ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/711/18
31 серпня 2018 рокум. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Мірінович У.А.
за участю:
секретаря судового засідання Хоменко Л.В.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного агропромислового підприємства "Агропродсервіс" до Відділу містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного агропромислового підприємства "Агропродсервіс" до Відділу містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18 від 12.03.2018, № 41-1-15/18 від 28.03.2018, та зобов'язання відповідача видати позивачу містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс, що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 21.05.2018.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.05.2018 у підготовчому засіданні залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області, у зв'язку з чим оголошено перерву до 01.06.2018.
Тернопільським окружним адміністративним судом у підготовчому засіданні у даній справі, яке проводилося 01.06.2018 оголошувалася перерва для надання представником відповідача заперечення щодо відповіді на відзив.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 24.07.2018.
Судове засідання, призначене на 24.07.2018 не проводилося у зв'язку із перебуванням головуючої судді Мірінович У.А. на лікарняному, розгляд справи призначено на 07.08.2018.
Тернопільським окружним адміністративним судом у судових засіданнях у даній справі, які проводилися 07.08.2018, 20.08.2018, 23.08.2018 оголошувалася перерва для надання сторонами у справі додаткових доказів.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ПАП "Агропродсервіс" є сільськогосподарським підприємством, основними видами діяльності якого є вирощування сільськогосподарських культур та розведення свиней, ВРХ, курей та інших с/г тварин. Основні виробничі приміщення позивача розташовані на території Настасівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області, на земельній ділянці площею 24,77 га з кадастровим номером 6125285700:01:001:0719 та цільовим призначенням - для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування викуплених приміщень свинокомплексу та господарського двору), за межами населеного пункту. Дана земельна ділянка передана в орендне користування ПАП "Агропродсервіс" на 49 років на підставі договору оренди землі від 09.09.2011.
З метою забезпечення ефективної відгодівлі свиней за рахунок с/г продукції власного виробництва позивачем у 2011 році було замовлено в TOB "Творча майстерня "Стилобат" розроблення проекту будівництва комбікормового заводу по вул. Плебанівка 712 в с. Настасів, Тернопільського району. На підставі виготовленого будівельного проекту Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Тернопільській області було зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт № ТП08311044644 від 08.09.2011. Протягом вересня-жовтня 2011 року підрядником TOB "Гранд Монтаж" були виконанні роботи з будівництва будівель та споруд вказаного комбікормового заводу. По завершенню будівельних робіт Інспекцією ДАБК у Тернопільській області було прийнято вказаний об'єкт нерухомості в експлуатацію на підставі Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994.
Після отримання зазначеної Декларації про готовність об'єкта до експлуатації, виконавчим комітетом Настасівської сільської ради 24.10.2011 було прийняте рішення № 67 щодо оформлення права власності на будівлі та споруди комбікормового заводу площею 479,5 кв.м., що знаходяться в с. Настасів Тернопільського району Тернопільської області по вул. Плебанівка, 712/5а за ПАП "Агропродсервіс". На підставі даного рішення Настасівська сільська рада 04.11.2011 видала Свідоцтво про право власності на нерухоме майно САЕ № 262172 на вказаний об'єкт нерухомого майна, а Тернопільське районне госпрозрахункове бюро технічної інвентаризації 04.11.2011 видало Витяг про державну реєстрацію прав № 31926277. В лютому 2013 року даний об'єкт позивачем був зареєстрований в новому Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Надалі, 26.02.2018 позивачем було подано до відповідача заяву № 2859, з необхідними документами, для видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область. 12.03.2018 відповідачем було видано відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18, мотивуючи тим, що діючою станом на подачі заяви містобудівною документацією, а саме проектом планування та забудови села Настасів Тернопільського району, розробленим республіканським інститутом землевпорядкування "Укрземпроект" місто Київ у 1977 році та актуалізованим в травні 2013 року, на території за вказаною адресою не передбачено розміщення об'єкта проектування. Після чого, позивачем 15.03.2018 повторно було подано заяву № 3687, з необхідними документами, на видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва. Проте, 28.03.2018 позивач отримав аналогічну відмову за № 41-1-15/18 з підстав зазначених вище.
Позивач вважає, що відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18 від 12.03.2018, № 41-1-15/18 від 28.03.2018 є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки позивачем до поданих заяв від 26.02.2018, 15.03.2018 було надано всі необхідні документи для видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область, які визначені частиною третьою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI).
Водночас, у наданих відповідачем відмовах № 32-1-15/18 від 12.03.2018, № 41-1-15/18 від 28.03.2018 не зазначено, що позивачем не подано повний пакет необхідних документів чи у наданих документах виявлені недостовірні відомості, а лише зазначено, що "на території за вказаною адресою не передбачено розміщення об'єкту проектування".
Також позивач звернув увагу суду на те, що "об'єкт проектування" існував та функціонував ще задовго до актуалізації проекту планування та забудови села Настасів.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, з мотивів, викладених у позовній заяві, запереченні на відзив на позовну заяву вих. № 484 від 29.05.2018 (акр справи 104-107) просила позов задовольнити.
Представник відповідача, заперечуючи проти позову, суду пояснила, що відповідач правомірно відмовив у наданні позивачу містобудівних умов та обмежень на підставі частини четвертої статті 29 Закону № 3038-VI, якою визначено, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Також зазначила, що відповідно до затвердженого наказом Держстандарту України 17.08.2000 № 507 державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, будівлі та споруди комбікормового заводу відносяться до промислових будівель і споруд та за класифікатором їм присвоєно код 1252, а всім будівлям сільськогосподарського призначення присвоєно код 1271. Таким чином, розміщення комбікормового заводу - об'єкта промислового призначення на земельній ділянці іншого сільськогосподарського призначення, суперечить вимогам Закону № 3038-VI, яким визначено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Водночас, позивачем до поданих документів не було надано згоди орендодавця щодо права (можливості) проведення будівництва (реконструкції) будівель та споруд на орендованій земельній ділянці.
З огляду на зазначене та посилаючись на відзив на позовну заяву від 17.05.2018 (арк. справи 57-62), заперечення від 04.06.2018 (арк. справи 130-132) та на пояснення від 29.08.2018, просила у задоволенні позову відмовити.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області в судове засідання не з'явилася, хоча належним чином повідомлялася про день, час та місце розгляду справи судом. Про причини неявки суд не повідомила.
Водночас, подала письмові пояснення від 17.07.2018 № 40-1019-1.3/1319-18 (арк. справи 149), в якому зазначила, що Відділом містобудування та архітектури Тернопільської РДА надіслано до ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області звернення № 73-1-15/18 від 17.05.2018 щодо законності надання відповідачем відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область. За результатами розгляду зазначеного звернення ОСОБА_3 надано відповідь відповідачу від 04.07.2018 № 40-1019-1.3/1202-18, в якому зазначено, що останнім надано відмову у наданні ПАП "Агропродсервіс" містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані на зазначеній адресі у відповідності до вимог пункту 3 частини четвертої статті 29 Закону № 3038-VI.
Заслухавши у судовому засіданні пояснення сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як слідує з матеріалів справи та не заперечується позивачем у справі, що приватне агропромислове підприємство "Агропродсервіс" зареєстроване, як юридична особа 11.06.1999, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (арк. справи 47-51).
ПАП "Агропродсервіс" є сільськогосподарським підприємством, основними видами діяльності якого є вирощування сільськогосподарських культур та розведення свиней, ВРХ, курей та інших с/г тварин, що також підтверджується зазначеним Витягом.
Основні виробничі приміщення позивача розташовані на території Настасівської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області, на земельній ділянці площею 24,77 га з кадастровим номером 6125285700:01:001:0719 та цільовим призначенням - для іншого сільськогосподарського призначення (обслуговування викуплених приміщень свинокомплексу та господарського двору), за межами населеного пункту. Дана земельна ділянка передана в орендне користування ПАП "Агропродсервіс" на 49 років на підставі договору оренди землі від 09.09.2011 (арк. справи 13-14). Зазначений договір оренди був зареєстрований, про що свідчить висновок № 74 від 09.09.2011 (акр справи 15).
Позивачем у 2011 році було замовлено в TOB "Творча майстерня "Стилобат" розроблення проект реконструкції та на підставі виготовленого будівельного проекту Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Тернопільській області було зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт № ТП08311044644 від 08.09.2011. По завершенню будівельних робіт Інспекцією ДАБК у Тернопільській області було прийнято вказаний об'єкт нерухомості в експлуатацію на підставі Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994 (акр справи 17).
Судом встановлено, що згідно Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994, Інспекцією ДАБК у Тернопільській області визнано закінченим будівництвом та готовим до експлуатації об'єкт найменування якого: "свинарники свинокомплексу ПАП "Агропродсервіс" на 9,5 тис. свиноматок з повним циклом відгодівлі на 135 тис. голів одночасного утримання" (с. Настасів, Тернопільського р-ну.), та зазначено код об'єкта згідно державної класифікації будівель і споруд ДК 018-2000, як " 1271.1", що відповідає коду, за якими класифікуються будівлі сільськогосподарського призначення.
Слід відмітити, що згідно ДК 018-2000, клас будівель сільськогосподарського призначення (1271) включає: будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси та т. ін.
Крім того, у розділі 14 Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994 вміщується інформація про основні показники даного об'єкта, зокрема об'єкту за назвою "будівлі та споруди комбікормового заводу, поз. ГП №18, загальною площею 476,5 кв. м. (арк. справи 19).
Таким чином, будівлі та споруди комбікормового заводу відносяться до складу об'єктів свинокомплексу ПАП "Агропродсервіс" на 9,5 тис. свиноматок з повним циклом відгодівлі на 135 тис. голів одночасного утримання, які класифіковано Інспекцією ДАБК у Тернопільській області згідно ДК 018-2000 за кодом - 1271.1 - будівлі тваринництва, та є будівлями сільськогосподарського призначення.
Після отримання зазначеної Декларації про готовність об'єкта до експлуатації, виконавчим комітетом Настасівської сільської ради 24.10.2011 прийняте рішення № 67 щодо оформлення права власності на будівлі та споруди комбікормового заводу площею 479,5 кв.м., що знаходяться в с. Настасів Тернопільського району Тернопільської області по вул. Плебанівка, 712/5а за ПАП "Агропродсервіс" (арк. справи 20).
На підставі даного рішення Настасівська сільська рада 04.11.2011 видала Свідоцтво про право власності на нерухоме майно САЕ № 262172 на вказаний об'єкт нерухомого майна, а Тернопільське районне госпрозрахункове бюро технічної інвентаризації 04.11.2011 видало Витяг про державну реєстрацію прав № 31926277 (акр справи 21-22).
В лютому 2013 року даний об'єкт позивачем був зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (арк. справи 23-24).
У 2012 році на обладнання комбікормового заводу ДЗ "Тернопільська районна санітарно-епідеміологічна станція" було видано позитивний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/121873 від 10.12.2012, та 13.01.2014 Територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Тернопільській області видано ПАП "Агропродсервіс" Дозвіл № 001.14.61 на виконання робіт підвищеної небезпеки, в тому числі і на комбікормовий завод (акр справи 25-26).
26.02.2018 позивачем було подано до відповідача заяву № 2859, з необхідними документами, для видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область.
12.03.2018 відповідачем було видано відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18 на підставі частини четвертої статті 29 Закону № 3038-VI, мотивуючи тим, що діючою станом на подачі заяви містобудівною документацією, а саме проектом планування та забудови села Настасів Тернопільського району, розробленим республіканським інститутом землевпорядкування "Укрземпроект" місто Київ у 1977 році та актуалізованим в травні 2013 року, на території за вказаною адресою не передбачено розміщення об'єкта проектування.
15.03.2018 позивачем повторно подано заяву № 3687, з необхідними документами, на видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва. Проте, 28.03.2018 позивач отримав аналогічну відмову за № 41-1-15/18 з підстав зазначених вище (акр справи 11-12).
Водночас, як слідує з матеріалів справи, що Відділом містобудування та архітектури Тернопільської РДА надіслано до ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області звернення № 73-1-15/18 від 17.05.2018 щодо законності надання відповідачем відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область.
За результатами розгляду зазначеного звернення ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області надано відповідь від 04.07.2018 № 40-1019-1.3/1202-18, в якому зазначено, що останнім надано відмову у наданні ПАП "Агропродсервіс" містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані на зазначеній адресі у відповідності до вимог пункту 3 частини четвертої статті 29 Закону № 3038-VI (арк. справи 150).
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Пунктом 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Відповідно до статті 26 Закону № 3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.
Згідно з статтею 29 Закону № 3038-VI основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.
Як слідує з матеріалів справи, що позивач додав до заяв від 26.02.2018 та від 15.03.2018 всі необхідні документи, які визначені частиною третьою статті 29 Закону № 3038-VI, що в свою чергу не заперечувалось і відповідачем у справі.
Відповідно до частини четвертої статті 29 Закону № 3038-VI підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Як слідує з аналізу наведених правових норм, містобудівні умови та обмеження видаються на підставі містобудівної документації (в даному випадку місцевого рівня) при зверненні зацікавленої особи до уповноваженого органу з поданням визначеної документації. При цьому, підставою відмови в наданні містобудівних умов та обмежень, зокрема, є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, на що посилається відповідач у своїх відмовах у наданні позивачу містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18 від 12.03.2018, № 41-1-15/18 від 28.03.2018.
Однак, суд не погоджується із доводами відповідача з приводу правомірності прийнятої відмови у наданні містобудівних умов та обмежень позивачеві, з огляду на наступне.
Відповідно до частин першої та другої статті 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Як слідує з матеріалів справи та не заперечується сторонами у справі, що підставою видачі ПАП "Агропродсервіс" містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 31.08.2015 № 37-3-15/15 та від 31.10.2015 № 19-3-15/15 слугував генеральний план с. Настасів розроблений республіканським інститутом землевпорядкування "Укрземпроект" місто Київ у 1977 році, про що також у пунктах 8 у зазначених містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є посилання на зазначений Генеральний план (арк. справи 108-110). При цьому, цільове призначення земельної ділянки належної на праві власності ПАП "Агропродсервіс" є "для іншого сільськогосподарського призначення".
Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту України 17.08.2000 № 507, всім будівлям сільськогосподарського призначення присвоєно код 1271, що і не заперечується відповідачем у відзиві на позовну заяву. Цей клас включає, зокрема: будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси та т. ін.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 34 Закону № 3038-VI (пункт 2 в редакції, який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.
Відповідно до частини другої статті 34 Закону № 3038-VI зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Частиною першою статті 39 Закону № 3038-VI (частина перша в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього (частина дев'ята статті 39 Закону № 3038-VI).
Як слідує з матеріалів справи, що на підставі виготовленого будівельного проекту Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Тернопільській області було зареєстровано Декларацію про початок виконання будівельних робіт № ТП08311044644 від 08.09.2011. Протягом вересня-жовтня 2011 року підрядником TOB "Гранд Монтаж" були виконанні роботи з будівництва будівель та споруд вказаного комбікормового заводу. По завершенню будівельних робіт Інспекцією ДАБК у Тернопільській області було прийнято вказаний об'єкт нерухомості в експлуатацію на підставі Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994.
Згідно з Декларації про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994 слідує те, що будівництву свинарників свинокомплексу ПАП "Агропродсервіс" на 9,5 тис. свиноматок з повним циклом відгодівлі на 135 тис. голів одночасного утримання присвоєно код об'єкту за класифікатором - 1271.1, категорія складності - ІІІ. Основні показники об'єкта відповідно до пункту 14 зазначеної декларації: приміщення № 2 свинарник дорощування на 6500 голів, поз. ГП № 9; приміщення № 1 свинарник - маточник на 336 голів свиноматок та 3400 голів поросят, поз. ГП № 8; будівля дорощування свинарник для відгодівлі на 3600 голів, поз. ГП № 13; приміщення № 1 свинарник - маточник на 950 голів свиноматок, поз. ГП № 6; приміщення № 2 свинарник - маточник на 950 голів свиноматок, поз. ГП № 7; будівлі та споруди комбікормового заводу, поз. ГП № 18.
Декларація про готовність об'єкта до експлуатації від 19.10.2011 № ТП1431105994 не скасована у встановленому законом порядку, а тому зазначена декларація має юридичну силу.
Відповідно, будівлі та споруди комбікормового заводу відносяться до складу об'єктів - свинокомплексу (на 9,5 тис. свиноматок з повним циклом відгодівлі на 135 тис. голів одночасного утримання), які класифіковано Інспекцією ДАБК у Тернопільській області згідно ДК 018-2000 за кодом - 1271.1 - будівлі тваринництва, та є будівлями сільськогосподарського призначення.
Слід відмітити, що згідно викопіювання з генерального плану Проекту планування та забудови села Настасів Тернопільського району, та викопіювання з проектного плану проекту районного планування Тернопільського району, актуалізація яках здійснена за рішенням Тернопільської районної ради від 19.03.2013 року №294 та рішенням Настасівської сільської ради від 19.03.2013 №276 передбачено розміщення свинокомплексу на землях сільгосп угідь, на яких і розміщується належний позивачеві свинокомплекс, що не заперечувалось відповідачем у справі. (арк. справи 86-89).
Водночас, у листі від 07.06.2018 № 139 Настасівська сільська рада зазначила, що станом на 2013 рік, так як і станом на дату розгляду справи судом ще не розроблено нового генерального плану села Настасів, у зв'язку із відсутністю коштів. Також, вказано, що Настасівська сільська рада не заперечує щодо реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область (арк. справи 135).
Таким чином, твердження відповідача про не відповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, а саме проекту планування та забудови села Настасів Тернопільського району розроблений республіканським інститутом землевпорядкування "Укрземпроект" місто Київ у 1977 році (генеральний план с. Настасів) актуалізований рішенням Тернопільської районної ради від 19.03.2013 № 294 та рішенням Настасівської сільської ради від 19.03.2013 № 276, а також твердження про те, що наміри щодо забудови земельної ділянки ПАП "Агропродсервіс" не відповідають цільовому призначенню земельної ділянки, а саме "для іншого сільськогосподарського призначення", є необґрунтовані та безпідставні.
Водночас, суд критично ставиться до твердження відповідача про те, що підставою відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва також слугувало ненадання позивачем до зазначених заяв згоди орендодавця на зазначене будівництво, оскільки така підстава у оскаржуваному рішенні не зазначена. Крім того, згідно п. 30 Договору оренди землі від 09.09.2011 передбачено обов'язок позивача отримати письмову згоду від орендодавця на зведення виробничих будівель і споруд, а не на реконструкцію існуючих будівель.
Таким чином, враховуючи встановлені обставини у справі, а також те, що позивач додав до заяв від 26.02.2018 та від 15.03.2018 всі необхідні документи, які визначені частиною третьою статті 29 Закону № 3038-VI для видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив позивачу щодо видачі містобудівних умов та обмежень для проектування зазначеного об'єкта будівництва.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 9, 77 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги приватного агропромислового підприємства "Агропродсервіс" (адреса: с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область, 47734, код ЄДРПОУ 30356854) до відділу містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації (адреса: вул. Майдан Перемоги, 1, Тернопіль, 46009, код ЄДРПОУ 41441826), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва № 32-1-15/18 від 12.03.2018, № 41-1-15/18 від 28.03.2018 відділу містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації.
Зобов'язати відділ містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації видати приватному агропромисловому підприємству "Агропродсервіс" містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва щодо проведення реконструкції будівель та споруд комбікормового заводу ПАП "Агропродсервіс", що розташовані за адресою: вул. Плебанівка, 712/5а, с. Настасів, Тернопільський район, Тернопільська область.
Стягнути в користь приватного агропромислового підприємства "Агропродсервіс" за рахунок бюджетних асигнувань відділу містобудування та архітектури Тернопільської районної державної адміністрації (адреса: вул. Майдан Перемоги, 1, Тернопіль, 46009, код ЄДРПОУ 41441826) судові витрати на суму 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 10.09.2018.
Головуючий суддя Мірінович У.А.
копія вірна
Суддя Мірінович У.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.08.2018 |
Оприлюднено | 12.09.2018 |
Номер документу | 76376867 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні