ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.09.2018м. ДніпроСправа № 904/2358/18
за позовом Кам'янської міської Ради Дніпропетровської області
до Громадської організації "КАМ'ЯНСЬКА ХВИЛЯ"
про розірвання договору оренди землі
Суддя Манько Г.В.
За участю секретаря судового засідання Федьковської О.В.
Представники:
Від позивача ОСОБА_1 дов. № 01-14/8/936вих від 21.05.2018
Від відповідача ОСОБА_2 дов. № б/н від 14.06.2018
Від відповідача ОСОБА_3 НОМЕР_1 вид. 27.05.2002
СУТЬ СПОРУ:
Кам'янська міська рада звернулася до господарського суду з позовною заявою та просить розірвати договір оренди земельної ділянки №10945 від 07.10.2009, укладений Кам'янською міською радою з громадською організацією "Кам'янська хвиля" про оренду земельної ділянки несільськогосподарського призначення загальною площею 1,6175 га, розташованої за адресою м. Кам'янське, вул. Набережна, 1. Просить стягнути з відповідача судовий збір.
Позивач наполягав на задоволенні позову в повному обсязі. Вважає, що наданими у справі доказами у повному обсязі підтверджені позовні вимоги. Зазначив, що усі докази, що є підставою позовних вимог надав до господарського суду. Підтримав доводи, викладені у позовній заяві. Звертав увагу суду, що крім нецільового використання землі, відповідач здійснив порушення умов договору про своєчасне внесення орендної плати у встановленому розмірі, що підтверджується фактом складання фіскальною службою актів камеральної перевірки від 22.02.2016 й від 27.04.2016, винесення податкового повідомлення-рішення від 22.03.2018р. № НОМЕР_2, згідно з яким останньому донараховано орендної плати за землю у сумі 125 357,83 грн.
Відповідач проти позову заперечував, просив суд у позові відмовити. Надав відзив на позов. У судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві на позов. Наполягав, що використовує орендовану земельну ділянку за її цільовим призначенням з дотриманням режиму використання земель природно - заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекраційного та історико - культурного призначення, державних та місцевих стандартів, норм і правил щодо використання землі.
У судовому засіданні на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши наявні матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
На підставі договору оренди земельної ділянки № 10945 від 07.10.2009р. ( далі Договір), укладеного Дніпродзержинською міською радою (код в ЄДР 24604168) з Дніпродзержинською міською громадською організацією "„Хвиля" (код в ЄДР 36568387), останнє отримало у строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 1,6175 га, розташовану за адресою: м. м. Кам'янське, вул. Набережна, 1,- на строк до 28.08.2019, про що вказано у п. 1.1. 3.1 цього договору.
ОСОБА_4 приймання-передачі за Договором було підписано 07.10.2009р.
Державну реєстрацію договору проведено 24.11.2009, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис за № 040910600567.
Умовами п.п. 2.1, 5.1 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1, 6175 га. для розміщення причалу для човнів, в тому числі: під будівлями - 0, 1488 га., під причалами для човнів - 1,4687 га.
Згідно рішення Дніпродзержинської міської ради від 28.08.2009р. за № 751-41/У "Про продовження (поновлення) права користування земельними ділянками, продовжено (поновлено) право користування земельною ділянкою Дніпродзержинській міській громадській організації "„Хвиля" для розміщення причалу для човнів. У рішенні зазначено, що на всі види нового будівництва, капітальний ремонт та реконструкцію на закріплених земляних ділянках необхідно одержувати дозвіл у Дніпродзержинському регіональному відділі державного архітектурно - будівельного контролю в Дніпропетровській області (п. 4.2 Рішення). У п. 4.1 Рішення зазначено, що у випадку використання земельних ділянок не за цільовим призначенням право користування земельними ділянками припиняється.
Відповідно до л 2.2 Договору цільовим використанням землі визначено: землі громадських та релігійних організацій (код 1.12.6).
Умовами п. 8.1 Договору передбачено, що будівництво (реконструкція) будівель і споруд на орендованій земельній ділянці здійснюється орендарем відповідно до проектів, затверджених та погоджених ним у встановленому чинним законодавством порядку.
Орендар зобов'язався використовувати орендовану земельну ділянку за її цільовим призначенням, дотримуватись режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, про що вказано у п. 9.6.6 Договору.
Протягом часу розгляду справи встановлено, що на ділянці, яка була передана в оренду за Договором, розміщено об'єкти забудови з шлакоблоку, цегли, металеві ангари.
Наявність самочинно збудованих будівель та споруд у водоохоронній зоні річки Дніпро, у тому числі, відображено у ОСОБА_2 обстеження стану та дотримання умов використання земельної ділянки від 17 березня 2017р.
На час розгляду справи порушення умов користування орендованою земельною ділянкою відповідачем не усунуті.
Про існування наявних порушень відповідачеві відомо, що підтверджується заявою ГО „Кам'янська Хвиля" від 29.09.2017р. та відповіддю Департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав ; на нерухоме майно Кам'янської міської ради від 04.10.2017.
Встановлено, що відповідач, як орендар, використовує земельну ділянку не за цільовим призначенням.
Договір оренди землі може бути достроково розірваний на вимогу однієї із сторін за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених ст. 24 Закону України „Про оренду землі" та умовами договору.
Відповідно до ст. 24 Закону України „Про оренду землі" орендодавець вправі вимагати від орендаря використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно з договором оренди, дотримуватись режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються, своєчасно внесити орендну плату.
Згідно з положеннями ст.ст. 141, 143 Земельного кодексу України підставою припинення права користування земельною ділянкою може бути використання земельної ділянки не за цільовим призначенням.
За правилами статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не-встановлено договором або законом. Договір може бути розірваний або змінений за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
З метою розірвання договору оренди земельної ділянки № 10945 від 07.10.2009р., керуючись вимогами ст. 188 Господарського кодексу України, позивач направив на адресу відповідача пропозицію про розірвання договору, викладену у листі від 15.05.2018р. за № 04-09/1335. Також на адресу відповідача було направлено два примірника додаткової угоди про розірвання договору оренди земельної ділянки.
Відповідачем на адресу позивача направлено заяву від 16.05.2018р. у якій зазначено про відмову щодо розірвання Договору.
Згідно вимог ст. 4 Водного кодексу України До земель водного фонду належать землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об'єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.
Статтею 10 Водного кодексу України передбачено, що до відання сільських, селищних, міських та районних у містах рад у галузі регулювання водних відносин на їх території належить: 1) здійснення заходів щодо раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів; 2) контроль за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів; 3) встановлення правил загального користування водними об'єктами в порядку, визначеному статтею 47 цього Кодексу; 4) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) діяльності підприємств та інших об'єктів в разі порушення ними вимог водного законодавства в межах своєї компетенції; 5) організація роботи, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварій та стихійного лиха, погіршенням якості вод або їх шкідливою дією, залучення у встановленому порядку до цієї роботи підприємств, установ і організацій; 6) організація інформування населення про стан водних об'єктів, а також про надзвичайні екологічні ситуації, які можуть негативно вплинути на здоров'я людей, та про заходи, що вживаються для поліпшення стану вод; 7) вирішення інших питань у галузі регулювання водних відносин у межах своєї компетенції.
Відповідно до ст. 79 Водного кодексу України передбачено, що залежно від водозбірної площі басейну річки поділяються на великі, середні та малі. До великих належать річки, які розташовані у кількох географічних зонах і мають площу водозбору понад 50 тис. квадратних кілометрів. До середніх належать річки, які мають площу водозбору від 2 до 50 тис. квадратних кілометрів. До малих належать річки з площею водозбору до 2 тис. квадратних кілометрів.
Умовами ст. 81 Водного кодексу України передбачено, що до комплексу заходів щодо збереження водності річок і охорони їх від забруднення належить: 1) створення прибережних захисних смуг; 2) створення спеціалізованих служб по догляду за річками, прибережними захисними смугами, гідротехнічними спорудами та підтриманню їх у належному стані; 3) впровадження грунтозахисної системи землеробства з контурно-меліоративною організацією території водозбору; 4) здійснення агротехнічних, агролісомеліоративних та гідротехнічних протиерозійних заходів, а також створення для організованого відводу поверхневого стоку відповідних споруд (водостоки, перепуски, акведуки тощо) під час будівництва і експлуатації шляхів, залізниць та інших інженерних комунікацій; 4-1) запобігання евтрофікації та забрудненню водних об'єктів нітратами; 5) впровадження водозберігаючих технологій, а також здійснення передбачених цим Кодексом водоохоронних заходів на підприємствах, в установах і організаціях, розташованих у басейні річки; 6) створення гідрологічних пам'яток природи. З метою оцінки екологічного стану басейну річки та розробки заходів щодо раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів складається її паспорт у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. 88 Водного кодексу України З метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів. Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється. Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту. Землі прибережних захисних смуг перебувають у державній та комунальній власності та можуть надаватися в користування лише для цілей, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється будівництво будь - яких споруд (крім гідротехничних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.
Встановлено, що на орендованій земельній ділянці, на території прибережної захисної смуги р. Дніпро, здійснено не передбачене Водним кодексом України та Договором будівництво споруд.
Відповідно до вимог ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином та у встановлений строк у відповідності з вказівками закону, договору, одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається. Відповідно до вимог ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Наданий відповідачем ОСОБА_4 перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 12 лютого 2018р. не спростовує наявність встановлених порушень при використанні орендованої за Договором земельної ділянки.
Слід взяти до уваги, що відповідачем не отримано дозвіл (погодження) у Камянській міській раді та Дніпродзержинському регіональному відділі державного архітектурно - будівельного контролю в Дніпропетровській області на будівництво споруд, наявних на орендованій земельній ділянці. Загалом будівництво здійснено без будь - яких погоджень та дозволів.
Наявність зареєстрованого права власності, права користування на наявні на орендованій земельній ділянці будівлі та споруди, не встановлено.
Здійснення на орендованій земельній ділянці самочинного будівництва, в порушення умов Договору та Водного кодексу України, є безумовною підставою для розірвання Договору.
Згідно вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 123, 129, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ :
Позов задовольнити повністю.
Розірвати договір оренди земельної ділянки №10945 від 07.10.2009 , укладений Кам'янською міською радою (51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, майдан ОСОБА_5, 2, ідентифікаційний код 24604168) з громадською організацією "Кам'янська хвиля" (51917, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Набережна, 1, ідентифікаційний код 36568387) про оренду земельної ділянки несільськогосподарського призначення загальною площею 1,6175 га, розташованої за адресою м. Кам'янське, вул. Набережна, 1.
Стягнути з громадської організації "Кам'янська хвиля" (51917, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Набережна, 1, ідентифікаційний код 36568387) на користь Кам'янської міської ради (51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, майдан ОСОБА_5, 2, ідентифікаційний код 24604168) судовий збір в сумі 1762 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили у відповідності до приписів ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку та строк, передбачений ст. ст. 254, 256 Господарського процесуального кодексу України .
Повне рішення складено 20.09.2018
Суддя Г.В. Манько
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 20.09.2018 |
Номер документу | 76568821 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Манько Геннадій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні