ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 серпня 2018 року
м. Київ
Справа № 905/30/17
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Дроботової Т.Б. - головуючого, Пількова К.М., Чумака Ю.Я.,
секретар судового засідання: Підгірська Г.О.,
за участю представників:
прокуратури - Попенка О.С.,
позивача - не з'явилися,
відповідача - не з'явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС"
на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 12.07.2018 (судді: Склярук О.І., Дучал Н.М., Мартюхіна Н.О.) і рішення Господарського суду Донецької області від 28.02.2017 (суддя Харакоз К.С.) у справі № 905/30/17
за позовом Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Костянтинівської міської ради
до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС"
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки та стягнення заборгованості з орендної плати у сумі 39 424,13 грн,
В С Т А Н О В И В:
1. Короткий зміст позовних вимог і заперечень
1.1. У січні 2017 року до Господарського суду Донецької області надійшла позовна заява Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Костянтинівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" (далі -ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС") про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, а саме до пункту 4 договору щодо розміру нормативної грошової оцінки і до пункту 7 договору в частині визначення орендної плати у грошовій формі у розмірі 3 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки на рік, а також про стягнення заборгованості з орендної плати у сумі 39 424,13 грн (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, яку прийнято судом).
1.2. Позовну заяву із посиланням на положення статті 206 Земельного кодексу України, статей 632, 651, 654 Цивільного кодексу України, статті 188 Господарського кодексу України, статті 288 Податкового кодексу України та статей 21, 30 Закону України "Про оренду землі" обґрунтовано тим, що розмір орендної плати в укладеному між Костянтинівською міською радою і ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" 22.10.2008 договорі суперечить законодавству. Направлену на адресу товариства додаткову угоду про внесення змін до цього договору не укладено, що стало підставою для звернення до суду.
1.3. Костянтинівська міська рада у поясненнях просила задовольнити позовні вимоги у повному обсязі з підстав їх обґрунтованості та зазначила, зокрема, що земельна ділянка передана в оренду ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" за спірним договором, до переліку населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, не належить, отже відповідач має сплачувати орендну плату за землю на загальних підставах.
2. Короткий зміст судових рішень
2.1. Рішенням Господарського суду Донецької області від 28.02.2017, залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 12.07.2018, позов задоволено повністю, внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 22.10.2008, укладеного між Костянтинівською міською радою і ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС", а саме:
- пункт 4 договору викладено у такій редакції: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить сорок мільйонів сто п'ятдесят вісім тисяч триста дві гривні п'ятдесят копійок (40 158 302,50 грн)";
- пункт 7 договору викладено у такій редакції: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік";
- стягнуто з ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" на користь Костянтинівської міської ради заборгованість з орендної плати у сумі 39 424,13 грн.
2.2. Судові рішення аргументовано доведеністю та правомірністю позовних вимог.
3. Короткий зміст касаційних скарг і заперечень на них
3.1. Не погоджуючись із судовими рішеннями, ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" у касаційній скарзі просить рішення Господарського суду Донецької області від 28.02.2017 і постанову Донецького апеляційного господарського суду від 12.07.2018 скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.
Так, ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" не погоджується із внесенням змін до пункту 4 договору оренди землі від 22.10.2008 щодо збільшення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки вважає, що наданий прокуратурою витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 23.01.2017 містить помилковий розрахунок, здійснений Управлінням Держгеокадастру у Костянтинівському районі. Натомість докази належного розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, надані ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС", а саме висновок судової земельно-технічної експертизи від 13.06.2018 № 1832, судом апеляційної інстанції не прийнято із помилковим зазначенням, що цей висновок є новим доказом, який не було подано до суду першої інстанції.
Скаржник зазначає, що суд першої інстанції розглянув справу за відсутності відповідача, який не був належним чином повідомлений про дату і час розгляду справи, що не взято до уваги судом апеляційної інстанції.
3.2. У відзиві на касаційну скаргу Костянтинівська міська рада просить залишити її без задоволення, а судові рішення без змін, наголошуючи, що предметом спору у справі є внесення змін до договору та стягнення заборгованості з орендної плати, натомість зі змісту касаційної скарги убачається, що ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" не погоджується із розміром нормативної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної уповноваженим органом, на підставі якого видано відповідні витяги. При цьому установлену нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідачем не оскаржено, витяги не скасовані.
Щодо доводів скаржника про розгляд судом першої інстанції справи за відсутності належним чином повідомленого відповідача Костянтинівська міська рада зазначає про безпідставність цих доводів, направлення судом відповідної ухвали із зазначенням дати і часу розгляду справи, що також вбачається і зі змісту судового рішення.
4. Розгляд касаційної скарги та встановлені судами обставини справи
4.1. Заслухавши суддю-доповідача, пояснення присутнього прокурора, дослідивши наведені у касаційній скарзі та запереченнях на неї доводи, перевіривши матеріали справи щодо правильності застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
4.2. Суди попередніх інстанцій установили, що рішенням Костянтинівської міської ради від 28.08.2008 № 5/32-711 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо відведення ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" земельної ділянки із земель територіальної громади м. Костянтинівки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та передано у строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення кадастровий номер 1412600000:00:013:0043, площею 425,7000 га, розташовану за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Вишнева, 1.
4.3. 22.10.2008 між Костянтинівською міською радою (орендодавець) і ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" (орендар) укладено договір оренди землі, який зареєстровано у Донецькій регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 22.10.2008 № 040815600304.
Укладеним між сторонами договором передбачено такі умови:
- орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування на 49 років земельну ділянку сільськогосподарського призначення, кадастровий номер 14126000000:00:013:0043, площею 425,7000 га, розташовану в м. Костянтинівці по вул. Вишнева, 1 (пункти 1, 2, 6 договору);
- нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 7 769 924,32 грн (пункт 4 договору);
- орендна плата вноситься орендарем до місцевого бюджету у розмірі 1 % від нормативної грошової оцінки, що становить 77 699,24 грн на рік (пункт 7 договору);
- обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії (пункт 8 договору);
- орендна плата вноситься щомісячно, не пізніше 15 днів наступного за останнім календарним днем звітного місяця (пункт 9 договору).
- розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни інфляції, визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом (пункт 10 договору) .
- зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку (пункт 30 договору).
4.4. Як убачається із матеріалів справи, предметом спору у ній справі є, зокрема, вимога Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Костянтинівської міської ради до ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" про внесення змін до договору оренди землі та викладення пунктів 4 і 7 у такій редакції: пункт 4 договору: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить сорок мільйонів сто п'ятдесят вісім тисяч триста дві гривні п'ятдесят копійок (40 158 302,50 грн)"; пункт 7 договору: "Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік".
4.5. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції із посиланням на додані прокурором до позовної заяви витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, установив, що визначений у договорі розмір орендної плати за користування відповідачем земельною ділянкою порушує інтереси держави в особі Костянтинівської міської ради, виходячи зі змісту положень чинного законодавства, у спірних правовідносинах убачається наявність усіх складових, зазначених у частині 2 статті 652 Цивільного кодексу України, наслідком чого, відповідно, є обґрунтованість внесення змін до договору.
5. Позиція Верховного Суду
5.1. Зважаючи на положення статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
За змістом статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Згідно зі статтею 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Земельна ділянка може передаватися у найм разом із насадженнями, будівлями, спорудами, водоймами, розташованими на ній, або без них. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Відповідно до статей 1, 13, 14 Закону України (у редакції, чинній на час державної реєстрації спірного договору - 22.10.2008) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.
5.2. Статтями 627-629 Цивільного кодексу України передбачено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статей 651, 652 цього Кодексу зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зокрема, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 2 Закону України "Про плату за землю" (у редакції, яка була чинною на час державної реєстрації спірного договору - 22.10.2008) визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.
Відповідно до статті 21 зазначеного Закону (у редакції, чинній на час державної реєстрації договору) орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України "Про плату за землю"). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
За змістом статей 13, 19 Закону України "Про плату за землю" підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності).
Згідно зі статтею 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, а також порушення вимог статей 4-6, 11, 17, 19 цього Закону є підставою для відмови у державній реєстрації договору оренди, а також для визнання договору недійсним відповідно до закону.
Отже, нормами чинного законодавства та умовами укладеного між сторонами договору (пункт 9 договору) встановлено можливість внесення змін до договору, а оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору
5.3. За змістом пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України і частини 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов'язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").
Тобто нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Відповідно до частини 1 статті 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 -7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років (стаття 18 Закону України "Про оцінку земель").
Частинами 1, 2 статті 20 цього Закону передбачено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до частин 1, 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з частиною 4 статті 23 цього Закону рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України, якою, в свою чергу, передбачено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин; затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.
Статтею 144 Конституції України і статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
5.2. Як убачається зі змісту договору оренди землі від 22.10.2008, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 7 769 924,32 (пункт 4 договору), а орендну плату визначено у розмірі 1 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Звертаючись до суду з позовом про внесення змін до договору оренди землі в частині пункту 4 цього договору щодо зміни розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, прокурор зауважив, що відповідно до витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яку за договором від 22.10.2008 орендує ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС", становить 40 158 302,50 грн, що стало підставою для задоволення судами позовних вимог у частині внесення змін до пункту 4 договору.
5.3. Натомість суди попередніх інстанції установили, що зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки за період із часу укладання договору оренди земельної ділянки (22.10.2008) до дати звернення з позовом до суду (23.12.2016) не проводилася.
5.4. Отже, висновки судів попередніх інстанцій є суперечливими та передчасними, а також такими, що зроблені без урахування положень, зокрема, пункту 271.2 статті 271, пункту 289.1 статті 289, статей 13, 15, 18, 20, 23 Закону України "Про оцінку земель", а також без установлення обставин щодо проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок і затвердження відповідної документації у передбаченому законодавством порядку.
5.5. Суди попередніх інстанцій не надали оцінки поданим прокурором витягам із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованим державним кадастровим реєстратором 23.01.2017, як і не з'ясували відповідності цих витягів вимогам Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 25.11.2016 № 489, щодо наявності всіх відомостей для визначення критеріїв обчислення розміру нормативної грошової оцінки.
5.6. Посилання скаржника на неприйняття судом апеляційної інстанції наданого ТОВ "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" висновку за результатами судової земельної-технічної експертизи від 13.06.2018 № 1832, а також розгляду справи судом першої інстанції за відсутності відповідача не можуть бути прийняті до уваги і є такими, що спростовуються матеріалами справи.
6. Висновки Верховного Суду
6.1. За змістом частини 3 статті 310 Господарського процесуального кодексу України підставою для скасування судового рішення та направлення справи на новий розгляд є також порушення норм процесуального права, що унеможливило встановлення фактичних обставин, які мають значення для правильного вирішення справи, якщо суд не дослідив зібрані у справі докази.
6.2. За таких обставин висновки судів про наявність правових підстав для задоволення позову про внесення змін до договору оренди землі від 22.10.2008 щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки і розміру орендної плати за цю земельну ділянку, а отже і стосовно стягнення заборгованості з орендної плати без установлення правомірності визначення розміру нормативної грошової оцінки, є передчасними і такими, що зроблено без дослідження всіх зібраних у справі доказів, а отже судові рішення у справі підлягають скасуванню, а справа - передачі на новий розгляд до суду першої інстанції.
Під час нового розгляду суду слід урахувати наведене, надати оцінку правомірності вимог прокурора та оцінити всі доводи учасників справи із належним обґрунтуванням прийняття або неприйняття відповідних доводів та доказів, а отже і встановити обставини щодо наявності або, навпаки, відсутності підстав для задоволення позову.
7. Розподіл судових витрат
7.1. Оскільки у цьому випадку суд касаційної інстанції не змінює та не ухвалює нового рішення, розподіл судових витрат судом касаційної інстанції не здійснюється (частина 14 статті 129 Господарського процесуального кодексу України).
Керуючись статтями 300, 301, пунктом 2 частини 1 статті 308, статтями 310, 314, 315, 317 Господарського процесуального кодексу України, Верховний Суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК-ЗЕРНОРЕСУРС" задовольнити.
2. Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 12.07.2017 і рішення Господарського суду Донецької області від 28.02.2017 у справі № 905/30/17 скасувати, справу передати на новий розгляд до Господарського суду Донецької області.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий Т.Б. Дроботова
Судді К.М. Пільков
Ю.Я. Чумак
Суд | Касаційний господарський суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2018 |
Оприлюднено | 11.09.2018 |
Номер документу | 76326038 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Касаційний господарський суд Верховного Суду
Дроботова Т.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні