Справа № 2-2516/10
--
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"05" травня 2010 р. м.Житомир
Корольовський районний суд м.Житомира з складі : головуючого судді Колупаєва І.О. при секретарі Ямковій О.М.
?: глянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 ! гя Вікторовича до ОСОБА_2 обласного військового комісаріату про визнання дій а. правомірними та зобов'язання надати довідку для перерахунку пенсії ,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з даним позовом, в обґрунтування якого вказував, шо ЕЗЛЯЄТЬСЯ військовим пенсіонером та ветераном військової служби. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1294 від 07.11.2007 року та № 45 від 13.02.2008 року гдоводився перерахунок пенсії військовослужбовців з 01.01.2008 року Вважає, шо ОСОБА_2 обласний військовий комісаріат не вірно розрахував йому премію з 1.01.2008 року , неправомірно зменшивши її розмір з 33,3 % до 10 % , що привело до ченшення розмір посадового окладу та розміру пенсії . Позивач в позові просить визнати неправомірною бездіяльність відповідача та зобов'язати його видати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії виходячи з розміру премії - 33,3 % з 01.01.2008 року.
В судовому засіданні позивач свій позов підтримав повністю із викладених у позові підстав.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав повністю , оскільки позивачу нараховуються та виплачується пенсія відповідно до вимог діючого законодавства.
Суд, заслухавши пояснення учасників процесу , дослідивши матеріали даної справи, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями ст. 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.
Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ (Далі -ОСОБА_3 № 2262) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.
ОСОБА_3 має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого Конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.
Держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв'язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
Судом встановлено, що позивач проходив службу в Збройних Силах України та був іьнений в запас.
Позивач з січня 2007 року одержує пенсію за вислугу років відповідно до Закону заїни Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших 5 . Пенсія при звільненні в запас, позивачу нараховувалася і виплачувалася виходячи з адового окладу, окладу за військове звання, надбавки за вислугу років , надбавки за умови жби, щомісячної 100% інших надбавок та доплат та 33,3 % премії, що відповідає вимогам 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і ювого складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб » .
З 01.01.2008 року позивачеві ОСОБА_4 управління Пенсійного Фонду проведено зерахунок раніше призначеної пенсії. В результат чого така складова як 33,3% премії була еншена до 10% Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 07.11.2007 ку та № 45 від 13.02.2008 року були внесені зміни до посадових окладів військовослужбовців.
Відповідно до ч.З ст.43 Закону № 2262 пенсії особам офіцерського складу, апоргцикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової ужби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх ней обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за ісадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, омісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та )емії в розмірах, установлених законодавством, та у порядку, встановленому Кабінетом іністрів України. Крім того, постановою Кабінету Міністрів України Про юрядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб щового і начальницького складу від 07.11.2007 року N 1294 установлено, що: грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу сладається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, [омісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають остійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення; здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової ійськової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого кладу в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі е менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.
Згідно ст. 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не южуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів іе допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не іають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують іідповідальність особи.
Розрахунок пенсії позивача без врахування 33,3 % премії, а з врахуванням премії у зозмірі 10 %, є неправомірним, і таким , що обмежує раніше надане позивачеві право, адже, при виході на пенсію позивач отримував грошове забезпечення у формі такої жладової як премія у розмірі 33,3%, з врахуванням якої обчислювалось та здійснювалось пенсійне забезпечення. Зміна грошового забезпечення військовослужбовців впливає на розмір грошового забезпечення, яке використовується для розрахунку пенсії тих військовослужбовців, які вийшли на пенсію за результатом таких змін. Математичний розрахунок частини пенсії у вигляді премії 33,3 % та зменшених до 10 % чітко вказує на зменшення долі частки премії. При цьому, збільшення розміру відбулося за рахунок збільшення бази (розміру) премії. Але безпідставно застосовано 10 % до пенсіонера. Адже зі збільшенням бази премії зменшено у три рази розмір частки від такої премії. Тобто математичним шляхом не донараховано 22,3 відсотки. З огляду на статтю 22 Конституції України та відсутність положень норм законів, які б дозволяли зменшення частки, яка вираховується з розміру премії для розрахунку грошового забезпечення, суд вважає, що зменшення частки вирахування з премії з 33,3%, до 10% неправомірним та таким, що зменшує обсяг прав позивача.
Крім того, стаття 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб встановлює єдиною підставою для перерахунку
и^п^п ошш^ рилупру відповідного грошового забезпечення, а не зміну частки такого^ грошового забезпечення, яка вираховується для визначення суми пенсії з відповідного розміру зміненого грошового забезпечення. Також зазначеною нормою передбачено право на перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій ( постанова правління Пенсійного Фонду України від 30.01.2007року № 3-1) перерахунок пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб » здійснюється на підставі документів, що є у пенсійній справі та додаткових документів, поданими на час перерахунку.
Обов'язок щодо видачі такого документа суд покладає на відповідача ОСОБА_2 обласний військовий комісаріат.
Перерахунок раніше призначеної пенсії здійснюється ОСОБА_4 управління Пенсійного Фонду України в Житомирській області на підставі документів , наданих ОСОБА_2 обласним військовим комісаріатом.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 10, 11, ЗО , 60, 88. 215 ЦПК України, ст.ст. 42,43 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб , суд -
ВИРІШИВ :
Позовні вимоги задовольнити .
Визнати дії ОСОБА_2 обласного військового комісаріату та ОСОБА_4 управління Пенсійного фонду України в Житомирьскій області та з приводу зменшення грошового пенсійного забезпечення ОСОБА_1 внаслідок здійснення перерахунку пенсії незаконними.
Зобов'язати ОСОБА_2 обласний військовий комісаріат подати до ОСОБА_4 управління Пенсійного фонду України в Житомирьскій області відповідну довідку для перерахунку пенсії ОСОБА_1, щодо його грошового забезпечення із зазначенням премії в розмірі 33,3% з 01.01.2008 року.
Рішення може бути оскаржена до апеляційного суду Житомирської області через Корольовський районний суд м.Житомира на протязі 10 днів з дня його проголошення подачею заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на рішення суду подається на протязі 20 днів після поданий йаяви про апеляційне оскарження.
Суддя В. В. Колупаєв
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2010 |
Оприлюднено | 21.09.2018 |
Номер документу | 76599658 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Корольовський районний суд м. Житомира
Колупаєв В. В.
Цивільне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сторожук С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні