Рішення
від 11.09.2018 по справі 2040/6387/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2018 р. № 2040/6387/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Єгупенка В.В.,

розглянувши у приміщенні суду в м. Харкові у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вул. Ярослава Мудрого, 16, м. Харків) до Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» (АДРЕСА_1), треті особи: Служба безпеки України (вул. Володимирська, 33,м. Київ), ОСОБА_1 (МЖК «Інтернаціоналіст» , буд. 41, кв. 140, сел. Циркуни, Харківський район, Харківська область), ОСОБА_2 (АДРЕСА_2), ОСОБА_3 (вул. Гостинна, буд 12, м. Харків), ОСОБА_4 (вул. Новопригородна, буд. 25, м. Харків), ОСОБА_5 (АДРЕСА_3), ОСОБА_6 (АДРЕСА_4), ОСОБА_7 (АДРЕСА_5. м. Харків), ОСОБА_8 (вул. Тімірязєва, буд. 52, кв. З, сел. Покотилівка, Харківський район, Харківська область), ОСОБА_9 (вул. Метробудівників, буд. 42, кв,107, м. Харків) про заборону (припинення) діяльності громадської організації, -

В С Т А Н О В И В:

Головне територіальне управління юстиції у Харківській області звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому позивач просив заборонити діяльність шляхом припинення Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» (свідоцтво про реєстрацію об'єднань громадян № 1634 від 09.07.2010, код ЄДРПОУ 36904289).

Ухвалою судді від 10 серпня 2018 року було відкрито спрощене провадження у справі за вищевказаним адміністративним позовом.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана сторонам та третім особам за адресами, вказаними в позовній заяві.

08.08.2018 до канцелярії суду надійшли пояснення Служби безпеки України щодо заявленого адміністративного позову.

Відповідач правом на подачу відзиву на адміністративний позов не скористався.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи адміністративного позову, пояснення третьої особи, суд дійшов наступного.

Судовим розглядом встановлено, що 06.09.2005 до Харківського обласного управління юстиції у Харківській області (на даний час - Головне територіальне управління юстиції у Харківській області) ОСОБА_1, ОСОБА_10 та ОСОБА_11 було подано заяву (вх. № 12421) щодо легалізації шляхом повідомлення про заснування громадської організації «Русь Триєдина» , що діє в межах Харківської області (а.с.17-18).

До заяви було додано: протокол Установчих Загальних зборів №1 від 29.08.2005 та підтвердження місцезнаходження (а.с.19, 21).

Відповідно до наказу Харківського обласного управління юстиції у Харківській області № 188/6 від 13.09.2005 «Про легалізацію шляхом письмового повідомлення про заснування' ' вищевказана організація була легалізована (а.с.27).

01.07.2010 до Головного територіального управління юстиції у Харківській області надійшла заява ОСОБА_9, ОСОБА_1, ОСОБА_2 щодо реєстрації Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» з додатками, а саме: статутом, протоколом Установчих зборів від 12.06.2010, протоколом Загальних зборів від 12.06.2010, відомостями про засновників, склад центральних статутних органів Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» , підтвердженням про місцезнаходження та підтвердженням сплати реєстраційного збору (а.с.30-31).

Харківська обласна громадська організація «Русь Триєдина» зареєстрована на підставі наказу Головного управління юстиції у Харківській області від 09.07.2010 № 313/2, відповідно до ст. ст. 14,15 Закону України «Про об'єднання громадян» та внесена до Реєстру громадських об'єднань з виданням свідоцтва про реєстрацію об'єднань громадян № 1634 від 09.07.2010 (а.с.48, 59).

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 484241 Харківська обласна громадська організація «Русь Триєдина» зареєстрована як юридична особа (код: 36904289) (а.с.62).

Відповідно до положень Статуту ХОГО Русь Триєдина метою діяльності є сприяння розвитку громадянського суспільства, захист прав і законних інтересів членів організації.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про Службу безпеки України Служба безпеки України - державний правоохоронний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України.

В рамках попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти основ національної безпеки України, проти миру і безпеки людства, тероризму та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України, Службою безпеки України отримано інформацію, що спецслужбами, урядовими та недержавними структурами Російської Федерації, окрім відкритої прямої агресії на Сході України та в АР Крим, використовуються інструменти т.зв. м'якої сили у вигляді наявного потенціалу проросійської спрямованості. Встановлено, що з використанням легалізованих громадсько-політичних об'єднань, науково-експертного, освітянського середовища, інших інформаційних площин формуються механізми впливу на громадську думку з метою дестабілізації ситуації в нашій державі.

Статтею 2 Закону України Про Службу безпеки України визначено, що до завдань Служби безпеки України також входить попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти миру і безпеки людства, тероризму, корупції та організованої злочинної діяльності у сфері управління і економіки та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.

Враховуючи наведене, СБУ листом від 08.06.2018 року № 5/3/1-10674 поінформовано Мін'юст України про протиправну діяльність ХОГО Русь Триєдина (копія листа наявна в матеріалах справи). В подальшому вказані матеріали надійшли до Головного територіального управління юстиції у Харківській області.

Згідно звернення Служби безпеки України від 08.06.2018 № 5/3/1-10674 на адресу Міністерства юстиції України у зв'язку із здійсненням заходів з попередження, виявлення, припинення та розкриття злочинів проти основ національної безпеки України, проти миру і безпеки людства, тероризму та інших протиправних дій, які безпосередньо створюють загрозу життєво важливим інтересам України.

Так, згідно вказаного звернення (а.с.67-71) за даними Служби безпеки України встановлено, що спецслужбами, урядовими та недержавними структурами Російської Федерації, окрім відкритої прямої агресії на Сході України, використовуються інструменти т.зв. м'якої сили у вигляді наявного потенціалу проросійської спрямованості. Встановлено, що з використанням легалізованих громадсько-політичних об'єднань, науково-експертного, освітянського середовища, інших інформаційних площин формуються механізми впливу на громадську думку з метою дестабілізації ситуації в нашій державі. Окремі ознаки вищезазначеного спостерігаються в діяльності Харківської обласної громадської організації Русь Триєдина , члени якої спочатку були активними учасниками т.зв антимайдану на території Харківської області, а на даний час, перебуваючи на території Російської Федерації, підтримують діяльність терористичних організацій т.зв. ЛДНР та проводять активну антиукраїнську діяльність, використовуючи мережу Інтернет та засоби масової інформації.

Керівником вказаного об'єднання є ОСОБА_1, який на даний час перебуває на території РФ та проводить на завдання російських спеціальних служб інформаційну антиукраїнську діяльність, використовуючи ЗМІ та соціальні мережі.

Члени вказаної проросійської організації були активними учасниками т.зв. Антимайдану , вимагали проведення референдуму щодо федералізації України та надання російській мові статусу другої державної, здійснювали збір підписів із зазначених питань. Під приводом захисту адміністративних будівель органів влади та протидії учасникам Революції гідності створювали т.зв. дружини народного ополчення , встановлювали агітаційні пункти з метою поширення російської символіки та через можливості релігійних громад (УПЦ МП) організували серію хресних ходів центральними вулицями м. Харкова, під час яких закликали до створення т.зв. Харківської народної республіки із подальшим входженням її до складу РФ.

Також, як вказано у звернені, на даний час керівник та члени ХОГО Русь Триєдина , перебуваючи на території РФ, продовжують свою антиукраїнську діяльність, використовуючи соціальні мережі, проросійські національні меншини та духовенство УПЦ МП. Окремі представники вказаної організації беруть безпосередню участь у бойових діях проти сил ООС.

Служба безпеки України зазначає, що через мережу Інтернет розповсюджують антиконституційні статті, в яких виправдовуються дії російських найманців на Сході України, пропагується створення т.зв. Новоросії та відокремлення південно-східної частини території нашої держави у зв'язку з її, нібито, історичною приналежністю до Росії. Так, статті з таким змістом періодично розміщуються С.ОСОБА_1 в мережі Інтернет на сайтах ГО Русская весна , ВГО Единое отечество (рос.) і т.д.

У зверненні зазначається, що використовуючи російські національні меншини для провокування автономістських та сепаратистських настроїв, а також створення передумов до порушення територіальної цілісності України, члени вказаної організації активізували свою діяльність в прикордонних регіонах нашої держави. Разом з цим, вони закликають до формування бригад добровольців із числа російських громадян, що проживають на території України для підтримки та захисту російськомовного населення від нібито збройних бандитських формувань на території нашої держави.

Поряд з цим, представники ХОГО Русь Триєдина , використовуючи ситуацію, що склалася в регіоні в релігійному руслі використовують можливості УПЦ МП для проведення пропагандистських заходів з прихожанами на території церков Харківської області. Зокрема, використовуючи масові скупчення громадян під час релігійних служб, в т.ч. на території Єпархіального Управління, проводять з прихожанами т.зв. довірчі Закону.

Згідно зі ст. 2 Конституції суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Статтею 5 Конституцій України визначено, що носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Ніхто не може узурпувати державну владу.

Разом з тим, відповідно до ст. 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Політичні партії в Україні сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, беруть участь у виборах. Членами політичних партій можуть бути лише громадяни України. Обмеження щодо членства у політичних партіях встановлюються виключно цією Конституцією і законами України.

Громадяни мають право на участь у професійних спілках з метою захисту своїх трудових і соціально-економічних прав та інтересів. Професійні спілки є громадськими організаціями, що об'єднують громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної діяльності. Професійні спілки утворюються без попереднього дозволу на основі вільного вибору їх членів. Усі професійні спілки мають рівні права. Обмеження щодо членства у професійних спілках встановлюються виключно цією Конституцією і законами України.

Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій.

Усі об'єднання громадян рівні перед законом.

Статтею 132 Конституції України визначено, що територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості і соціально-економічного розвитку регіонів, з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій.

Статтею 1 Закону України "Про громадські об'єднання" передбачено, що Громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка.

Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи.

Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про громадські об'єднання утворення і діяльність громадських об'єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються.

Громадські об'єднання не можуть мати воєнізованих формувань.

Інші обмеження права на свободу об'єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об'єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Громадським об'єднанням не можуть надаватися владні повноваження, крім випадків, передбачених законом.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що у загальному доступі в мережі Інтернет розповсюдженні відомості щодо протиправної діяльності ОСОБА_1 та членів його організації, зокрема на інтернет-ресурсі Youlube.com :

https:/www. youtube.com/watch?v=Na-oHvefTSA;

https://www.youtube.com/watch?v=OEUs705XZJ0;

https://www.voutube.com/watch?v=Mb9q 1-AOf-E;

https://www.youtube.com/?v=EKhv15mF0UA;

https://www.youtube.com/?v=h2mlKRJj3hg.

Зокрема, про спрямування мети (цілей) та дій ХОГО Русь триєдина на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави свідчить участь її активістів у т.зв. круглих столах, конференціях, інформаційних випусках, що проходили на території Російської Федерації, в ході яких ними поширювались тези про необхідність входження окремих територій України (від м. Харкова до м. Одеса у формі т.зв. Новоросії , Малоросії , Київської Русі ) до складу Російської Федерації (на принципах конфедерації чи федеральних округів) із столицею в м. Харкові (підтверджується відеозаписом ОСОБА_12 о роли Харькова в собирании русских земель на долученому СD-диску, часові інтервали: 16 хв. 50 сек. - 18 хв. 00 сек., 26 хв. 55сек. - 28 хв.45 сек., відеозаписом 26 марта интервью Ньюс фронт ОСОБА_13 , на долученому СD -диску, часовий інтервал: 04 хв. 50 сек. - 05 хв. 00 сек., відеозаписом videoplayback3 , на долученому СD -диску, часовий інтервал: 02 хв. 30 сек. - 04 хв. 03 сек., відеозаписом О испытанных рецептах исцеления от нацизма - ОСОБА_12 на съезде политэмигрантов на долученому СD -диску, часовий інтервал: 02 хв. 30 сек. - 03 хв. 30 сек.).

Про спрямування мети (цілей) та дій ХОГО Русь триєдина на порушення суверенітету держави, підрив її безпеки свідчить участь її активістів у конференціях, що проходили на території Російської Федерації, в ході яких ними поширювались тези, що заперечують унітарний державний устрій України (підтверджується відеозаписом О испытанных рецептах исцеления от нацизма - ОСОБА_12 на съезде политэмигрантов на долученому СD -диску, часовий інтервал: (00 хв. 40 сек. - 01 хв. 30 сек.), направлення від активістів листів до Президента Російської Федерації із зверненням ввести на територію України російські військові підрозділи під приводом захисту російських співвітчизників (підтверджується відеозаписом videoplayback(1) , на долученому СD-диску, часовий інтервал: з початку - 01 хв. 00 сек.).

Про спрямування мети (цілей) та дій ХОГО Русь триєдина на посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, пропаганду насильства свідчить публічний виступ ОСОБА_1 01.03.2014 року під час громадсько-масового заходу на площі Свободи м. Харкова, в результаті якого було спровоковано масові заворушення біля Харківської обласної державної адміністрації (підтверджується відеозаписом ОСОБА_12 о роли Харькова в собирании русских земель на долученому СD-диску, часовий ітервал: 06 хв. 20 сек. - 10 хв. 20 сек.). В результаті масових заворушень отримали травми різного ступеню тяжкості 97 осіб.

Про спрямування мети (цілей) та дій ХОГО Русь триєдина на розпалювання етнічної ворожнечі свідчить участь її активістів у т.зв. конференціях, інформаційних випусках, що проходили на території Російської Федерації, в ході яких ОСОБА_1 з негативного боку висвітлював світогляд мешканців Західної України, що отримували освіту в м. Харкові (підтверджується відеозаписом ОСОБА_12 о роли Харькова в собирании русских земель на долученому СD-диску, часовий інтервал: 27 хв. 40 сек. - 28 хв. 45 сек.), підтримував тези щодо спроб украинских нацистов , бендеровцев здійснити зачистку всего русского в Украине (підтверджується відеозаписом videoplayback на долученому СD-диску, часовий інтервал: 01 хв. 20 сек. - 02 хв. 15 сек.), позиціонував українство як хворобу російської самосвідомості (підтверджується відеозаписом О испытанных рецептах исцеления от нацизма - ОСОБА_12 на съезде политэмигрантов на долученому СD-диску, часовий інтервал: з початку - 00 хв. 40 сек.), українців як послідовників фашистів (підтверджується відеозаписом ОСОБА_12 укро-фашистам - захлебнетесь в собственной крови на долученому СD -диску, часовий інтервал: 00 хв. 50 сек. - 02 хв. 00 сек.).

Про спрямування мети (цілей) та дій ХОГО Русь триєдина на розпалювання релігійної ворожнечі свідчить публічний виступ ОСОБА_1 на громадсько-масовому заході в м. Москва, РФ, шо містить тези про війну на про війну на рівні між православ'ям та європейськими цінностями, які порівнюються з образами Антихрнста , Диявола (підтверджується відеозаписом выступление лидера Движения 'Русь Триединая' Сергея Моисеева на долученому СD -диску, часовий інтервал: з початку - 01 хв. 50 сек.).

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України Про громадські об'єднання громадські об'єднання не можуть мати воєнізованих формувань. В порушення вказаної норми та мети, зазначеній в статутній діяльності, у січні 2014 року за ініціативи ОСОБА_1 та інших членів ХОГО Русь Триєдина в м. Харкові під приводом захисту адміністративних будівель органів влади та управління, місцевих пам'ятників від вандалізму з боку представників української влади формувались т.зв. отряды самообороны , групи ополценцев (підтверджується відеозаписом ОСОБА_12 о роли Харькова в собирании русских земель на долученому СD-диску, часові інтервали: 03 хв. 30 сек. - 05 хв. 00 сек., 07 хв. 00 сек. - 08 хв. 00 сек.), які в подальшому приймали участі у ряді проросійських акцій, що призводили до масових заворушень.

Беручи до уваги вказану інформацію можна зробити висновок, що у діях зазначеного громадського об'єднання вбачаються дії, які порушують вимоги діючого законодавства. Керівники та члени зазначеного об'єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною та Росією. Підтримуючи сталі контакти і зв'язки серед функціонерів та бесіди, в ході яких поширюють у середовищі віруючих проросійські настрої, спрямовані на дискредитацію діючої влади та політики, що вона проводить. Під час проведення служб, висловлюється підтримка проведенню у м. Харкові проросійських акцій та процесів, що відбуваються на території т.зв. ЛНР-ДНР . Також лунають заяви про необхідність створення на території регіону т.зв. ХНР та засудження дії влади з приводу проведення ООС на Сході України.

В час збройної агресії Російської Федерації проти України, що підтверджується постановою Верховної ОСОБА_14 України від 27.01.2015, № 129-VIII Про звернення Верховної ради України до Організації Об'єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської ОСОБА_14 Європи, Парламентської ОСОБА_14 НАТО, Парламентської ОСОБА_14 ОБЄЄ, Парламентської ОСОБА_14 ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором , Постановою Верховної ОСОБА_14 України від 27.04.2015, № 337-УІІІ Про Заяву Верховної ОСОБА_14 України Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків , розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2015, № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України , а також Наказом Верховного Головнокомандувача ЗЄ України від 30.04.2018 Про початок операції Об'єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії РФ на території Донецької та Луганської областей , дії вказаного громадського об'єднання можуть розцінюватися як такі, що спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, носить підґрунтя для вчинення радикальних дій щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.

Статтею 25 Закону України Про громадські об'єднання визначені способи припинення діяльності громадського об'єднання.

Так, відповідно до зазначеної норми права, припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Якщо вартості майна громадського об'єднання зі статусом юридичної особи, яке безпосередньо здійснює підприємницьку діяльність і щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такого громадського об'єднання відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно ст. 28 Закону України Про громадські об'єднання громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Справа про заборону громадського об'єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

У разі прийняття рішення про заборону громадського об'єднання майно, кошти та інші активи громадського об'єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету.

Інші підстави для заборони діяльності громадського об'єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються.

Згідно пункту 2 Постанови КМУ Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги №99 від 11.02.2016 виконання функцій з державної реєстрації громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, місцевих та первинних професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих організацій роботодавців та їх об'єднань, з підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання покладено на відповідні головні територіальні управління юстиції.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом (ч.3 ст.77 КАС України).

Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів в розумінні ст.ст.73, 74 КАС України на підтвердження спростування викладених в адміністративному позові доводів щодо заборони діяльності шляхом припинення Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» .

За правилами ч.5 ст.162 КАС України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

Ухвалою судді від 10.10.2018 відповідачу було запропоновано у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання копії ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі подати до суду відзив на адміністративний позов разом з усіма доказами, що обґрунтовуються доводи, які в ньому наведені.

Правом на подачу відзиву із відповідними доказами у встановлений судом строк відповідач не скористався. З повідомлення про вручення поштового відправлення вбачається що ухвалу про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у праві Харківською обласною громадською організацією «Русь Триєдина» отримано 16 серпня 2018 року.

Станом на час розгляду справи по суті відзив не надійшов.

Згідно ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 257, 262, 263, 371 КАС України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного територіального управління юстиції у Харківській області (вул. Ярослава Мудрого, 16, м. Харків) до Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» (АДРЕСА_1), треті особи: Служба безпеки України (вул. Володимирська, 33,м. Київ), ОСОБА_1 (МЖК «Інтернаціоналіст» , буд. 41, кв. 140, сел. Циркуни, Харківський район, Харківська область), ОСОБА_2 (АДРЕСА_2), ОСОБА_3 (вул. Гостинна, буд 12, м. Харків), ОСОБА_4 (вул. Новопригородна, буд. 25, м. Харків), ОСОБА_5 (АДРЕСА_3), ОСОБА_6 (АДРЕСА_4), ОСОБА_7 (АДРЕСА_5. м. Харків), ОСОБА_8 (вул. Тімірязєва, буд. 52, кв. З, сел. Покотилівка, Харківський район, Харківська область), ОСОБА_9 (вул. Метробудівників, буд. 42, кв,107, м. Харків) про заборону (припинення) діяльності громадської організації - задовольнити.

Заборонити діяльність шляхом припинення Харківської обласної громадської організації «Русь Триєдина» (свідоцтво про реєстрацію об'єднань громадян № 1634 від 09.07.2010, код ЄДРПОУ 36904289).

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.В. Єгупенко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2018
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76382499
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/6387/18

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Рішення від 11.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні