Рішення
від 04.09.2018 по справі 0440/6039/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2018 року Справа № 0440/6039/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКоренева А.О. за участі секретаря судового засіданняГолод К.Д. за участі: позивача - ОСОБА_3 представника позивача - ОСОБА_4 представник відповідача - Фоміної А.М. представника третьої особи - Ноздріна М.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро в приміщенні Дніпропетровського окружного адмністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Відділу освіти Марганецької міської ради, третя особа: Марганецька міська рада про визнання протиправним та скасування наказу,зобов`язання вчинити певні дії ,

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_3 до Відділу освіти Марганецької міської ради, третя особа: Марганецька міська рада, в якому вона просила:

Визнати протиправним та скасувати наказ відділу освіти Марганецької міської ради № 190 від 25 червня 2018 року як такий, що не відповідає законодавству та Конституції України.

Зобов'язати відділ освіти Марганецької міської ради повторно вирішити питання щодо проведення конкурсу по заміщенню посади директора гімназії, у відповідності до законодавства України.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що наказ відділу освіти Марганецької міської ради № 190 від 25 червня 2018 року суперечить Конституції України та законодавству України, та порушує її права та інтереси, визначені законами України Про освіту , Про загальну середню освіту , а також Типовому положенню, розробленому на реалізацію положень вказаних законів, оскільки він суттєво обмежив її право на участь у конкурсному відборі на посаду керівника закладу освіти. Також, зазначила, що в порушення п.4 Типового положення, оголошення про проведення конкурсу було опубліковано на сайті відділу освіти Марганецької міської ради 27.06.2018, а не 26.06.2018. При цьому, у повідомленні зазначено, що документи на участь в конкурсі приймаються з 26.06.2018 по 15.07.2018, що визначено у спірно наказі. Таким чином, при зменшенні часу для надання документів, від кандидатів вимагають надати також розроблений перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти, що не передбачено Типовим положенням. Також позивач, вказала, що вказаним наказом затверджений склад конкурсної комісії в порушення п.5 Типового положення, а саме, не відповідає визначеним принципам неупередженості, об'єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, оскільки за відсутність визначеного механізму формування комісії, всі члени комісії призначені керівництвом відділу освіти. Враховуючи вищезазначене, позивачка, вважає, що вказаний наказ прийнятий не у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судове засідання на 28.08.2018 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року, яка занесена до протоколу судового засіданні, розгляд справи відкладено до 04.09.2018 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2018 року у задоволенні клопотання ОСОБА_3 про залучення у якості третьої особи УСБУ у Дніпропетровській області - відмовлено.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2018 року у задоволенні клопотання представника Марганецької міської ради про залишення позовної заяви без руху.

У судовому засіданні 04 вересня 2018 року позивач та її представник підтримали позов та просили задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позовних вимог свої доводи виклали у відзиві на позов. В обґрунтування своєї позиції зазначили, що Наказ № 190 від 25 червня 2018 року винесено у відповідності до чинних нормативно-правових актів України, тому не підлягає скасуванню, а позовні вимоги Позивача не підлягають задоволенню. Крім того, зазначили спірний наказ жодним чином не порушує права позивача.

Представник третьої особи у судовому засіданні заперечували проти позовних вимог ОСОБА_3, посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність, просили у задоволенні позову відмовити. Крім того, зазначили, що позивач з короткий проміжок часу подала 6 заяв про забезпечення позову, які були повернуті без розгляду. Вважають, що позивач зловживає своїми процесуальними правами, а подання такої кількості заяв є втручання у систему автоматичного документообігу Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Дослідивши матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

Рішенням Марганецької міської ради № 1215-40/VII 21.06.2018 року Про затвердження положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти міста Марганця уповноважено Відділ освіти Марганецької міської ради бути відповідальним за організацію проведення конкурс посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності та прийняти рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти комунальної форми власності відповідно до чинного законодавства та затверджувати персональний склад конкурсної комісії (а.с. 104-105).

Наказом відділу освіти Марганецької міської ради від 25 червня 2018 року № 190 Про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників комунальних закладів загальної середньої освіти міста Марганця : оголошено з 26.06.2018 року конкурс на заміщення вакантних посад директорів закладів загальної середньої освіти:

Марганецької гімназії;

Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів Марганецької міської ради Дніпропетровської області;

Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Марганецької міської ради Дніпропетровської області.

Головному спеціалісту відділу освіти Бистрій А.В. доручено: Оприлюднити оголошення про проведення конкурсу на веб-сайтах Марганецької міської ради, відділу освіти, в міській газеті Шахтар Марганця . 26.06.2018 року.

Надати текст оголошень для оприлюднення на веб-сайтах закладів освіти 26.06.2018 року.

Затвердити склад конкурсної комісії для проведення конкурсного відбору на посаду директора Марганецької гімназії, на посаду директора Марганецької спеціалізованої загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів Марганецької міської ради Дніпропетровської області, на посаду директора Марганецької загальноосвітньої школи I-ступенів № 12 Марганецької міської ради Дніпропетровської області.

Затвердити Перелік питань на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти. Затвердити Критерії оцінювання завдань на знання законодавці України у сфері загальної середньої освіти. Затвердити зразок ситуаційного завдання.

Встановлено, що прийняття документів від кандидатів для участі в конкурсі на посаду керівника покласти на головного спеціаліста відділу освіти Бистру А.В. з 26.06.2018 по 15.07.2018 року у робочі дні з 08.00 до 16.00 год.

Визначено, що письмове вирішення ситуаційного завдання та перевірка на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти претендентів на посаду керівника відбудеться 20 серпня 2018 року та публічна презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти претендентів на посаду керівника відбудеться 21 серпня 2018 року.

Секретарю конкурсної комісії, доручено оприлюднити на веб-сайтах Марганецької міської ради та відділу освіти Перелік питань, Критерії оцінювання завдань на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти та зразок ситуаційного завдання.

Оприлюднити на веб-сайтах Марганецької міської ради, відділу освіти перелік осіб, яких допущено до участі в конкурсному відборі.

Повідомити кандидатів на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти про результати конкурсного відбору протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору.

Оприлюднити результати конкурсу на веб-сайтах Марганецької міської ради та відділу освіти протягом двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору.

Не погодившись із вказаним наказом відділу освіти Марганецької міської ради позивач звернулася до суду із вказаним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає, що виявлені в ході судового розгляду недотримання суб'єктом владних повноважень хоча б одному із зазначених у ч.2 ст.2 КАС України критеріїв його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України і закріплені у законах України право на судовий захист шляхом звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.

Частиною 1 ст.5 КАС України чітко визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

З цього слідує, що під час розгляду кожної справи суд повинен встановити чи має місце порушення прав позивача. Звернення до суду є способом захисту порушених суб'єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах. Захист прав, свобод та інтересів слід відрізняти від їх охорони. Охорона прав та інтересів має на меті запобігти їх порушенню. Охорона здійснюється шляхом встановлення відповідних норм права, правових стимулів, заборон тощо. Натомість, захист прав здійснюється у разі їх порушення.

Так, частиною 2 ст. 26 Закону України Про загальну середню освіту визначено, що керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу. Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Положенням про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти міста Марганця, визначено загальні засади проведення вказаного конкурсу.

Відповідно до п. 2 вказаного положення встановлено, що посаду керівника закладу освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний та психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов'язків.

Судом встановлено та сторонами не заперечувалось, що позивач є громадянкою України, має вищу юридичну освіту, педагогічний стаж понад 3 року, організаторські здібності, фізичний та психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов'язків. Тобто відповідає основним вимогам учасників конкурсу, які встановленні в оголошені про проведення конкурсу.

Тобто позивач відповідає вимог встановленим п. 2 вищевказаного вказаного Положення, а п. 8 даного положення, встановлено перелік документів для участі у конкурсі, а саме:

- заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України Про захист персональних даних ;

- автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);

- копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);

- копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;

- довідку про відсутність судимості;

- мотиваційний лист, складений у довільній формі;

- перспективний план (програма) розвитку закладу загальної середньої освіти (на 2 роки та на 6 років), на посаду керівника якого оголошено конкурс, що повинен містити пропозиції щодо матеріально-технічного забезпечення, фінансово-господарської діяльності, енергоефективності, освітнього процесу в закладі освіти тощо.

Крім того, визначені у цьому пункті документи подають особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Суд зазначає, що вказане Положення затверджене на підставі Типового положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, п. 6 якого встановлено перелік документів для участі у конкурсі, а саме:

- заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України Про захист персональних даних ;

- автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);

- копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

- копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);

- копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;

- довідку про відсутність судимості;

- мотиваційний лист, складений у довільній формі;

Особа може подати інші документи, які підтверджують її професійні та/або моральні якості. Визначені документи подаються особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становити від 20 до 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Аналізуючи вищевказані Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, суд приходить до висновку, що спірний Наказ Відділу освіти Марганецької міської ради № 190 від 25.06.2018 року безпосередньо зачіпає права, та законні інтереси позивача. Встановлення наказом термін - 20 календарних днів, що є мінімальним терміном для подання переліку документів, був скорочений п. 9 спірного наказу, оскільки визначено тільки у робочі дні, що фактично склало - 12 днів на подання документів.

Тобто, скорочення термінів подання документів для участі у конкурсі оскаржуваним наказом позбавило позивача права подати документи, враховуючи те, що відповідачем власним Положенням був визначений додатковий документ, а саме перспективний план (програма) розвитку закладу загальної середньої освіти (на 2 роки та на 6 років), на посаду керівника якого оголошено конкурс, що повинен містити пропозиції щодо матеріально-технічного забезпечення, фінансово-господарської діяльності, енергоефективності, освітнього процесу в закладі освіти, подання якого не передбачено, а ні Законом України Про загальну середню освіту , а ні Типовим положенням про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти.

Посилання відповідача на те, що надання перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти (на 2 роки та на 6 років), є реалізацією п. 9 Типовому положення, а саме конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами публічної та відкритої презентації державною мовою перспективною плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації, зазначивши, що у Типовому положенні вказано, що особа може подати інші документи, які підтверджують її професійні та/або моральні якості, є лише примушення відповідача та не можуть бути прийняті судом до уваги

Суд зазначає, що п. 6 Типового положення передбачено саме право особи на подання інших документів, а не обов'язок, тим більш не вказано обов'язку відповідача на стадій прийняття документів учасників встановлювати інші документи. А публічна презентація перспективного плану розвитку закладу, віднесена до відбору переможців, тобто є етапом після допуску кандидатів до участі у конкурсі.

Крім того, відповідач безпідставно зазначає, що позивачем не надано доказів, що будь-якому кандидату було відмовлено у допуску до конкурсу, оскільки пп. 2 п. 9 Положення чітко встановлено, що конкурсна комісія приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання.

Таким чином, не подання всього пакету документів є підставою для недопущення кандидата до конкурсу.

Суд зазначає, що конкурс - це конкурентна боротьба між двома і більше претендентами за вакантну посаду на певних умовах.

В ході судового розгляду встановлено, що за результатами прийнятих документів від кандидатів на заміщення вакантних посад директорів закладів загальної середньої освіти:

Марганецької гімназії - документи подала одна особа, яка допущена до участі у конкурсі - ОСОБА_9, діючий директор вказаної гімназії, строк дії контракту до 31.08.2018 року;

Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів Марганецької міської ради Дніпропетровської області - документи подані та допущено до участі у конкурсі - ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12

Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Марганецької міської ради Дніпропетровської області - документи подала одна особа, яка допущена до участі у конкурсі - ОСОБА_13 діючий директор зазначеної школи, строк дії контракту до 31.08.2018 року.

Із вказаних обставин вбачається, що на посади директора Марганецької гімназії та директора Марганецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 подано та допущено до участі у конкурсі лише по одному кандидату на вказані посади, тобто відсутня конкурентна боротьба між кандидатами на вакантну посаду.

Також, суд наголошує, що ст.2 Закону України Про загальну середню освіту визначено основні завдання законодавства України про загальну середню освіту якими, зокрема є визначення структури та змісту загальної середньої освіти; визначення органів управління системою загальної середньої освіти та їх повноважень; визначення прав та обов'язків учасників освітнього процесу, встановлення відповідальності за порушення законодавства про загальну середню освіту.

Статтею 3 Закону України Про загальну середню освіту визначено, що загальна середня освіта є обов'язковою основною складовою безперервної освіти.

Враховуючи викладене та важливість освітньої реформи в України, однією із складових якої є конкурсний вибір керівника навчального закладу, а освіта є державним пріоритетом, суд вважає, що відділ освіти, встановивши 20 денний календарний строк для подання документів кандидатами на посади керівників освітніх закладів, фактично обмежив гарантований законом строк, оскільки у спірному наказі було визначено строк подання документів з 26.06.2018 року по 15.07.2018 року виключно у робочі дні до 16-00 год. Тобто, фактичних днів для подання документів було 12, що підтверджується протоколом № 1 засідання конкурсної комісії для проведення відбору на посаду директора, зокрема Марганецької гімназій від 16.07.2018 року, де визначено останній день прийому документів - до 16.00 год. 13.07.2018 року (а.с. 114)

Таким чином, відділ освіти при прийняті наказу діяв в порушення пунктів 1,3,7,9, частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

У той же час, доводи позивача про не дотримання строків оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, спростованні наданими відповідачем документами до відзиву.

Під час судового розгляду судом встановлено, що відповідно до п.п. 3, 4, 5 оскаржуваного Наказу відділу освіти Марганецької міської ради № 190 від 25 червня 2018 року затверджено склад конкурсної комісії для проведення конкурсного відбору на посаду директора Марганецької гімназії у складі 11 осіб, а саме:

Голова комісія: Фоміна Алла Миколаївна - заступник начальника відділу освіти.

Секретар комісії: Бистра Альона Вікторівна.

Члени комісії: Кострикіна Валентина Василівна - начальник відділу освіти; Платонова Тетяна Вікторівна - заступник міського голови - представник засновника; Ноздрін Микола Миколайович - завідувач юридичним відділом - представник засновника; Волкова Олена Ісаківна - директор Марганецької спеціалізованої гімназії; Гавронська Наталя Миколаївна - директор Навчально-виховного комплексу Марганецька загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 5 - дошкільний навчальний заклад ; Чорний Віктор Миколайович - голова профспілкового комітету; Пелипець Юлія Станіславівна - вчитель хімії Марганецької гімназії; ОСОБА_20 - голова батьківського комітету Марганецької гімназії; ОСОБА_21 - член батьківського комітету 10 класу Марганецької гімназії;

-директора Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів Марганецької міської ради - у складі 11 осіб, а саме:

Голова комісія: Фоміна Алла Миколаївна - заступник начальника відділу освіти.

Секретар комісії: Бистра Альона Вікторівна - головний спеціаліст відділу освіти.

Члени комісії: Кострикіна Валентина Василівна - начальник відділу освіти; Платонова Тетяна Вікторівна - заступник міського голови - представник засновника; Ноздрін Микола Миколайович - завідувач юридичним відділом - представник засновника; Волкова Олена Ісаківна - директор Марганецької спеціалізованої гімназії; Гавронська Наталя Миколаївна - директор Навчально-виховного комплексу Марганецька загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 5 - дошкільний навчальний заклад ; Лазурко Ольга Володимирівна - голова профспілкового комітету Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів (за згодою); Ждан Людмила Анатоліївна - учитель української мови та літератури Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 9 з поглибленим вивченням окремих предметів (за згодою); ОСОБА_24 - голова батьківського комітету Марганець спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 9 з поглиблю вивченням окремих предметів (за згодою); ОСОБА_25 - член батьківського комітету Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №9 з поглибленим вивченням окремих предметів (за згодою);

-директора Марганецької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 12 Марганецької міської ради - в складі 11 осіб, а саме:

Голова комісія: Фоміна Алла Миколаївна - заступник начальника відділу освіти.

Секретар комісії: Бистра Альона Вікторівна - головний спеціаліст відділу освіти.

Члени комісії: Кострикіна Валентина Василівна - начальник відділу освіти; Платонова Тетяна Вікторівна - заступник міського голови - представник засновника; Ноздрін Микола Миколайович - завідувач юридичним відділом - представник засновника; Волкова Олена Ісаківна - директор Марганецької спеціалізованої гімназії; Гавронська Наталя Миколаївна - директор Навчально-виховного комплексу Марганецька загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 5 - дошкільний навчальний заклад ; Євдокимова Яна Іванівна - голова профспілкового комітету Марганецької загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 12 (за згодою); Козаченко Світлана Леонідівна - учитель математики Марганецької загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 12 (за згодою); ОСОБА_28 - голова батьківського комітету Марганецької загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 12 (за згодою); ОСОБА_29 - член батьківського комітету З-А класу Марганецької загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 12 (за згодою).

У судовому засіданні встановлено та не заперечувалось сторонами, що лише вищевказаним особам було запропоновано прийняти участь у формуванні конкурсної комісії.

Так, відповідно до п. 5 Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, Затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України 28.03.2018 р. № 291, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 р. за № 454/31906: для проведення конкурсу засновник затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України Про загальну середню освіту . Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об'єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України Про загальну середню освіту 651-XIV керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять: Представники засновника (засновників); Трудового колективу; Громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти; Громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

До участі у роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об'єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Закон України Про загальну середню освіту не передбачає можливості участі в роботі конкурсних комісій та прийнятті рішень щодо призначення керівників державного, комунального закладу загальної середньої освіти будь яких інших представників будь яких інших установ та організацій.

За таких обстан суд приходить до висновку, що затверджені склади конкурсних комісій не відповідають вимогам Закону 651-XIV та Типовому Положенню щодо рівної кількості представництва засновника (засновників), трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, що унеможливлює дотримання вимог Закону щодо недискримінаційності при призначенні і діяльності конкурсної комісії.

Відповідач та представник третьої особи посилались на те, що законом не встановлено порядок визначення кандидатів до складу конкурсної комісії.

Конституційний Суд України у п. 9 мотивувальної частини рішення від 30 січня 2003 року №3-рп/2003 у справі № 1-12/2003 наголошує на тому, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Держава Україна несе обов'язок перед зацікавленими особами забезпечити ефективний засіб захисту порушених прав, зокрема - через належний спосіб захисту та відновлення порушеного права. Причому обраний судом спосіб захисту порушеного права має бути ефективним та забезпечити реальне відновлення порушеного права.

На це вказується, зокрема, і у пункті 4 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 2 листопада 2004 року№15-рп/2004у справі № 1-33/2004, де зазначено, що верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, яка здійснюється, зокрема і судом як основним засобом захисту прав, свобод та інтересів у державі.

З урахуванням зазначеного суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_3 підлягає задоволенню .

Відповідно до ч. 2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності передзаконом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред'явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню, а оскаржуваний наказа відповідача скасуваню із зобов'язанням повторно вирішити питання прийняття рішення щодо оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників комунальних закладів загальної середньої освіти міста Марганця, з урахуванням висновків суду.

Відповідно до п.2 ч.2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 2-15, 31-32, 72-80, 160-161, 168, 171, 173-183, 192-198, 210, 223-225, 227-229, 241-246, 250-251, 255, 293, 295 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Відділу освіти Марганецької міської ради, третя особа: Марганецька міська рада про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Відділу освіти Марганецької міської ради № 190 від 25 червня 2018 року.

Зобов`язати Відділ освіти Марганецької міської ради повторно вирішити питання прийняття рішення щодо оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників комунальних закладів загальної середньої освіти міста Марганця

Стягнуть за рахунок бюджетних асигнувань Відділу освіти Марганецької міської ради (ЄДРПОУ-02142359) на користь ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер-НОМЕР_1 ) судовий збір в сумі 704,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.О. Коренев

Дата ухвалення рішення04.09.2018
Оприлюднено18.09.2018
Номер документу76477284
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування наказу,зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —0440/6039/18

Постанова від 21.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 18.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Рішення від 04.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні