Рішення
від 10.09.2018 по справі 809/1098/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" вересня 2018 р. справа № 809/1098/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Лучко О.О.,

при секретарі Королевич О.В.,

за участю:

позивача: ОСОБА_1.

представника відповідача: Білінської О.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Долинської районної ради Івано-Франківської області, про скасування рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області №539-28/2018 від 18.05.2018 року, -

В С Т А Н О В И В:

25.06.2018 ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Долинської районної ради Івано-Франківської області (далі - відповідач) про скасування рішення №539-28/2018 від 18.05.2018.

27.06.2018 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

25.06.2018 року позивачем через канцелярію суду подано заяву про вжиття заходів забезпечення позову в порядку ст.150 КАС України шляхом зупинення дії рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області" до винесення рішення по справі.

Ухвалою суду від 27.06.2018 вказану заяву позивача повернуто без розгляду.

03.07.2018 року позивачем повторно через канцелярію суду подано заяву про вжиття заходів забезпечення позову в порядку ст.150 КАС України шляхом зупинення дії рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області" та заборони Долинській районній раді Івано-Франківської області вчиняти будь-які дії щодо ліквідації Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області до винесення рішення у справі.

Ухвалою суду від 04.07.2018 в задоволенні заяви про забезпечення позову відмовлено.

19.07.2018 задоволено самовідвід головуючого судді Грицюка П.П., про що винесена ухвала.

Автоматизованою системою документообігу суду справа розподілена судді Лучко О.О. та 20.07.2018 передана на розгляд судді.

Ухвалою суду від 23.07.2018 задоволено клопотання представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін та призначено розгляд справи у судовому засідання з повідомленням (викликом) сторін на 01.08.2018.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області" суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки Закон України Про освіту не містить жодної норми, яка б зобов'язувала засновника навчального закладу ліквідовувати вечірню школу. При прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем не враховано право здобувачів освіти на територіальну доступність до вечірньої освіти, не враховано численні звернення колективу школи, учнів, громадськості. Оскаржуване рішення прийняте без пояснювальної записки до проекту рішення, яке виносилось на розгляд районної ради.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, додатково пояснив, що оскаржуваним рішенням порушено право громадян на доступність освіти, здобуття освіти у вечірній школі, а також його право на працю. Пояснив, що навчання учнів у Долинській загальноосвітній вечірній (змінній) школі II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області здійснювалось шляхом сесійної форми навчання та 2-денної пільгової форми навчання.

Відповідач скористався своїм правом подання відзиву на позов, в якому проти позову заперечив з тих підстав, що Долинська районна рада як засновник Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області вправі приймати рішення про ліквідацію закладу освіти. Проект оскаржуваного рішення був поданий до районної ради головою Долинської РДА разом із пояснювальною запискою заступника начальника управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації, а також був погоджений на засіданні постійної комісії Долинської районної ради з питань освіти, культури, молодіжної політики та спорту. Крім того, у відзиві зазначено, що при прийнятті оскаржуваного рішення Долинською районною радою Івано-Франківської області забезпечено можливість здобувачам освіти продовжити навчання на відповідному рівні освіти в інших навчальних закладах.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила з підстав, наведених у відзиві на позов, додатково пояснила, що рішенням Долинської районної ради Івано-Франківської області №578-30/2018 від 19.07.2018 Про внесення змін до рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області". Вказаним рішенням викладено у новій редакції пункт 6 рішення № 539-28/2018 від 18.05.2018 року, яким передбачено забезпечення здобувачам повної загальної середньої освіти Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області продовжити навчання на відповідному рівні освіти за принципом територіальної доступності до закладу освіти у Долинській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 Долинської районної ради Івано-Франківської області та у Вишківській загальноосвітній школі I-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області. Вказала, що права учнів на здобуття світи жодним чином не порушено та всім 46 учням створено умови для продовження навчання в інших навчальних закладах. Відповідачем рішення про ліквідацію навчального закладу прийнято у межах компетенції та відповідно до норм законодавства. Крім того, пояснила, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідачем було враховано пояснювальну записку заступника начальника управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації до проекту рішення, відповідно до якої приміщення Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області не пристосовані до вимог навчальних програм, кабінети хімії, фізики, історії, психолога, методичний кабінет обладнані на 30%, значна частина кабінетів відсутня, а приміщення вечірньої школи є застарілим та потребує значних капіталовкладень; Вигодський та Витвицький НКП закриті з 01.06.2018 відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації Про закриття навчально-консультаційни пунктів Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області тощо. А тому в задоволенні позову просила відмовити.

Розглянувши позовну заяву, відзив на позов, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши подані докази, суд встановив наступне.

З пропозицією щодо питання про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області на розгляд Долинської районної ради Івано-Франківської області звернувся голова Долинської районної державної адміністрації, який підготував проект рішення та пояснювальну записку до нього.

Відповідно до вказаної пояснювальної записки, підготовленої заступником начальника управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації до проекту рішення, приміщення Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області не пристосовані до вимог навчальних програм, кабінети хімії, фізики, історії, психолога, методичний кабінет обладнані на 30%, значна частина кабінетів відсутня, приміщення вечірньої школи є застарілим та потребує значних капіталовкладень, у ньому відсутній медичний пункт, спортивна зала, спортивний майданчик; Вигодський та Витвицький НКП закриті з 01.06.2018 відповідно до наказу управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації Про закриття навчально-консультаційни пунктів Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області тощо.

10.05.2018 на засіданні постійної комісії районної ради з питань освіти, культури, молодіжної політики та спорту погоджено проект рішення районної ради "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області".

18.05.2018 на двадцять восьмій сесії Долинської районної ради Івано-Франківської області прийнято рішення №539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області", яким припинено діяльність Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області шляхом її ліквідації, створено ліквідаційну комісію, яку зобов'язано розпочати процедуру ліквідації 01.07.2018.

Рішенням Долинської районної ради Івано-Франківської області №578-30/2018 від 19.07.2018 Про внесення змін до рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області" викладено у новій редакції пункт 6 рішення № 539-28/2018 від 18.05.2018 року, яким передбачено забезпечити здобувачам повної загальної середньої освіти Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області продовження навчання на відповідному рівні освіти за принципом територіальної доступності до закладу освіти у Долинській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 Долинської районної ради Івано-Франківської області та у Вишківській загальноосвітній школі I-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області.

Вважаючи оскаржуване рішення незаконним, прийнятим в порушення вимог чинного законодавства, позивач, котрий є директором Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області, оскаржив його в судовому порядку.

При вирішенні даного спору суд виходив наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.

Відповідно до ст.53 Конституції України N 254к/96-ВР від 28.06.1996 кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти регулює Закон України Про освіту N 2145-VIII від 05.09.2017 (далі Закон N 2145-VIII).

Законодавство України про освіту ґрунтується на Конституції України та складається із цього Закону, спеціальних законів, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку (ч.1 ст.2 Закону N 2145-VIII).

Відповідно до ч.3 ст.2 Закону N2145-VIII суб'єкт освітньої діяльності має право самостійно приймати рішення з будь-яких питань у межах своєї автономії, визначеної цим Законом, спеціальними законами та/або установчими документами, зокрема з питань, не врегульованих законодавством.

В ч.1 ст.3 Закону N2145-VIII передбачено, що кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.

В Україні створюються рівні умови доступу до освіти (ч.2 ст.3 Закону N2145-VIII).

Згідно із ч.3 ст.3 Закону N2145-VIII право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.

В ст.9 Закону N2145-VIII передбачено, що особа має право здобувати освіту в різних формах або поєднуючи їх. Основними формами здобуття освіти є, зокрема, інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева).

При цьому, очна (денна, вечірня) форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі.

Відповідно до ч.2 ст.12 Закону N2145-VIII повна загальна середня освіта в Україні є обов'язковою і здобувається в інституційних або індивідуальних формах, визначених законодавством, як правило, в закладах освіти.

Повна загальна середня освіта має три рівні освіти: початкова освіта тривалістю чотири роки; базова середня освіта тривалістю п'ять років; профільна середня освіта тривалістю три роки. Початкова, базова середня і профільна середня освіта можуть здобуватися в окремих закладах освіти або у структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти) (ч.3 ст.12 Закону N2145-VIII).

В ч.7 ст.12 Закону N2145-VIII передбачено, що здобуття профільної середньої освіти передбачає два спрямування: академічне - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти; професійне - орієнтоване на ринок праці профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей і потреб учнів.

Здобуття профільної середньої освіти за будь-яким спрямуванням не обмежує право особи на здобуття освіти на інших рівнях освіти. Заклади освіти можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за одним чи обома спрямуваннями.

Відповідно до ч.1 ст.13 Закону N2145-VIII для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний (ч.3 чт.22 Закону N2145-VIII).

Відповідно до ч.2 ст.24 Закону N2145-VIII управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Права і обов'язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти (ч.1 ст.25 Закону N2145-VIII).

Відповідно до ч.1 ст.62 Закону N2145-VIII до органів управління у сфері освіти належать, серед інших, органи місцевого самоврядування.

Згідно із ч.2 ст.66 Закону N2145-VIII районні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх.

Як встановлено судом, Долинська загальноосвітня вечірня (змінна) школа II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області є комунальним закладом освіти, засновником якого є Долинська районна рада Івано-Франківської області.

Відтак, до повноважень відповідача віднесено, зокрема, право ліквідовувати заклади освіти.

Крім того, відповідно до ч.2 ст.43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні №280 від 21.05.1997 передбачено, що районні і області ради можуть розглядати та вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Наведені норми вказують на те, що питання ліквідації комунальних закладів освіти відноситься до компетенції відповідача, а тому він вправі був приймати рішення про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області.

Суд зазначає, що, даючи оцінку правомірності оскаржуваного рішення, необхідно встановити чи дотримано при його прийнятті гарантований конституційний принцип забезпечення доступності повної загальної середньої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток повної загальної середньої освіти, різних форм навчання.

Так, рішенням Долинської районної ради Івано-Франківської області №578-30/2018 від 19.07.2018 внесено зміни до рішення Долинської районної ради Івано-Франківської області від 18.05.2018 року № 539-28/2018 "Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області", пункт 6 якого викладено у новій редакції та передбачено забезпечення здобувачам повної загальної середньої освіти Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області продовжити навчання на відповідному рівні освіти за принципом територіальної доступності до закладу освіти у Долинській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 Долинської районної ради Івано-Франківської області та у Вишківській загальноосвітній школі I-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області.

Наведене свідчить, що здобувачам повної загальної середньої освіти Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області забезпечено їхнє право продовжити навчання на відповідному рівні освіти за принципом територіальної доступності до закладу освіти у Долинській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 Долинської районної ради Івано-Франківської області та у Вишківській загальноосвітній школі I-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області.

Тобто, здобувачам, котрі навчалися у Долинській загальноосвітній вечірній (змінній) школі II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області у м.Долина, забезпечено їхнє право продовжити освіту у навчальному закладі - Долинській загальноосвітній школі I-III ступенів №4 Долинської районної ради Івано-Франківської області, яка також розташована у м.Долина.

Стосовно забезпечення здобувачам освіти права на продовження навчання у Вишківській загальноосвітній школі I-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області, то вказаний навчальний заклад знаходиться в с.Вишків, неподалік від с.Сенечів, в якому розміщувався Сенечівський навчально-консультаційний пункт на базі Сенечівської загальноосвітньої школи I-II ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області. При цьому судом враховано і те, що в с.Сенечів, в якому мешкають здобувачі освіти, відсутній загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів, а тільки - I-II ступенів (тобто школа з 9-річною формою навчання).

Відтак, доводи позивача про порушення прав учнів на доступність освіти внаслідок прийняття відповідачем оскаржуваного рішення суд вважає необґрунтованими.

Стосовно доводів позивача про те, що оскаржуване рішення прийняте без пояснювальної записки до проекту рішення, яке виносилось на розгляд районної ради, то вони спростовуються дослідженими у суді доказами: пояснювальною запискою заступника начальника управління освіти, молоді та спорту районної державної адміністрації до проекту рішення, проектом рішення про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи II-III ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області, поданим головою Долинської держаної адміністрації.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до пункту 13 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні №280 від 21.05.1997 пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної ради, обласної ради, загальними зборами громадян.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника голови районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради (пункту 15 статті 46 Закону №280).

Згідно із пунктом 2.1.3. Регламенту Долинської районної ради, затвердженого рішенням районної ради від 24.12.2015 №49-2/2015, гласність та відкритість роботи районної ради забезпечується шляхом публікацій в друкованих засобах масової інформації, розміщення інформативних матеріалів, й рішень ради (їх проектів) на офіційному веб-сайті Долинської районної ради та в інший спосіб.

В пункті 2.3.14 Регламенту Долинської районної ради зазначено, що суб'єктами подання пропозицій щодо розгляду питань на сесії ради виступають голова ради, голова районної державної адміністрації, постійні або тимчасові комісії ради, президія ради, депутати та депутатські фракції і групи.

Проект рішення та необхідні інформаційні матеріали з питань, що вносяться на розгляд ради згідно з планом роботи готують відповідальні за його підготовку суб'єкти, з інших питань - ініціатори їх внесення на розгляд сесії.

До порядку денного пленарного засідання ради можуть бути внесені тільки ті питання, проекти рішень з яких були оприлюднені не пізніш як за 20 робочих днів до їх розгляду з метою прийняття рішення по них.

Відтак, аналіз досліджених у справі доказів, дає підстави зробити висновок, що голова Долинської районної державної адміністрації є суб'єктом подання пропозицій щодо питань на розгляд ради.

Пунктом 2.3.25 Регламенту встановлено, що розглянуті у виконавчому апараті районної ради проекти рішень у відповідності до вимог Регламенту розміщуються на офіційному веб-сайті районної ради та направляються у відповідні профільні постійні комісії.

В частині 10 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Розпорядження про скликання двадцять восьмої сесії районної ради видане головою Долинської районної ради 26.04.2018 р. за №38 із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради під №8 питання про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано- Франківської області. Дане розпорядження опубліковано у газеті Свіча від 4 травня 2018 року (а.с.86).

На розгляд 28 сесії районної ради проект рішення Про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області подано головою Долинської районної державної адміністрації (лист райдержадміністрації вх.№355/07-49/19 від 08.05.2018), в якому вказано, що зазначений проект рішення 17 квітня 2018 року розміщено на веб-сайті райдержадміністрації та додано проект рішення з пояснювальною запискою.

Відповідно до пункту 2.3.16 Регламенту Долинської районної ради ...до питань, які не передбачені планом роботи районної ради, надається пояснювальна записка суб'єкта подання питання на розгляд сесії ради з обґрунтуванням необхідності прийняття рішення ради по ньому та вказується адреса і контактні телефони розробників проекту рішення й осіб, відповідальних за його супроводження та список осіб яких необхідно запросити на сесію при розгляді цього питання, а також зазначається дата та спосіб оприлюднення проекту рішення. .

В доданій до проекту оскаржуваного рішення пояснювальній записці обґрунтовано доцільність ліквідації Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області з наведенням причин необхідності прийняття такого рішення. Зокрема, зазначено про скорочення учнівського контингенту. Так, станом на 04.08.2015 рік у Долинській загальноосвітній вечірній (змінній) школі ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області було 12 класів і 3 групи, в яких навчалося 145 учнів; станом на 04.09.2016 рік - 12 класів і 1 група (146 учнів); у 2017/2018 навчальному році - 6 класів та 3 групи (104 учні), із них - 19 учнів перебували в Тростянецькому навчально-консультативному пункті, де здобували повну загальну освіту учні-засуджені. Однак, відповідно до наказу Міністерства юстиції від 13.09.2017 №2865/5 Про оптимізацію діяльності установ виконання покарань до 01.05.2018 р. Тростянецький навчально-консультативний пункт Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області припинив свою діяльність, тому потреби у навчанні засуджених з 01.09.2018 року не буде.

Окрім того, у пояснювальній записці зазначено, що приміщення закладу освіти не пристосовані відповідно до вимог навчальних програм. Кабінети хімії, історії, фізики, методичний кабінет, кабінет психолога, клас самопідготовки учнів до написання контрольних, практичних, лабораторних робіт та складання заліків обладнані на 30%; значна частина кабінетів відсутня; приміщення Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області застаріле і потребує значних капіталовкладень, відсутній медпункт, спортивний майданчик, спортивна зала; у закладі погане відвідування учнями занять, поновлення навчально-матеріальної бази потребує значних коштів. Погана навчально-матеріальна база унеможливлює виконання навчальних планів і програм (а.с.100-101).

На засіданні постійної комісії районної ради з питань освіти, культури, молодіжної політики та спорту від 10.05 2018 року було розглянуто і питання про ліквідацію Долинської загальноосвітньої вечірньої (змінної) школи ІІ-ІІІ ступенів Долинської районної ради Івано-Франківської області та комісією вирішено погодити зазначений проект рішення (рішення прийнято одноголосно), що підтверджується протоколом засідання комісії (а.с.108-110).

Наведені обставини дають суду можливість дійти висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення відповідач вжив заходів щодо забезпечення права осіб на освіту, на доступ до освіти, належні умови отримання освіти, дотримання передбачених стандартів освіти, покращення умов навчання, матеріально-технічної бази навчального закладу на реалізацію гарантованого Конституцією України права на освіту, а також діяв у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, та в межах наданих повноважень, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, адреса проживання: АДРЕСА_1)

Долинська районна рада Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04054398, юридична адреса: проспект Незалежності,5, м.Долина, Івано-Франківська область, 77500)

Суддя Лучко О.О.

Рішення в повному обсязі складене 10 вересня 2018 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76391261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1098/18

Рішення від 10.09.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Рішення від 05.09.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні