Рішення
від 10.09.2018 по справі 805/5156/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И           10 вересня 2018 р.                                                             Справа№805/5156/18-а приміщення суду за адресою:  84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського,  1            Донецький  окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазарєва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуації у Донецькій області до комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -                                             В С Т А Н О В И В: У липні 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.            В обґрунтування позову позивач зазначає, що з 11 травня 2018 року по 14 травня 2018 року було проведено позапланову перевірку комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, за адресою: місто Дружківка, вул. Соборна, буд. 25. Під час перевірки виявлено 49 порушень вимог Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) та Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.09.2007 року № 1006/14273 (далі ПТБ), які створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю і здоров'ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Враховуючи зазначене, позивач просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: будівлі кінотеатру «Космос» комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: м. Дружківка, вул. Соборна, 25, до повного усунення порушень. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.07.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача. Відзив на позовну заяву від комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради на момент розгляду справи не надійшов. За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги та заперечення, дослідивши докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, суд встановив наступне. Згідно статуту комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, підприємство є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий валютний та інші рахунки в установах банків (а.с.28-36).   10.05.2018 року прийнято наказ №132 про проведення позапланової перевірки комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, розташованого за адресою: місто Дружківка, вул. Соборна, 25 (а.с. 19). З 11 травня 2018 року по 14 травня 2018 року посадовими особами Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області проведено позапланову перевірку комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради стосовно додержання (виконання) вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки посадовими особами було виявлено 49 порушень вимог Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МНС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) та Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 №557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 03.09.2007 року № 1006/14273 (далі ПТБ), а саме: - посадовими особами та працівниками не пройдено навчання та перевірю тань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», що є порушенням п. 16 розділу ІІ НАПБ А.01.001-2014; - не пофарбовано стаціонарні зовнішні пожежні сходи, що є порушенням п. 2.15 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - не встановлений відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) протипожежний режим відповідно до встановлених вимог,  що є порушенням п. 3 розділу ІІ НАПБ А .01.001-2004; - не розроблені та не затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою, інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення об'єкта. Інструкції не вивішені па видимих місцях, що є порушенням п. 4 розділу ІІ НАПБ А.01.001-2014; - не відкориговані плани евакуації на випадок пожежі, у відповідності ДСТУ 7313:2013 «Знаки безпеки та системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання». До схематичного плану евакуації не розроблена інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей,  що є порушенням п. 5 розділу ІІ НАПБ А.01.001-2014; - приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки які відповідають вимогам ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности», що є порушенням п. 8 розділу ІІ НАПБ А.01.001-2004; - сценічне оформлення, драпірування в залі для глядачів виконано не з важкозаймистого матеріалу та не оброблено вогнезахисними засобами. Дерев'яні конструкції сценічної коробки не оброблені вогнезахисними засобами, що забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням п. 2.3 глави 2 розділу VI НАПБ А.01.001-2014; - будівля не обладнана системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що є порушенням п.2.3 глави 2 розділу VI НАПБ А.01.001-2014; - з'єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в приміщеннях виконано за допомогою скрутки, а не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, що є порушенням п.1.6 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2014; - будівля не забезпечена адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваним у темний час доби, що є порушенням п.2.22 глави 2 розділу IІІ НАПБ А.01.001-2014; - допущено облицювання, стін та стелі шляхів евакуації, матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2,  що є порушенням п. 2.23 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено часткове облицювання стін в глядацькій залі, стін та стелі в (приміщені кафе, матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2, що є порушенням п. 2.17 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - електророзетки та вимикачі встановлені безпосередньо на горючі основи, що є порушенням п. 1.17 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок, що є порушенням п. 1.20 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що є порушенням п. 1.16 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - допущено підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, що є порушенням п. 1.18 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - допущено користування пошкодженими розетками, що є порушенням п. 1.18 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - допущено відкрите прокладання проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів без ізоляції від горючих основ суцільним шаром негорючого матеріалу, що є порушенням п. 1.12 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - допущено улаштування та експлуатація тимчасових електромереж, що є порушенням п. 1.8 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - допущено використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), що є порушенням п. 1.18 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - не укомплектовано будівлю первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15 січня 2018 року № 25, що є порушенням п.п. 3.6, 3.9  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - не проведено технічне обслуговування вогнегасників відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15 січня 2018 року № 25, що є порушенням п. 3.17  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння окремо для кожного приміщення відповідно до Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15 січня 2018 року № 25, що є порушенням п. 3.8  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - не установлені на видимих місцях, на висоті 2-2.5 м від рівня підлоги, для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння, вказівні знаки згідно з ДСТУ ІSO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір». ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ Цвета сигнальные и знаки безопасности». Не усі вогнегасники розміщено шляхом:          навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; установлювання в шафи пожежних кран-комплектів у спеціальні тумби, на підставки, що надійно закріплені, па підлозі (якщо дозволяє конструкційне виконання), у пожежні щити (стенди), що є порушенням п. 3.10  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - вогнегасники не встановлені у легкодоступних та видних місцях, що є порушенням п.3.15  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - відсутні облікові (інвентарні) номери на вогнегасниках, за прийнятою на об'єкті системою нумерації, що є порушенням п.п. 3.18  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - на вхідних дверях приміщень складського призначення (комор та інших) не позначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б 15.1.1-36:2016 «Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою», а також клас зони згідно з «Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок», що є порушенням п. 2.9  глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - не включено до комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт. багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт., що є порушенням п. 3.11  глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - не вказано па пожежному щиті (стенді) порядковий номер, номер телефону для виклику пожежно-рятувального підрозділу та літерний індекс «ПЩ», що є порушенням п. 3.12  глави 3 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - сходові клітини, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що є порушенням п. 2.31 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено захаращення шляхів евакуації з приміщень кафе меблями, обладнанням, різними матеріалами, що є порушенням п. 2.37 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено закладання евакуаційного виходу з підсобного приміщення кафе та блокування евакуаційного виходу із фойе, що є порушенням п. 2.37 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - система внутрішнього протипожежного водопостачання в будівлі знаходиться в неробочому стані, що є порушенням п. 2.2 глави 2 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля. - навісні шафи пожежних кран-комплектів не мають отворів для провітрювання та не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання, що є порушенням п. 2.2 глави 2 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - не на усіх дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку вказані після літерного індексу «ПК» порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувального підрозділу, що є порушенням п.п 8, п. 2.2 глави 2 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - під час експлуатації об'єкту допущення зниження рівня пожежної безпеки, а саме: демонтовано два пожежні кран-комплекти в районі сцени (естради), які були передбачені законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, що є порушенням п. 22  розділу ІІ НАПБ А.01.001-2004; - пожежні-насоси підвищувачі не утримуються у експлуатаційній готовності, що є порушенням п.п. 4  п. 2.3  глави 2 розділу V НАПБ А.01.001-2004; - допущено влаштовування незаповненого отвору в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитову, що є порушенням п. 1.24 глави 1 розділу ІV НАПБ А.01.001-2004; - в приміщені електрощитової допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах (відсутні протипожежні клапани в місцях перетину повітропроводів), що є порушенням п.2.3, п.2.4, глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - приміщення електрощитової засмічено сторонніми предметами, що є порушенням п. 2.12, глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено закладання віконних прорізів підвальною поверху, що є порушенням п. 2.13 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено зняття дверей холу 1-го поверху, що є порушенням п.2.37 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - відсутні прилади для самозачинення на дверях на рівні другого та третього поверху сходової клітини, що є порушенням п.2.37 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - допущено закладання фрамуг у зовнішній стіні сходової клітини, що є порушенням п.2.37 глави 2 розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2004; - не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що є порушенням п. 2, ч.1 статті 20, Кодексу Цивільного захисту України, п.п. 4.3.1 ПТБ; - не організовано проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об'єктів, не складено повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки, що є порушенням пунктів 1, 25, частин 1 статті 20, Кодексу Цивільного захисту України; - не проведено навчання керівного складу і фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Донецької області, що є порушенням пунктів 8, 11, частини 1 статті 20, Кодексу Цивільного захисту України; - не обладнано інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захист про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях з урахуванням особливостей виробничої діяльності, що є порушенням пункту 3, частини 1 статті 20, статті 40 Кодексу Цивільного захисту України (а.с. 11 - 18). Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне. Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності. Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей; Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави. Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення). Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання. Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач. Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей. Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк. Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду. Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання. Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб'єкта господарювання покладається обов'язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики. Наказом Міністерства Внутрішніх Справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, затверджено Правила пожежної безпеки в Україні. Пунктом 2 розділу 1, визначено, що ці Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах. Ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об'єкт) (пункт 1 розділу 1 Правил). Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Доказів, які б свідчили про усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та доводили б необґрунтованість заявленого позову, відповідач суду не надав. Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача не усунуті, існує загроза життю та здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд дійшов висновку про застосування до комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі кінотеатру «Космос» комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: м. Дружківка, вул. Соборна, 25 до повного усунення порушень вимог законодавства, що зазначені у акті перевірки № 8. На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, суд, -                                            В И Р І Ш И В: Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуації у Донецькій області (місцезнаходження: вул. Митрополитська, буд. 175, м. Маріуполь, Донецька область, 87547, код ЄДРПОУ 38652962) до  комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради (місцезнаходження: вул. Соборна, буд. 25, м. Дружківка, Донецька область, 84200, код ЄДРПОУ 02218810) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити повністю. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме будівлі кінотеатру «Космос» комунального підприємства «Дружківський міський парк культури та відпочинку» Дружківської міської ради, розташованої за адресою: Донецька область, місто Дружківка, вулиця Соборна, 25 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.      Суддя                                                                                 Лазарєв В.В.                     

Дата ухвалення рішення10.09.2018
Оприлюднено19.09.2018
Номер документу76470463
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду

Судовий реєстр по справі —805/5156/18-а

Рішення від 10.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні