ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

номер провадження справи 26/84/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.09.2018 Справа № 908/1412/18

м.Запоріжжя Запорізької області

Боржник - Приватне підприємство "Петра Резерв" (вул. Троїцька, 27, м. Запоріжжя, 69063; адреса для листування: а/с 1374, м. Запоріжжя, 69001, код ЄДРПОУ 38851082)

Суддя Юлдашев О.О.

За участю представників сторін:

від ГУ ДФС у Запорізькій області - Пархоменко А.А., довіреність №274/8-01-10-06 від 22.02.2018

Приватним підприємством "Петра Резерв", м. Запоріжжя на підставі статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" подано заяву про відкриття провадження справи про банкрутство.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 28.08.2018р. відкрито провадження у цій справі, введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Представник боржника у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. Згідно зі ст. 202 ГПК України, справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Вивчивши матеріали справи, проаналізувавши діюче законодавство, суд

ВСТАНОВИВ:

Боржник - Приватне підприємство "Петра Резерв", код ЄДРПОУ 38851082, зареєстровано за адресою: 69063, м. Запоріжжя, вул. Троїцька, 27, згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з рішенням від 12.05.2018р. власником ПП Петра Резерв прийнято рішення про припинення підприємства шляхом його ліквідації, головою ліквідаційної комісії призначено Павлова Сергія Борисовича, загальний строк проведення ліквідаційної процедури встановлено у два місяці.

Про свою ліквідацію боржник - ПП Петра Резерв повідомив органи державної фіскальної служби, Фонди соціального страхування, тощо.

Згідно з положеннями статті 104 та ч.1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа може бути припинена шляхом ліквідації за рішенням її учасників.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 14.05.2018р. внесено запис про рішення засновника про припинення юридичної особи - ПП Петра Резерв .

Як свідчать документи бухгалтерської звітності, а також згідно заявленим кредиторами претензій загальна сума кредиторської заборгованості, що не оспорюється боржником складає 1 721 133 759,78 грн. (вся сума становить заборгованість перед Києво-Святошинською ОДПІ ГУ ДФС в Київській області).

Заборгованість по заробітній платі перед працівниками підприємства відсутня.

За результатами проведеної інвентаризації головою ліквідаційної комісії встановлена наявність грошових коштів у касі товариства у розмірі 17 800,00 грн., які покривають судові витрати, інші активи у нього відсутні, про що складено відповідний акт від 12.07.2018р.

В ході здійснення досудової ліквідації підприємства встановлено, що активів, наявних у підприємства, недостатньо для погашення кредиторських вимог.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджено рішенням учасників та за результатами розгляду ліквідаційного балансу вирішено подати до господарського суду заяву про порушення справи про банкрутство згідно з вимогами статті 95 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з недостатністю майна для задоволення кредиторських вимог (протокол № 06 від 18.07.2018р.).

Матеріалами справи підтверджено, що боржником дотримано встановлених законом вимог щодо ліквідації юридичної особи за рішенням власника, зокрема, положень статей 104, 105, 110 та 111 Цивільного кодексу України.

Майна боржника недостатньо для задоволення кредиторських вимог.

Частиною 1 статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Господарський суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що боржник правомірно звернувся до суду з відповідною заявою, оскільки наявні усі ознаки неплатоспроможності боржника.

Відповідно до ч.2 статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до статті 37 цього ж Закону у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом.

Встановлені обставини і матеріали справи свідчать про неспроможність боржника виконати грошові зобов'язання, внаслідок чого є підстави для застосування до боржника процедури ліквідації у справі про банкрутство, а тому боржника необхідно визнати банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру.

Шляхом застосування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство у даній справі визначено арбітражного Падалку Юрія Петровича .

Ухвалою від 17.08.2018р. було зобов'язано арбітражного керуючого Падалку Ю.П. протягом трьох днів з дня отримання даної ухвали надати заяву на участь у цій справі відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" разом з належно посвідченими копіями договору страхування ризиків діяльності (оригінал для огляду в судове засідання) та свідоцтва.

28.08.2018р. до суду надійшла заява від арбітражного керуючого Падалки Ю.П. про участь у цій справі.

Також, 03.09.2018р. свою згоду до суду подав арбітражний керуючий Острик Сергій Юрійович.

Разом з тим, боржником заявлене клопотання про призначення голови ліквідаційної комісії - Павлова Сергія Борисовича ліквідатором боржника.

Верховний суд у постанові від 06.02.2018. зазначає, що ліквідатором боржника, що ліквідується власником, може бути голова ліквідаційної комісії або арбітражний керуючий, який призначається в порядку, встановленому Законом для призначення розпорядника майна, тобто кандидатура арбітражного керуючого на призначення ліквідатором визначається судом за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство).

Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і, відповідно до ч. 6 ст. 95 Закону про банкрутство, несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.

Так, як зазначалося раніше автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справі №908/1412/18 про банкрутство ПП Петра Резерв визначено кандидатуру арбітражного керуючого Падалки Ю.П.

Частиною 1 ст. 115 Закону "Про відновлення платоспроможності..." встановлено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Частиною 3 тієї ж правової норми визначено, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

В даному випадку дотримання приведених приписів Закону виявиться неможливим, оскільки, як підтверджується матеріалами справи, у боржника відсутні майно, немайнові права, за рахунок реалізації яких можливо повністю здійснити оплату послуг професійного арбітражного керуючого.

Встановлення джерела оплати послуг ліквідатора за рахунок кредиторів в даному випадку буде несправедливим та необґрунтованим, оскільки справу про банкрутство було порушено не за його ініціативою, а за заявою боржника, поданої на виконання встановленого Законом обов'язку, оскільки ч. 5 ст. 11 Закону "Про відновлення платоспроможності... встановлено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Факт відсутності у боржника майна усуває необхідність у спеціальних знаннях в області банкрутства, зокрема стосовно виконання функцій з управління та розпорядженням майном банкрута, продажу майна у встановленому порядку тощо.

До того ж, голова ліквідаційної комісії - Павлов С.Б. є вже обізнаним у матеріально-фінансовому становищі боржника, що сприяє ефективності та раціональності у діях і під час проведення процедури ліквідації у судовій процедурі банкрутства.

За таких викладених обставин, суд знаходить за доцільне застосувати передбачені ч. 2 ст. 95 Закону "Про відновлення платоспроможності..." положення щодо можливості покладення обов'язків ліквідатора у спрощеній процедурі банкрутства боржника, що ліквідується власником, на голову ліквідаційної комісії.

Згідно з ч. 2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Судом було виконано приписи ст. 114 Закону про банкрутство та здійснено запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Керуючись статтями 2, 7, 37, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , ст.ст. 12, 234 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати Приватне підприємство "Петра Резерв" (вул. Троїцька, 27, м. Запоріжжя, 69063; адреса для листування: а/с 1374, м. Запоріжжя, 69001, код ЄДРПОУ 38851082) - банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру.

Ліквідатором банкрута призначити голову ліквідаційної комісії - Павлова Сергія Борисовича, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Кандидатури арбітражних керуючих Острика Сергія Юрійовича та Падалки Юрія Павловича - відхилити.

Оприлюднити на офіційному веб -сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання боржника - Приватне підприємство Петра Резерв , м. Запоріжжя, банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Зобов 'язати ліквідатора у визначеному законом порядку і строк здійснити ліквідаційну процедуру, надати звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс для затвердження.

Копію постанови надіслати: банкруту, ліквідатору Павлову С.Б., арбітражному керуючому Острику С.Ю., арбітражному керуючому Падалці Ю.П., Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, ГУ ДФС у Запорізькій області, Олександрівському ВДВС м. Запоріжжя, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області.

Постанова набирає законної сили у день її винесення - 11.09.2018р. та може бути оскаржене в апеляційному порядку згідно зі ст.ст. 256, 259 ГПК України.

Суддя О.О. Юлдашев

Зареєстровано 14.09.2018
Оприлюднено 14.09.2018
Дата набрання законної сили 11.09.2018

Судовий реєстр по справі 908/1412/18

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 27.08.2019 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 26.07.2019 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 11.02.2019 Касаційний господарський суд Господарське
Постанова від 06.12.2018 Центральний апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 12.11.2018 Центральний апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 25.10.2018 Центральний апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 10.10.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 26.09.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Постанова від 11.09.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 04.09.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 28.08.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 17.08.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське
Ухвала від 23.07.2018 Господарський суд Запорізької області Господарське

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону