Рішення
від 04.09.2018 по справі 908/1094/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 22/61/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.09.2018 Справа № 908/1094/18

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ярешко О.В., при секретарі Лінчук А.В.

За участю представників:

від позивача - Алуф О.В., ордер АА № 003276 від 23.05.2018 р., угода № 27-А від 23.05.2018;

від відповідача - не з'явився;

Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи № 908/1094/18

за позовом: Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 42)

до відповідача: Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Центральна, буд. 12)

про стягнення 22854,01 грн

СУТЬ СПРАВИ:

08.06.2018 до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява (вих. № б/н від 08.06.2018) Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" до Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області про стягнення 22854,01 грн компенсації за надані послуги з пасажирських перевезень окремих категорій громадян, які користуються пільгами, за договором № 57/2015 від 15.06.2015.

Відповідно до протоколу розподілу судової справи між суддями від 08.06.2018 здійснено автоматизований розподіл позовної заяви між суддями, присвоєно єдиний унікальний номер судової справи 908/1094/18 та визначено до розгляду судді Ярешко О.В.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 13.06.2018 позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.

22.06.2018 на адресу суду від Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" надійшла письмова заява (вих. № 01/22 від 22.06.2018), якою усунуті недоліки позовної заяви.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 25.06.2018 позовна заява прийнята до розгляду суддею Ярешко О.В., відкрито провадження у справі № 908/1094/18, якій присвоєно номер провадження 22/61/18, ухвалено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 04.07.2018, зобов'язано позивача надати: обґрунтований розрахунок суми, що заявлена до стягнення, складений окремо по кожному місяцю наданих послуг, із зазначенням проведених оплат окремо по кожному місяцю; копії банківських виписок, відповідно до яких здійснювалося перерахування грошових коштів відповідачем за договором № 57/2015 від 15.06.2015, який покладений у підставу позову.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 04.07.2018 у зв'язку з відсутністю відомостей щодо надіслання відповідачу ухвали суду та за клопотанням позивача підготовче судове засідання було відкладено до 20.08.2018.

Ухвалою суду від 20.08.2018 строк підготовчого провадження продовжено до 10.09.2018, оголошено перерву у зв'язку з витребуванням документів до 29.08.2018.

Ухвалою суду від 29.08.2018 підготовче провадження закрито, призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні 04.09.2018 .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем утворилась заборгованість станом на день закінчення терміну дії договору № 57/2015 від 15.06.2015 за надані послуги з пільгового перевезення пасажирів у розмірі 22854,01 грн.

В обґрунтування вимог позивач посилається на ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України та ст. 202 Господарського кодексу України.

Відповідач у своєму відзиві, що надійшов після судового засідання 04.07.2018 проти позовних вимог заперечив та зазначив, що відповідно до Бюджетного кодексу України, Постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256 Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання держаних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету видатки на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг, а також компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. За умовами укладеного між сторонами договору розрахунки за договором повинні були та здійснювались виключно в межах затвердженого обсягу асигнувань. Відповідно до Закону України Про Державний бюджет на 2014-2015 рік така субвенція з державного бюджету передбачена, але фактично фінансування не проводилося. Фактично, субвенція з державного бюджету до місцевого бюджету не надходила. Так, у зв'язку з відсутністю субвенцій міському бюджету з державного бюджету, відповідач не може задовольнити вимоги позивача найближчим часом до його вирішення на державному рівні.

В судове засідання 04.09.2018 з'явився представник позивача. Представник відповідача не з'явився, причин неявки не повідомив. В клопотанні, що надійшло до суду 01.08.2018, просив суд розглядати справу за відсутністю представника відповідача на підставі наявних у справі документів.

Відповідно до ст. 222 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання 04.09.2018 за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У судовому засіданні 04.09.2018 справу розглянуто по суті, оголошено та підписано вступну та резолютивну частини рішення.

ВСТАНОВИВ:

15.06.2015 між Приватним акціонерним товариством "Токмацьке автопідприємство 12308" та Управлінням соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області на виконання п. 2.3.2 договору № 1, № 3 від 27.04.2015, що були укладені між позивачем у справі та Виконавчим комітетом Токмацької міської ради та яким закріплено, що перевізник зобов'язаний укласти з головним розпорядником бюджетних коштів договір на компенсацію вартості пільгових перевезень в межах сум планових призначень субвенцій з державного бюджету, був укладений договір № 57/2015 про здійснення перевезень окремих категорій громадян, які користуються пільгами.

Відповідно до п. 1.1 договору № 57/2015 предметом договору є здійснення постачальником пасажирських перевезень міським транспортом пільгових категорій населення, які мають право на безоплатний проїзд згідно чинного законодавства України. Платник проводить компенсацію пільгового проїзду на міському транспорті загального користування, за рахунок субвенції з Державного бюджету до міського бюджету.

Згідно з п. 2.1 договору компенсація пільгового проїзду постачальнику проводиться платником у межах виділених асигнувань шляхом перерахування коштів на поточний рахунок постачальника, на підставі розрахунків за відповідний місяць та актів звірянь для компенсації проїзду у міському сполученні окремих пільгових категорій громадян не пізніше 5-ти днів після отримання фінансування.

З умовами п. 3.1 договору постачальник зобов'язується:

надавати проїзд окремим категоріям громадян, які мають право на пільговий проїзд у міському сполученні відповідно до затверджених норм законодавства (п. 3.1.1).

Щомісячно до 27 числа поточного місяця надавати платнику звіт про кількість перевезених платних пасажирів та розмір компенсаційних виплат за формою, що додається-додаток 1 (п. 3.1.2).

Щомісячно до 2-го числа місяця, наступного за звітним надавати платнику акт звіряння розрахунків за надані послуги (п. 3.1.3).

Відповідно до п. 3.2.1 договору платник зобов'язується здійснювати розрахунки з постачальником на підставі щомісячних розрахунків щодо послуг, наданих особам, які мають право на відповідні пільги та по факту надходження відповідної субвенції з Державного бюджету до міського бюджету, в межах виділених асигнувань.

Згідно з п. 7.1 договору договір набирає чинності з 27 червня і діє до 27 квітня 2016 року включно.

В матеріалах справи містяться акти звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги за пільговий проїзд міським транспортом окремим категоріям громадян, що підписані та скріплені печатками сторін та розрахунки кількості перевезених платних пасажирів та розміру компенсаційних виплат:

- акт № 7 про заборгованість станом на 01.08.2015, відповідно до якого розмір послуг за період липень 2015 року складає 36284,00 грн, розрахунок з 01.07 по 31.07.2015 на суму 36284,00 грн;

- акт № 8 про заборгованість станом на 01.09.2015, відповідно до якого розмір послуг за період серпень 2015 року складає 36284,00 грн, розрахунок з 01.08 по 31.08.2015 на суму 36284,00 грн;

- акт № 9 про заборгованість станом на 01.10.2015, відповідно до якого розмір послуг за період вересень 2015 року складає 65340,00 грн, розрахунок з 01.09 по 30.09.2015 на суму 65340,00 грн;

- акт № 10 про заборгованість станом на 01.11.2015, відповідно до якого розмір послуг за період жовтень 2015 року складає 99088,00 грн, розрахунок з 01.10 по 31.10.2015 на суму 99088,00 грн;

- акт № 11 про заборгованість станом на 01.12.2015, відповідно до якого розмір послуг за період листопад 2015 року складає 99088,00 грн, розрахунок з 01.11 по 30.11.2015 на суму 99088,00 грн;

- акт № 12 про заборгованість станом на 01.01.2016, відповідно до якого розмір послуг за період грудень 2015 року складає 134856,35 грн, розрахунок з 01.12 по 23.12.2015 на суму 134856,35 грн.

Всього в період дії договору за період липень-грудень 2015 року послуги населенню, на які надаються пільги за пільговий проїзд міським транспортом окремим категоріям громадян, надані у розмірі 470940,35 грн.

Управлінням соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області були проведені розрахунки відповідно до постанови КМУ від 11.01.2005 № 20 по нарахованих пільгах населенню за пільгові перевезення транспортом загального користування перед ПрАТ Токмацьке АТП 12308 станом на 01.07.2015 на суму 16747,23 грн, станом на 01.08.2015 на суму 9806,86 грн, станом на 01.09.2015 на суму 3453,40 грн, станом на 01.10.2015 на суму 13416,43 грн, станом на 01.11.2015 на суму 20399,21 грн, станом на 01.12.2015 на суму 37804,04 грн, всього - 101627,17 грн.

Відповідно до виписки по рахунку позивача відповідачем були проведені оплати з призначенням платежу - пільгові категорії громадян 2015 рік згідно ЗУ Про Державний бюджет на 2015 рік згідно договору № 36/2014 від 27.06.2014 всього на суму у розмірі 346459,17 грн:

- оплата на суму 8255,56 грн від 06.07.2015;

- оплата на суму 7637,34 грн від 29.07.2015;

- оплата на суму 18867,81 грн від 06.08.2015;

- оплата на суму 8074,35 грн від 27.08.2015;

- оплата на суму 3101,17 грн від 04.09.2015;

- оплата на суму 10346,01 грн від 04.09.2015;

- оплата на суму 15675,00 грн від 06.10.2015;

- оплата на суму 20666,69 грн від 23.10.2015;

- оплата на суму 6038,02 грн від 06.07.2015;

- оплата на суму 25924,51 грн від 06.07.2015;

- оплата на суму 26477,14 грн від 06.07.2015;

- оплата на суму 36284,00 грн від 06.07.2015;

- оплата на суму 5628,37 грн від 28.10.2015;

- оплата на суму 14418,79 грн від 05.11.2015;

- оплата на суму 40257,18 грн від 05.11.2015;

- оплата на суму 29292,00 грн від 26.11.2015;

- оплата на суму 19137,23 грн від 07.12.2015;

- оплата на суму 15840,77 грн від 30.12.2015;

- оплата на суму 34537,23 грн від 30.12.2015.

Як встановлено судом, у призначенні платежу Управлінням соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області було помилково зазначено, що розрахунки проводяться за договором № 36/2014 від 27.06.2014. Листом від 06.08.2018 № 2223/05-28 відповідач звернувся до позивача, в якому просив вірним призначенням платежу вважати посилання на договір № 57/2015 від 27.06.2018.

Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області листами № 3199/05-28 від 31.10.2017 та 153-1/05-28 від 23.01.2017 повідомило ПрАТ "Токмацьке автопідприємство 12308", що станом на 01.07.2015 була зареєстрована заборгованість у сумі 138749,07 грн за надані послуги з пільгового перевезення пасажирів за договором від 27.06.2014 № 36/2014, який діяв з 27.06.2014 по 27.06.2015. Згідно договору від 15.06.2015 № 57/2015, який діяв з 27.06.2015 по 27.04.2016 сума нарахованої за період з 01.07.2015 по 31.12.2015 становить 470940,35 грн. Протягом липня-грудня 2015 підприємству було перераховано суму 448086,36 грн. Так заборгованість, яка виникла станом на 01.01.2016 за договором № 57/2015 становить 22854,01 грн.

Таким чином, враховуючи загальну кількість наданих послуг з пасажирських перевезень окремих категорій громадян, які користуються пільгами та розрахунки, проведені відповідачем, за Управлінням соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області утворилась заборгованість у розмірі 22854,01 грн.

Предметом спору по даній справі є стягнення з Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області заборгованості за договором №57/2015 про здійснення пасажирських перевезень окремих категорій громадян, які користується пільгами, за послуги надані за період липень-грудень 2015 року у розмірі 22854,01 грн.

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши надані докази, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Згідно з положеннями ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтями 11, 509 ЦК України встановлено, що підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вказівок закону, договору є договір.

За приписами ст. 629 ЦК України - договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області всупереч умовам пунктів 2.1, 3.2.1 договору не розрахувалося повністю з позивачем за здійснення пасажирських перевезень окремих категорій громадян, які користується пільгами, за період липень-грудень 2015 року, у зв'язку чим за ним виникла заборгованість у розмірі 22854,01 грн.

Суд вважає необґрунтованими заперечення відповідача з тих підстав, що у зв'язку з відсутністю субвенцій міському бюджету з державного бюджету, відповідач не може задовольнити вимоги позивача найближчим часом до його вирішення на державному рівні виходячи з наступного.

У зв'язку з представленням інтересів позивача на підставі укладеної адвокатської угоди № 21-А від 16.08.2016 адвокат Алуф О.В. звернувся до відповідача з адвокатським запитом № 01-і. з від 05.10.2016, яким просив відповідача надати інформацію щодо розміру виділених асигнувань на компенсацію пасажирських перевезень окремих категорій громадян, які користуються пільгами отриманих за період з червня 2015 року по жовтень 2016 року.

На вказаний адвокатський запит відповідачем була надана відповідь № 2601/05-58 від 17.10.2016, відповідно до якої відповідачем вказано, що сума виділених асигнувань на кінець 2015 року по ПрАТ Токмацьке АТП 12308 склала 781771,68 грн. Кредиторська заборгованість минулого 2015 року в сумі 169016,33 грн виникла внаслідок того, що була недофінансована з державного бюджету, у 2016 році погашення кредиторської заборгованості за минулий 2015 рік за рахунок коштів міського бюджету, місцевою програмою не передбачено. Тобто відповідач у відповіді повідомив про те, що розмір бюджетних асигнувань по позивачу склав 781771,68 грн, в той час як вартість наданих послуг становить 470940,35 грн. Жодних доказів відсутності субвенцій та недофінансування програми компенсації пільг на перевезення відповідачем не надано. Також в розрахунках кількості перевезених платних пасажирів та розміру компенсаційних виплат, що не заперечуються відповідачем, зазначено, що сума компенсаційних виплат до відшкодування в межах бюджетних асигнувань визначається спільно з Управлінням соціального захисту населення Токмацької міської ради в межах бюджетних асигнувань.

Окрім цього, суд зазначає, що діючим законодавством не передбачена залежність відшкодування від фактичного фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання держаних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з держаного бюджету, чи випадки повного або часткового звільнення від обов'язку здійснення розрахунку з постачальниками послуг на пільгових умовах, оскільки надання пільг певним категоріям населення відбувається не внаслідок власної недбалості чи власного бажання, а у відповідності до вимог Законів України. Відповідно до приписів ч. 2 ст. 617 ЦК України, ч. 2 ст. 218 ГК України та рішення Європейського суду з прав людини у справі Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України від 18.10.2005 відсутність бюджетних коштів не виправдовує бездіяльність відповідача і не є підставою для звільнення боржника від виконання зобов'язання.

Згідно ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відтак, позовні вимоги є законними та обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача у розмірі 1762,00 грн.

Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" до Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області задовольнити повністю.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Токмацької міської ради Запорізької області (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Центральна, буд. 12, код ЄДРПОУ 03193152) на користь Приватного акціонерного товариства "Токмацьке автопідприємство 12308" (71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Нагорна, буд. 42, код ЄДРПОУ 03114129) 22854 (двадцять дві тисячі вісімсот п'ятдесят чотири) грн 01 коп. заборгованості та 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят два) грн 00 коп. судового збору.

Повне рішення складено 07 вересня 2018 року.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення розміщується в Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою у мережі Інтернет за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua.

Суддя О.В. Ярешко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76293154
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1094/18

Судовий наказ від 04.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Рішення від 04.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 29.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 04.07.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

Ухвала від 13.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ярешко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні