Ухвала
від 06.09.2018 по справі 916/3330/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"06" вересня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/3330/14

Господарський суд Одеської області у складі судді Найфлейша В.Д. при секретарі Чебан К.В., розглянувши матеріали справи №916/3330/14

За заявою кредитора: Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Міндоходів в Одеській області (код ЄДРПОУ 39565551);

до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Істріан" (65039, м. Одеса, вул. Середньофонтанська, буд. 32 Код ЄДРПОУ 25047066)

про визнання банкрутом

За участю представників сторін:

від Одеської митниці ДФС - не з`явився,

від ТОВ "Істріан" - ОСОБА_1, довіреність;

від ДПІ у Малиновському районі м.Одеси - ОСОБА_2, довіреність

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.03.2016 року затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю „Істріан» припинено провадження у справі №916/3330/14.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 30.03.2016 року ухвалу господарського суду Одеської області від 01.03.2016 року по справі №916/3330/14 - скасовано. Справу направлено для розгляду до господарського суду Одеської області на стадію ліквідаційної процедури.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.04.2016р. справу №916/3330/14 передано на розгляд судді Найфлейша В.Д.

Ухвалою суду від 15.04.2016р. справу №916/3330/14 прийнято до свого провадження суддею Найфлейш В.Д.

08.07.2016 року до господарського суду Одеської області (вх. № 3-1319/16) надійшла заява Одеської митниці ДФС про визнання кредиторських вимог до боржника на загальну суму 4108092,75 грн.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 23.08.2016р. прийнято заяву Одеської митниці ДФС про визнання кредиторських вимог на загальну суму 4108092,75 грн. до Товариства з обмеженою відповідальністю „Істріан» до розгляду.

В обґрунтування вказаної заяви, Одеська митниця ДФС посилається на відсутність майна, переданого Одеською митницею ДФС на зберігання ТОВ „Істріан» за договором зберігання №14 від 09.02.2010р.

04.09.2017р. від Одеської митниці ДФС надійшла заява про збільшення грошових вимог до ТОВ Істріан на 253 063, 00 грн.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 06.03.2018р. призначено судову експертизу, проведення якої доручено Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз. На вирішення експертизи поставити наступні питання: 1) Яка вартість збитків, що спричинені втратою переданого на зберігання майна за договором зберігання №14 від 09.02.2010р., укладеним між Південною митницею (правонаступником якого є Одеська митниця ДФС) та ТОВ „Істріан» ?

05.07.2018р. до суду від Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України надійшло повідомлення №18-1329/1330 про неможливість надання висновку судово-економічної експертизи по справі №916/3330/14.

В судовому засіданні 06.09.2018р. представник ТОВ Істріан заперечував проти задоволення заяви Одеської митниці ДФС про визнання грошових вимог, оскільки в матеріалах справи відсутні акти приймання-передачі майна до договору зберігання від 09.02.2010р.

В судовому засіданні 06.09.2018р. судом оголошено вступну та резолютивну частину ухвали.

Розглянувши заяву Одеської митниці ДФС про заміну правонаступником та визнання грошових вимог до боржника, господарський суд зазначає наступне.

09.02.2010р. між Південною митницею (правонаступником якого є Одеська митниця ДФС) та ТОВ Істріан укладений договір №14 зберігання, відповідно до п. 1.1.1. якого Південна митниця (поклажодавець) передає, а ТОВ Істріан (Зберігач) приймає на зберігання предмети, вилучені по протоколах про порушення митних правил, конфісковані за рішенням суду, прийняті на зберігання та інші предмети, що підлягають передачі у власність держави на склад, який відповідає умовам зберігання зазначеного товару в асортименті, кількості та вартості.

Згідно п.1.2. договору, право власності на майно до зберігача не переходить, вони не можуть бути задіяні в господарському обороті зберігача або бути передані ним третім особам.

Відповідно до п. 2.1.1. договору, поклажодавець зобов'язаний розмістити в скорочені терміни на складі зберігача предмети з обов'язковим складання про це акту приймання-передачі, який підписується матеріально-відповідальною особою зберігача і уповноваженими представниками поклажодавця.

Згідно п.2.2.2. поклажодавець має право проводити інвентаризацію предметів, які знаходяться на зберіганні та відповідно до п. 2.2.3 вимагати від зберігача відшкодування збитків у разі виявлення пошкодження, псування або втрати предметів з його вини.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінет Міністрів України від 20.03.2013р. №229 Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів , а також Переліку територіальних органів Міністерства доходів і зборів , а також Переліку територіальних органів Міністерства доходів і зборів передбачено реорганізацію шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, в тому числі і Південної митниці.

Згідно п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. №229 Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Міністерства доходів і зборів визначено правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1, у якому зазначена Одеська митниця ДФС. Пунктом 2 вказаної постанови реорганізовані територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком, в тому числі реорганізовано Південну митницю Міндоходів шляхом її приєднання до Одеської митниці ДФС.

Таким чином, Одеська митниця ДФС є правонаступником Південної митниці, у зв'язку з чим заперечення ТОВ Істріан стосовно правонаступництва судом відхиляються.

Під час проведення інвентаризації відповідно до наказу Одеської митниці ДФС від 12.11.2015р. №116-аг (зі змінами від 27.11.2015рю №121-аг від 09.12.2015р. №125-аг), інвентаризаційною комісією виявлено нестачу майна, переданого на відповідальне зберігання ТОВ Істріан , в результаті чого складений протокол інвентаризаційної комісії від 25.12.2015р.

Заявник зазначає, що з метою визначення розміру збитків Одеською митницею ДФС замовлено незалежну оцінку майна та згідно звіту ОЦТ 76/16 про оцінку ринкової вартості, втраченого від нестачі майна, згідно договору №76 від 17.03.2016р. та додатку №1 від 17.03.2016р. станом на 25.12.2015р. з урахуванням належних митних платежів, які підлягали сплаті при переміщенні даних товарів через митний кордон України, складеного 17.05.2015р. ТОВ Науково-дослідний інститут судової експертизи та оцінки ринкова вартість втраченого від нестачі майна складає 4107252,75 грн.

Крім того, заявник зазначає, що відповідно до договору №76 від 17.03.2016р. про надання послуг з проведення незалежної оцінки майна з ТОВ Науково-дослідний інститут судової експертизи та оцінки передбачено, що ціна договору становить 840 грн.

04.09.2017р. Одеською митницею ДФС подано до суду заяву про збільшення вимог кредитора до ТОВ Істріан на 253063,00 грн., що підтверджується звітом про незалежну оцінку ринкової вартості втраченого від нестачі майна: частини крану КС 5363, проведеною ТОВ "Актив Інвестментс".

Таким чином, загальна сума заявлених грошових вимог Одеської митниці ДФС до ТОВ Істріан складає 4361155,75 грн.

Згідно інвентаризаційного опису товарно-матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання станом на 01.06.2010р., ТОВ Істріан прийнято на відповідальне зберігання майна на загальну суму 557653,95 грн.

Також, 09.06.2015р. Одеською митницею ДФС листом повідомлено ліквідатора ТОВ Істріан , що на відповідальному зберіганні ТОВ Істріан зберігається майно, а саме: частина крану КС 5363 б/у, партія №2 загальною вагою 25170 кг, вилучені за протоколом про порушення митних правил від 09.12.2005р. №1276/50000/05; частина крану КС 5363 б/у, партія №1 5300 кг, вилучений за протоколом про порушення митних правил від 09.12.2005р. №1276/50000/05; дизель-електричний кран КС 5363 №139 у кількості 1 шт., вилучений за протоколом про порушення митних правил від 15.12.2005р. №1296/50000/05; дизель-електричний кран КС 5363 №875 у кількості 1 шт., вилучений за протоколом про порушення митних правил від 15.12.2005р. №1296/50000/05; дизель-електричний кран КС 8362Д №54 у кількості 1 шт., вилучений за протоколом про порушення митних правил від 17.01.2006р. №0023/50000/06, вартість якого станом на 08.06.2015р. складає 557653,95 грн.

В матеріалах справи містяться відзиви ліквідатора ТОВ Істріан арбітражного керуючого ОСОБА_3, відповідно до якого, арбітражний керуючий не визнає заявлені Одеською митницею ДФС вимоги та зазначає, що ухвалою суду від 15.07.2015р. припинено юридичну особу ТОВ Істріан , отже припинено відповідальність ТОВ Істріан за збереження матеріальних цінностей; наявність порушень при проведенні оцінки ринкової вартості втраченого від нестачі майна №ОЦТ 76/16; а також відсутність актів приймання-передачі майна за договором зберігання від 09.02.2010р.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку про задоволення заявлених вимог частково з огляду на наступне.

Згідно ч. 1 ст. 936 ЦК України, за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності.

Відповідно до ч.1,2 ст. 938 ЦК України, зберігач зобов'язаний зберігати річ протягом строку, встановленого у договорі зберігання. Якщо строк зберігання у договорі зберігання не встановлений і не може бути визначений виходячи з його умов, зберігач зобов'язаний зберігати річ до пред'явлення поклажодавцем вимоги про її повернення.

Ч. 1 ст. 943 ЦК України передбачено, що зберігач зобов'язаний виконувати свої обов'язки за договором зберігання особисто.

Згідно ч. 1 ст. 949 ЦК України, зберігач зобов'язаний повернути поклажодавцеві річ, яка була передана на зберігання, або відповідну кількість речей такого самого роду та такої самої якості.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 38 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав.

Відповідно до ч.1 ст. 950 ЦК України, за втрату (нестачу) або пошкодження речі, прийнятої на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах.

Збитки, завдані поклажодавцеві втратою (нестачею) або пошкодження речі, відшкодовуються зберігачем у разі втрати (нестачі) речі - у розмірі її вартості (ч.1 ст. 951 ЦК України).

Господарським судом встановлено, що в матеріалах справи містяться: договір зберігання №165 від 15.12.2005р., акт прийому-передачі майна на відповідальне зберігання від 09.12.2005р. згідно якого ТОВ Істріан прийнято частини крану КС 5363 б/в (вставка стріли-1 верхня частина-1, контр вантаж-1) на суму 17426,00 грн., частина крану КС 5363 б/в (нижня частина стріли-1) на суму 15683,40 грн.; акт прийому-передачі майна на відповідальне зберігання від 15.12.2005р., відповідно якого ТОВ Істріан прийнято дизель-електричний кран КС-5363 №139 на суму 96734,00 грн., дизель-електричний кран КС-5363 №875 на суму 97613,40 грн.; договір зберігання №4 від 10.01.2006р., акт передачі майна на відповідальне зберігання від 17.01.2006р., згідно якого ТОВ Істріан прийнято дизель-електричний кран КС-8362 д №54 на суму 330197,15 грн.

Отже, господарським судом встановлено, що за період з 2005р. ТОВ Істріан від Одеської митниці ДФС було прийнято на зберігання частини крану КС 5363 б/в (вставка стріли-1 верхня частина-1, контр вантаж-1) на суму 17426,00 грн., частина крану КС 5363 б/в (нижня частина стріли-1) на суму 15683,40 грн., дизель-електричний кран КС-5363 №139 на суму 96734,00 грн., дизель-електричний кран КС-5363 №875 на суму 97613,40 грн., дизель-електричний кран КС-8362 д №54 на суму 330197,15 грн. на загальну суму 557653,95 грн., які з 2005р. не повернуто поклажодавцю.

Тобто, господарський суд дійшов висновку про необґрунтованість викладених представником ТОВ Істріан та ліквідатором доводів про відсутність актів приймання майна за договором зберігання, оскільки спірне майно було передано ТОВ Істраін у період 2005-2006р.р., доказів повернення майна матеріали справи не містять, а договори зберігання між Одеською митницею ДФС та ТОВ Істріан переукладались на новий термін.

Стосовно суми заявлених Одеською митницею ДФС вимог, суд зазначає наступне.

В обґрунтування заявлених вимог, Одеською митницею ДФС надано звіт №ОЦТ 76/16 від 25.12.2015р. про оцінку вартості майна, здійснений Науково-дослідним інститутом судової експертизи та оцінки та звіт про незалежну оцінку ринкової вартості втраченого від нестачі майна: частини крану КС 5363, проведеною ТОВ "Актив Інвестментс" .

Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.10.2016 року призначено судову експертизу та зупинено провадження по справі на період проведення експертизи.

20.01.2017р. до канцелярії господарського суду Одеської області надійшло повідомлення Одеського НДІСЕ про неможливість проведення експертизи, призначеної ухвалою господарського суду Одеської області від 11.10.2016р. у зв'язку з відсутністю спеціалістів по оцінці кранів стрілових дизель-електричних на пневмоколісному ходу КС-5363.

Ухвалами суду від 14.02.2017р. та 06.03.2018р. призначено по справі проведення судових експертиз, на вирішення яких поставлено наступне питання: Яка вартість збитків, що спричинені втратою переданого на зберігання майна за договором зберігання №14 від 09.02.2010р., укладеним між Південною митницею (правонаступником якого є Одеська митниця ДФС) та ТОВ „Істріан» ? . Однак, вказані судові експертизи проведено не було, в матеріалах справи наявні повідомлення про неможливість проведення судових експертиз у зв'язку з ненаданням необхідних для проведення експертизи доказів, а також нездійсненням у встановлений термін оплати за пред'явленими рахунками, отже, міститься факт ухилення учасників справи від подання суду на його вимогу необхідних для проведення експертизи матеріалів, що перешкоджає її проведенню.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.09.2017р. зобов'язано Одеську митницю ДФС надати, зокрема, оригінали (для огляду суду) звіту про оцінку ринкової вартості втраченого від нестачі майна. Однак, оригінал вказаного звіту до суду не надано.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 08.02.2018р. викликано в судове засідання 06.03.2018р. о 12:20 керівника ТОВ «Науково-дослідний інститут судової експертизи та оцінки» ОСОБА_4 (65114, Одеська обл., місто Одеса, проспект Маршала Жукова, будинок 47/3, офіс 16) зобов'язано останнього надати до суду оригінал звіту № ОЦТ 76/16 про оцінку ринкової вартості з додатками, а також пояснення стосовно порядку та методики оцінки вказаного майна. Однак, вказана ухвала повернута до суду з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання , у зв'язку з чим вважається повідомленим належним чином. Керівник ТОВ «Науково-дослідний інститут судової експертизи та оцінки» до суду не з'явився, вимоги ухвали суду від 08.02.2018р. не виконав, у зв'язку з чим зазначений висновок не може бути прийнятий судом як належний доказ вартості збитків, спричинених Одеській митниці ДФС.

Також, судом до уваги не приймається звіт про незалежну оцінку ринкової вартості втраченого від нестачі майна: частини крану КС 5363, що проведений ТОВ "Актив Інвестментс", оскільки судові експертизи по справі призначались та не були проведені з вищевказаних підстав щодо визначення вартості збитків за договором зберігання від 02.09.2010р. вцілому, в тому числі з визначення вартості майна, що було об'єктом проведення оцінки ТОВ "Актив Інвестментс".

Відповідно до ч.4 ст.102 Господарського процесуального кодексу України, у разі ухилення учасника справи від подання суду на його вимогу необхідних для проведення експертизи матеріалів, документів або від іншої участі в експертизі, що перешкоджає її проведенню, суд залежно від того, яка особа ухиляється, а також яке ця експертиза має значення, може визнати встановленою обставину, для з'ясування якої експертиза була призначена, або відмовити у її визнанні.

Отже, враховуючи приписи ч.4 ст. 102 ГПК України, наявність двох повідомлень про неможливість проведення судової експертизи, а також відсутність оригіналів звітів про незалежну оцінку втраченого майна, суд визнає встановленою ціну частини крану КС 5363 б/в (вставка стріли-1 верхня частина-1, контр вантаж-1), частини крану КС 5363 б/в (нижня частина стріли-1), дизель-електричного крану КС-5363 №139, дизель-електричного крану КС-5363 №875, дизель-електричного крану КС-8362 д №54 згідно актів приймання - передачі майна на загальну суму 557653,95 грн.

Згідно ч. 6 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, у тому числі щодо яких є заперечення боржника чи інших кредиторів, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду. За наслідками розгляду зазначених заяв господарський суд ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Відповідно до п.1 ч.4 ст. 23 Закону, особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Приймаючи до уваги, що заборгованість ТОВ Істріан перед Одеською митницею ДФС на суму 557653,95 грн. підтверджена належними доказами, пропуск передбаченого Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строку для подання заяв кредиторів, суд дійшов висновку про часткове задоволення заяви Одеської митниці ДФС з урахуванням заяви про збільшення вимог із внесенням заборгованості у розмірі 557653,95 грн. до реєстру вимог кредиторів в шосту чергу.

Крім того, у зв'язку з необхідністю витребування нових доказів, господарський суд відкладає розгляд справи.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 1, 2, 4, ст.23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст. 202, 234 ГПК України, господарський суд, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Одеської митниці ДФС з урахуванням заяви про збільшення грошових вимог до боржника - задовольнити частково.

2. Визнати грошові вимоги Одеської митниці ДФС до ТОВ Істріан на суму 557653,95 грн. із внесенням заборгованості до реєсту вимог кредиторів в шосту чергу.

3. В решті заяви Одеської митниці ДФС відмовити.

4. Відкласти розгляд справи на "09" жовтня 2018 р. о 16:30 год .

Засідання суду відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м. Одеса, пр-т. Шевченка, 29, тел. 307-990, зал судових засідань № 2.

5. Зобов'язати ліквідатора надати : звіт про проведену роботу з підтверджуючими документами;

6. Копію ухвали надіслати ліквідатору, Одеській митниці ДФС, кредиторам.

Повний текст ухвали складено та підписано 11.09.2018р. у відповідності до ч. 6 ст. 233 ГПК України.

Інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://od.arbitr.gov.ua

Ухвала набрала чинності 06.09.2018 року та підлягає оскарженню шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Одеської області протягом 10 днів.

Суддя В.Д. Найфлейш

Дата ухвалення рішення06.09.2018
Оприлюднено12.09.2018
Номер документу76384384
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —916/3330/14

Ухвала від 02.06.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 28.05.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 28.04.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 23.04.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Постанова від 06.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Постанова від 06.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 10.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 10.03.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 22.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 22.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні