Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 вересня 2018 р. Справа№805/2157/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаш Г.П.,
при секретарі - Оголь В.К.,
за участю
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю від 15.01.2018 року),
представника позивача - ОСОБА_2 (за довіреністю від 21.05.2018 року),
представника відповідача - ОСОБА_3 (за довіреністю від 18.12.2017р. №36558/10/05-99-10-06),
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального судового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛАВ АБЗ» (ЄДРПОУ: 40110681, Донецька область, Слов`янський район, м. Миколаївка, вул. Коцюбинського, б. 7А) до Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 39406028, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 14 грудня 2017 року,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛАВ АБЗ» звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 14 грудня 2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було винесено два акта перевірки про результати камеральної перевірки дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість ТОВ СЛАВ АБЗ за період червень-липень 2017 року за №402/05-99-47-03/40110681 від 24.10.2017 року та №479/05-99-47-03/40110681 від 14.11.2017 року. Так, відповідачем не враховано своєчасне надсилання позивачем податкових накладних (податкові накладні з №58 по №77 надіслані на реєстрацію в ЄРПН 12.07.2017 року, повторно відправлені 18.07.2017 року та в третє 06.08.2017 року). На підставі акту ГУ ДФС у Донецькій області №479/05-99-47-03/40110681 від 14.11.2017 року винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0008864703 від 14.12.2017 року.
Позивачем оскаржено вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку. Рішенням ДФС України від 01.03.2018 року №7486/6/99-99-111-03-01-25 податкове повідомлення рішення ГУ ДФС у Донецькій області від 14.12.2017 року №0008864703 залишено без змін, а скарга ТОВ СЛАВ АБЗ від 02.01.2018 року №1/02-01-2018 та доповнення до скарги від 15.01.2018 року без задоволення.
Позивач вважає висновки податкового органу такими, що не відповідають дійсності, а винесене на їх підставі податкове повідомлення-рішення таким, що порушує норми чинного законодавства.
Відповідач позовні вимоги не визнав, надав до суду відзив проти позову, в якому зазначив, що ГУ ДФС у Донецькій області проведена камеральна перевірка дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в ЄРПН з податку на додану вартість ТОВ СЛАВ АБЗ за періоди червень, липень 2017 року, якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (акт перевірки від 14.11.2017 року №479/05-99-47-03/40110681). Позивачем порушено терміни реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних на загальну суму ПДВ 821 981,08 грн.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області винесено податкове повідомлення-рішення від 14.12.2017 року №0008864703 щодо застосування штрафу на загальну суму 163 693,82 грн., а саме: у розмірі 10% на суму 702,40 грн. (затримка до 15 календарних днів), у розмірі 20% на суму 162 991,42 грн. (затримка від 16 до 30 календарних днів) за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22.03.2018 року позовну заяву залишено буз руху шляхом надання суду оригіналу платіжного доручення про доплату судового збору в розмірі 693,41 грн.
Недоліки позовної заяви усунуті позивачем у встановлений ухвалою строк шляхом надання до суду квитанції про сплату судового збору в розмірі 693,41 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10.04.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, за правилами загального судового провадження та призначено підготовче судове засідання у справі на 24.04.2018 року.
24.04.2018 року в підготовчому судовому засіданні оголошена перерва до 08.05.2018 року.
08.05.2018 року розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено до 15.05.2018 року.
15.05.2018 року розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено до 30.05.2018 року.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа №805/2157/18-а передана на розгляд судді Бабаш Г.П., у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Черникової А.О.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30.05.2018 року адміністративну справу №805/2157/18-а прийнято до провадження суддею Бабаш Г.П., підготовче судове засідання призначено на 13.06.2018 року.
В судовому засіданні 13 червня 2018 року судом оголошено перерву до 04.07.2018 року.
04.07.2018 року розгляд справи в підготовчому судовому засіданні відкладено до 10.07.2018 року.
В судовому засіданні 10.07.2018 року судом оголошено перерву до 24.07.2018 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24.07.2018 року продовжено строк проведення підготовчого провадження, оголошено перерву в підготовчому судовому засіданні до 07.08.2018 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07.08.2018 року закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд адміністративної справи на 29.08.2018 року.
29.08.2018 року розгляд справи перенесено на 05.09.2018 року.
Представник позивача у судовому засіданні позовну заяву підтримав та просив її задовольнити, надав додаткові пояснення.
Представник відповідача у судовому засіданні надав відзив та додаткові пояснення до відзиву, просив відмовити у задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «СЛАВ АБЗ» зареєстроване як юридична особа 09.11.2015 року. Перебуває на обліку в Слов`янській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.
Відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних за період червень - липень 2017 року ТОВ СЛАВ АБЗ .
За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт №402/05/99/47-03/40110681 від 24.10.2017 року згідно висновків якого встановлено порушення позивачем вимог п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН.
14.11.2017 року відповідачем повторно проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних за період червень - липень 2017 року ТОВ СЛАВ АБЗ та складено акт №479/05-99-47-03/40110681 про результати камеральної перевірки дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість ТОВ СЛАВ АБЗ за період червень - липень 2017 року, згідно висновків якого встановлено порушення позивачем вимог п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у ЄРПН.
На підставі висновків акту перевірки №479/05-99-47-03/40110681 від 14.11.2017 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 14.12.2017 року №0008864703, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних:
на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 7 024,01 грн. до ТОВ СЛАВ АБЗ застосовано штраф в розмірі 10% у сумі ПДВ 702,40 грн.;
від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 814 957 грн. до ТОВ СЛАВ АБЗ застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 162 991,42 грн.;
Не погодившись з висновками податкового органу позивачем до Головного управління ДФС у Донецькій області подано заперечення від 03.11.2017 року №291 на акт перевірки №402/05-99-47-03/40110681 від 24.10.2017 року та заперечення від 23.11.2017 року №381 на акт перевірки №479/05-99-47-03/40110681 від 14.11.2017 року.
Податкове повідомлення рішення форми Н від 14.12.2017 року №0008864703 оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
Рішенням ДФС України від 01.03.2018 року №7486/6/99-99-11-03-11-25 податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Донецькій області від 14.12.2017 року №0008864703 залишено без змін, а скарга ТОВ Слав АБЗ від 02.01.2018 року №1/02-01-2018 та доповнення до скарги від 15.01.2018 №11 - без задоволення.
Позивач не погодившись з висновками викладеними в акті перевірки та з прийнятим спірним податковим повідомленням - рішенням від 14.12.2017 року № НОМЕР_1 звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Таким чином, Податковим кодексом України передбачений обов'язок платника податків зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою її складання, а за не здійснення такої реєстрації у встановлені терміни законодавством передбачена відповідальність.
Згідно із ст. 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Таким чином, враховуючи реєстрацію податкових накладних позивачем з порушенням терміну реєстрації, у податкового органу є всі підстави для застосування до позивача штрафних санкцій по цим накладним.
Відповідно акту перевірки №479/05-99-47-03/40110681 від 14.11.2017 року відповідачем виявлено порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України в частині несвоєчасності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, виписаних позивачем у червні 2017 року з порушенням строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів та податкових накладних виписаних у липні 2017 року з порушенням строку реєстрації до 15 календарних днів.
Податкові накладні виписані позивачем у червні 2017 року на загальну суму ПДВ 814 957,06 грн. та у липні 2017 року на загальну суму ПДВ 7 024,01 грн. були зареєстровані позивачем у серпні 2017 року з порушенням граничного терміну реєстрації.
Відповідно до податкових накладних, які були складені позивачем у червні - липні 2017 року, а зареєстровані у ЄРПН лише у серпні 2017 року податковим органом застосовано норми п. 120-1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.
Позивачем вказано, що на податкові накладні, які були надіслані на реєстрацію в ЄРПН 12.07.2017 року та повторно відправлені 18.07.2017 року квитанцій від податкового органу до нього не надходило.
Відповідно до пункту 11 розділу II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року №959/30827), перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилається автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Відповідно до зазначеного порядку квитанції надсилаються автору в автоматичному режимі і доводи представника позивача проте, що вони не отримували квитанції суд спростовує.
Разом з цим, представником відповідача в судовому засіданні до суду надано в підтвердження своїх доводів надано копії Квитанцій №1.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, а саме скриншотами з бази даних Журнал прийому та Квитанціями № 1, позивачем 12.07.2018 року було надіслано на реєстрацію податкові накладні за №60, 77, 65, 74, 72, 68, 61, 73, 63, 67, 62, 59, 70, 66, 69 Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України версія 2.2.13.7. Квитанції №1 по всім зазначеним податковим накладним були надіслані позивачу.
18.07.2017 року позивачем було надіслано на реєстрацію податкові накладні №58, 60, 64, 77, 65, 74, 72, 68, 61 73, 63, 67, 62, 59, 70, 66, 69 Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.11. Квитанції №1 по всім зазначеним податковим накладним були надіслані позивачу.
В Квитанцій №1 по всім зазначеним податковим накладним зазначено:
-Результати обробки: Документ не прийнято. При необхідності виправте документ та відправте його знову.
-Виявлені помилки: Порушено вимоги наказу Міндоходів України від 29.11.2013 року №729, а саме: Подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається - документ з іменем файлу (для кожної податкової накладної він індивідуальний) присутній в Архіві електронних документів з реєстраційним номером (для кожної податкової накладної). Дата подання 30.06.2017 року. Подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається. При необхідності зміните номер документа в імені файлу і повторно відправте документи.
Тобто, 30.06.2017 року позивачем вже були надіслані на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні за тими ж самими номерами: 73, 58, 77, 70, 65, 72, 66, 68, 67, 61, 60, 64, 59, 63, 62, 69, 74, що підтверджено скриншотами з бази даних податкового органу ( Журнал прийому ) та Квитанціями №1 по раніш поданим податковим накладним. Відповідно позивач знав, що податкові накладні не пройшли реєстрацію, зареєструвавши повторно податкові накладні 12.07.2018 року та 18.07.2018 року.
Тому суд ставиться критично до тверджень позивача щодо не отримання ним Квитанцій №1.
Відповідно посилання позивача на винесення податковим органом двох актів перевірки від 24.10.2017 року №402/05-99-47-03/40110681 та від 14.11.2017 року №479/05-99-47-03/40110681 суд зазначає наступне. В судовому засіданні судом встановлено, що відповідачем помилково було винесено акт перевірки від 24.10.2017 року за №402/05-99-47-03/40110681. Відповідачем відкликано вищевказаний акт, про що повідомлено позивача.
З наведених обставин, суд дійшов висновку, що відповідач у спірних правовідносинах діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, відтак відсутні підстави для задоволення позову та скасування податкового повідомлення-рішення форма "Н" № НОМЕР_1 від 14 грудня 2017 року в частині стягнення штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за звітний період червень - липень 2017 року в загальній сумі 163 693,82 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 19-20, 25-26, 72-78, 90, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛАВ АБЗ» (ЄДРПОУ: 40110681, Донецька область, Слов`янський район, м. Миколаївка, вул. Коцюбинського, б. 7А) до Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 39406028, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 14 грудня 2017 року відмовити.
Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 05 вересня 2018 року.
Повний текст рішення складено 17 вересня 2018 року.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. ч. 5, 6 ст. 250 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаш Г.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2018 |
Номер документу | 76511445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні