Рішення
від 03.07.2018 по справі 381/837/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2018 року справа № 381/837/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулася до Фастівського міськрайонного суду Київської області з адміністративним позовом до Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області в частині проведення розрахунку призначеної мені пенсії з урахуванням інших виплат (матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення), на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 1 1-16/85;

- зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України здійснити розрахунок призначеної мені з 28.01.2010 пенсії з урахуванням інших виплат, на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 №5-1, доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 11-16/85;

- зобов'язати перерахунок пенсії здійснити з 01.03.2015 відповідно до норм, передбачених статтею 37 Закону України Про державну службу , які діяли на момент подання заяви щодо призначення мені пенсії як державному службовцю (до 28 січня 2010 року), а саме в розмірі 90 відсотків від суми заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (з 01 січня 2011 року - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування), враховуючи що мій стаж державної служби складає понад 25 років;

- зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України виплатити різницю не донарахованої мені пенсії, починаючи з 01.03.2015 року.

Ухвалою Фастівського міськрайонного суду Київської області від 19 березня 2018 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - передано до Київського окружного адміністративного суду на підставі приписів статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 24.04.2018 дану позовну заяву прийнято до свого провадження та залишено її без руху у зв'язку з невідповідністю вимог ст160,161 КАС України.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.05.2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Свої позовні вимоги позивачка обґрунтовує тим, що у зв'язку з досягненням пенсійного віку, їй призначено пенсію державного службовця. Однак на той момент відповідачем у проведеному розрахунку для призначення пенсії не було враховано суми інших виплат, а саме матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення, які вона отримувала під час проходження державної служби, та з яких було сплачено страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. У зв'язку з чим 19.02.2018. позивачка звернулася із заявою до відповідача про перерахунок пенсії. Однак рішенням №54/К-01 від 14.03.2018 р. відповідачем в задоволенні її прохання було відмовлено. Зазначене рішення вважає неправомірним і таким, що не відповідає діючому законодавству.

13 червня 2018 року до суду від відповідача надійшов відзив, в якому у задоволенні позовних вимог просив відмовити повністю. Зокрема, вважає, що позивач звернулася до суду з пропущенням строку позовної давності, встановленого чинним процесуальним законодавством. Окрім того, вказує на те, що відмова відповідача у такому перерахунку пенсії позивача не призвела до зменшення розміру пенсії, яку вона отримала до цього і не є звуженням обсягу вже набутих ним прав та/або позбавленням її права на соціальний захист.

03 липня 2018 року позивачка подала до суду відповідь на відзив, в якій проти доводів відповідача заперечила та просила суд позовні вимоги задовольнити.

Дослідивши подані сторонами документи та матеріали справи, розглянувши доводи сторін, наведені ними в письмових заявах, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що у зв'язку з виходом на пенсію державного службовця відповідно до Закону України від 1 6.1 2.93 № 3723-Х1І Про державну службу згідно з поданою позивачкою заявою 28.01.2010 їй було призначено пенсію управлінням Пенсійного фонду України у м. Фастові. Управлінням Пенсійного фонду України у м. Фастові у проведеному розрахунку для призначення пенсії не було враховано суми інших виплат, а саме матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення, які я отримувала під час проходження державної служби, та з яких було сплачено страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (з 01 січня 2011 року єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування).

Головним контрольно-ревізійним управлінням України видано довідку № 217 від 31.12.2009 Про складові заробітної плати за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про державну службу .

Позивачка 01.02.2018 звернулася до Державної аудиторської служби України (на час призначення пенсії установа мала назву Головне контрольно- ревізійне управління України) з питання щодо надання мені Довідки про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи перед зверненням за пенсією, або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 № 5-1, а саме за період січня 2007 року по грудень 2009 року з внесенням до неї відомостей про інші виплати (матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу на оздоровлення).

14.02.2018 позивачка отримала від Державної аудиторської служби України лист №11-16/85 з довідкою, до якої вже було враховано інші виплати (матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу на оздоровлення).

Після чого позивачка 19.02.2018 звернулась до відповідача з заявою про проведення перерахунку призначеної пенсії з урахуванням вищезазначених інших виплат.

Відповідач листом від 14.03.2018 за № 54/К-01, повідомив позивачку, що норма щодо перерахунку пенсій державним службовцям містилася в ст.37-1 Закону № 3723. Умови та порядок проведення таких перерахунків визначалися Кабінетом Міністрів України. Законом України від 02.03.2015 № 213 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення з 1 червня 2015 року скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначалися відповідно до Закону № 3723, а Законом України від 10.12.2015 № 889-VII Про державну службу з 1 травня 2016 року не передбачено проведення перерахунків раніше призначених державним службовцям пенсій і з набранням чинності цього Закону втратила чинність ст.37-1 Закону № 3723.

Не погоджуючись із зазначеними діями відповідача, позивачка звернулася з даним адміністративним позовом до суду.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Зі змісту ч. 3 ст. 23 Загальної Декларації прав людини, п. 4 частини першої Європейської соціальної хартії випливає, що кожна особа похилого віку має право на справедливу і задовільну винагороду, соціальний захист, за роки важкої праці та шкідливих робіт, яка є основним джерелом існування для них самих та їхніх сімей.

Ст. 46 Конституції України також передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Відповідно до норм ст. 37 Закону №3723-XII (в редакції, що діяла до 28 січня 2010 року), пенсія державним службовцям призначається в розмірі 90 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ( з 01 січня 2011 року - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування). Стаж державної служби становить понад 25 років.

Ст. 66 Закону України Про пенсійне забезпечення №1788-XII від 05.11.1991 р., якою врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій, передбачено, що до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Ст. 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 р. встановлює порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії. Так, ч. 1 зазначеної статті (в редакції, чинні на момент призначення пенсії) передбачено, що для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.

До заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються, в тому числі, суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески в межах встановленої законодавством максимальної величини заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, а після набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"- максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначеної відповідно до закону; суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (ч. 1 ст. 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування").

Зі змісту наведених норм вбачається, що отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України Про оплату праці №108/95-ВР від 24.03.1995 р. заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений орган виплачує працівникові за виконану роботу.

Відповідно до приписів ст. 2 Закону України Про оплату праці , структура заробітної плати складається з основної, додаткової та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства, або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

Ч. 2 ст. 33 Закону №3723-XII, що регулює питання оплати праці державних службовців, передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Ч. 6 зазначеної статті також визначено, що державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань.

Аналіз наведених норм, що регулюють спірні правовідносини, дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань входять до видів оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Окрім того, відповідно до ст. 1 Закону України Про індексацію грошових доходів населення , індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Об'єктом індексації в розумінні ст. 2 зазначеного закону є грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України, і, які не мають разового характеру, в тому числі, оплата праці.

На підставі наведеного суд вважає, що індексація заробітної плати також входить до видів оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Зазначений висновок суду узгоджується з позицією Верховного Суду, зокрема, викладеною в постановах від 21 лютого 2018 року №К/9901/19961/18 та від 28 лютого 2018 року №К/9901/17777/18.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Як встановлено судом та не заперечувалось сторонами в довідки №217 від 31.12.2009 Головного контрольно-ревізійного управління України, наданої відповідачу, суми матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань до неї включені не були. Отже, вказані виплати не були враховані органом Пенсійного фонду при обрахунку суми призначеної в 2010 році позивачу пенсії.

Зазначена обставина відповідачем не спростовується. Окрім того, останній не заперечує факт нарахування на суми отриманої матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Свою відмову в здійсненні перерахунку пенсії відповідач обґрунтовує виключно відсутністю на момент звернення позивача до управління із відповідною заявою законодавчо врегульованого порядку та умов його здійснення, а з 01 травня 2016 року права на проведення такого перерахунку у зв'язку з втратою чинності ст. 37-1 Закону №3723-XII.

Крім того, довідки про складові заробітної плати видавались на підставі постанови Правління Пенсійного фонду України від 30.10.2008 № 19-11 Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до закону України Про державну службу , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.12.2008 за № 1161/15852, якою було встановлено складові заробітної плати, що враховуються при призначенні (перерахунку) пенсії.

Постановою № 19-11 було визначено виключний перелік складових заробітної плати, на підставі яких здійснюється призначення (перерахунок) пенсій державним службовцям. Проте, цей перелік не містив інших виплат, які виплачувались державним службовцям згідно із діючим законодавством України та на які нараховувались (з яких утримувались) страхові внески до Пенсійного фонду України, зокрема, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення.

Однак, не включення даних виплат до заробітної плати під час призначення пенсії порушує принцип соціального страхування.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2010 року № 2а-4753/09/2670 вищевказана Постанова № 19-11 визнана такою, що не відповідає правовим актам вищої юридичної сили в частині не включення до складових заробітної плати складових, які передбачені чинним законодавством та зобов'язано Пенсійний фонд України привести її у відповідність до вимог чинного законодавства шляхом передбачення чи встановлення інших складових заробітної плати, передбачених іншими нормативно-правовими актами.

Ухвалою Київського апеляційного суду від 09.11.2010 постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 серпня 2010 року № 2а-4753/09/2670 залишено без змін.

В свою чергу Правлінням Пенсійного фонду України від 14 лютого 2011 року прийнято постанову № 5-1 Про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 2а-4753/09/2670, за якою: визнано такими, що втратили чинність: - підпункт 1.2 пункту 1 постанови Правління Пенсійного фонду України від 30.10.2008 № 19-11 Про затвердження форм довідок про заробітну плату, що подаються для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про державну службу , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.12.2008 за № 1161/15852; - форма довідки про складові заробітної плати (надбавки та премії за останні 24 календарні місяці роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про державну службу , затверджена Постановою № 19-11. Затверджено нову форму довідки про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про державну службу .

Постанова № 5-1 була зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18 лютого 2011 року за № 210/18948. Загальні засади діяльності, статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті, а також особливості правовідносин щодо призначення та перерахунку пенсій державним службовцям, встановлені Законом України Про державну службу .

Відповідно до частин другої та четвертої статті 37 цього Закону (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі до 90 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином, розрахунок призначеної державному службовцю пенсії має здійснюватись з сум його заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Разом з тим суд зазначає наступне.

Ст. 37-1 Закону №3723-XII визначає порядок і умови перерахунку пенсій державних службовців. Проте вказаною статтею передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій здійснюється у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом.

Як вбачається з позовної заяви спірні правовідносини виникли не з приводу перерахунку пенсії, в розумінні ст. 37-1 Закону №3723-XII, а пов'язані з неправильним визначенням розміру пенсії при первинному її призначенні.

Вказана правова позиція відповідає практиці Європейського суду з прав людини, наведеній, зокрема, в рішенні у справі Міллер проти Австрії (ухвала щодо прийняття заяви № 6849/72 від 16 грудня 1974 року) Так, судом було зазначено, що у зв'язку із сплатою обов'язкових внесків до пенсійного фонду виникає право власності на пенсію щодо внесеної частини до цього фонду, а як наслідок і на підвищення розміру пенсійної виплати внаслідок її перерахунку.

Крім того, ч. 2 ст. 8 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Ч. 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, вимоги позивачки про визнати бездіяльність Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області в частині проведення розрахунку призначеної мені пенсії з урахуванням інших виплат (матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення), на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 1 1-16/85 протиправною, і зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України здійснити розрахунок призначеної мені з 28.01.2010 пенсії з урахуванням інших виплат, на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 №5-1, доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 11-16/85 є правомірними.

Що стосується позовних вимог позивача про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії з 01.03.2015 відповідно до норм, передбачених статтею 37 Закону України Про державну службу , які діяли на момент подання заяви щодо призначення мені пенсії як державному службовцю (до 28 січня 2010 року), а саме в розмірі 90 відсотків від суми заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (з 01 січня 2011 року - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування), враховуючи що стаж державної служби складає понад 25 років та зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України виплатити різницю не донарахованої пенсії, починаючи з 01.03.2015 року, то суд зазначає наступне.

З проведеного правового аналізу норм ст.ст. 83, 84 Закону України Про пенсійне забезпечення та ст.ст. 44, 45 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , вбачається, що призначення чи перерахунок пенсії проводиться виключно на підставі звернення (заяви) особи до відповідного територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі. Пенсія призначається чи перераховується з дня звернення, крім окремих випадків, передбачених згаданими Законами.

Згідно ст. 45 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених ч. 1 ст. 35, ч. 2 ст. 38, ч. 3 ст. 42 і ч. 5 ст. 48 цього Закону, провадиться в такі строки: у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа; у разі настання обставин, які тягнуть за собою зменшення пенсії, - з першого числа місяця, в якому настали ці обставини, якщо вони мали місце до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо вони мали місце після 15 числа.

Відтак, як вказано вище, позивачка звернулася до відповідача із заявою про перерахунок пенсії 19.02.2018 р., а тому, проведення перерахунку пенсії позивачки та її виплату слід здійснювати із 01.03.2018 року. На підставі наведеного, у задоволенні позовних вимог про зобов'язання відповідача здійснити перерахунок пенсії з 01.03.2015 та виплатити різницю не донарахованої позивачу пенсії починаючи з 01.03.2015 необхідно відмовити.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 77, 194, 205, 241-246, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області в частині проведення розрахунку призначеної ОСОБА_1 пенсії з урахуванням інших виплат (матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги на оздоровлення), на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 1 1-16/85.

Зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України здійснити розрахунок призначеної ОСОБА_1 з 28.01.2010 пенсії з урахуванням інших виплат, на які нараховані та з яких утримані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а з 01.01.2011 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що зазначені в довідці за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 14.02.2011 №5-1, доданої до листа Державної аудиторської служби України від 14 лютого 2018 року № 11-16/85.

Зобов'язати перерахунок пенсії здійснити з 01.03.2018 відповідно до норм, передбачених статтею 37 Закону України Про державну службу , які діяли на момент подання заяви щодо призначення ОСОБА_1 пенсії як державному службовцю (до 28 січня 2010 року), а саме в розмірі 90 відсотків від суми заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (з 01 січня 2011 року - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування), враховуючи, що стаж державної служби складає понад 25 років;

Зобов'язати Фастівське об'єднане управління Пенсійного фонду України виплатити різницю не донарахованої ОСОБА_1 пенсії, починаючи з 01.03.2018 року.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути із Фастівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (код ЄДРПОУ 37583191) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань 1409 (одна тисяча чотириста дев'ять) грн. 60 коп. судових витрат.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2018
Оприлюднено19.09.2018
Номер документу76540423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —381/837/18

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Рішення від 03.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Соловей Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні