ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2018 року м. Одеса Справа № 815/2939/18
Одеський окружний адміністративний суд у складі: судді Іванова Е.А.,
за участю: секретаря Ягенської К.О., представників: позивача ОСОБА_1, відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ін-ком-буд до відділу Державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправним дій та скасування припису та постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позов обґрунтований тим, що 14.05.2018 року, на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу №01-05/7 від 11.05.2018 року, заступником начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_3 та головним спеціалістом відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_4, була здійснена позапланова перевірка з питань дотримання TOB ІН-КОМ-БУД вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7,11,13,15. 25.05.2018 року директором TOB ІН-КОМ-БУД ОСОБА_5 був отриманий акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №78 від 25.05.2018 року (далі по тексту - Акт). Також, у зв'язку з виявленими порушеннями, посадовими особами Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області винесено припис №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018 року (далі - Припис) та складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.05.2018 року (далі - Протокол). TOB ІН-КОМ-БУД 08.06.2018 року надало свої письмові заперечення до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, згідно яких заперечує щодо фактів порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, нібито встановлених перевіркою, з зазначеним в Акті не погоджується, вважаючи, що висновки та факти, встановлені в Акті є надуманими, такими, що не відповідають фактичним обставинам справи та чинному законодавству України, а проведену перевірку в цвілому незаконною. Також, TOB ІН-КОМ-БУД у своїх письмових запереченнях надало пояснення, якими спростовувались нібито виявленні порушення, та про те, що перевірка є незаконною, так як виходить за межі повноважень перевіряючих, та просило провадження у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності закрити, а припис скасувати. Однак, не беручи до уваги письмові заперечення та усні пояснення представників TOB ІН-КОМ-БУД , 08.06.2018 року, в.о. начальника, заступник начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_3 було винесено постанову №01-07/24 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнала TOB ІН-КОМ-БУД винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та наклала штраф у розмірі 63432 гривень. TOB ІН-КОМ-БУД вважає дії посадових осіб Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області щодо складання Акту, припису №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018 року та винесення постанови №01-07/24 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 08.06.2018 року - протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки вони вчинені та прийняті всупереч положень чинного законодавства України, виходячи поза межі повноважень відповідача, чим порушують законні права та інтереси позивача, а тому звернувся з даним позовом до суду.
Представник відповідача надав до суду письмовий відзив, який мотивований тим, що до відділу ДАБК надійшло звернення КП Міське управління жилого-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області від 08.05.2018р. №521 (вхідний № 1-018-1128 від 08.05.2018р., вх. Відділу ДАБК №01-08/193 від 10.05.2018 та 11.05.2018р.) де зазначено, що під час огляду території міського пляжу працівниками КП МУЖКГ встановлено пошкодження сходів (№12 в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м.Іллічівська) та часткове знищення відкритих лотків дощової каналізації, дренажних колодязів, дороги загального користування (вул.Пляжна). Зазначене є власністю Територіальної громади в особі Іллічівської (Чорноморської) міської ради та на праві господарського відання належить КП МУЖКГ відповідно до Свідоцтва про право власності на будівлі та споруди від 30.03.2012р. №36247 виданого на підставі рішення виконкому Іллічівської (Чорноморської) міської ради від 29.03.2012р. №168. На експлікації зазначеного технічного паспорту вбачається, що відкриті лотки дощової каналізації, дренажні колодязі проходять по земельних ділянках вул. Пляжна 7, 11, 13, 15, як єдина система водовідведення стічний вод з вказаними техніко-єкономічними показниками. ТОВ Ін-Ком-Буд був пред'явлений робочий проект Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська, обл., м.Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13. відповідно до якого передбачене улаштування нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів, дренажних колодязів, що є мережами і інженерними спорудами на території не тільки вул. Пляжна 11, 13, а й на території вул.Пляжна 7 та на території загального користування (кад. №5110800000:02:026:0153), поруч з цими земельними ділянками - тобто системи в цілому. Таким чином доводи позивача щодо неправомірності перевірки на окремих ділянках спростовується вище наведеним. Також роботи із будівництва зливової каналізації не можливо назвати відновленням елементів благоустрою оскільки, відбувається прокладання нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів (яких взагалі не було), дренажних колодязів в нових місцях розташування, в іншій кількості та іншою протяжністю, що є чіткими ознаками реконструкції у визначенні ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації п.3.2.21, а саме: реконструкція - це перебудова прийнятого в експлуатацію існуючого об'єкта, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт в експлуатації об'єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності). Зміна місць розташування та будівництво нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів, дренажних колодязів - зміна техніко-економічних показників, встановлюється шляхом порівняння технічного паспорту від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м.Іллічівська та робочого проекту Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська, обл., м.Чорноморськ, вул.Пляжна, 11, 13. наданого TOB Ін-Ком-Буд під час перевірки. Отже, трактування цих робіт як відновлення об'єкту благоустрою, відновлювального або капітального ремонту та посилання на Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію , затверджений Постановою Кабінета Міністрів України від 07.06.2017р. №406, є хибним. Згідно із п. 3.41 ДБН В.2.5-75:2013 Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування система дощової (зливної) каналізації - це система каналізації, що складається з комплексу мереж і інженерних споруд (елементів благоустрою) для приймання, відведення та очищення поверхневих стічних вод. Враховуючи вищенаведене встановлено початок виконання будівельних робіт з реконструкції мережі зливової каналізації які на праві господарського відання належить КП МУЖКГ відповідно до Свідоцтва про право власності на будівлі та споруди від 30.03.2012р. №36247 виданого на підставі рішення виконкому Іллічівської (Чорноморської) міської ради від 29.03.2012р. №168. на території земельних ділянок, що надані в оренду TOB Ін-Ком-Буд (вул.Пляжна, 7, 11, 13) та на території загального користування (кад.№5110800000:02:026:0153), поруч з цими земельними ділянками. Відповідно до 4.8 ст.32 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон 3038) визначено клас наслідків CC1. Повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відділу ДАБК не подавалось, відомості щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції зливової каналізації за зазначеними адресами відсутні. Отже, TOB Ін-Ком-Буд не оформлена документація, що дає право на початок виконання будівельних робіт відповідно до чинного законодавства, чим порушено пункт 1 частини першої статті 34 ЗУ № 3038-VI, Пункт 13 ПКМУ №466.
Ухвалою суду від 19.06.2018 року адміністративний позов залишений без руху.
Ухвалою суду від 21.06.2018 року прийнято до провадження адміністративну справу та вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.
Дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Щодо позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування припису №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018р. та постанови №01-07/24 від 08.06.2018р. суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що 14.05.2018 року, на підставі направлення для проведення планового (позапланового) заходу №01-05/7 від 11.05.2018 року, заступником начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_3 та головним спеціалістом відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_4, була здійснена позапланова перевірка з питань дотримання TOB ІН-КОМ-БУД вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: Відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7,11,13,15.
25.05.2018 року директором TOB ІН-КОМ-БУД ОСОБА_5 було отримано Акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №78 від 25.05.2018 року (далі по тексту - Акт).
Також, у зв'язку з виявленими порушеннями, посадовими особами Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області винесено припис №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018 року (далі - Припис) та складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 25.05.2018 року (далі - Протокол).
TOB ІН-КОМ-БУД 08.06.2018 року надало свої письмові заперечення до Відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, згідно яких заперечує щодо фактів порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, нібито встановлених перевіркою, з зазначеним в Акті не погоджується, вважаючи, що висновки та факти, встановлені в Акті є надуманими, такими, що не відповідають фактичним обставинам справи та чинному законодавству України, а проведену перевірку в цвілому незаконною.
08.06.2018 року В.о. начальника, заступник начальника відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області ОСОБА_3 було винесено протиправну постанову №01-07/24 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою визнала TOB ІН-КОМ-БУД винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та наклала штраф у розмірі 63432 гривень.
У вказаній постанові зазначено, що до відділу ДАБК надійшло звернення КП Міське управління жилого-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області від 08.05.2018р. №521 (вхідний №1-018-1128 від 08.05.2018 р., вх. Відділу ДАБК №01-08/193 від 10.05.2018 та 11.05.2018 р.) де зазначено, що під час огляду території міського пляжу працівниками КП МУЖКГ встановлено пошкодження сходів (№12 в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м. Іллічівська, далі - технічний паспорт) та часткове знищення відкритих лотків дощової каналізації, дренажних колодязів, дороги загального користування (вул. Пляжна). Зазначене є власністю Територіальної громади в особі Іллічівської (Чорноморської) міської ради та на праві господарського відання належить КП МУЖКГ відповідно до Свідоцтва про право власності на будівлі та споруди від 30.03.2012р. №36247 виданого на підставі рішення виконкому Іллічівської (Чорноморської) міської ради від 29.03.2012р. №168.
Під час огляду зазначених об 'ектів встановлено:
- пошкодження сходів (№12 в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м. Іллічівська) зі сторони бази відпочинку Чайка - просідання грунту в деяких місцях біля сходових маршів, наявні тріщини в асфальтовому покритті. Інші сходові марші на території будівельних майданчиках по вул. Пляжна, 7, 11, 13 які розташовані на земельних ділянках, які передані в оренду TOB Ін-Ком-Буд не виявлені. На час перевірки проводяться роботи з планування ґрунту на будівельному майданчику прилеглому до сходів;
- асфальтове покриття дороги загального користування (вул. Пляжна) до огорожі будівельного майданчика з наявними тріщинами та має колії від важкої будівельної техніки. Далі дорога розташована в межах земельної ділянки, переданої в оренду TOB ІН-КОМ-БУД та її покриття влаштоване із залізобетонних плит. Під час перевірки керівник TOB ІН-КОМ-БУД повідомив про наміри відновлення дорожнього покриття дороги загального користування після завершення загально будівельних робіт та виконання робіт із благоустрою території;
- мережі відкритих лотків дощової каналізації та дренажні колодязі були обстежені на території загального користування прилеглій до об'єктів будівництва вул. Пляжна 7,11,13 в доступних до огляду частинах. Встановлено, що зі сторони дороги (№ХІІ в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м. Іллічівська) прилеглої до об'єкта будівництва вул. Пляжна 11, 13 залізобетонні лотки частково відновлено, роботи продовжуються, керівник TOB ІН-КОМ-БУД повідомив про намір відновити відкриті лотки зливової каналізації в первинний стан. Зі сторони Приморських сходів улаштовані нові лінії відкритих залізобетонних лотків зливової каналізації та дренажні колодязі. Таким чином лінія лотків зливової каналізації №9, №2 (в технічному паспорті від 28.03.2012 року, інв. №2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП БТІ м. Іллічівська) частково демонтовані та влаштовані нові та додаткові. В межах території будівельного майданчику вул. Пляжна, 7 складовані залізобетонні лотки для відновлення демонтованої лінії, що підтверджує керівник TOB ІН-КОМ-БУД . Також, оглядові колодязі №13 (в технічному паспорті) в районі об'єкту будівництва вул. Пляжна 11,13 демонтовані та влаштовані нові.
TOB ІН-КОМ-БУД пред'явлений робочий проект Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13. відповідно до якого передбачене улаштування нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів, дренажних колодязів. Виконання таких будівельних робіт призведе до зміни техніко-економічних показників мережі, що є реконструкцією. На теперішній час зазначений проект узгоджується власником мереж.
В зв'язку з чим зроблений висновок, що TOB ІН-КОМ-БУД порушило Пункт 1 частини першої статті 34 ЗУ №3038-VI, Пункт 13 ПКМУ №466.
Проте суд не погоджується з виявленим порушеннями вищевказаних нормативних актів позивачем, з огляду на наступне.
Згідно пункту 1 частини першої статті 34 ЗУ №3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 13 ПКМУ №466 повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, та повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення), повідомлення про зміну даних у зазначених повідомленнях за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку подається замовником (його уповноваженою особою) особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням об'єкта не пізніше ніж за один календарний день до початку виконання підготовчих або будівельних робіт.
Судом встановлено, що 22.01.2015 року між TOB ІН-КОМ-БУД та Чорноморською міською радою укладено договір оренди №9 земельної ділянки площею 0,5760 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0086), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11 та 13.
Пунктом 5.1. цього договору визначено, що земельна ділянка передається в оренду для реконструкції існуючих будівель та для благоустрою прилеглої території.
Відповідно до п. 5.2. цього договору, цільове призначення земельної ділянки - для реконструкції існуючих будівель та для благоустрою прилеглої території. Вид використання земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Також, 22.07.2015 року між TOB ІН-КОМ-БУД та Чорноморською міською радою було укладено договір оренди №97 земельної ділянки площею 0,3240 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0087), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11 та 13.
Відповідно до п. 5.1. цього договору, земельна ділянка передається в оренду - для розташування рекреаційного комплексу.
Відповідно до п. 5.2. цього договору, цільове призначення земельної ділянки - для розташування рекреаційного комплексу. Вид використання земельної ділянки - для будівництва та обслуговування будівель рекреаційного призначення.
Окрім того, TOB ІН-КОМ-БУД та ТОВ Будівельна фірма МОНОЛІТ 24.02.2016 року укладено договір суборенди земельної ділянки площею 0,7531 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0036), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7 та договір суборенди земельної ділянки площею 0,2135 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0035), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7.
Відповідно до пунктів 4.1. та 4.2. цих договорів, земельні ділянки передаються в суборенду для розташування готельно-оздоровчого комплексу. Вид використання земельних ділянок - для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення.
На вищезазначених земельних ділянках TOB ІН-КОМ-БУД здійснюється будівництво готельно-оздоровчого комплексу згідно затверджених проектів та декларацій про початок виконання будівельних робіт, так, Декларації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7 зареєстрованої Департаментом ДАБІ в Одеській області 26.02.2016 року за №ОД 083160571134 та Декларації про початок виконання будівельних робіт за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13, зареєстрованої Департаментом ДАБІ в Одеській області 25.02.2016 року за №ОД 083160550749.
Будівництво комплексу здійснюється у 3 черги. Об'єкт першої черги будівництва (вул. Пляжна, 11) вже введений в експлуатацію, об'єкт другої черги (вул. Пляжна, 13) побудований до 80% готовності, будівництво третьої черги (вул. Пляжна, 7) знаходиться в процесі будівництва.
Судом встановлено, що будівництво рекреаційного об'єкту готельно-оздоровчого комплексу по вул. Пляжна, 7, 11, 13 м. Чорноморськ передбачено Генеральним планом м.Іллічівська 2002 року (з корегуваннями), а також чинним Генеральним планом м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ) Одеської області, який був затверджений рішенням Іллічівської міської ради від 26.12.2014 року №566-VI Про затвердження генерального плану м. Іллічівська Одеської області в цілому , а отже здійснюється у відповідності до містобудівної документації.
Управлінням архітектури та містобудування Іллічівської (Чорноморської) міської ради TOB ІН-КОМ-БУД були видані документи, що надають право забудови земельних ділянок у відповідності до Генерального плану міста, а саме:
містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ), вул. Пляжна, 7 від 10.07.2013 року (оригінал знаходиться у Позивача);
містобудівні та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ), вул. Пляжна, 11, 13 від 01.10.2015 року за №26 (оригінал знаходиться у Позивача).
TOB ІН-КОМ-БУД з метою будівництва було розроблена відповідна проектна документація, що пройшла експертизу та була затверджена в установленому законом порядку.
Зокрема роботи проводяться згідно:
Проекту виконання робіт 127-15-ГР-ППР-2 щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7, який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №48/1.01.38.58.15 від 05.05.2016 року);
Проекту виконання робіт ПСД-70-12/1-ППР щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11,13 (1-й корпус), який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №16-00303-11 від 09.08.2011 року);
Проекту виконання робіт 127-15-ГР-ППР-1 щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13 (2-й корпус), який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №7-107-15КЧ/ОД від 05.11.2015 року).
Суд зазначає, що вищезазначеними проектами передбачено не тільки будівництво готельно-оздоровчого комплексу, а й благоустрій прилеглої території.
Отже, TOB ІН-КОМ-БУД використовує земельні ділянки за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7, 11, 13 згідно їх цільового призначення, на яких здійснює будівництво готельно-оздоровчого комплексу та благоустрій прилеглої території, виключно на підставі чинних дозвільних документів та відповідно до діючого законодавства України.
Відповідно до п. 1 Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №406 від 07.06.2017 року, не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, зокрема, але не виключно, наступні роботи: відновлення елементів благоустрою, визначених Законом України Про благоустрій населених пунктів .
Згідно ст. 1 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , територія - сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об'єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об'єктів, об'єктів промисловості, комунально-складських та інших об'єктів у межах населеного пункту;
утримання в належному стані території - використання її за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою;
заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Згідно ст. 13 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема: території загального користування; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору. До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані, зокрема: утримувати в належному стані об'єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об'єктів територію.
Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , елементами (частинами) об'єктів благоустрою є, зокрема: будівлі та споруди системи інженерного захисту території; інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , підприємства, установи, організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування відповідно до закону.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 26-1 ЗУ Про благоустрій населених пунктів , дозвіл на порушення об'єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються:
- особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
- у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 3.41 ДБН В.2.5-75:2013 Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування , система дощової (зливної) каналізації - система каналізації, що складається з комплексу мереж і інженерних споруд (елементів благоустрою) для приймання, відведення та очищення поверхневих стічних вод.
Відповідно до пункту 2.25. Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць , затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України №145 від 17.03.2011 року, відведення стічних вод, що утворилися на забудованій території внаслідок випадання атмосферних опадів, повинно здійснюватися з усього басейну стоку системою зливової (дощової) каналізації, яка є обов'язковим елементом благоустрою населених пунктів.
Таким чином роботи, що були виконані TOB ІН-КОМ-БУД по відновленню відкритих лотків дощової каналізації (елементу благоустрою), жодним чином не підпадають під дію законодавства про містобудівну діяльність, в тому числі під дію Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , тому висновки посадових осіб Відділу управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, викладені в Акті не відповідають дійсності та фактичним обставинам справи.
Отже, аналіз вищезазначених норм дає можливість зробити висновок, що визначальними ознаками для певної діяльності, як такої, що потребує подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт є:
наявність об'єкту будівництва;
діяльність щодо цього об'єкту є виконанням будівельних робіт.
Визначальною ознакою для настання відповідальності суб'єкта містобудування є: 1) порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил.
З урахуванням вищевикладеного, можливо констатувати, що посадові особи Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, зробили хибні висновки, так як при виконанні позивачем робіт з благоустрою прилеглої території (відновлення елементів благоустрою, відкритих лотків дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7, 11, 13), був відсутній об'єкт будівництва, а самі по собі роботи не відносяться до будівельних, тому вимоги ст. 34 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності щодо необхідності оформлення відповідних документів, що дають право виконувати такі роботи в даному випадку не застосовуються.
Відносно того, що об'єкт відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, Вул. Пляжна, 7, 11, 13, 15 - не є об'єктом будівництва, суд зазначає наступне.
Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 4 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , об'єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд, ДК 018-2000:
Споруди - це будівельні системи, пов'язані з землею, які створені з будівельних матеріалів, напівфабрикатів, устаткування та обладнання в результаті виконання різних будівельно-монтажних робіт.
Будівлі - це споруди, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устаткування, тварин, рослин, а також предметів. До будівель відносяться: житлові будинки, гуртожитки, готелі, ресторани, торговельні будівлі, промислові будівлі, вокзали, будівлі для публічних виступів, для медичних закладів та закладів освіти тощо.
Інженерні споруди - це об'ємні, площинні або лінійні наземні, надземні або підземні будівельні системи, що складаються з несучих та в окремих випадках огороджувальних конструкцій і призначені для виконання виробничих процесів різних видів, розміщення устаткування, матеріалів та виробів, для тимчасового перебування і пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів тощо.
Інженерні споруди класифікуються в основному за інженерним задумом, що визначається цільовим призначенням об'єкта. До інженерних споруд відносяться: транспортні споруди (залізниці, шосейні дороги, злітно-посадкові смуги, мости, естакади тощо), трубопроводи та комунікації, дамби, комплексні промислові споруди, спортивні та розважальні споруди тощо.
Згідно з розділом З ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво :
Будівля - різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.
Лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури - наземні, надземні або підземні лінійні об'єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.
Об'єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або їх частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Споруда - штучно створений об'ємний, площинний або лінійний об'єкт, що має природні або штучні просторові межі, призначений для досягнення певних цілей.
Відповідно до оскаржуваної Постанови, об'єктом будівництва, на якому виконувались TOB ІН-КОМ-БУД відновлювальні роботи, було визначено Відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Пляжна, 7,11, 13,15.
Як вбачається з вищезазначених норм чинного законодавства України, відкриті лотки дощової каналізації не є об'єктом будівництва, оскільки не є ані будівлею, ані спорудою, ані будинком, ані лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, а самі по собі ремонтні роботи не є будівельними.
Відносно того, що роботи, які виконувались на об'єкті: відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, Вул. Пляжна, 7,11,13,15 - не є будівельними, суд зазначає наступне.
Як пояснив представник позивача відкриті лотки дощової каналізації знаходились в незадовільному та непридатному для нормального використання стані, TOB ІН-КОМ-БУД , виконуючи умови договорів оренди земельних ділянок (використання відповідно до цільового призначення) та чинного законодавства України, виконуючи роботи згідно проектів виконання робіт щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу, здійснювало лише їх відновлювальний ремонт, однак ні в якому разі не реконструкцію чи будь-які інші будівельні роботи.
Відповідно до п. 1 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №466 від 13.04.2011 року (далі - Порядок виконання будівельних робіт), будівельні роботи - роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту.
Розділом З ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначено, що:
Будівництво - нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.
Нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об'єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об'єктів незавершеного будівництва.
Технічне переоснащення - комплекс заходів щодо підвищення експлуатаційних властивостей об'єктів невиробничого та виробничого призначення, введених в експлуатацію в установленому порядку, шляхом впровадження передової техніки та технології, механізації і автоматизації виробництва, оновлення та заміни застарілого і фізично зношеного устаткування новим, більш продуктивним.
Реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його технікоекономічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджу вальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Капітальний ремонт - це сукупність робіт, які передбачають втручання у несучі конструктивні системи при заміні або відновленні конструкцій, інженерних систем та обладнання, введених в експлуатацію в установленому порядку, об'єктів будівництва без зміни їх функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності) (лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України Щодо реконструкції будівель та споруд та їх консервація №40-16-3790 від 02.08.2013 року).
Згідно роз'яснень Державного комітету України з будівництва та архітектури, викладених у листі №7/7-401 від 30.04.2003 року Щодо віднесення ремонтно-будівельних робіт до капітального та поточного ремонтів , капітальний ремонт будівлі - це комплекс ремонтно-будівельних, робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель в зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращання планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об'єкта. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).
Поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об'єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію).
В оскаржуваній Постанові посадові особи Відділу управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області зробили висновки про те, що TOB ІН-КОМ-БУД здійснює реконструкцію мережі зливової каналізації, але на підставі чого перевіряючи дійшли до таких висновків не встановлено.
Системний аналіз положень ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , дозволяє дійти висновку, що для того, щоб встановити факт здійснення реконструкції необхідно порівняти стан об'єкту до здійснення перебудови/удосконалення та після, адже не всі роботи є реконструкцією, можливе, наприклад, здійснення поточного (відновлювального) ремонту, що саме як встановлено судом TOB ІН-КОМ-БУД і було здійснено.
Як зазначалось вище, оскаржувана Постанова не містить жодних посилань, які б могли свідчити про те, що посадові особи Відділу управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області під час здійснення перевірки ознайомлювались з будь-якими документами, які б свідчили про стан відкритих лотків дощової каналізації до здійснення їх відновлення TOB ІН-КОМ-БУД , а також не встановлений факт призупинення на час виконання робіт експлуатації мережі зливової каналізації в цілому або її частини, що є обов'язковою умовою при здійсненні реконструкції.
Визначення цих фактів є суттєвим, адже для здійснення поточного ремонту взагалі не потрібно повідомляти органи державного архітектурно-будівельного контролю, чи здійснювати будь-які інші дії, контроль за якими покладений на ці органи.
Також, Відділом управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області не надано жодних доказів, які б вказували, на проведення відновлювального ремонту відкритих лотків дощової каналізації, зі зміною геометричних розмірів, функціонального призначення, основних техніко-економічних показників та інше.
Таким чином, Відділом управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області не доведено, що TOB ІН-КОМ-БУД виконані роботи на об'єкті - відкриті лотки дощової каналізації, які відносяться до будівельних, а також те, що відкриті лотки дощової каналізації - є об'єктом будівництва, адже усі виконані TOB ІН-КОМ-БУД роботи на об'єкті - відкриті лотки дощової каналізації, відносяться до робіт відновлювального ремонту елементів благоустрою, оскільки вони передбачають систематичне та своєчасне підтримання їх експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу.
Щодо тверджень відповідача, що відкриті лотки дощової каналізації є єдиною системою водовідведення стічних вод в цілому, що розташована на території земельних ділянок вул. Пляжна, 7, 11, 13, 15, відповідно до технічного паспорту від 28.03.2012 року інв. №1290, за реєстровим №728-ГН-8-98, виготовленого КП БТІ м. Іллічівська, суд зазначає наступне.
Відповідно до розділу 2 Інструкції Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №127 від 24.05.2001 року (далі - Інструкція), до об'єктів, що підлягають технічній інвентаризації, зокрема належать: будинки і споруди громадського та виробничого призначення, інженерні мережі, елементи благоустрою тощо.
Відповідно до п. 3.1. розділу 3 Інструкції, технічній інвентаризації підлягають об'єкти (згідно з розділом 2) всіх форм власності, розташовані на земельних ділянках (за окремими поштовими адресами), незалежно від того, побудовані вони за відповідно оформленими документами чи самочинно: будинки, включаючи прибудови та надбудови, громадські та виробничі будинки, господарські будівлі та споруди, а також вбудовані та окремо розташовані захисні споруди.
Відповідно до вимог пп. в п. 3.1 Інструкції, ...на кожний об'єкт заводиться окрема інвентаризаційна справа і запроваджується літерування та нумерація будинків, допоміжних будівель та споруд .
Відповідачем зроблено хибні висновки, щодо того, що такі споруди, як відкриті лотки дощової каналізації є єдиною системою водовідведення стічних вод в цілому, що розташована за адресою: вул. Пляжна, 7, 11, 13, 15 на основі аналізу матеріалів інвентаризаційної справи, технічного паспорту, виготовленого на будівлі та споруди пляжної зони, що розташовані за адресою: вул. Пляжна, 15. Так як, на готельно-оздоровчі комплекси, що розташовані за адресою: вул. Пляжна, 7, 11, 13 (які, юридично є самостійними об'єктами технічної інвентаризації, відмінними від будівель та споруд пляжної зони, що знаходяться за адресою: вул. Пляжна, 15), БТІ буде заведено окремі інвентаризаційні справи для яких буде застосоване своє власне літерування будівель і споруд, підтвердженням чому є технічний паспорт на об'єкти по вул. Пляжна, 11.
Жодного офіційного документу, який би підтверджував, що відкриті лотки дощової каналізації, що позначені на схемі плану технічного паспорту, на який посилається відповідач, є тими ж самими відкритими лотками дощової каналізації, що розташовані за адресою: вул. Пляжна, 7, 11, 13, відповідачем до суду не надано.
Таким чином, твердження відповідача про те, що відкриті лотки дощової каналізації є єдиною системою водовідведення стічних вод в цілому, яка розташована на території земельних ділянок вул. Пляжна, 7, 11, 13, 15 є помилковими та не відповідають чинному законодавству України.
Отже, враховуючи вищевикладене суд доходить висновку, що оскільки TOB ІН-КОМ-БУД виконані роботи на об'єкті - відкриті лотки дощової каналізації, які не відносяться до будівельних, а також те, що відкриті лотки дощової каналізації - не є об'єктом будівництва, адже усі виконані TOB ІН-КОМ-БУД роботи на об'єкті - відкриті лотки дощової каналізації, відносяться до робіт відновлювального ремонту елементів благоустрою, суд доходить висновку, що позовні вимоги в частині скасування припису та постанови підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дії щодо проведення перевірки відповідачем та щодо складення акту, складеного за результатами проведення плавного (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №78 від 25.05.2018 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 6 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень тау спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом, зокрема: контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації.
Відповідно до ст. 41 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Згідно п. 6 ч. 1 ст. 41 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності підставами для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб'єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011 року (далі - Порядок №553).
Згідно п. 1 Порядку №533 Цей Порядок визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб'єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до п. 5 Порядку №533 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Згідно п. 7 Порядку №533 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Підставами для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.
Згідно п. 9 Порядку №533 Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.
Згідно ст.. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Так судом встановлено, що перевірка проводилась на підставі звернення КП Міське управління жилого-комунального господарства Чорноморської міської ради Одеської області від 08.05.2018р. №521 та наказу відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеській області від 11.05.2018 року за №01-05/78.
Даний наказ від 11.05.2018 року за №01-05/78 позивачем не оскаржується в цьому позові.
Таким чином, оскільки підстава для проведення перевірки, а саме наказ відділу державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеській області від 11.05.2018 року за №01-05/78, є чинним, а також те, що позивачем були допущенні перевіряючи до перевірки, то суд доходить висновку, що позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень відповідно до положень ч. 2 ст. 2 КАС України, суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Керуючись ст..ст.9, 241-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Ін-ком-буд до відділу Державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області задовольнити частково.
Визнати протиправними та скасувати припис №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018р. та постанову №01-07/24 від 08.06.2018р.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст..255 КАС України та може бути оскаржено в апеляційному порядку та строки встановлені ст..295 КАС України з урахуванням п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Е.А.Іванов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2018 |
Оприлюднено | 21.09.2018 |
Номер документу | 76572575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні