Ухвала
від 03.09.2018 по справі 907/365/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі про банкрутство

"03" вересня 2018 р. Справа № 907/365/18

Господарський суд Закарпатської області у складі:

головуючого судді Ушак І.Г.,

за участі секретаря судового засідання Сінкіної Е.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за заявою ліквідаційної комісії державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області , м. Ужгород

про банкрутство державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 34262204)

представники:

боржника - Капелюшок О.М., голова ліквідаційної комісії, Пуглик Р.І., член ліквідаційної комісії

ВСТАНОВИВ:

Боржник - державне підприємство Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 34262204) в порядку ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) звернувся до господарського суду Закарпатської області із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство.

Заява боржника про порушення провадження у справі про банкрутство мотивована наступним.

На підставі прийнятого Державним агентством водних ресурсів України (далі - Держводагентство) наказу від 3.12.13 № 187 Про ліквідацію державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області було вирішено припинити діяльність зазначеного підприємства шляхом його ліквідації, призначено ліквідаційну комісію.

Ліквідаційною комісією вжито заходи щодо проведення ліквідаційної процедури відповідно до вимог, встановлених Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Вжитими в межах ліквідаційної процедури заходами встановлено, що вартості майна боржника є недостатньо для здійснення повного погашення податкових зобов'язань на загальну суму 130000,00 грн., тому засновником боржника - Держводагентством - прийнято рішення оформлене протоколом від 23.02.18 р. про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство стосовно боржника в порядку ст. 95 Закону.

Ухвалою суду від 23.07.18 заява боржника про порушення справи про банкрутство прийнята до розгляду, призначено підготовче засідання суду, зобов'язано арбітражного керуючого Ольшанську О. С. визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство подати до суду заяву про участь у даній справі відповідно до приписів ст. 114 Закону.

Арбітражний керуючий Ольшанська О.С. відмовилась від участі у справі, надіславши суду письмову заяву від 23.07.18, у зв'язку з чим здійснено повторний запит у встановленому порядку та визначено для участі у справі арбітражного керуючого Шендеру Олену Миколаївну (дата видачі ліцензії арбітражного керуючого: 17.03.10, № ліцензії арбітражного керуючого: АВ470264, дата видачі свідоцтва арбітражного керуючого: 22.07.13, № свідоцтва арбітражного керуючого: 1405) (м. Рівне, вул. Міцкевича, буд. 14, офіс 120), яка у встановленому порядку надала згоду на участь у даній справі.

З огляду на те, що боржник є державним підприємством, ухвала про прийняття заяви про порушення провадження про банкрутство боржника, в силу приписів ст. 96 Закону була надіслана також органу уповноваженому управляти державним майном боржника - Держводагентству.

Зазначеними приписами Закону встановлено особливості банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків. Так, органи виконавчої влади приймають рішення щодо: доцільності надання державної підтримки неплатоспроможним підприємствам; розроблення заходів, спрямованих на забезпечення захисту інтересів держави і вибору оптимальних шляхів реструктуризації та погашення боргових зобов'язань; проведення аналізу фінансового стану боржника, його санації та погодження плану санації; доцільності виключення відповідних суб'єктів господарювання з переліку підприємств, що є об'єктами права державної власності, які не підлягають приватизації та застосуванню до них процедури санації чи ліквідації.

Відкриття провадження у справі про банкрутство за заявою боржника не є підставою для припинення повноважень органу, уповноваженого управляти майном боржника, щодо управління відповідним об'єктом державної власності.

У разі якщо боржник є державним підприємством або підприємством, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків, господарський суд залучає до участі у справі про банкрутство представників органу, уповноваженого управляти державним майном, з повідомленням про відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство такого підприємства.

У разі відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство державного підприємства або підприємства, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 відсотків, участь у зборах кредиторів та роботі комітету кредиторів можуть брати з правом дорадчого голосу представники органу, уповноваженого управляти державним майном.

Призначення керуючих санацією, ліквідаторів державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, здійснюється господарським судом за участю органу, уповноваженого управляти державним майном.

Держводагентство листом від 27.08.18 повідомило суд про перебування боржника у процедурі ліквідації за рішенням засновника з 3.12.13 та про перебування на балансі боржника державного майна - 8-ми об'єктів протипаводкового захисту населених пунктів Закарпатської області у стані незавершеного будівництва загальною вартістю 29334,702 тис. грн. - які підлягають передачі на баланс державної бюджетної спеціалізованої водогосподарської установи у Закарпатській області - Басейнового управління водних ресурсів річки Тиса, м. Ужгород, код ЄДРПОУ 01037057 - що належить до сфери управління Держводагентства, для подальшої добудови та введення в експлуатацію.

Боржник надав суду також письмову інформацію Фонду Державного майна України від 30.08.18 щодо перебування на балансі боржника за даними Єдиного реєстру об'єктів державної власності наведених вище об'єктів незавершеного будівництва.

Проаналізувавши доводи заявника, дослідивши документальні докази долучені до матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство боржника з урахуванням особливостей, передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". виходячи з наступного.

Відповідно до Статуту державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області останнє є державним підприємством, засновником та власником якого є держава в особі Держводагентства і належить до сфери управління . Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.05.18 датою державної реєстрації юридичної особи підприємства є 21.03.2006р.

Засновником підприємства - Держводагентством - прийнято рішення - наказ від 3.12.13 № 187 Про ліквідацію державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області - яким вирішено припинити діяльність зазначеного підприємства шляхом його ліквідації, призначено ліквідаційну комісію, головою якої призначено Капелюшок О.М.

Відомості про перебування підприємства боржника у процесі припинення за рішенням засновника внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

У січні 2014р. ліквідаційною комісією розміщено офіційне оголошення про ліквідацію в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації Бюлетень державної реєстрації із зазначенням порядку і строку пред'явлення вимог до підприємства, а також розіслано кредиторам письмові повідомлення про ліквідацію; сформовано ліквідаційний баланс; станом на І квартал 2014р. кредиторська заборгованість підприємства складала 361,3 тис. грн. З метою реалізації майна, у зв'язку із недостатністю коштів на рахунках підприємства, ліквідаційна комісія звернулася до Держводагентства за дозволом на відчуження наявного на балансі підприємства державного майна для погашення кредиторської заборгованості. Наказом від 06.03.2015 № 84-6, Держводагентство дозволило реалізувати шляхом продажу на аукціоні 1 (один) службовий автомобіль марки VOLKSWAGEN TOUAREG, який знаходився на балансі підприємства. Станом на 01.07.15 заборгованості за підприємством не рахувалася, незадоволені претензії кредиторів - відсутні. Наказам Держводагентства решта майна підприємства як такого, що ліквідується, розподілено та передано на баланс іншим водогосподарським організаціям України. 05.12.15 ДПІ у м. Ужгород виставила підприємству податкову вимогу про наявність податкового боргу, задоволення якої не було можливим через відсутність майна та коштів.

Станом на 20.02.18 кредиторська заборгованість підприємства складає близько 130000,0 грн., а саме: податковий борг на суму 75 802, 67 грн., згідно рішення суду; нарахована пеня - 29 000,00 грн., штрафна санкція відповідно до ст. 126 ПКУ - 15 200,00 грн. та витрати пов'язані з примусовим виконанням рішення суду. На балансі підприємства рахується державне майно, яке однак не може бути використано для погашення наявної заборгованості, а саме - 8 (вісім) незавершених будівництвом об'єктів протипаводкового захисту балансовою вартістю 29334,702 тис. грн.

Таким чином, зазначені обставини свідчать про наявність кредиторської заборгованості і відсутність активів для її погашення боржником, стосовно якого засновником прийнято рішення про ліквідацію, а саме неспроможність боржника задовольнити вимоги кредиторів, що в свою чергу, відповідно до ст. ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" зобов'язує (боржника) ліквідатора звернутися до суду із заявою про банкрутство, оскільки при вказаних обставинах така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом.

За таких обставин засновником боржника - Держводагентством - прийнято рішення оформлене протоколом від 23.02.18 р. про звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство стосовно боржника в порядку ст. 95 Закону.

У судовому засіданні суд встановив, що заява боржника відповідає вимогам, викладеним у ст. 11 Закону про банкрутство.

Представник боржника у судовому засіданні підтримав заяву про порушення провадження у справі про банкрутство боржника.

Перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до ст. 16 Закону про банкрутство за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство або відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що наявні всі ознаки неплатоспроможності боржника, з якими Закон про банкрутство пов'язує можливість подальшого провадження у справі про банкрутство.

Судом в ході підготовчого засідання не встановлено обставин, на підставі яких суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство.

Виходячи із системного аналізу положень ст. ст. 11, 16, 95 Закону про банкрутство стосовно боржника, що ліквідується власником, судова процедура банкрутства - розпорядження майном боржника не застосовується.

Відповідно до ч.2 ст. 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Виходячи з вищевикладеного, суд вбачає підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника та призначення судового засідання, у якому має бути вирішено питання про визнання боржника банкрутом.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 10, 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 176, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Відкрити провадження у справі про банкрутство боржника - державного підприємства Об'єднана дирекція будівництва водогосподарських об'єктів Закарпатської області (88000, м. Ужгород, вул. Загорська, 10 а, код ЄДРПОУ 34262204).

2. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3. Судове засідання, у якому має бути вирішено питання про визнання боржника банкрутом, призначити на 18 вересня 2018 р. на 14:00 год.

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Закарпатської області за адресою: м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а, зал судових засідань№ 1.

4. Копію ухвали надіслати боржнику, органу уповноваженому управляти державним майном боржника - Державному агентству водних ресурсів України, арбітражному керуючому Шендера О.М., державному органу з питань банкрутства, а також органу державної виконавчої служби, державному реєстратору, органу доходів і зборів за місцезнаходженням боржника.

Дана ухвала набирає законної сили з моменту її винесення та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного господарського суду.

Суддя Ушак І.Г.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення03.09.2018
Оприлюднено10.09.2018
Номер документу76324453
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/365/18

Ухвала від 20.09.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 16.09.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 22.07.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 19.02.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 10.10.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Постанова від 18.09.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 17.08.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 02.08.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні