Ухвала
від 19.09.2018 по справі 1740/2392/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

19 вересня 2018 року м. Рівне №1740/2392/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозуля Д.П., перевіривши виконання вимог статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою

Сарненської районної організації Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України"

до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області

про визнання дій протиправними, визнання рішення нечинним,-

В С Т А Н О В И В:

Сарненська районна організація Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" звернулася до суду з позовом до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, в якому просила суд визнати протиправними дії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області та їх службових осіб, в частині формування висновків в акті ревізії (акт від 30.06.2017 за №13-17-19-06/28) про завищення ПОГ "Святобор-Л" вартості ремонтно-будівельних робіт для ДНЗ №7 "Калинка"; визнати не чинним рішення Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, у вигляді вимоги до ДНЗ №7 "Калинка" про усунення порушень, в частині вжиття заходів про відшкодування заподіяної шкоди.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Суддею встановлено, що позовна заява не відповідає вимогам статей 160, 161 КАС України.

Відповідно до п.2 ч.5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Однак, позивачем не зазначено в позовній заяві його та відповідача ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України).

Відповідно до п. 4 та п.5 ч.5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Однак, Сарненською районною організацією Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" не зазначено зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, Поміж тим, представник позивача не надав суду докази, що підтверджують вказані обставини.

Відповідно до п.8 ч.5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються докази, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

Однак, зазначеного представником позивача також здійснено не було.

Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Як вбачається із позовної заяви, Сарненська районна організація Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" просить суд визнати протиправними дії Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області та їх службових осіб, в частині формування висновків в акті ревізії (акт від 30.06.2017 за №13-17-19-06/28) про завищення ПОГ "Святобор-Л" вартості ремонтно-будівельних робіт для ДНЗ №7 "Калинка"; визнати не чинним рішення Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, у вигляді вимоги до ДНЗ №7 "Калинка" про усунення порушень, в частині вжиття заходів про відшкодування заподіяної шкоди

Статтями 53, та 54, 56 КАС України визначено перелік органів та осіб, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Водночас, з аналізу позову вбачається, що Сарненська районна організація Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" звернулася до суду в інтересах ПОГ "Святобор-Л", ДНЗ №7 "Калинка" та зазначила, що Сарненська районна організація Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" заснувала ПОГ "Святобор-Л".

Однак, нормами КАС України не передбачено права на процесуальне представництво позивачем інших органів, із наведених підстав.

Крім того, п. 9 ч.5 ст.160 КАС України встановлено, що в позовній заяві щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, зазначається обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Позивачем не зазначено обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю його прав, свобод, інтересів, з боку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області та їх службових осіб.

У відповідності до ч.1 ст.161 КАС України, до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Як встановлено із матеріалів справи, позивачем при поданні позовної заяви не додано копій всіх документів, що приєднуються до позову для відповідача.

Також, п.11 ч.5 ст.160 цього Кодексу передбачено, що в позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. Однак, позивачем вказаного підтвердження до позову також не надано.

Відповідно до ч.2 ст.94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Згідно з ч.4, 5 ст.94 КАС України копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем додано до позовної заяви документи, що не засвідчені належним чином.

Отже, додані позивачем до позовної заяви копії документів, як письмові докази по справі, повинні бути засвідчені належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (частина перша статті 4 Закону).

Абзацом 4 статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" №2246-VIII від 07.12.2017 року установлено з 01.01.2018 року прожитковий мінімум для працездатних осіб на рівні 1762,00 грн., на одну особу.

За змістом п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем адміністративного позову немайнового характеру, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Однак, суддею встановлено, що позивачем при поданні позовної заяви не додано суду доказів сплати судового збору у розмірі 1762,00грн.

Разом з тим, позивач просив звільнити його від сплати судового збору як громадську неприбуткову організацію, через відсутність коштів на рахунку, на що долучив копію виписки банку.

Відповідно до ч.5 ст.161 КАС України, у разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору.

Відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

З наведених норм вбачається, що єдиною підставою для відстрочення, розстрочення, звільнення від сплати судового збору є майновий стан позивача. При цьому, визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.

У клопотанні сторона повинна навести обставини, які свідчать про те, що через майновий стан немає змоги сплатити судовий збір, що підтвердити належним доказами.

Лише у виняткових випадках суд може відстрочити сплату судового збору не порушуючи принципу юридичної рівноваги та враховуючи скрутне матеріальне становище викликане об'єктивними обставинами, що підтверджуються відповідними доказами.

Таким чином, для підтвердження майнового стану позивача необхідно надати довідки управління ДФС про всі відкритті банківські рахунки, які облікуються за позивачем, а також рух коштів по цих рахунках.

Крім того, позивачем необхідно надати клопотання про звільнення від сплати судового збору на виконання вимог ч.5 ст.161 КАС України.

Згідно із ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити). (ч.2 ст. 169 КАС України).

За таких обставин позовну заяву слід залишити без руху.

Позивачу недоліки позовної заяви слід усунути у спосіб, який передбачає подання його та відповідача ідентифікаційного код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), подання позовної заяви із зазначенням змісту позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви, зазначення обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача з боку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області та їх службових осіб, подання позовної заяви з копіями всіх документів, що приєднуються до позову для відповідача, надання власного письмового підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав, подання завірених копій документів доданих до позовної заяви, подання до суду оригіналу документа про сплату судового збору у розмірі 1762,00грн., або зазначення інших підстав для відстрочення, розстрочення чи звільнення позивача від сплати судового збору та надати клопотання про звільнення від сплати судового збору.

Вказаний судовий збір слід перераховувати на наступні платіжні реквізити: Отримувач коштів УК у м.Рiвному/м.Рiвне/22030101; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38012714; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача 34311206084031; Код класифікації доходів бюджету 22030101; призначення платежу "Судовий збір, за позовом


(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Рівненський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа)".

Керуючись статтею 169 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В :

Позовну заяву Сарненської районної організації Рівненського обласного об`єднання Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про визнання дій протиправними, визнання рішення нечинним залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.

Суддя                               Зозуля Д.П.

                                        

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2018
Оприлюднено21.09.2018
Номер документу76540940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/2392/18

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 05.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 19.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні