Постанова
від 15.03.2010 по справі 2-а-15/10
ВЕЛИКОМИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Великомихайлівський районний суд Одеської області

смт. Великомихайлівка, вул. Пушкіна, 2б, 67100, (04859) 2-11-03

Справа №2-а-15/10

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2010 року Великомихайлівський районний суд Одеської області

у складі: головуючого судді: Пономаренко В.Д. при секретарі: Гонтаренко О.В. за участю позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в с.м.т. ОСОБА_3 області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити дії, зокрема нарахувати та виплатити заборгованості по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,

ВСТАНОВИВ:

Позивачка ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області про стягнення недоплаченої суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Та просила стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області недоплачену суму допомоги по догляду за дитиною: ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, за період з вересня 2007 року по жовтень 2009 року. Гакож просила зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області призначити позивачці щомісячну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, починаючи з 01.11.2009 року у розмірах, які дорівнюють прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років - 557,00 Грн., з наступним підвищенням виплат відповідно до прожиткового мінімуму дітей відповідного віку.

У судовому засіданні позивачка підтримала свої позовні вимоги та просила їх задовольнити.

Представник Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області в судовому засіданні позов не визнала посилаючись на раніше надані заперечення.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення позивачки та представника відповідача, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимої и, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по.суті, суд приходить до наступних висновків.

ОСОБА_5 встановлено, що позивачка являється матір'ю ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується свідоцтвом про народження серії І-ЖД ЛІ 110024, виданим 11.09.2007 року відділом реєстрації актів цивільного стану Великомихайлівського районного управління юстиції Одеської області.

У зв'язку з наролженням дитини позивачка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Відповідно до ст.ст.13, 14, 15 Закону України про державну допомогу сім'ям з дітьми право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом маг незастрахована в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування особа (один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.

Закон України Про державну допомогу сім'ям з дітьми відповідно до Конституції України встановлює гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім'ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім'ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення.

Частиною 1 статті 1 вказаного закону встановлено, громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.

Статтею 15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Закон України Про державну допомогу сім'ям з дітьми є спеціальним законом, що регулює правовідносини, пов'язані з призначенням та виплатою державної допомоги на неповнолітніх дітей.

Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Пунктом 1 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод.

Відповідно до статті 56 Закону України Про Державний бюджет України па 2007 рік допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам - у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 62 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік , допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років: з 1 січня - 434 гривні, s 01 квітня -463 гривні, з 1 жовтня - 470 гривень.

Пунктом п. 14 ст. 71 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік з метою приведення окремих норм законів у відповідність із цим Законом зупинено на 2007 рік дію статті 12, частини першої статті 15 та пункту 3 розділу VIII Прикінцеві положення Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми .

Рішенням Конституційного суду України від № 6-рп/2007 від 09.07.2007 у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. ст. 29, 36, ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 сг. 66, п. п. 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29. 30, 39, 41, 43, 44. 45, 46 ст. 71, ст. ст. 98, 101, 103, 111 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік (справа про соціальні гарантії громадян) визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік в тому числі п. 14 ст. 71 в частині зупинення на 2007 рік дії ст. 12, ч. 1 ст. 15 та п. З розділу VII! Прикінцеві положення Закону України Про державну Допомогу сім'ям з дітьми щодо встановлення розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Проте, позивачці виплата допомоги протягом 2007 року здійснювалась у відповідності до ст.56 Закону України №489 яка визначала, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Тому суд погоджується з аргументами позивачки, що після набрання чинності рішення Конституційного суду України від 09.07.2007 року Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області повинно було виплачувати їй допомогу виходячи із розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до 6 років та існує заборгованість у розмірі суми різниці між отриманою та прожитковим мінімумом для дітей віком до 6 років.

Законом України №107-\'І Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28.12.2007 року внесені зміни до ч. І ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та визначено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн.

Таким чином, за таких обставин, суд вважає, що допомога позивачці до вступу в дію Закону № 107-УІ мала бути виплачуватися, на підставі вищевикладеного, у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, а з дня вступу в дію зазначеного Закону № 107, - в розмірі, встановленим цим законом, і в подальшому також.

З огляду на вищезазначене суд вважає за необхідним задовольнити вимоги позивача, саме шляхом зобов'язання Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області виконати перерахунок та доплатити позивачці допомогу по догляду за ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, за період з вересня 2007 року по жовтень 2009 року, до досягнення трирічного віку: у розмірі суми різниці між сумою виплаченої допомоги та прожиткового мінімуму для дитини віком до 6 років, для захисту прав, свобод і інтересів позивача.

Згідно ч.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлений річний строк, який, якщо не встановлене інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ст. 94 КАС України, судові витрати на користь позивачки підлягають стягненню з державного бюджету.

Керуючись ст.ст.46,92,152 Конституції України, ст.257 ЦК України, ст.ст. 1,3.5.14,15 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» , ст.ст.56,71,62 Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік» , Рішенням Конституційного ОСОБА_5 України від 9 липня 2007 р. №6 - рп/2007 по справі №1-29/2007, ст.ст. 99, 100. 122, 138. 158-163, 167 КАС України, суд

Постановив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області про стягнення недоплаченої суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період 2007-2009 років - задовольнити.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівеької районної державної адміністрації Одеської області виконати перерахунок та доплатити ОСОБА_1 допомогу по догляду за ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, за період з вересня 2007 року по жовтень 2009 року, до досяі нення трирічного віку: у розмірі суми різниці між сумою виплаченої допомоги та прожитковою мінімуму для дитини віком до 6 років.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Великомихайлівеької районної державної адміністрації Одеської області виплачувати в подальшому зазначену допомогу ОСОБА_1 у розмірах встановлених ч.І ст. 15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми . •

Стягнути з державного бюджету на користь ОСОБА_1 3.40 грн. сплаченого нею судового збору.

Постанова може бути оскаржена до ОСОБА_3 апеляційного адміністративного суду в 10-денний строк з дня проголошення рішення шляхом подачі через Великомихайлівський районний суд Одеської області заяви про апеляційне оскарження, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ч.З ст. 160. КАС України - з дня складання в повному обсязі, і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.

ОСОБА_5 Пономаренко

СудВеликомихайлівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення15.03.2010
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76371015
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-15/10

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

Ухвала від 02.02.2024

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Монич В. О.

Ухвала від 23.03.2010

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Чебанов О. О.

Постанова від 15.03.2010

Адміністративне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Пономаренко В. Д.

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Великомихайлівський районний суд Одеської області

Пономаренко В. Д.

Постанова від 17.01.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Постанова від 09.02.2010

Адміністративне

Новосанжарський районний суд Полтавської області

Бугрій В. М.

Постанова від 09.02.2010

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Баранець А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні