Постанова
від 05.09.2018 по справі 824/281/18-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/281/18-а

Головуючий у 1-й інстанції: Левицький В. К. Суддя-доповідач: ОСОБА_1

05 вересня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Загороднюка А.Г.

суддів: Полотнянка Ю.П. Драчук Т. О. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,

представника позивача: ОСОБА_2,

представника відповідача: ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного підприємства "СлаВатур" на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2018 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "СлаВатур" до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області Чернівецьке міське управління про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И В :

в березні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області Чернівецьке міське управління, в якому просив:

- скасувати протокол № 12 про адміністративне правопорушення від 30 листопада 2017 року, як такий, що не відповідає дійним обставинам справи;

- скасувати рішення № 29 від 14 грудня 2017 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи що призвело до неправильного її вирішення.

Скориставшись правом подання відзиву на апеляційну скаргу, відповідач вказав, що доводи апеляційної скарги є безпідставними, а рішення суду першої інстанції ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала вимоги апеляційної скарги та просила її задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти доводів апеляційної скарги, у зв'язку з чим просив залишити її без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 308 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи, приватне підприємство "СлаВатур" (місцезнаходження юридичної особи: АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 37767246) зареєстроване як юридична особа 01 серпня 2011 року, основним видом діяльності підприємства є діяльність туристичних операторів (а.с. 10).

Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області проведено планову перевірку по коштах Фонду соціального страхування України приватного підприємства "СлаВатур", за результатами якої складено акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування України та правомірності витрачання коштів від 30 листопада 2017 року.

На підставі висновків вказаного акту перевірки, 14 грудня 2017 року Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області прийнято рішення №29 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні адміністративного позову виходив з того, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб передачений чинним законодавством України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 2.3 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженою постановою Правління фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 29 від 22 грудня 2010 року зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011 року за №393/19131 (далі - Інструкція № 29), органи Фонду здійснюють планові та позапланові перевірки.

Пунктами 2.1, 2.2. 2.4 - 2.6 Інструкції № 29 визначено, що перевірки здійснюються посадовими особами органів Фонду за місцезнаходженням страхувальника або в приміщенні органу Фонду за пропозицією страхувальника та за умови надання ним всіх необхідних документів для проведення перевірки.

До участі в перевірках страхувальників залучаються експерти і спеціалісти з окремих питань інших підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності (за згодою).

Планові та позапланові перевірки здійснюються в робочий час страхувальника, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, з відома керівника та в присутності головного бухгалтера (бухгалтера) страхувальника або уповноваженої керівником особи.

Пунктом 3.2 Інструкції № 29 визначено, що планові перевірки проводяться згідно з планами-графіками органу Фонду. Перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного та попередніх років, за які не здійснювалась перевірка.

Відповідно до пункту 3.5 Інструкції № 29 на проведення кожної перевірки посадовій особі органу Фонду видається направлення за формою, наведеною у додатку 2 до цієї Інструкції, яке пред'являється перед початком перевірки керівнику страхувальника або уповноваженій ним особі разом із службовим посвідченням. Копія направлення вручається керівнику страхувальника або уповноваженій керівником особі з відміткою про отримання.

Тривалість проведення перевірки встановлюється з урахуванням обсягу робіт, які належить виконати під час її проведення, та кількісного складу посадових осіб органу Фонду. При цьому строк проведення планової перевірки страхувальників не може перевищувати 15 робочих днів, а страхувальників - суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів.

Відповідно до пункту 3.11 Інструкції № 29 у разі виявлення під час проведення перевірки страхувальника порушень вимог законодавства, які вплинули або можуть вплинути на виплату матеріального забезпечення і надання соціальних послуг, виникнення необхідності звернення до відповідних органів, виникнення необхідності проведення перевірок в інших підприємствах, установах, організаціях, пов'язаних із сплатою та використанням коштів Фонду страхувальником, відсутності ведення належного бухгалтерського обліку відповідно до вимог чинного законодавства, що унеможливлює проведення перевірки, перевірка призупиняється.

Після отримання даних, необхідність яких була підставою для призупинення перевірки страхувальника, перевірка продовжується з урахуванням загальних термінів проведення зазначеної перевірки, про що орган Фонду повідомляє страхувальника.

За результатами перевірки складається акт.

Пунктами 4.1 - 4.2 Інструкції №29 передбачено, що за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.

Колегією суддів встановлено, що рішеннями засновника приватного підприємства "СлаВатур", а саме ОСОБА_4 від 02 січня 2015 року та 02 січня 2016 року у зв`язку із значним скороченням обсягу фінансово-господарської діяльності та можливим повним його припиненням протягом 2015, 2016 років, вирішено надати працівникам, в тому числі директору та головному бухгалтеру, безоплатну відпустку.

Відповідно до пункту 2 вказаних рішень в разі відновлення діяльності підприємства нарахувати заробітну плату працівникам, в тому числі директору та головному бухгалтеру, відповідно до фактично відпрацьованого часу зазначеного в табелі обліку робочого часу (а.с. 75, 76).

Наказом Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області №41 від 02 червня 2017 року затверджено план-графік проведення працівниками відділу соціальних виплат і перевірок страхувальників Чернівецької міської виконавчої дирекції перевірок з питань надходження коштів до бюджету Фонду, ефективного та цільового їх використання на ІІІ квартал 2017 року. Даним наказом проведення планових перевірок встановлено завершити до 30 вересня 2017 року. Серед переліку страхувальників визначено й приватне підприємство "СлаВатур" (а.с. 167-170).

Листом № 57 від 09 серпня 2017 року Чернівецьке міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області повідомило позивача, що згідно з планом-графіком проведення перевірок страхувальників, затвердженим наказом від 02 червня 2017 року № 41, Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області з 21 серпня по 29 серпня 2017 року буде проведена планова перевірка приватного підприємства "СлаВатур" за період з 15 вересня 2011 року по 30 листопада 2017 року по страхових коштах Фонду соціального страхування України (а.с. 119, 238).

В ході планової перевірки приватного підприємства "СлаВатур" виявлено, що ОСОБА_5 (вірно ОСОБА_6М.) прийнято на роботу згідно наказу №2/к від 01 серпня 2011 року, з 01 серпня 2011 року на посаду директора, з 28 січня 2016 року призначено на посаду заступника директора згідно наказу № 3 від 29 січня 2016 року. Страховий випадок настав 09 березня 2016 року, допомога по вагітності та пологах, листок непрацездатності № 912516 серії АГГ, виданим МК Пологовий будинок № 1, допомога по вагітності та пологам зі слів довіреної особи позивача розрахувалась з мінімальної заробітної плати.

Заробітну плату для перевірки нарахування допомоги за 12 попередніх місяців надано не було.

ОСОБА_7 прийнято на роботу згідно наказу № 1 від 01 серпня 2011 року, з 01 серпня 2011 року на посаду бухгалтера-менеджера по туризму, допомога по вагітності та пологах, нараховувалась згідно листка непрацездатності №912651 серії АГГ від 18 квітня 2016 року, виданим МК Пологовий будинок № 1, допомога по вагітності та пологам зі слів довіреної особи позивача розрахувалась з мінімальної заробітної плати, але заробітну плату для перевірки нарахування допомоги за 12 попередніх місяців не надала.

29 серпня 2017 року Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області видано наказ №20-ос, яким призупинено проведення планової перевірки приватного підприємства "СлаВатур" та наказано продовжити її після отримання відповіді на запит щодо правомірності укладення та ведення трудових відносин, нарахувань заробітної плати, сплати єдиного соціального внеску, надісланого до Територіальної державної інспекції з питань праці у Чернівецькій області (а.с. 120, 163).

04 вересня 2017 року Чернівецьке міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області звернулось до управління Держпраці у Чернівецькій області із листом № 219, в якому просило здійснити перевірку щодо трудових відносин та причин відсутності заробітної плати по приватному підприємству "СлаВатур" (а.с. 165).

09 жовтня 2017 року управління Держпраці у Чернівецькій області звернулось до позивача із запитом на інформацію, в якому для належного розгляду звернення Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області просило надати інформацію та наступні документи: кадрові документи, які підтверджують перебування ОСОБА_6, ОСОБА_7 у трудових відносинах, а також бухгалтерські документи щодо оплати їх праці; у разі відсутності нарахувань із заробітної плати та відповідних відрахувань, документи на підставі яких вони не проводились; письмові пояснення з питань зазначених у зверненні щодо ведення заробітної плати на приватному підприємстві "Славатур" (а.с. 133).

Як вбачається з матеріалів справи, управлінням Держпраці у Чернівецькій області проведено інспекційне відвідування приватного підприємства "СлаВатур" щодо додержання законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за результатами якого складено акт №24-02-31/343 від 26 жовтня 2017 року, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог статті 84 КЗпП України та статті 26 Закону України "Про відпустки".

26 жовтня 2017 року управлінням Держпраці у Чернівецькій області винесено припис № 24-02-31/343-214, яким вимагало дотримуватись вимог статті 84 КЗпП України "Відпустки без збереження заробітної плати", а також статті 26 Закону України "Про відпустки" в частині надання відпусток без збереження заробітної плати працівникам в термін - постійно.

Позивачу в строк до 26 листопада 2017 року необхідно було письмово повідомити про виконання вимог припису управління Держпраці у Чернівецькій області за адресою: 58001, м. Чернівці, вул. Поповича 2 (а.с. 39-40).

08 листопада 2017 року управлінням Держпраці у Чернівецькій області винесено постанову №24-02-31/343/211 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами, якою на підставі підпункту 54 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, частини 2 пункту 2 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року № 509, абзацу 8 частини 2 статті 265 КЗпП України, на приватне підприємство "СлаВатур" накладено штраф у розмірі 3200,00 грн (а.с. 189).

29 листопада 2017 року Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області видано направлення №16 про проведення планової перевірки по коштах Фонду соціального страхування України приватного підприємства "СлаВатур" у період з 30 листопада 2017 року по 06 грудня 2017 року (а.с. 124).

За результатами планової перевірки складено акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування України та правомірності витрачання коштів від 30 листопада 2017 року.

Перевіркою встановлено неправомірне використання коштів Фонду. Також зазначено, що всі працівники протягом 2015-2016 років перебували у відпустках без збереження заробітної плати, що є підтвердженням відсутності заробітної плати.

Таким чином, перевіркою встановлено, що до зарахування не прийнято 11407,96 грн (а.с. 11-13).

30 листопада 2017 року головним спеціалістом сектору страхових виплат, матеріального забезпечення, медичних та соціальних послуг відділу страхових виплат, матеріального забезпечення, контрольно-ревізійної роботи, медичних та соціальних послуг Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області ОСОБА_8 складено протокол про адміністративне правопорушення № 12 (а.с. 95).

Не погоджуючись із висновками викладеними в акті перевірки, 05 грудня 2017 року приватним підприємством "СлаВатур" подано заперечення до акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти сплати страхових внесків, інших платежів до Фонду соціального страхування України та правомірності витрачання коштів від 30 листопада 2017 року (а.с. 57-58).

Листом № 05-08-926 від 14 грудня 2017 року Чернівецьке міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області повідомило позивача, що перевірка відповідає нормам законодавства (а.с. 59-61).

14 грудня 2017 року Чернівецьким міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області прийнято рішення № 29 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування та вирішено, що до Фонду соціального страхування України підлягають поверненню неправомірно використані суми страхових коштів, а саме: з 01 січня 2015 року по 30 червня 2017 року витрати по вагітності та пологах в сумі 11407,96 грн. Також до приватного підприємства "СлаВатур" фінансові санкції за неправомірне використання страхових коштів у розмірі 50 відсотків - 5703,98 грн.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, 22 грудня 2017 року позивачем подано до Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області скаргу, в якій просив скасувати дане рішення (а.с. 18-20), але вказану скаргу відповідно до рішення від 05 січня 2018 року № 24 залишено без задоволення.

19 січня 2017 року позивачем подано до управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області повторну скаргу на рішення № 29 від 14 грудня 2017 року та на рішення про розгляд скарги від 05 січня 2018 року № 24 Чернівецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області, в якій просив скасувати рішення (а.с. 21-23).

Рішенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області про розгляд скарги № 1 від 31 січня 2018 року у задоволенні скарги приватного підприємства "СлаВатур" відмовлено.

14 лютого 2018 року приватне підприємство "СлаВатур" звернулось до виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України із повторною скаргою на рішення від 14 грудня 2017 року № 29, від 05 січня 2018 року № 24 та від 31 січня 2018 року № 1, в якій просило скасувати вказані рішення (а.с. 24-27).

Листом №6-29-778 від 06 березня 2018 року позивача повідомлено про те, що розгляд скарг страхувальників на рішення робочих органів Фонду про застосування фінансових санкцій не належить до повноважень виконавчої дирекції Фонду, тому скарга приватного підприємства "СлаВатур" залишена без розгляду та повертається скаржнику.

Крім цього, позивача повідомлено, що приватне підприємство "СлаВатур" може звернутися з письмовою заявою про скасування рішення № 29 до суду або до спеціальної комісії Фонду з питань вирішення спорів, створеної при управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (а.с. 49-50).

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що планову перевірку правильності цільового і правильного витрачання та обліку коштів Фонду соціального страхування України приватним підприємством "СлаВатур" проведено відповідачем з дотриманням вимог чинного законодавства України.

Разом з тим, колегія суддів звертає увагу, що відповідно до статті 84 Кодексу законів України про працю (далі - КЗпПУ) у випадках, передбачених статті 25 Закону України "Про відпустки", працівнику за його бажанням надається в обов'язковому порядку відпустка без збереження заробітної плати.

За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.

Законом України "Про відпустки" передбачено надання двох видів відпусток без збереження заробітної плати: відпусток, що надаються працівникам в силу суб'єктивного права, що належить їм за законом, тобто в обов'язковому порядку, і відпусток, що надаються за погодженням сторін (роботодавця і працівника).

Статтею 26 Закону України "Про відпустки" визначено відпустку без збереження заробітної плати за згодою сторін. За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом, але не більше 15 календарних днів на рік.

Важливими гарантіями при наданні відпусток без збереження заробітної плати, встановленими статтями 25 і 26 Закону України "Про відпустки", є те, що на час їх надання за працівником зберігається його місце роботи (посада), а час перебування у таких відпустках відповідно до пункту 4 статті 9 Закону України "Про відпустки" зараховується до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку.

Отже, відпустка без збереження заробітної плати, що надається працівникові в обов'язковому порядку (стаття 25 Закону), та відпустка без збереження заробітної плати за згодою сторін (стаття 26 Закону) надаються лише за бажанням працівника, а не з ініціативи роботодавця.

Отже, примусове відправлення працівників у відпустки без збереження заробітної плати є грубим порушенням законодавства про працю, за що роботодавця в установленому порядку має бути притягнено до відповідальності.

Таким чином, за угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом працівникам може надаватися відпустка без збереження заробітної плати тривалістю не більше 15 календарних днів на рік.

Стосовно сплати у встановленому законом порядку єдиного внеску на момент настання страхового випадку у ОСОБА_6 та ОСОБА_7 колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" джерелами формування коштів Фонду є в.т. страхові внески страхувальників та застрахованих осіб.

Пунктом 1 частини 1 статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що кошти, що надходять до Фонду від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повинні забезпечувати виплату застрахованим особам матеріального забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених цим Законом.

Статтею 18 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.

Частиною 1 статті 25 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI) платниками єдиного внеску є в т.ч. роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 1 Закону № 2464-VI застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.

Частиною 2 статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до частини 5 статті 8 Закону № 2464-VI у разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Згідно з пунктом 11 статті 9 Закону № 2464-VI у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Отже, допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати (доходу) за період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.

Платниками єдиного внеску є в т.ч. роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.

Якщо працівник підприємства знаходиться частину календарного місяця у відпустці без збереження заробітної плати і його дохід у вигляді заробітної плати за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, то сума єдиного внеску розраховуються як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, та ставки єдиного внеску.

Якщо працівник знаходиться у відпустці без збереження заробітної плати повний календарний місяць, єдиний внесок не нараховується, оскільки відсутня база нарахування єдиного внеску.

Пунктом 1 частини 1 статті 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.

Колегією суддів встановлено, що вкладки "Звітність по ЄСВ та розмір, картка страхувальника Державного реєстру ДРЗДСС сформованої та вивантаженої з Єдиної інформаційно-аналітичної системи (ЄІАС) з жовтня 2014 року по червень 2017 року заробітна плата по приватному підприємству "СлаВатур" не виплачувалася, у квітні 2016 року відображена допомога по вагітності та пологах 5703,94 грн, у травні 2016 року також відображено допомогу по вагітності та пологах у розмірі 5704,02 грн.

12 місяців перед настанням страхового випадку (перебування двох працівників у відпустці по вагітності та пологах) заробітна плата працівника приватного підприємства "СлаВатур" не виплачувалася (а.с. 224-227).

Таким чином, приватним підприємством "СлаВатур" не проводилося сплати у встановленому законом порядку єдиного внеску на момент настання страхового випадку за ОСОБА_6 та ОСОБА_4

Враховуючи викладене, працівники приватного підприємства "СлаВатур" ОСОБА_6 та ОСОБА_4 станом на дату настання страхового випадку, відповідно, 09 березня 2016 року та 18 квітня 2016 року (перебування на лікарняному у зв`язку з пологами та вагітністю) не були застрахованими особами, а тому в останніх відсутнє право на допомогу по вагітності і пологах.

Отже, рішення № 29 від 14 грудня 2017 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування є законним та обґрунтованим.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 315, статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2018 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу приватного підприємства "СлаВатур" залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 20 липня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття. Порядок та строки оскраження передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_9 ОСОБА_10

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76274578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/281/18-а

Постанова від 05.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Рішення від 20.07.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні