Постанова
від 21.01.2019 по справі 802/1552/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/1552/18-а

Головуючий у 1-й інстанції: Крапівницька Н. Л.

Суддя-доповідач: Матохнюк Д.Б.

21 січня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Матохнюка Д.Б.

суддів: Совгири Д. І. Курка О. П. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Матохнюка Д.Б.,

представників позивача: Дробахи С.В., Мартинюка Н.Р.,

представників відповідача: Пенькас О.Ю., Пустовіта В.А., Чепурко Л.В., Козлачкової Ю.В., Кушніра Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницького управління Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 серпня 2018 року у справі за адміністративним позовом громадської організації Династія - 4 до Вінницького управління Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

у травні 2018 року громадська організація Династія - 4 (ГО Династія - 4 ) звернулось до суду з позовом до Вінницького управління Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області (Вінницьке управління ГУ ДФС у Вінницькій області) про визнання протиправним та скасування рішення №1702284601601/1 від 14 травня 2018 року про виключення позивача з Реєстру неприбуткових установ та організацій або зміну ознаки неприбутковості.

06 серпня 2018 року Вінницький окружний адміністративний суд прийняв рішення про задоволення адміністративного позову.

Не погоджуючись з судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.

У судовому засіданні представники відповідача апеляційну скаргу підтримали та просили її задовольнити.

Представники позивача про задоволення апеляційної скарги заперечили, посилаючись на її необгрунтованість та безпідставність.

Заслухавши, суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги наявними в матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено те, що 28 серпня 2017 року ГО Династія - 4 зареєстровано як юридичну особу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На підставі рішення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області №170228460601 від 05 вересня 2017 року ГО "Династія-4" включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій за кодом 0032 - громадські об'єднання.

Вінницьким управлінням ГУ ДФС у Вінницькій області на адресу позивача було направлено лист №4058/10/02-32-50-01 від 19 квітня 2018 року, з проханням надати обґрунтування щодо практичного застосування положень статуту громадської організації.

Так, листом №11 від 11 травня 2018 року ГО "Династія-4" повідомила податковий орган, що громадська організація здійснює свою діяльність на підставі статуту та чинного законодавства України.

Проте, 14 травня 2018 року ГО "Династія-4" виключено з Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі Рішення №1702284601601/1 від 14 травня 2018 року про виключення підприємства, установи, організації до /з Реєстру неприбуткових установ та організацій або про зміну ознаки неприбутковості, підстава: використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізація мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

Не погодившись з таким рішенням позивач оскаржив його до Вінницького окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідач при прийнятті рішень діяв не на підставі, не в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно з пп. 14.1.121 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України (ПК України), неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу.

Відповідно до пп.133.4.1 п.133.4 ст.133 ПК України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

-утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;

- установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Згідно з пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України, обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Відповідно до пп. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПК України до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені: бюджетні установи; громадські об'єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об'єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об'єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об'єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

Таким чином, підприємство, установа та організація може бути визнана неприбутковою за наявністю дотримання одночасно всіх вимог, встановлених положеннями пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України.

Із матеріалів справи встановлено, що ГО Династія - 4 діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням установчих зборів засновників від 21 серпня 2017 року.

Відповідно до п. 1 Статуту ГО Династія - 4 (Організація) є добровільним об'єднанням фізичних осіб, створеним для здійснення та захисту прав і свобод людини та громадянина, задоволення суспільних, зокрема, економічних, соціальних, культурних, освітніх та інших інтересів своїх членів та/або інших осіб.

Організація у своїй діяльності керується Конституцією України, Цивільним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України Про громадські об'єднання , Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , іншим чинним законодавством України та цим Статутом.

Організація є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку. Організація вільна у виборі напрямків своєї діяльності та діє на засадах добровільності, самоврядності, вільного вибору території діяльності, рівності перед законом, відсутності майнового інтересу її членів (учасників), прозорості, відкритості та публічності.

Пунктом 3.2 Статуту визначено, що основними напрямами діяльності Організації є:

-сприяння в організації та розвитку будівництва будь-яких видів призначення;

- сприяння реалізації у проектуванні і будівництві прогресивних ідей та рішень, що забезпечують надійність будинків і споруд, ефективність і технологічність будівництва, врахування екологічних вимог.

Членство у Організації є добровільним (п. 4.1 Статуту).

Відповідно до п. 7.4 Статуту доходи (прибутки) або майно Організації чи їх частина не підлягають розподілу між її засновниками (учасниками), членами Організації, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членами органів управління та іншими пов'язаними з ними особами.

Доходи (прибутки) та майно Організації використовується виключно для фінансування видатків на утримання Організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом (п. 7.5 Статуту).

Вказане вище підтверджує те, що ГО Династія - 4 є неприбутковою організацією, а також дотримання позивачем усіх вимог, які висуваються законодавцем до цих організацій.

В апеляційній скарзі Вінницьке управління ГУ ДФС у Вінницькій області зазначило про те, що ГО Династія - 4 використовуються кошти не за цільовим призначенням, а саме позивач укладає договір про виконання будівельних робіт з Генпідрядником, який в подальшому залучає Субпідрядників для надання субпідрядних робіт. При цьому розрахунки з Генпідрядником здійснюються за рахунок коштів внесених фізичними особами (майнові внески до громадської організації), після внесення яких останні набувають членства в громадській організації. Після введення об'єкту будівництва в експлуатацію та сплати в повному обсязі внесків, проводиться оформлення права власності квартир фізичним особам.

На підтвердження своєї позиції апелянтом надано до суду апеляційної інстанції ряд документів, отриманих в рамках кримінального провадження №32018020000000070 від 19 жовтня 2018 року, зокрема протоколи допитів свідків членів ГО "Династія - 4" про внесення ними відповідних внесків.

Надаючи оцінку вказаним документам, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити про те, що самі по собі документи, які отримані в рамках кримінального провадження №32018020000000070 від 19 жовтня 2018 року, не підтверджують факт отримання ГО "Династія - 4" прибутку та використання внесків від її членів не на утримання Організації.

Щодо посилань апелянта про недотримання позивачем під час здійснення своєї діяльності вимог Закону України Про кооперацію та порушення вимог пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України, колегія суддів вважає за необхідне зазначити про те, що згідно Статуту ГО Династія - 4 остання у своїй діяльності не керується вимогами Закону України Про кооперацію і Статутом не передбачено будівництво багатоквартирних, одно - і двоквартирних житлових будинків, що спростовує твердження апелянта.

Також, колегія суддів звертає увагу на те, що апелянтом не надано доказів отримання ГО Династія - 4 доходів або прибутків та їх не цільове використання, оскільки згідно Статуту доходи (прибутки) та майно позивачем використовуються виключно на утримання Організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності.

Крім того, Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 (Порядок №440).

Відповідно до п. 16 Порядку №440 виключення виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі:

-використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Кодексу;

- розподілу доходів (прибутків) неприбуткової організації або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- невідповідності неприбуткової організації та/або установчих документів такої організації вимогам, установленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу;

- затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу неприбутковою організацією, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу або перетворення) або ліквідації;

- за ініціативою неприбуткової організації.

Пунктом 17 Порядку №404 визначено, що під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується:

-з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 Кодексу;

- з дати припинення юридичної особи (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення);

- з дати надходження до контролюючого органу заяви неприбуткової організації про виключення з Реєстру за власною ініціативою.

Проте, виключення ГО Династія - 4 із Реєстру з 28 серпня 2017 року (дата реєстрації в Реєстрі) на підставі рішення від 14 травня 2018 року не узгоджується з положеннями пункту 17 Порядку, відповідно до якого під час виключення неприбуткової організації з Реєстру присвоєна їй ознака неприбутковості скасовується з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося недотримання вимог пункту 133.4 статті 133 ПК України.

Враховуючи викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог та визнання протиправним і скасування рішення Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області №1702284601601/1 від 14 травня 2018 року.

З огляду на вищезазначене, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції і не дають підстав вважати, що судом першої інстанцій при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримано норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Вінницького управління Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 серпня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 30 січня 2019 року.

Головуючий Матохнюк Д.Б. Судді Совгира Д. І. Курко О. П.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено03.02.2019
Номер документу79555185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1552/18-а

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 21.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 06.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні