Рішення
від 23.04.2018 по справі 804/3459/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року Справа № 804/3459/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу №804/3459/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпровської міської ради про визнання протиправними дії, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю підприємство з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів (далі - ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпропетровської міської ради із позовними вимогами щодо:

визнання протиправними дій Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську в частині видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №301022-000619-215-03-2016 із застосуванням показників технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» №4/65 від 15.07.2015р.;

скасування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №301022-000619-215-03-2016;

зобов'язання Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №301022-000619-215-03-2016, із застосуванням сукупного коефіцієнту Км3 - 0,88 та застосуванням середньої (базової) вартості земельної ділянки, грн./кв. м. (з урахуванням коефіцієнту індексації) визначеної рішенням Дніпропетровської міської ради «Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська» №5/26 від 26.12.2007р.

Справі за вищезазначеним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер судової справи - 804/3459/16.

Ухвалою суду (головуючий суддя - Гончарова І.А.) від 08.06.2016р. відкрито провадження в адміністративній справі №804/3459/16 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 05.07.2016р. о 11:40 год.

05.07.2016р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

05.07.2016р. до суду надійшли від Дніпропетровської міської ради заперечення на позовну заяву.

05.07.2016р. до суду надійшло клопотання від Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області про перенесення дати судового засідання по справі у зв'язку з неможливістю забезпечити явку у судове засідання представника відповідача.

Ухвалою суду від 05.07.2016р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 28.07.2016р.

28.07.2016р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

28.07.2016р. до суду надійшли від Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області заперечення на позовну заяву.

28.07.2016р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

Ухвалою суду від 28.07.2016р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 30.08.2016р.

30.08.2016р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

30.08.2016р. позивачем подано до суду пояснення.

30.08.2016р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

Ухвалою суду від 30.08.2016р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 11.10.2016р.

11.10.2016р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

11.10.2016р. представником третьої особи подано до суду клопотання про відкладення розгляду справи.

30.08.2016р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів. Також із приміткою, що у випадку відсутності представника позивача у будь-якому із судових засідань по справі представник позивача просить суд здійснювати розгляд справи за його відсутності.

Ухвалою суду від 11.10.2016р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 16.11.2016р.

15.11.2016р. до суду надійшло клопотання представника відповідача про перенесення розгляду справи.

16.11.2016р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

16.11.2016р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження, а також подано клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів до 18.01.2017р.

Ухвалою суду від 16.11.2016р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 18.01.2017р.

18.01.2017р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

18.01.2017р. до суду надійшло клопотання третьої особи щодо зупинення провадження по справі №804/3459/16 в порядку до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі - 804/649/16.

18.01.2017р. Дніпровською міською радою подано до суду заперечення на позовну заяву.

18.01.2017р. до суду надійшло клопотання Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо зупинення провадження по справі №804/3459/16 в порядку до прийняття Верховним судом України остаточного рішення по справі №804/649/16.

18.01.2017р. Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області подано до суду заперечення (додаткові) на позовну заяву.

18.01.2017р. адміністративну справу №804/3459/16 знято розгляду у зв'язку з перебуванням судді (головуюча суддя Гончарова І.А.) на лікарняному, що підтверджується наявною у матеріалах справи довідкою секретаря судового засідання Меркулова В.Д. Наступне судове засідання по справі призначено на 09.02.2017р.

09.02.2017р. адміністративну справу №804/3459/16 знято розгляду у зв'язку з перебуванням судді (головуюча суддя Гончарова І.А.) у щорічній відпустці, що підтверджується наявною у матеріалах справи довідкою секретаря судового засідання Меркулова В.Д. Наступне судове засідання по справі призначено на 21.03.2017р.

17.03.2017р. до суду надійшло клопотання від третьої особи, якому повідомлялось про неможливість присутності представника у судовому засіданні з огляду на поважні причини та з проханням повідомити третю особу про дату і час наступного судового засідання.

21.03.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про витребування доказів та клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи.

21.03.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження, а також подано клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

Ухвалою суду від 21.03.2017р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 18.04.2017р.

14.04.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про оголошення у справі перерви до 18.04.2017р. о 13:50 год.

14.04.2017р. Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області подано до суду клопотання про перенесення дати судового засідання по справі.

14.04.2017р. до суду надійшло клопотання Дніпровської міської ради про зупинення провадження по справі.

17.04.2017р. Дніпровською міською радою подано до суду клопотання про зупинення провадження по справі №804/3459/16 в порядку до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі - 804/649/16.

18.04.2017р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

Ухвалою суду від 18.04.2017р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 18.05.2017р.

18.05.2017р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

18.05.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження, а також подано клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

Ухвалою суду від 18.05.2017р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 16.08.2017р.

16.08.2017р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

16.08.2017р. третьою особою подано до суду клопотання про залучення доказів до матеріалів справи.

16.08.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження, а також подано клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів.

Ухвалою суду від 16.08.2017р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 02.11.2017р.

24.10.2017р. до суду надійшло клопотання Дніпровської міської ради про зупинення провадження по справі.

02.11.2017р. провадження у справі №804/3459/16 поновлено за ухвалою суду.

02.11.2017р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду клопотання про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження, а також подано клопотання про зупинення провадження по справі для надання часу для підготовки додаткових доказів, зауваживши, що відповідач та третя особа у судове засідання не з'явились.

Ухвалою суду від 02.11.2017р. провадження в адміністративній справі №804/3459/16 зупинено до 21.12.2017р.

06.12.2017р. на підставі розпорядження в.о. керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду №2995 д на підставі п.2.3.49 та п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду призначено повторний автоматизований розподіл адміністративної справи №804/3459/16.

У зв'язку з повторним автоматизованим перерозподілом та згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.2017р. адміністративна справа №804/3459/16 була передана для розгляду судді Барановському Р.А.

Ухвалою суду від 21.12.2017р. справу №804/3459/16 прийнято до провадження (головуючий суддя - Барановський Р.А.), ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Справу призначено до розгляду у судовому засіданні на 22.01.2018р. о 13:00 год.

17.01.2018р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду засобами електронного зв'язку клопотання про оголошення у справі перерви до 22.01.2018р. о 13:30 год.

18.01.2018р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду засобами електронного зв'язку клопотання про витребування доказів у Дніпропетровської міської ради щодо публікації рішення 4/65 від 15.07.2015р. Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська у інших місцевих засобах масової інформації, окрім газети Наше Місто з наданням підтверджуючих доказів такої публікації та доказів часу публікації.

22.01.2018р. до суду надійшло клопотання уповноваженого за довіреністю представника відповідача щодо закриття провадження по справі №804/3459/16 у зв'язку з припиненням юридичної особи - Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську (код ЄДРПОУ 40067867) та відсутністю правонаступників особи, що припинилась.

З огляду на відсутність доказів того що спірні правовідносини не допускають правонаступництва, суд відмовив у задоволенні даного клопотання та ухвалив зупинити провадження в адміністративній справі №804/3459/16 до встановлення правонаступника Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську.

22.01.2018р. о 13:52 год. розпочато судове засідання по справі №804/3459/16, у яке прибули представники позивача та третьої особи.

В ході судового засідання представники позивача та третьої особи заперечували про закриття провадження по справі №804/3459/16 та просили зупинити провадження по даній справі.

Крім того, суд усною ухвалою, відображеною секретарем судового засідання у протоколі судового засідання від 22.01.2018р., зобов'язав витребувати відомості щодо публікації рішення у засобах масової інформації.

Ухвалою від 22.01.2018р. суд відмовив у задоволенні клопотання Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську про закриття провадження в адміністративній справі №804/3459/16, задовольнив клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський завод хімічних виробів» про зупинення провадження по справі та ухвалив зупинити провадження у справі №804/3459/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський завод хімічних виробів» до Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпропетровської міської ради про визнання протиправними дії, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії - до встановлення правонаступника Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську.

Ухвалою від 22.01.2018р. суд хвалив витребувати від Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області належним чином завірену копію офіційного документу щодо припинення Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську (код ЄДРПОУ 40067867) та визначення його правонаступника.

Крім того, даною ухвалою суд також встановив Головному управлінню Держгеокадастру у Дніпропетровській області термін для надання до суду витребуваних доказів - протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали.

16.02.2018р. до суду надійшов лист від уповноваженого за довіреністю представника Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, у якому зазначено, що 18.01.2018р. Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області припинено, а правонаступників у особи, що ліквідована - немає. Представник у даному листі зауважив, що Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області не є правонаступником відповідних територіальних органів Держгеокадастру, в т.ч. й Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області, у зв'язку з чим повторно звернулось до суду із клопотанням в порядку ч. 5 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України щодо закриття провадження у справі №804/3459/16.

26.02.2018р. з огляду на те, що наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру «Про питання діяльності Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області» за №32 від 03.02.2017р. - на Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області покладено функції і повноваження управлінь/відділів, що ліквідовуються, зокрема, й Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області, враховуючи положення ст.ст. 55 та 56 Конституції України, ухвалив допустити заміну первісного відповідача по справі №804/3459/16 - Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 40067867) його правонаступником Головним управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 39835428), а також суд ухвалив поновити провадження в адміністративній справі №804/3459/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський завод хімічних виробів» до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпропетровської міської ради про визнання протиправними дії, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії.

Розгляд справи №804/3459/16 призначено на 05.03.2018р. о 14:00 год.

05.03.2018р. до суду надійшов від Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відзив на позов.

У судовому засіданні від 05.03.2018р. судом встановлено, що поданий відповідачем відзив не направлявся поштою іншим учасникам справи, у зв'язку з чим представник позивача повідомив суд про необхідність надання йому додаткового часу для ознайомлення та підготовки відповіді та заперечень.

З огляду на вищенаведене суд, усною ухвалою, відображеною секретарем судового засідання у протоколі судового засідання від 05.03.2018р., ухвалив відкласти розгляд справи №804/3459/16 до 19.03.2018р. о 14:00 год.

15.03.2018р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду засобами електронного зв'язку заяву про уточнення позовних вимог, згідно із якою позивач просить суд:

визнати протиправними дій Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області при формуванні та видачі Товариству з обмеженою відповідальністю Підприємству з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №03-07/210116/90 від 21.01.2016р. із застосуванням показників технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р. «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» ;

визнати протиправним та скасувати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №03-07/210116/90 від 21.01.2016р.;

зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області сформувати та видати Товариству з обмеженою відповідальністю підприємству з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів витяг на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради №5/26 від 26.12.2007р. Про затвердження проекту Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська .

22.03.2018р. уповноваженим за довіреністю представником ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів ОСОБА_2 подано до суду засобами електронного зв'язку відповідь на відзив Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та на пояснення Дніпропетровської міської ради.

19.03.2018р. згідно наявної у матеріалах справи довідки №75 від 13.04.2018р. суддя Барановський Р.А. перебував у відпустці, у зв'язку з чим судове засідання призначене на 19.03.2018р. не відбулось.

Наступне судове засідання по справі №804/3459/1 призначено на 23.04.2018р.

23.04.2018р. до суду надійшла заява представника відповідача щодо здійснення розгляду справи в порядку письмового провадження.

Учасники справи були належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи, однак у призначене на 23.04.2018р. уповноважені представники позивача та відповідача та третьої особи не з'явились.

Представник третьої особи у призначене на 23.04.2018р. судове засідання не з'явився, про причини неявки уповноваженого представника третя особа суд не повідомила. Будь-яких клопотань (пояснень) третьою особою до суду не надано.

Враховуючи вищенаведене, з огляду на приписи п. 1 ч. 3 та ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив продовжити розгляд адміністративної справи №804/3459/16 в порядку письмового провадження.

Позовні вимоги ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів обґрунтовані протиправністю дій Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області при формуванні та видачі позивачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №03-07/210116/90 від 21.01.2016р., та, як наслідок, протиправністю відповідного витягу. Так, позивач вважає, що при формуванні спірного витягу відповідач не повинен був застосовувати дані технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська за рішенням Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р., оскільки останнє рішення, на думку позивача, можливо застосовувати в силу вимог ст. 271 Податкового кодексу України лише з 01.01.2017р., оскільки у протилежному випадку буде порушено принцип стабільності закріплений у п.п. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України. Крім того, позивач зауважує, що твердження третьої особи про офіційне оприлюднення даного рішення у встановленому порядку не відповідає дійсності, оскільки дане рішення Дніпропетровської міської ради оприлюднене лише 15.07.2015р. і лише у спеціальному виданні. При цьому, як стверджує позивач, оскільки Податковим кодексом України не зазначено поняття введення в дію рішення остаточна редакція цього нормативного акту взагалі ухвалена Дніпропетровською міською радою лише 27.04.2016р., що теж свідчить про протиправне застосування відповідачем показників технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р. в частині формуванні та видачі ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Позиція Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області (первинний відповідач по справі №804/3459/16) та Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відображена у запереченнях (в т.ч. й додаткових) та у відзиві й аргументовано правомірністю дій управління. Так, відповідач зазначив, що рішенням Дніпропетровської міської ради Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська №103/36 від 26.06.2013р. було погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розрахованою в межах міста - 306,35 грн. за 1 кв. м., а рішенням Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. була затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська. Вказана технічна документація, як зазначає відповідач, з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська була проведена станом на 01.01.2013 року, тому до затвердженої базової вартості 1 кв. м. землі - 306,35 грн. застосовуються коефіцієнти індексації: за 2013 рік - у розмірі 1,0; за 2014 рік - у розмірі 1,249; за 2015 рік - у розмірі 1,433. Окремо, відповідач зауважив, що коефіцієнт індексації застосовується кумулятивно (тобто, накопичувально) від дати проведення нормативної грошової оцінки - в даному випадку, з 01.01.2013 року.

Позиція Дніпропетровської міської ради викладена у запереченнях на позовну заяву і у поясненнях щодо позову та полягає у правомірності дій відповідача. Так, третя особа заперечує проти задоволення позову ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів , посилаючись на те, що відповідно до вимог чинного законодавства, нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на п'ять - сім років. Вимогами п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України визначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюються органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки. Матеріали проекту рішення Дніпропетровської міської ради Про затвердження проекту Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська із запровадженням нової нормативної грошової оцінки з 01.01.2016 року, були офіційно оприлюднені 07.05.2015 року у газеті Наше місто . Третя особа зауважує, що рішення Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. прийнято Дніпропетровською міською радою у відповідності до вимог п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України, а також офіційно оприлюднено 15.07.2015 р. у газеті Наше місто . Зазначеним рішенням визначений механізм введення в дію з 01.01.2016 року нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. м землі - 306,35 грн. Тобто, з 01.01.2016 р. на підставі п. 8 рішення міської ради від 15.07.2015 р. № 4/65 припиняється дія нормативної грошової оцінки земель міста (237,36 грн. за 1 кв.м), затвердженої рішенням міської ради від 26.12.2007 р. № 5/26, та п. 2 цього рішення вводиться в дію нормативна грошова оцінка земель (306,35 грн. за 1 кв.м), розроблена Державним підприємством НДІ проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя на підставі відповідної технічної документації, затвердженої п. 1.1 цього ж рішення. Тобто, зазначена нормативна грошова оцінка визначена станом на 01.01.2013 року. Отже, третя особа вважає, що жодних порушень чинного законодавства при видачі відповідачем оскаржуваних витягів не було, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю підприємство з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів (код ЄДРПОУ 31384814) зареєстровано як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичну особу Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради Дніпропетровської області від 29.12.2001р.

25.07.2002р. позивачем отримано за укладеним із третьою особою договором оренди земельної ділянки від Дніпропетровської міської ради у платне володіння та користування земельну ділянку площею 4,6483 га., яка розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграда, 156А, для фактичного розміщення заводу, яка зареєстрована у Державному земельному кадастрі м.Дніпропетровська за кодом 66024003. Грошова оцінка даної земельної ділянки складала на момент укладання даного договору згідно із довідкою про грошову оцінку земельної ділянки - 11 390 270, 18 грн.

Підставою для передачі земельної ділянки в оренду є рішення міської ради №222/2 від 19.06.2002р.

Пунктом 1 рішення міської ради №222/2 від 19.06.2002р. вирішено затвердити матеріали земельно-кадастрової інвентаризації, вилучити земельну ділянку площею 4,5500 га (код ДЗК 66024020) у ВАТ Дніпропобутхім , земельні ділянки площею 0,0039 га (код ДЗК 66024013), площею 0,0121 га (код ДЗК 66024014), площею 0,0823 га (код ДЗК 66024015) у ТОВ ВФ Авача та передати земельну ділянку площею 4,6483 га (код ДЗК 66024003) в оренду строком на 15 років ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів по фактичному розміщенню заводу у місті Дніпропетровськ по вул. Героїв Сталінграда, 156-А, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості).

06.04.2015р. Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську видано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 № 301007-004097-215-03-2015, з якого вбачається, що нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки складає 38 142 902,63 грн., при цьому визначено сукупний коефіцієнт Км3 - 0,88.

Рішенням Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська та введено в дію з 01.01.2016р. нормативну грошову оцінку земель на території м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. - 306,35 грн.

15.03.2016р. ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів було отримано від Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №301022-000619-215-03-2016 від 19.01.2016р. (№03-07/210116/90 від 21.01.2016р.), з якого вбачається, що нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки складає 69 674 577,87 грн., з індексацією базової вартості із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2013 рік (1), 2014 рік (1,249), 2015 рік (1,433) де базова вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 581, 21 грн. та із визначенням сукупного коефіцієнта Км3 -1,09.

Також, зі змісту даного витягу слідує, що середня (базова) вартість земельної ділянки (грн./кв.м.) була розрахована виходячи із нової нормативної оцінки земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. і відповідно складає 548,31 грн. у порівнянні із 371,80 грн. 2015 року

Оскаржуваний витяг сформованого первинним відповідачем по справі №804/3459/16 на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська .

Не погодившись із діями Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо видачі вищезазначеного витягу, вважаючи такий витяг є незаконними, ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів звернулось до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Відносини, які виникають у сфері оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель регулюються Законом України Про оцінку земель .

ОСОБА_3 до Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно ст. 1 Закону України Про оцінку земель , датою оцінки земельної ділянки є дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінка земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

ОСОБА_3 до статті 18 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій в межах населених пунктів не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.

За результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація (ст. 20 Закону України Про оцінку земель ).

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).

Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це адміністративна послуга, яку в даному випадку надає Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області через центр надання адміністративних послуг, відповідно до вимог Закону України Про адміністративні послуги , постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг №835 від 01.08.2011р. та розпорядження Кабінету Міністрів України Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг № 523-р від 16.05.2014 р.

У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України Про оцінку земель , Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995р. розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), затверджений наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та ОСОБА_4 академії аграрних наук від 27.01.2006 р. № 18/15/21/11.

Пунктом 3.1 та 3.2 Порядку передбачено, що в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель. Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.

ОСОБА_3 до п.п.3.3 Порядку, нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про проведення індексації грошової оцінки земель №783 від 15.05.2000р.

Судом встановлено, що в рамках спірних правовідносин розробником документації із землеустрою виступало Державне підприємство ОСОБА_4 державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто ім.. ОСОБА_5.

Технічна документація розроблялась Розробником документації із землеустрою відповідно до вимог Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України Про оцінку земель , постанови Кабінету Міністрів України Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів №213 від 23.03.1995р. та спільного наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, ОСОБА_4 аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11 Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі-спільний наказ).

Так, нормативно грошова оцінка земель міста Дніпропетровська вперше проводилася у 1996 році та вводилася поетапно з 01.01.1997 року на підставі рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №1794 від 19.12.1996р. Про грошову оцінку земель м. Дніпропетровська та рішення Про вдосконалення грошової оцінки земель міста №2/17 від 29.11.2000р., яка почала діяти з 01.01.2001р. (базова вартість 1 кв. м. складала 100 грн. 73 коп.).

Вдруге нормативна грошова оцінка землі м.Дніпропетровська була проведена у 2007 році на підставі рішення Дніпропетровської міської ради Про затвердження проекту Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська №5/26 від 26.12.2007р., яка діяла у період з 01.01.2008р. по 31.12.2015р. (базова вартість 1 кв. м. складала 236 грн. 37 коп.).

В межах Програми розвитку земельних відносин у м. Дніпропетровську на 2011-2015 роки, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради №20/61 від 06.10.2010 року, Дніпропетровською міською радою, як замовником, укладено договір №573-0702012 від 29.10.2012р. із Державним підприємством науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя (переможець відкритих торгів) щодо розроблення у 2012-2013 роках технічної документації з нормативної грошової оцінки земель у межах території м. Дніпропетровська.

У травні 2013 року Державним підприємством науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя було виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель у межах території м. Дніпропетровська та надано на проведення обов'язкової державної землеврядної експертизи.

У розділі 3 Технічної документації зазначено, що основою для грошової оцінки земельної ділянки є визначення базової вартості 1 кв. м земель в середньому по місту. Базова вартість земель населеного пункту відображає результат дії зовнішніх та внутрішніх факторів, рентоутворення на рівні населеного пункту. Інформаційною базою для визначення витрат на освоєння та облаштування території в місті стали данні державної та відомчої статистичної звітності про натуральні та вартісні показники, надані міськими службами комунального господарства.

Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська проведена станом на 01.01.2013 року.

Цей факт підтверджується самою Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська та листом Інституту від 02.02.2016р.

Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради Про проведення нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська №103/36 від 26.06.2013р. погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м.

Рішенням Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська.

Пунктом 2 даного рішення затверджено Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартості 1 кв. м. землі - 306,35 грн., яка введена в дію з 01.01.2016 року.

Крім того, у п.3 рішення Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. зазначено, що нормативно грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Отже, у даному випадку датою нормативної грошової оцінки землі є 01.01.2013 року, дата на яку було складено Технічну документацію Державним підприємством ОСОБА_4 державний науково-дослідний інститут проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя.

Даний факт підтверджується документами (додані до матеріалів справи):

- вищезазначеною Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська;

-висновком державної експертизи землевпорядної документації;

-рішенням Дніпропетровської міської ради Про проведення нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська №103/36 від 26.06.2013р., яким було погоджено проект Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська , розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м.;

-листом Інституту від 02.02.2016р.

Нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська була проведена Інститутом станом на 01.01.2013 року.

Середня (базова) вартість одного квадратного метра земель визначалася у розділі 3 Визначення середньої (базової) вартості земель міста Технічної документації.

У Технічній документації (Розділ 3 Визначення середньої (базової) вартості земель міста) Інститутом визначено середня (базова) вартість одного квадратного метра земель міста Дніпропетровська станом на 01.01.12 року та з урахуванням коефіцієнту індексації на 01.01.2013 року - 1,0 визначена вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013 р.

Технічна документація відповідно до вимог законодавства пройшла державну експертизу, у зв'язку із чим Державне агентство земельних ресурсів України видало висновок № 341-13 від 03.06.2013 року.

У рішенні Дніпропетровської міської ради Про внесення змін до рішення міської ради від 15.07.2015 №4/65 Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська за №5/7 від 27.04.2016р. було зазначено: 1.2 Нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв. 1 землі -306, 35 грн., визначену станом на 01.01.2013 .

Згідно п. 1 ст. 18, ст. 23 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

ОСОБА_3 до положень п.п. 14.1.125 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із приписами п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271, п. 289.1, п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України - базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

11.01.2016р. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) листом за вих. №6-28-0.22-201/2-16 Про індексацію нормативної грошової оцінки земель проінформувала всі головні управління Держгеокадастру в областях по встановленому коефіцієнту індексації.

У абзаці 4 вказаного листа зазначено: Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рiк - 1,703, 1997 рiк - 1,059, 1998 рiк - 1,006, 1999 рiк - 1,127, 2000 рiк - 1,182, 2001 рiк - 1,02, 2005 рiк - 1,035, 2007 рiк - 1,028, 2008 рiк - 1,152, 2009 рiк - 1,059, 2010 рiк - 1,0, 2011 рiк - 1,0, 2012 рiк - 1,0, 2013 рiк - 1,0, 2014 рiк - 1,249, 2015 рiк - 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася .

Отже, при визначенні коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки, з урахуванням того, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська розроблена станом на 01.01.2013 року, необхідно при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська на 01.01.2016 року застосувати наступні коефіцієнти індексації: за 2013 рік - у розмірі 1,0; за 2014 рік - у розмірі 1,249; за 2015 рік - у розмірі 1,433.

Дата проведення відповідно до ст. 1 Закону України Про оцінку земель вказана у Технічній документації.

У Технічній документації, а саме: у Розділі 3 Визначення середньої (базової) вартості земель міста Інститутом визначено середню (базову) вартість одного квадратного метра земель міста Дніпропетровська на 01.01.2012 року та зазначено:

З урахуванням коефіцієнту індексації на 01.01.2013 року - 1,0 середня (базова) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013 р. становитиме: Цнм = 306,35 х 1,0 = 306,35 грн/м2 .

Тому, до затвердженої базової вартості 1 кв. м. землі - 306,35 грн застосовуються коефіцієнти індексації: за 2013 рік у розмірі 1,0; за 2014 рік у розмірі 1,249; за 2015 рік у розмірі 1,433, за 2016 рік у розмірі 1,06, що складає станом на 01.01.2017 рік - 581,21 грн.

Згідно п. 3.1, п. 3.2, п. 3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та ОСОБА_4 академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. (чинного на час виникнення спірних правовідносин), в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель. Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про проведення індексації грошової оцінки земель №783 від 12.05.2000р.

Із системного аналізу вище приведеного законодавства вбачається, що законодавець не передбачив у п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель кумулятивно залежно від дати затвердження нормативної грошової оцінки, встановлено, що застосування коефіцієнтів індексації залежить від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Затвердження нормативної грошової оцінки земель по своєму змісту є різним поняттям з проведення нормативної грошової оцінки.

Приписами ч. 2 ст. 20 Закону України Про оцінку земель встановлено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Так, судом встановлено, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська розроблена станом на 01.01.2013р., незалежно від дати введення її в дію, це свідчить про необхідність врахування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, які застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, оскільки нормативна грошова оцінка земель є капіталізованим рентним доходом та не може бути незмінним, цю змінність забезпечує застосування коефіцієнтів індексації.

Слід зазначити, що пунктом 3 рішення Дніпропетровської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська №4/65 від 15.07.2015р. передбачено, що нормативно грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Що стосується коефіцієнта Км3, то у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України Про Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів за №213 від 23.03.1995р., Км3 - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території

Згідно із Довідкою про грошову оцінку земельної ділянки від 05.03.2002 року, що відповідно до пункту 9.8 Договору оренди земельної ділянки є невід'ємною частиною до Договору, сукупний локальний коефіцієнт Км3 складав 0,95.

На той час діяла перша Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська , тобто яка почала діяти з 01.01.2001 року.

ОСОБА_3 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 10.04.2015 року сукупний локальний коефіцієнт Км3 складав 0,88, що відповідало значенням другої Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська, яка діяла у період з 01.01.2008р. по 31.12.2015р.

В оскаржуваному витязі від 21.01.2016р. застосовується сукупний локальний коефіцієнт Км3 = 1,09, що відповідає значенням Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська , яка затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р.

У розділі 5 Визначення зон прояву локальних факторів та значень локальних коефіцієнтів Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська зазначено 26 локальних факторів, які визначають загальне значення коефіцієнту Км3.

Наявність прояву кожного з локальних факторів для окремої земельної ділянки визначається на основі схем прояву факторів оцінки.

Відповідач зазначає, що за електронною версією Технічної документації додатки Схеми прояву локальних факторів визначається, які локальні фактори мають вплив на земельну ділянку та автоматично розраховують сукупний коефіцієнт Км3, який автоматично проставляється у ОСОБА_3 з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Пунктом 4 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої спільного наказу Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, ОСОБА_4 аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. (надалі - спільний Наказ) за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з затвердженою формою.

ОСОБА_3 до пункту 3.10 спільного наказу - значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Установлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу, не меншого, ніж 1:10000, - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. чол. та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, таблиця 1.7, при чому добуток по факторних оцінок не повинен бути не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Аналіз викладеного свідчить, що Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області не розраховувало та не впливало на значення вищевказаного коефіцієнту.

Зважаючи на те, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська, хоч і затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р., проте була проведена саме у 2013 році та станом на 01 січня 2013 року, суд вважає правильними дії відповідача щодо здійснення індексації нормативної грошової оцінки орендованої позивачем земельної ділянки із застосуванням коефіцієнту індексації за 2013 рік (1.0), за 2014 рік (1.249) та за 2015 рік (1.433) при формуванні 21.01.2016р. Витягу №03-07/210116/90 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:099:0004, розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Героїв Сталінграда, буд. 156-А (в т.ч. із використанням сукупного коефіцієнту Км3 (2,09) у відповідності до рішення Дніпропетровської міської ради №4/65 від 15.07.2015р., враховуючи також, що дане рішення на момент виникнення спірних правовідносин та на момент розгляду даної справи залишається чинним та у судовому порядку не скасовано з огляду на відсутність доказів протилежного (в т.ч. в рамках розгляду адміністративної справи №202/4257/16-а), у зв'язку з чим Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області при формуванні та видачі ТОВ Дніпропетровський завод хімічних виробів витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №03-07/210116/90 від 21.01.2016р. із застосуванням показників технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» №4/65 від 15.07.2015р. діяло правомірно.

Згідно із приписами частини 2 статті 19 Конституції України - органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

ОСОБА_3 до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, безсторонньо, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення неупереджено, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно із ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

ОСОБА_3 до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Отже, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Суд вважає, що відповідачем надано достатні докази, які свідчать про те, що оскаржувані дії були вчинені ним в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України, обґрунтовано та правомірно.

При цьому, слід зауважити, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:02:099:0004 №03-07/210116/90 від 21.01.2016р. не є рішенням суб'єкта владних повноважень, який створює для позивача певні права та обов'язки, а є лише способом оформлення даних.

З огляду на вищевикладене, позов Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпропетровської міської ради про визнання протиправними дії, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії - задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України - у суду відсутні.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства з іноземними інвестиціями Дніпропетровський завод хімічних виробів (місцезнаходження: 49057, м.Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, буд. 156а; код ЄДРПОУ 31384814) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49004, м.Дніпро, пр. О.Поля, 2; код ЄДРПОУ 39835428) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпропетровської міської ради (місцезнаходження: 49070, м.Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 75; код ЄДРПОУ 26510514) про визнання протиправними дії, скасування витягу, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Копію рішення суду направити учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено13.09.2018
Номер документу76414614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3459/16

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні