Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
06 серпня 2018 р. Справа № 802/1552/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,
секретаря судового засідання: Кулика В.В.,
за участю представників сторін:
позивача: Овчар Л.С.,
відповідача: Волошенюк Є.А., Красіліч В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
громадської організації "Династія-4"
до Вінницького управління Головного управління ДФС у Вінницькій області
про визнання протиправним та скасування рішення,-
В С Т А Н О В И В:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулася громадська організація "Династія-4" (далі - позивач, ГО "Династія-4") з адміністративним позовом до Вінницького управління Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - відповідач, Вінницьке управління ГУ ДФС у Вінницькій області), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області №1702284601601/1 від 14.05.2018 року про виключення ГО Династія-4 з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ГО "Династія-4" здійснює свою діяльність на підставі статуту та чинного законодавства України, повністю відповідає вимогам, встановленим п.п.133.4.1 п. 133.4 ст.133 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а тому в силу вимог п.п. 14.1.121 п.14.1 ст.14 ПК України не є платником податку на прибуток підприємств, має статус неприбуткової організації та незаконно виключена з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Крім того, позивач зазначає, що при винесенні оскаржуваного рішення, відповідачем було порушено вимоги Порядку ведення реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №440 від 13.07.2016 року.
Ухвалою судді від 31.05.2018 року позовну заяву ГО "Династія-4" залишено без руху та надано позивачу строк для усунення її недоліків. Ухвалу судді від 31.05.2018 року про залишення позовної заяви без руху отримано позивачем 05.06.2018 року, що підтверджується відповідним повідомленням про вручення поштового відправлення.
05.06.2018 року на адресу суду від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви, якою недоліки останньої усунуто в повному обсязі.
Ухвалою суду від 11.06.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд адміністративної справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Відповідачем надано відзив на позовну заяву, згідно якого заперечує проти задоволення позову та зазначає, що з метою недопущення втрат надходження до бюджету та правомірності перебування позивача в Реєстрі неприбуткових установ та організацій, оперативному управлінню ГУ ДФС у Вінницькій області було направлено службову записку щодо встановлення місцезнаходження та реальності здійснення діяльності громадською організацією.
Оперативним управлінням ГУ ДФС у Вінницькій області здійснено відпрацювання та надано відповідь листом №643/21-04-02 від 11.05.2018 року, в якому зазначено, що ГО Династія-4 використовуються кошти не за цільовим призначенням, чим порушує вимоги п.п 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України.
Тому, на думку відповідача, Вінницьке управління ГУ ДФС у Вінницькій області діяло в межах та у спосіб встановлений законом, а рішення №1702284601601/1 від 14.05.2018 року про виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості прийнято у відповідності до чинного законодавства.
27.07.2018 року від представника позивача на адресу Вінницького окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області, згідно якої позивач не погоджується із запереченнями викладеними у відзиві на позовну заяву та просить суд задовольнити позовні вимоги ГО Династія-4 .
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.
28.08.2017 року ГО Династія-4 було зареєстровано як юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
05.09.2017 року рішенням Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області №170228460601 ГО Династія-4 включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій за кодом 0032 - громадські об'єднання.
Вінницьким управлінням ГУ ДФС у Вінницькій області на адресу позивача було направлено лист №4058/10/02-32-50-01 від 19.04.2018 року, з проханням надати обґрунтування щодо практичного застосування положень статуту громадської організації.
Листом №11 від 11.05.2018 року ГО Династія-4 повідомила податковий орган, що громадська організація здійснює свою діяльність на підставі статуту та чинного законодавства України.
14.05.2018 року ГО Династія-4 виключено з Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі Рішення №1702284601601/1 від 14.05.2018 року про виключення підприємства, установи, організації до /з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості, підстава: використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізація мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України.
Позивач не погоджуючись з рішенням №1702284601601/1 від 14.05.2018 року та вважаючи його протиправним звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Відповідно до п.п.14.1.121 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4статті 133 цього Кодексу.
Платниками податку на прибуток підприємств - резидентами, з огляду на п.п.133.1.1 п.133.1 ст.133 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Згідно із п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.
Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту; установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
Відповідно до п.п.133.4.6 п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України, до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, серед іншого, можуть бути віднесені: громадські об'єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.
Згідно абз.1 п.п.133.4.2 п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Встановлення контролюючим органом відповідно до норм цього Кодексу факту використання неприбутковою організацією доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені підпунктом 133.4.2 цього пункту, є підставою для виключення такої організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій і нарахування податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств, штрафних санкцій і пені відповідно до норм цього Кодексу. Податкові зобов'язання, штрафні санкції і пеня нараховуються, починаючи з першого числа місяця, в якому вчинено таке порушення. (п.п. 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 ПК України)
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 року №440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру (далі - Порядок). Відповідно до п. 16 Порядку виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу; розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб; невідповідність неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу; затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації; за ініціативою неприбуткової організації.
З матеріалів справи слідує, що підставою для прийняття відповідачем рішення №1702284601601/1 від 14.05.2018 року та виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій зазначено "використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізація мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України".
Однак, податковим органом не надано суду жодного доказу, який би підтверджував факт порушення ГО "Династія-4" п.133.4.2 пункту 133.4 статті 133 ПК України, а тому суд доходить висновку про наявність достатніх підстав для визнання рішення №1702284601601/1 від 14.05.2018 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
За приписами п. 4 ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами ч. 1,2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред'явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню частково.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області від 14.05.2018 за №1702284601601/1 про виключення підприємства з Реєстру неприбуткових організацій або зміну ознак неприбутковості.
Стягнути на користь громадської організації "Династія-4" (вул. Київська, 29/11, кв. 6, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 41542837) за рахунок бюджетних асигнувань Вінницького управління Головного управління ДФС у Вінницькій області ( вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 39402165) сплачений при зверненні до суду судовий збір в розмірі 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні ).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя /підпис/ Крапівницька Н. Л.
Згідно з оригіналом Суддя
Помічник судді
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2018 |
Оприлюднено | 13.09.2018 |
Номер документу | 76385514 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні