Ухвала
від 03.09.2018 по справі 404/394/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

03 вересня 2018 року м. Кропивницький Справа № 404/394/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

за участю секретаря судового засідання Бондар Я.Г.,

розглянувши у судовому засіданні питання про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі

позивач 1: ОСОБА_1 (25006, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1)

позивач 2: ОСОБА_2 (25006, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_2)

відповідач: міська рада міста Кропивницького (25022, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 41 код ЄДРПОУ 26241020)

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебувала адміністративна справа №404/394/18 за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2 до міської ради міста Кропивницького про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.06.2018 року у цій справі позов ОСОБА_1 та ОСОБА_2 задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність міської ради міста Кропивницького щодо нерозгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (зареєстрована 26.12.2016 року за №17729) у встановлений законодавством місячний строк. Визнано протиправною бездіяльність міської ради міста Кропивницького щодо нерозгляду заяви ОСОБА_2 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність (зареєстрована 16.01.2017 року за №17830) у встановлений законодавством місячний строк. У задоволенні позовної вимоги про зобов'язання міської ради міста Кропивницького вчинити певні дії шляхом надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність відмовлено.

У зв'язку з частковим задоволенням позовних вимог цим рішенням також стягнуто на користь ОСОБА_1 судові витрати на сплату судового збору в сумі 352, 40 грн. та на користь ОСОБА_2 судові витрати на сплату судового збору в сумі 352, 40 грн. за рахунок бюджетних асигнувань міської ради міста Кропивницького.

Вказане рішення суду набрало законної сили 09.07.2018 року.

Судом 11.07.2018 року позивачам видано виконавчі листи про стягнення на їхню користь судових витрат на сплату судового збору в сумі 352, 40 гривень за рахунок бюджетних асигнувань міської ради міста Кропивницького (код ЄДРПОУ 26241020).

До суду 03.08.2018 року надійшла спільна заява від ОСОБА_1 та ОСОБА_2, в якій вони просять суд замінити боржника - міську раду міста Кропивницького (код ЄДРПОУ 26241020). Вказана заява мотивована тим, що Управлінням Державної казначейської служби України у м. Кропивницькому Кіровоградської області їм відмовлено у стягненні судових витрат за вказаними виконавчими листами, оскільки міська рада міста Кропивницького не має відкритих рахунків бюджетних асигнувань, тоді як їх мають управління міської ради міста Кропивницького та її виконавчий комітет.

Від представника відповідача до суду 03.09.2018 року надійшли письмові заперечення на цю заяву, мотивовані тим, що відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" міська рада та її виконавчий комітет є різними та окремими юридичними особами, які діють самостійно в межах своїх повноважень, тому заміна сторони у виконавчому провадженні суперечитиме змісту ухваленого судового рішення та свідчитиме про зміну боржника на особу, яка не є її правонаступником та не приймала участі у справі.

У судове засідання 03.09.2018 року учасники справи не прибули, що відповідно до частини 2 статті 379 КАС України не перешкоджає судовому розгляду.

Розглянувши матеріали справи, суд дійшов до таких висновків.

Згідно зі статтею 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до частин 2, 4 статті 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом.

Виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина 1 статті 373 КАС України).

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України "Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з частинами 1, 2 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов'язок щодо виконання рішення.

Частиною 1 статті 25 Бюджетного кодексу України передбачено, що Казначейство України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (надалі - Порядок №845), який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Згідно з пунктом 2 Порядку №845 у цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

- безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів;

- боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання;

- стягувачі - фізичні та юридичні особи, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів, державні органи (посадові особи) за рішеннями про стягнення коштів в дохід держави.

Частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Статтею 379 КАС України регламентований порядок заміни сторони виконавчого провадження.

Згідно з частинами 1, 4 цієї статті у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Процесуальне правонаступництво унормовано статтею 52 КАС України, згідно з якою у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Суд, ухвалюючи рішення щодо судових витрат, керувався частиною 1 статті 139 КАС України, якою передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки відповідачем у справі виступала міська рада міста Кропивницького, тому судові витрати, понесені у справі позивачами, вирішено стягнути на їхню користь за рахунок бюджетних асигнувань цього суб'єкта владних повноважень.

Наразі судом установлено, що відповідач у справі (боржник) - міська рада міста Кропивницького (код ЄДРПОУ 26241020) - не вибував зі спірних правовідносин, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань має статус юридичної особи, не має правонаступників, тому підстави для його заміни, про що суд просять заявники, відсутні.

Керуючись статтями 248, 256, 294, 379 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1 та ОСОБА_2 про заміну сторони виконавчого провадження .

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2018
Оприлюднено11.09.2018
Номер документу76323087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —404/394/18

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Рішення від 07.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Варакіна Н. Б.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Варакіна Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні