Іванківський районний суд Київської області
смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52
Справа № 2-1373/ 2010 p.
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2010 року Іванківський районний суд Київської області у складі:
головуючої судді Слободян Н.П., при секретарі Салівон Т.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Іванків справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області про визнання дій незаконними та зобов'язання нарахування і стягнення недоотриманих сум
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача. У позовній заяві зазначав, що він є потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, має другу групу інвалідності, перебуває на обліку у відповідача, де отримує нараховану ним пенсію.
Призначена пенсія не відповідає чинному законодавству, і підлягає перерахунку.
Позивач письмово звернувся до відповідача за проведенням перерахунку, але йому було відмовлено.
Такі дії відповідача позивач вважає неправомірними, оскільки вони суперечать вимогам ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , так як розмір додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю має становити 75% мінімальної пенсії за віком щомісяця.
Тому позивач просив визнати дії відповідача незаконними та зобов'язати зробити відповідний перерахунок з 01.07.2007 року та стягнути перераховані кошти.
У судове засідання позивач не з*явився, у позові просив справу розглядати без його участі.
Представник в відповідача в судове засідання не з'явився, подав суду заперечення, у якому просив розглядати справу без його участі, при розгляді справи застосувати трирічний строк позовної давності .
Дослідивши докази, що є у справі суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інвалідом 2 групи, захворювання пов'язане з роботами по ЛНА на ЧАЕС довічно, що підтверджено відповідними посвідченням та довідкою МСЕК.
Згідно до ст. 49 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи, пенсії особам, віднесеним до категорій 1,2,3,4, встановлюються у вигляді:
а) державної пенсії;
б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Відповідно до ст.50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особам, віднесеним до категорії, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірах:
-інвалідам 2 групи- 75 процентів мінімальної пенсії за віком.
Відповідач у запереченні посилається на те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.01.2002 року № 1 «Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету» , встановлено, що виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком 19,91 грн. проводиться розрахунок пенсії, призначеної відповідно до ст. 50 та до ч. 4 ст. 54 Закону України.
Це відповідає також вимогам Порядку обчислення пенсії по інвалідності, що настала в наслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв'язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженому постановою КМУ від 30.05.1997 року № 523.
Розмір додаткової пенсії, визначений даною постановою КМ України суперечить вимогам ст. 50 Закону та іншим нормативним актам і на момент розгляду справи у суді становить 141,80 грн.
Позиція відповідача ґрунтується виключно на Постановах Кабінету Міністрів України.
Згідно ст. 8 ОСОБА_2 України в Україні визначається і діє принцип верховенства права, ОСОБА_2 України має вищу юридичну силу.
Закони та інші нормативно правові акти приймаються на основі ОСОБА_2 України та повинні відповідати їй. ОСОБА_2 України є нормами прямої дії.
Відповідно до ст. 19 ч. 2 ОСОБА_2 України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений ОСОБА_2 України та Законами України.
Статтю 113 ОСОБА_2 України передбачено, що Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується ОСОБА_2 України та Законами України.
Враховуючи вище наведене, суд вважає, за необхідне застосувати саме норму Закону, а не постанови Кабінету Міністрів України.
Згідно ст. 46 ОСОБА_2 України мінімальна пенсія за віком не може бути нижчою ніж прожитковий мінімум, ст.ст. 17, 19 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» наголошують, що мінімальна пенсія за віком є державною гарантією і вона визначається виключно законом України.
Згідно ч. 3 ст. 67 Закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1,2,3,4.
Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.
Таким чином, для ОСОБА_1, який є потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інваліда 2 групи розмір додаткової пенсії повинен розраховуватися, виходячи з прожиткового мінімуму, які втратили працездатність в розмірі з 08.09.2007 року (враховуючи трирічний строк позовної давності з дня звернення до суду) по 31.12.2007 року (до внесення змін до ст..50 Законом України Про державний бюджет України на 2008 рік) та з 22.05.2008 року (дня винесення Рішення Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року про визнання цих змін неконституційними).
Тому дії відповідача є незаконними у призначенні, перерахунку, сплаті пенсії у меншому розмірі, ніж це передбачено Законом.
Позивач підлягає звільненню від сплати судового збору, а також і відповідач, відповідно до ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» .
Керуючись ст. 15 ЦПК України, ст. ст. 8, 19, 22, 46, 48, 152 ОСОБА_2 України, ст. ст. 14, 49, 50, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , Законом України «Про Державний бюджет на 2008 рік» , Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп від 22.05.2008 року, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати дій управління пенсійного фонду в Іванківському районі Київської області щодо призначення, перерахунку та сплати ОСОБА_1 додаткової пенсії незаконними.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області зробити перерахунок та стягнути перераховану додаткову пенсію ОСОБА_1 відповідно до ст. 50 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали, внаслідок Чорнобильської катастрофи» , у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком, розраховуючи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність за період з 08.09.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2007 року з урахуванням проведених виплат.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Київської області через Іванківський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання його копії.
Суддя:
Суд | Іванківський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2010 |
Оприлюднено | 16.09.2018 |
Номер документу | 76452732 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Іванківський районний суд Київської області
Слободян Н. П.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Бондаренко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні