Рішення
від 03.08.2018 по справі 431/1014/18
СТАРОБІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03.08.2018431/1014/18/10334/2018

Справа № 431/1014/18

Провадження 2/431/551/18

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2018 року Старобільський районний суд Луганської області у складі:

головуючого судді Озерова В.О.

за участю секретаря Дубініної О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Старобільського районного суду Луганської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, ОСОБА_2 про оскарження та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та скасування державної реєстрації права власності,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Старобільського районного суду Луганської області з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, ОСОБА_2 про оскарження та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та скасування державної реєстрації права власності, у якому просить суд визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 21.12.2016 року №1156-сг Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 , визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 05.10.2017 №875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр.ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства , скасувати державну реєстрацію права власності на земельну ділянку загальною площею 2,000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства зареєстровану за гр.ОСОБА_2.

В обґрунтування свого позову позивач ОСОБА_1 посилається на те, що 19.02.2016 року ним було подано заяву начальнику головного управління Держгеокадастру у Луганській області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 гектара, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується у Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області для ведення особистого селянського господарства та передачу зазначеної ділянки йому у власність. До зазначеної заяви ним були долучені наступні документи: копія паспорта, копія ідентифікаційного номеру, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ділянки, копія довідки учасника антитерористичної операції. 25.03.2016 року начальником головного управління Держгеокадастру у Луганській області було видано наказ №102-сг Про надання дозволу гр.ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства . Вказаним наказом №102-сг від 25.03.2016 року надано йому дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у запасі, угіддя-рілля, визначено йому звернутися до розробників документації із землеустрою з метою замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; подати до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області на затвердження, погоджений відповідно до вимог чинного законодавства, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. При цьому, в наказі начальника Держгеокадастру у Луганській області, не було встановлено жодних строків щодо виготовлення проекту землеустрою та надання його на затвердження. Наприкінці березня 2017 року він звернувся до проектної землевпорядної організації ТОВ ЗФ ЛАН з метою розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,000 га зі всіма необхідними документами та сплатив за виготовлення документації 1500 (одна тисяча п'ятсот) гривень. Проектною землевпорядною організацією було зроблено топографо-геодезичну зйомку та розроблено проект землеустрою щодо відведення на дану земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства.

23.05.2017 року він звернувся до державного кадастрового реєстратора із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру (реєстраційний номер ЗВ-4402369502017) на зазначену земельну ділянку. 30.05.2017 року державним кадастровим реєстратором винесено рішення №РВ-4400035102017 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру у зв'язку з невідповідністю електронного документа установленим вимогам, а саме XSD Схема наявні зауваження щодо валідності електронного документу. Перетин ділянок з ділянкою НОМЕР_1 площа співпадає на 84,0132%. Таким чином при вході до кадастрової карти було виявлено, що земельна ділянка, на яку він отримав дозвіл на розробку документації, вже внесена до Державного земельного кадастру (кадастровий номер НОМЕР_1), хоча на момент звернення до проектної землевпорядної організації земельна ділянка не відображалась на карті та за його зверненням не реєструвалася в Державному земельному кадастрі.

Ним було надіслано звернення до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, в якому викладено ситуацію, що склалася, та з проханням не проводити дій щодо затвердження проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1 до врегулювання спірного питання. Але виконуючий обов'язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, незважаючи на наявність конфліктної ситуації та явних порушень з боку підлеглих та той факт, що він має першочергове право на отримання земельної ділянки, як учасник антитерористичної операції, не призначила проведення перевірки за вказаним фактом. Навпаки йому було надіслано формальні відповіді про те, що Головне управління не має підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність гр.ОСОБА_2 /листи від 12.07.2017 року вих.№1540/0-1222/6-17 та від 01.08.2017 року вих.№1126/0-1495/6-17/.

Також йому стало відомо, що дозвіл гр.ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області надано наказом Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 21.12.2016 року № 1156, тобто після того як дозвіл було надано йому.

Ним було подано позов до Луганського окружного адміністративного суду про оскарження дій Головного управління Держгеокадастру у Луганській області. При розгляді справи №812/1334/17, в попередньому судовому засіданні судом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 05.10.2017 № 875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства :

- затверджено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину України гр. ОСОБА_2 за цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства за адресою: Луганська область, Старобільський район, Лиманська сільська рада;

- надано у приватну власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку загальною площею 2,000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у запасі, угіддя, рілля, розташовану за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області.

Право власності на земельну ділянку загальною площею 2,000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства зареєстровано за гр. ОСОБА_2 01.11.2017 за індексним № 37877215.

Він вважає, що в даному випадку дії Головного управління Держгеокадастру у Луганській області при виданні наказу від 21.12.2016 року №1156 Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 та наказу від 05.10.2017 №875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр.ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства є неправомірними, протиправні та порушують його право на першочергове відведення земельної ділянки, закріплене в пункті 14 частини 1 статті 12 закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

Позивач ОСОБА_1, представник позивача ОСОБА_3 в судове засідання не з'явилися. В своїх письмових заявах позов повністю підтримали і просять суд розглянути справу у їх відсутності.

Представник відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Луганській області в судове засідання не з'явився, від нього надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилася. Про час і місце слухання справи повідомлена належним чином. Про причини неявки до суду не повідомила. Своїх заперечень суду не надала. Від неї не надійшла заява про відкладення розгляду справи.

Дослідивши докази по справі, суд вважає, що позов підлягає повному задоволенню з таких підстав:

У судовому засіданні встановлено, що 19.02.2016 року позивачем ОСОБА_1 було подано заяву начальнику головного управління Держгеокадастру у Луганській області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 гектара, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується у Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області для ведення особистого селянського господарства та передачу зазначеної ділянки йому у власність. До зазначеної заяви позивачем були долучені наступні документи: копія паспорта, копія ідентифікаційного номеру, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця роташування ділянки, копія довідки учасника антитерористичної операції (а.с.5).

25.03.2016 року начальником головного управління Держгеокадастру у Луганській області було видано наказ №102-сг Про надання дозволу гр.ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства , яким визначено:

- пункт 1: надати дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у запасі, угіддя-рілля.

- пункт 2: громадянину ОСОБА_1 звернутися до розробників документації із землеустрою з метою замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; подати до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області на затвердження, погоджений відповідно до вимог чинного законодавства, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с. 8).

У вказаному наказі начальника строків щодо виготовлення проекту землеустрою та надання його на затвердження не встановлено.

28.03.2017 року ОСОБА_1 уклав договір № 7 з проектною землевпорядною організацією ТОВ ЗФ ЛАН про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області, зі всіма необхідними документами та сплатив за виготовлення документації 1500 (одна тисяча п'ятсот) гривень (а.с. а.с. 9-10,11,12).

Проектною землевпорядною організацією було зроблено топографо-геодезичну зйомку та розроблено проект землеустрою щодо відведення на дану земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства.

23.05.2017 року ОСОБА_1 звернувся до державного кадастрового реєстратора із заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру (реєстраційний номер ЗВ-4402369502017) на зазначену земельну ділянку.

30.05.2017 року державним кадастровим реєстратором винесено рішення №РВ-4400035102017 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру у зв'язку з невідповідністю електронного документа установленим вимогам, а саме XSD Схема наявні зауваження щодо валідності електронного документу. Перетин ділянок з ділянкою НОМЕР_1 площа співпадає на 84,0132% (а.с.44).

Таким чином при вході до кадастрової карти було виявлено, що земельна ділянка на яку позивач ОСОБА_1 отримав дозвіл на розробку документації, вже внесена до Державного земельного кадастру (кадастровий номер НОМЕР_1), хоча на момент звернення до проектної землевпорядної організації земельна ділянка не відображалась на карті та за його зверненням не реєструвалася в Державному земельному кадастрі.

15.05.2017 р. позивачем ОСОБА_1 було надіслано звернення до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, в якому викладено ситуацію, що склалася та з проханням не проводити дій щодо затвердження проекту землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_1 до врегулювання спірного питання.

На вказане звернення Головним управлінням Держгеокадастру у Луганській області, позивачу надіслано відповіді про те, що Головне управління не має підстав для відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність гр.ОСОБА_2 /листи від 12.07.2017 року вих.№1540/0-1222/6-17 та від 01.08.2017 року вих.№1126/0-1495/6-17/ (а.с.47-50).

Також судом встановлено, що дозвіл гр.ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,000 га у власність для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області надано наказом Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 21.12.2016 року № 1156, тобто після того як дозвіл було надано позивачу ОСОБА_1

Позивачем ОСОБА_1 було подано позов до Луганського окружного адміністративного суду про оскарження дій Головного управління Держгеокадастру у Луганській області.

При розгляді справи №812/1334/17, в попередньому судовому засіданні Луганським окружним адміністративним судом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 05.10.2017 № 875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства :

- затверджено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянину України гр. ОСОБА_2 за цільовим призначенням: для ведення особистого селянського господарства за адресою: Луганська область, Старобільський район, Лиманська сільська рада;

- надано у приватну власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку загальною площею 2,0000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у запасі, угіддя, рілля, розташовану за межами населених пунктів на території, яка за даними Державного земельного кадастру враховується в Лиманській сільській раді Старобільського району Луганської області.

Право власності на земельну ділянку загальною площею 2,0000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства зареєстровано за гр. ОСОБА_2 01.11.2017 за індексним № 37877215.

Суд вважає, що в даному випадку дії Головного управління Держгеокадастру у Луганській області при виданні наказу від 21.12.2016 року №1156 Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 та наказу від 05.10.2017 №875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр.ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства є неправомірними, протиправні та порушують право позивача ОСОБА_1 на першочергове відведення земельної ділянки, закріплене в пункті 14 частини 1 статті 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , оскільки як вбачається з копії посвідчення № 029662, виданого 04.04.2016 р. позивач ОСОБА_1 є учасником бойових дій та має право на пільги, встановлені законодавством України (а.с. 7).

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Відповідно до ст.21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до ст.4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Відповідно до ч.3 ст.2 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту нормативні акти органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни, передбачені цим Законом, є недійсними.

Згідно із до ч.2 ст.4 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту до ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни.

Відповідно до п.14 ч.1 ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту учасникам бойових дій надаються такі пільги як першочергове відведення земельних ділянок.

Відповідно до ст.23 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту посадові особи і громадяни, винні в порушенні законодавства про соціальний захист ветеранів війни та їх сімей, несуть відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідно до ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки

Таким чином позивачем ОСОБА_1 були виконані всі вимоги земельного законодавства щодо отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства як учасника бойових дій.

У зв'язку з вищевикладеним суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 3, 19 Конституції України, статтями 16, 21 ЦК України, статтями 2, 4, 12, 23 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , ст.118 Земельного кодексу України, ст.ст.11-13, 141, 263-265,268 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області, ОСОБА_2 про оскарження та скасування рішення суб'єкта владних повноважень та скасування державної реєстрації права власності - задовольнити у повному обсязі.

Визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 21.12.2016 року №1156-сг Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 .

Визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 05.10.2017 №875-сг Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки у приватну власність гр.ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства .

Скасувати державну реєстрацію права власності на земельну ділянку загальною площею 2,000 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для ведення особистого селянського господарства зареєстровану за гр.ОСОБА_2.

Апеляційну скаргу на рішення може бути подано до апеляційного суду Луганської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Старобільський районний суд Луганської області.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.О. Озеров

СудСтаробільський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення03.08.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76398868
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —431/1014/18

Ухвала від 22.03.2021

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Ткач О. В.

Постанова від 20.02.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Постанова від 20.02.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Ухвала від 16.01.2019

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Ухвала від 13.11.2018

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Ухвала від 12.11.2018

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Ухвала від 29.10.2018

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Ухвала від 29.10.2018

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Яресько А. В.

Рішення від 03.08.2018

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

Ухвала від 29.03.2018

Цивільне

Старобільський районний суд Луганської області

Озеров В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні