, якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця.

Тобто сума податкового зобов'язання що виникла з 11.01.2017 по 31.01.2017 повинна бути включена до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2017 року разом з сумою податкових зобов'язань, які виникли за період з 01.02.2017 по 28.02.2017.

Що ж стосується розбіжностей в сумах за березень, квітень, травень, червень 2017 року, то суд погоджується з доводами відповідача, що відповідно до виписки за картковим рахунком № 26053000021529, на даний рахунок були перераховані кошти з призначенням платежу Поповнення корпоративного рахунку , Перерахунок між рахунками , Зняття депозитного рахунку . В зв'язку з тим, що в ході проведення перевірки підприємством не було надано пояснень та первинних бухгалтерських документів про походження вказаних коштів на рахунку №26007232514601 (з якого перераховані ці кошти), вказані суми були включені до бази оподаткування податком на додану вартість.

Позивачем як на час перевірки так і до суду не надано належних доказів походження зазначених коштів.

Враховуючи вищевикладене, податковою інспекцією відповідно до вимог п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК України правомірно прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати, зі сплати судового збору не підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя П.Г. Паламар

Повний текст рішення виготовлено 03.09.2018

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2018
Оприлюднено07.09.2018
Номер документу76273247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1577/18

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Рішення від 22.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні