Постанова
від 20.12.2018 по справі 815/2939/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/2939/18

Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Іванов Е. А.

Колегія суддів П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу відділу державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2018 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІН-КОМ-БУД" до відділу державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області про визнання протиправними дій, скасування постанови та припису,

В С Т А Н О В И Л А :

18.06.2018 товариство з обмеженою відповідальністю "ІН-КОМ-БУД" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправними дії відділу державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області щодо проведення перевірки та складання акту,

- визнати протиправним та скасувати припис № 01-07/12 від 25.05.2018 про зупинення підготовчих та будівельних робіт,

- визнати протиправною та скасувати постанову № 01-07/24 від 08.06.2018 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 14.05.2018 року, на підставі направлення №01-05/7 від 11.05.2018 року здійснена позапланова перевірка TOB "ІН-КОМ-БУД" з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7,11,13,15. Позивач вважає перевірку незаконною, оскільки дії перевіряючих виходять за межі повноважень та суперечать положенням чинного законодавства, а встановлені в ході перевірки факти такими, що не відповідають дійсності.

Позивач вважає, що виконані ним роботи по відновленню елементів благоустрою - відкритих лотків дощової каналізації задля підтримання їх експлуатаційних якостей та властивостей жодним чином не підпадають під дію законодавства про містобудівну діяльність, в т.ч. під дію Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Відповідач заперечував проти позову, зазначаючи, що роботи із будівництва зливової каналізації неможливо назвати відновленням елементів благоустрою, оскільки відбувається прокладання нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів (яких взагалі не було), дренажних колодязів в нових місцях розташування, в іншій кількості та іншою протяжністю, що є чіткими ознаками реконструкції у визначенні п.3.2.21 ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації. Трактування цих робіт як відновлення об'єкту благоустрою, відновлювального або капітального ремонту та посилання на Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017р. №406, є хибним. Згідно із п. 3.41 ДБН В.2.5-75:2013 "Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування" система дощової (зливної) каналізації - це система каналізації, що складається з комплексу мереж і інженерних споруд (елементів благоустрою) для приймання, відведення та очищення поверхневих стічних вод. Враховуючи вищенаведене, встановлено початок виконання будівельних робіт з реконструкції мережі зливової каналізації, які на праві господарського відання належить КП "МУЖКГ" відповідно до свідоцтва про право власності на будівлі та споруди від 30.03.2012р. №36247, виданого на підставі рішення виконкому Іллічівської (Чорноморської) міської ради від 29.03.2012р. №168. на території земельних ділянок, що надані в оренду TOB "Ін-Ком-Буд" (вул.Пляжна, 7, 11, 13), та на території загального користування (кад.№5110800000:02:026:0153), поруч з цими земельними ділянками. Відповідно до 4.8 ст.32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено клас наслідків CC1. Повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відділу ДАБК не подавалось, відомості щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції зливової каналізації за зазначеними адресами відсутні. В зв'язку з тим, що вимоги позовної заяви не ґрунтуються на законі, відповідач просив у позові відмовити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено частково. Визнані протиправними та скасовані припис №01-07/12 від 25.05.2018 про зупинення підготовчих та будівельних робіт та постанова №01-07/24 від 08.06.2018. В решті позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить зазначену рішення скасувати та прийняту нову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Зокрема, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не надана належна оцінка тим обставинам, що згідно пред'явленого позивачем робочого проекту Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Пляжна, 11, 13 , який передбачає улаштування нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, дренажних колодязів, що є мережами і інженерними спорудами на території не тільки вул.Пляжна, 11, 13, а й на території вул.Пляжна, 7 та на території загального користування.

Оскільки відповідно до п.3.41 ДБН В.2.5-75:2013 система дощової (зливної) каналізації - це система каналізації, що складається з комплексу мереж і інженерних споруд, позивач повинен був направити повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відділу ДАБК. Враховуючи, що позивачем зазначені дії вчинені не були, суд першої інстанції не врахував відсутність у ТОВ ІН-КОМ-БУД документації, що дає йому право на виконання будівельних робіт.

Відповідач подав доповнення до апеляційної скарги, в яких зазначив, що відділ ДАБК не є належним відповідачем, оскільки є структурним виконавчим органом Чорноморської міської ради. Вказані обставини апелянт вважає додатковими обставинами для скасування судового рішення.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на необґрунтованість та безпідставність доводів апелянта, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається наступне.

Між TOB "ІН-КОМ-БУД" та Чорноморською міською радою укладені:

- 22.01.2015 року договір оренди №9 земельної ділянки площею 0,5760 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0086), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11 та 13. Пунктом 5.1 цього договору визначено, що земельна ділянка передається в оренду для реконструкції існуючих будівель та для благоустрою прилеглої території;

- 22.07.2015 року договір оренди №97 земельної ділянки площею 0,3240 га (кадастровий номер 5110800000:02:026:0087), що знаходиться за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11 та 13.

На вищезазначених земельних ділянках TOB "ІН-КОМ-БУД" здійснюється будівництво готельно-оздоровчого комплексу згідно затверджених проектів та декларацій про початок виконання будівельних робіт: декларації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7, зареєстрованої Департаментом ДАБІ в Одеській області 26.02.2016 року за №ОД 083160571134 та декларації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13, зареєстрованої Департаментом ДАБІ в Одеській області 25.02.2016 року за №ОД 083160550749 (т.1 а.с.97-106).

Будівництво комплексу здійснюється у 3 черги. Об'єкт першої черги будівництва (вул. Пляжна, 11) вже введений в експлуатацію, об'єкт другої черги (вул. Пляжна, 13) побудований до 80% готовності, будівництво третьої черги (вул. Пляжна, 7) знаходиться в процесі будівництва.

Будівництво рекреаційного об'єкту готельно-оздоровчого комплексу по вул. Пляжна, 7, 11, 13 м. Чорноморськ передбачено Генеральним планом м.Іллічівська 2002 року (з корегуваннями), а також чинним Генеральним планом м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ) Одеської області, який був затверджений рішенням Іллічівської міської ради від 26.12.2014 року №566-VI "Про затвердження генерального плану м. Іллічівська Одеської області в цілому", а отже здійснюється у відповідності до містобудівної документації.

Управлінням архітектури та містобудування Іллічівської (Чорноморської) міської ради TOB "ІН-КОМ-БУД" були видані документи, що надають право забудови земельних ділянок у відповідності до Генерального плану міста, а саме:

- містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ), вул. Пляжна, 7 від 10.07.2013 року,

- містобудівні та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: Одеська область, м. Іллічівськ (нині м. Чорноморськ), вул. Пляжна, 11, 13 від 01.10.2015 року за №26,

TOB "ІН-КОМ-БУД" з метою будівництва розроблена відповідна проектна документація, що пройшла експертизу та затверджена в установленому законом порядку.

Зокрема, роботи проводяться згідно:

- проекту виконання робіт 127-15-ГР-ППР-2 щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7, який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №48/1.01.38.58.15 від 05.05.2016 року);

- проекту виконання робіт ПСД-70-12/1-ППР щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11,13 (1-й корпус), який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №16-00303-11 від 09.08.2011 року);

- проекту виконання робіт 127-15-ГР-ППР-1 щодо будівництва готельно-оздоровчого комплексу за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13 (2-й корпус), який пройшов експертизу щодо відповідності вимог нормативно-правових актів з охорони праці (висновок експертизи №7-107-15КЧ/ОД від 05.11.2015 року).

14.05.2018 року на підставі направлення для проведення позапланового заходу №01-05/7 від 11.05.2018 року відділом державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області проведена позапланова перевірка з питань дотримання TOB "ІН-КОМ-БУД" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті: "Відкриті лотки дощової каналізації за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 7,11,13,15".

25.05.2018 року директором TOB "ІН-КОМ-БУД" Кальяк М.Л. отримано акт № 78, який складений за результатами перевірки щодо дотримання суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Також, 25.05.2018 у зв'язку з виявленими порушеннями, посадовими особами відділу ДАБК складено припис №01-07/12 про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018 року та складений протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

TOB "ІН-КОМ-БУД" 08.06.2018 року надало свої письмові заперечення до відділу ДАБК, в яких заперечувало щодо фактів порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, нібито встановлених перевіркою, з зазначеним в акті не погоджується, вважаючи, що його висновки та встановлені факти є надуманими та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи та чинному законодавству України, а проведену перевірку в цілому незаконною.

08.06.2018 року в.о. начальника відділу ДАБК Тодоровою Л.О. прийнято постанову №01-07/24 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою TOB "ІН-КОМ-БУД" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 2 ст. 2 ЗУ "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 63 432 гривень.

У вказаній постанові зазначено, що до відділу ДАБК надійшло звернення КП "Міське управління жилого-комунального господарства" Чорноморської міської ради Одеської області від 08.05.2018р. №521, в якому зазначено, що під час огляду території міського пляжу працівниками КП "МУЖКГ" встановлено пошкодження сходів (№12 в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП "БТІ" м. Іллічівська, далі - технічний паспорт) та часткове знищення відкритих лотків дощової каналізації, дренажних колодязів, дороги загального користування (вул. Пляжна). Зазначене є власністю територіальної громади в особі Іллічівської (Чорноморської) міської ради та на праві господарського відання належить КП "МУЖКГ" відповідно до свідоцтва про право власності на будівлі та споруди від 30.03.2012р. №36247 виданого на підставі рішення виконкому Іллічівської (Чорноморської) міської ради від 29.03.2012р. №168.

Під час огляду зазначених об'єктів в ході перевірки встановлено:

- пошкодження сходів (№12 в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП "БТІ" м. Іллічівська) зі сторони бази відпочинку "Чайка" - просідання ґрунту в деяких місцях біля сходових маршів, наявні тріщини в асфальтовому покритті. Інші сходові марші на території будівельних майданчиках по вул. Пляжна, 7, 11, 13, які розташовані на земельних ділянках, що передані в оренду TOB "Ін-Ком-Буд" не виявлені. На час перевірки проводяться роботи з планування ґрунту на будівельному майданчику прилеглому до сходів;

- асфальтове покриття дороги загального користування (вул. Пляжна) до огорожі будівельного майданчика з наявними тріщинами та має колії від важкої будівельної техніки. Далі дорога розташована в межах земельної ділянки, переданої в оренду TOB "ІН-КОМ-БУД" та її покриття влаштоване із залізобетонних плит. Під час перевірки керівник TOB "ІН-КОМ-БУД" повідомив про наміри відновлення дорожнього покриття дороги загального користування після завершення загально-будівельних робіт та виконання робіт із благоустрою території;

- мережі відкритих лотків дощової каналізації та дренажні колодязі були обстежені на території загального користування прилеглій до об'єктів будівництва вул. Пляжна 7,11,13 в доступних до огляду частинах. Встановлено, що зі сторони дороги (№ХІІ в технічному паспорті від 28.03.2012р. інв.№2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП "БТІ" м. Іллічівська) прилеглої до об'єкта будівництва вул. Пляжна 11, 13 залізобетонні лотки частково відновлено, роботи продовжуються, керівник TOB "ІН-КОМ-БУД" повідомив про намір відновити відкриті лотки зливової каналізації в первинний стан. Зі сторони Приморських сходів улаштовані нові лінії відкритих залізобетонних лотків зливової каналізації та дренажні колодязі. Таким чином лінія лотків зливової каналізації №9, №2 (в технічному паспорті від 28.03.2012 року, інв. №2190, реєстровий №728-ГН-8-98, виготовлений КП "БТІ" м. Іллічівська) частково демонтовані та влаштовані нові та додаткові. В межах території будівельного майданчику вул. Пляжна, 7 складовані залізобетонні лотки для відновлення демонтованої лінії, що підтверджує керівник TOB "ІН-КОМ-БУД". Також, оглядові колодязі №13 (в технічному паспорті) в районі об'єкту будівництва вул. Пляжна 11,13 демонтовані та влаштовані нові.

TOB "ІН-КОМ-БУД" пред'явлений робочий проект "Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Пляжна, 11, 13." відповідно до якого передбачене улаштування нових ліній лотків, водовідвідних труб, збірних трубопроводів, підземних монолітних резервуарів, дренажних колодязів. На думку перевіряючих, виконання таких будівельних робіт призведе до зміни техніко-економічних показників мережі, що є реконструкцією. На теперішній час зазначений проект узгоджується власником мереж.

В зв'язку з наведеним відділом ДАБК зроблений висновок, що TOB "ІН-КОМ-БУД" порушило пункт 1 частини першої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI, пункт 13 постанови Кабміну України "Про деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" від 13.04.2011 №466.

Задовольняючи позов в частині скасування припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт та постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, суд першої інстанції виходив з того, що виконані позивачем роботи на об'єкті - "відкриті лотки дощової каналізації" не є об'єктом будівництва та відносяться до робіт відновлюваного ремонту елементів благоустрою.

Судова колегія, здійснюючи перегляд судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, погоджується з такими висновками суду з огляду на наступне.

Апелянт не оспорює рішення суду першої інстанції в частині відмови у позові про визнання протиправними дії відділу ДАБК Чорноморської міської ради Одеської області щодо проведення перевірки та складання акту, тому судова колегія, відповідно до ч.1 ст.308 КАС України, не надає їм правової оцінки.

Фактично предметом апеляційного перегляду є судове рішення в частині задоволення позову.

Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011р. № 3038-VI, Законом України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005 № 2807-IV, Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року, Переліком будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженим постановою Кабміну України від 07.06.2017 № 406.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.34 Закону № 3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після подання ним повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 9 Переліку № 406 до будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, відноситься відновлення елементів благоустрою, визначених Законом України "Про благоустрій населених пунктів".

Статтею 1 Закону № 2807-IV визначено поняття благоустрою населених пунктів - як комплексу робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Цією ж законодавчою нормою встановлено, що заходи з благоустрою населених пунктів - це роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до ст.13 Закону № 2807-IV до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, в т.ч., території будівель та споруд інженерного захисту територій, території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору та інші території в межах населеного пункту.

Частиною 1 ст.21 Закону № 2807-IV визначено, що елементами благоустрою є, в т.ч., будівлі та споруди системи інженерного захисту території.

Відповідно до п. 3.41 ДБН В.2.5-75:2013 "Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування", система дощової (зливної) каналізації - система каналізації, що складається з комплексу мереж і інженерних споруд (елементів благоустрою) для приймання, відведення та очищення поверхневих стічних вод.

Згідно з п.2.25. "Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України №145 від 17.03.2011 року, відведення стічних вод, що утворилися на забудованій території внаслідок випадання атмосферних опадів, повинно здійснюватися з усього басейну стоку системою зливової (дощової) каналізації, яка є обов'язковим елементом благоустрою населених пунктів.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що виконання ТОВ "Ін-Ком-Буд" ремонтно-відновлюваних робіт системи дощової каналізації на підставі робочого проекту "Будівництво зливової каналізації на території рекреаційного комплексу за адресою: Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Пляжна, 11,13" відносяться до робіт з благоустрою території.

Частина 1 ст.26-1 Закону № 2807-IV встановлює, що порушення об'єктів благоустрою, пов'язане з виконанням суб'єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об'єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - четвертим частини першої цієї статті.

Дозвіл на порушення об'єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються:

- особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;

- у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.

Враховуючи, що проектами на будівництво готельно-оздоровчого комплексу передбачено й благоустрій прилеглої території, що частково підтверджується даними декларації про початок виконання будівельних робіт від 25.02.2016, технічними умовами на проектування об'єкту - рекреаційного комплексу в м.Іллічівську, вул.Пляжна, 11,13 від 03.08.2012 (т.1 а.с.102-106,181), беручі до уваги, що здійснення робіт з благоустрою проводиться на території земельних ділянок, якими позивач користується на підставі договорів оренди та використовує їх згідно цільового призначення, дозвіл на порушення об'єктів благоустрою в такому випадку не вимагається.

Доречним є посилання позивача на положення Типового порядку видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів, затвердженого постановою Кабміну України від 30.10.2013 № 870.

Так у додатку № 3 до Типового порядку № 870 зазначений перелік земляних та/або ремонтних робіт, для проведення яких необхідно отримати дозвіл. У пункті 1 даного переліку зазначені земляні або монтажні роботи, не пов'язані з прокладенням, перекладенням, ремонтом інженерних мереж і споруд.

Аналіз наведеного дає підстав для висновку, що при проведенні земляних та/або ремонтних робіт, пов'язаних з прокладенням, перекладенням, ремонтом інженерних мереж і споруд, отримання дозволу не вимагається.

Відтак, висновки відділу ДАБК про необхідність оформлення позивачем дозвільних документів на проведення ремонтно-відновлюваних робіт системи дощової каналізації: відкритих лотків дощової каналізації, дренажних колодязів, які розташовані на території, прилеглій до об'єктів будівництва вул.Пляжна, 7,11,13 в м.Чорноморську, не ґрунтуються на вимогах закону, та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 25.05.2018 та постанова від 08.06.2018 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівного законодавства прийняті відповідачем за відсутності для цього необхідних підстав.

Доводи апелянта, що реконструкція системи дощової каналізації, яка відноситься до системи мереж і інженерних споруд та є об'єктом будівництва, а тому на її проведення необхідно отримання відповідного дозволу, судова колегія вважає такими, що не спростовують висновків суду, оскільки зазначені будівельні роботи проводяться у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.

Щодо посилань апелянта на неналежність відділу ДАБК як відповідача по справі, оскільки він є лише структурним підрозділом Чорноморської міської ради, судова колегія зазначає, що з аналізу положень п.5,6,10,12 Положення про відділ ДАБК виконкому Чорноморської міської ради, затвердженого рішенням Чорноморської міської ради від 12.03.2016 № 60-VII, вбачається що він є органом, наділеним повноваження щодо прийняття рішення про притягнення осіб до відповідальності за порушення містобудівного законодавства, має власний бланк, печатку, тобто є окремим суб'єктом владних повноважень, а відтак - належним відповідачем по справі. Більш того, при розгляді справи в суді першої інстанції відповідач не заперечував проти участі у справі в якості відповідача.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляції вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 308,311,315,316,321,322,325,329 КАС України, судова колегія -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу відділу державного архітектурно - будівельного контролю виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2018 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів 20 грудня 2018 року.

Головуючий: Н.В.Вербицька

Суддя: О.В.Джабурія

Суддя: К В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2018
Оприлюднено22.12.2018
Номер документу78746594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2939/18

Постанова від 20.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 13.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні