ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
17.09.2018Справа № 910/7476/18
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Характерники до Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард в особі відокремленого підрозділу - Філії Авангард Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард простягнення 570345,84 грн Суддя Смирнова Ю.М.
Секретар судового засідання Багнюк І.І.
Представники учасників процесу:
від позивачаШевченко О.В., Афромєєва В.В. від відповідачаПалійчук В.О.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Характерники звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард в особі відокремленого підрозділу - Філії Авангард Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард 554975,63 грн, з яких: заборгованість за надані послуги охорони у розмірі 543200,00 грн, пеня у розмірі 10820,43 грн, 3% річних у розмірі 955,20 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.06.2018 відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засіданні у справі призначено на 01.08.2018.
У підготовчому засіданні 01.08.2018 було оголошено перерву до 16.08.2018.
13.08.2018 від позивача через відділ діловодства суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить стягнути з відповідача 571356,30 грн, з яких: заборгованість за надані послуги охорони у розмірі 526600,00 грн, пеня у розмірі 37472,37 грн, інфляційні збитки 3999,68 грн та 3% річних у розмірі 3284,25 грн.
Заяву позивача про уточнення позовних вимог прийнято судом до розгляду.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.08.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 17.09.2018.
22.08.2018 від позивача надійшли додаткові пояснення щодо розрахунку основного боргу, в яких позивач зазначає, що сума основного боргу відповідача становить 525600,00 грн, пеня становить 37462,73 грн, інфляційні збитки складають 3999,68 грн, сума 3% річних складає 3283,43 грн.
В судове засідання, призначене на 17.09.2018, представники позивача з'явилися, позовні вимоги підтримали. При цьому, представник позивача пояснив, що у заяві про уточнення позовних вимог помилково вказано суму основної заборгованості у розмірі 526600,00 грн, замість належної: 525600,00 грн. Отже, загальний розмір заявленої до стягнення суми заборгованості, пені, 3% річних та інфляційних втрат становить 570345,84 грн.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору про надання охоронних послуг №01-01/2018/ФА від 01.01.2018 в частині здійснення розрахунків за послуги, надані у період з 01.01.2018 по 31.06.2018.
Представник відповідача в судове засідання з'явився, проти задоволення позову заперечив. Так, відповідач не погоджується з наданими відповідачем розрахунками, вважає їх неправомірними та такими, що суперечать чинному законодавству.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
01.01.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю Характерники (охоронне агентство або охорона) та Публічним акціонерним товариством Агрохолдинг Авангард в особі відокремленого підрозділу - Філії Авангард Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард (замовник) було укладено договір про надання охоронних послуг №01-01/2018/ФА (надалі - Договір).
Відповідно до п. 2.1 Договору охоронне агентство зобов'язується забезпечити недоторканність об'єкту охорони, що передається замовником під охорону згідно акту прийняття об'єкту під охорону (додаток 4 до Договору), а замовник зобов'язується щомісячно сплачувати охоронному агентству встановлену цим Договором плату.
У відповідності до п.п. 2.2 - 2.4 Договору об'єкт, який передається під охорону визначається в дислокації, що є додатком до договору та його невід'ємною частиною. Охорона об'єкта здійснюється згідно дислокації (додаток №1 до Договору), інструкції по охороні об'єкта замовника (додаток №2) та положень даного Договору. Додаток №1 та Додаток №2 підписуються замовником та охоронним агентством разом з Договором. Зміни та доповнення у Додатки вносяться у письмовій формі за згодою сторін укладанням додаткових угод до Договору.
За змістом п. 3.1 Договору охорона зобов'язана організувати та забезпечити цілодобову охорону об'єкту охорони згідно положень даного Договору шляхом: контролю за цілісністю об'єкта та схоронністю майна замовника (в тому числі, ТМЦ), що на ньому зберігається; здійснення на об'єкті охорони затвердженого замовником перепускного режиму, при цьому не допускати проникнення сторонніх осіб на об'єкт охорони, несанкціонованого перебування його працівників та відвідувачів; контролю за ввезенням та вивезенням (внесенням та винесенням) товарно-матеріальних цінностей на територію об'єкта згідно із порядком, встановленим замовником тощо.
Разом із Договором сторонами підписано Дислокацію постів об'єкту охорони Філії Авангард ПАТ Агрохолдинг Авангард , що знаходиться за адресою: 77450, с. Загвіздя, вул. Підгірка, Тисменицький район, Івано-Франківська область (додаток 1 до Договору), в якій погоджено перелік об'єктів та інших товарно-матеріальних цінностей, які входять до складу поста охорони і здаються під охорону, та час роботи охорони.
Договір, згідно з п. 10.1, набирає чинності з 01.01.2018 і діє до 31.12.2018.
01.01.2018 сторонами підписано акт прийняття об'єкту під охорону, в якому наведено перелік приміщень, переданих під охорону.
Відповідно до п. 7.1 Договору вартість людино/години на об'єкті охорони складає 29,50 грн.
Пунктом 7.2 Договору передбачено, що вартість надання охоронних послуг обчислюється з розрахунку перебування на об'єкті охорони протягом місяця 9 умовних охоронників на добу (фактична кількість забезпечених цілодобових постів) згідно дислокації постів, а також наявної фактичної кількості охоронників в черговій зміні, виходячи із полуторного складу кількості охоронників, необхідного для забезпечення одного цілодобового посту або 100% відсотковим наповненням.
Згідно з п. 7.3 Договору загальна сума щомісячної плати за даним Договором вираховується шляхом перемноження: вартості людино/години на об'єкті охорони (29,50 грн/год), кількості годин у добі (24), середньої кількості діб на місяць (30,5), кількості цілодобових постів охорони згідно дислокації (9), та складає 194400,00 грн без ПДВ.
Відповідно до п. 7.4 Договору оплата щомісячної суми Договору за надані послуги здійснюється протягом місяця, що слідує за звітним.
Пунктом 7.5 Договору визначено, що охоронне агентство зобов'язано надати замовникові акти про надання охоронних послуг до 2 числа місяця наступного за звітним. В акті про надання охоронних послуг охоронне агентство вказує ціну наданих послуг з урахуванням відшкодування понесених штрафних санкцій, зменшення вартості послуг, виходячи із фактичного забезпечення кількості постів охорони та коефіцієнту наповнення постів, іншої шкоди, спричиненої замовникові неналежним виконанням умов Договору. Замовник зобов'язаний протягом 5 робочих днів розглянути поданий акт та підписати його або надати заперечення (претензію) щодо викладеного в акті про надання охоронних послуг. У разі не підписання замовником акту протягом встановленого строку та відсутності заперечень щодо викладеного в акті, такі послуги вважаються наданими належним чином.
За правовою природою укладений між сторонами Договір є договором охорони.
Відповідно до ст. 978 Цивільного кодексу України за договором охорони охоронець, який є суб'єктом підприємницької діяльності, зобов'язується забезпечити недоторканність особи чи майна, які охороняються. Володілець такого майна або особа, яку охороняють, зобов'язані виконувати передбачені договором правила особистої та майнової безпеки і щомісячно сплачувати охоронцю встановлену плату.
Згідно з положеннями ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
У відповідності до п. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як свідчать матеріали справи, позивачем на виконання умов Договору в період з січня по червень 2018 року на підставі Договору надано відповідачу послуги охорони на загальну суму 1166400,00 грн.
Факт надання послуг підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000005 від 31.01.2018 на суму 194400,00 грн, №ОУ-00000011 від 28.02.2018 на суму 194400,00 грн, №ОУ-00000018 від 31.03.2018 на суму 194400,00 грн, №ОУ-00000023 від 30.04.2018 на суму 194400,00 грн, №ОУ-00000030 від 31.05.2018 на суму 194400,00 грн, №ОУ-00000035 від 30.06.2018 на суму 194400,00 грн. Вказані акти підписані представниками обох сторін та скріплені печатками підприємств. Претензій щодо якості та обсягу наданих послуг відповідачем не заявлено.
Проте, свого зобов'язання з оплати наданих послуг відповідач належним чином не виконав, здійснивши лише часткову оплату за надані на підставі Договору охоронні послуги.
Так, з наявних у справі банківських виписок по рахунку вбачається, що в рахунок оплати наданих на підставі Договору послуг відповідачем сплачено суму коштів у загальному розмірі 640800,00 грн. Платежі здійснювалися наступним чином: 15.02.2018 сплачено 100000,00 грн, 23.03.2018 - 60000,00 грн, 28.03.2018 - 134400,00 грн, 08.05.2018 - 100000,00 грн, 25.05.2018 - 25000,00 грн, 25.05.2018 - 9400,00 грн, 15.06.2018 - 40000,00 грн, 28.06.2018 - 50000,00 грн, 12.07.2018 - 50000,00 грн, 18.07.2018 - 50000,00 грн, 25.07.2018 - 22000,00 грн.
Доказів здійснення відповідачем оплати за надані послуги охорони - у розмірі 525600,00 грн матеріали справи не містять.
За приписами ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ст. 14 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідачем факту існування заборгованості у розмірі 525600,00 грн не спростовано, доказів її погашення в добровільному порядку не надано.
За таких обставин, вимоги позивача про стягнення з відповідача основної заборгованості за Договором про надання охоронних послуг №01-01/2018/ФА від 01.01.2018 за послуги, надані у період з 01.01.2018 по 31.06.2018, у розмірі 525600,00 грн є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню.
Крім основного боргу, за прострочення виконання грошового зобов'язання позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 37472,37 грн, інфляційні збитки 3999,68 грн та 3% річних у розмірі 3284,25 грн (розрахунок здійснено станом на 31.08.2018).
Судом встановлено, що відповідач у встановлений Договором строк свого обов'язку по перерахуванню коштів не виконав, допустивши прострочення виконання грошового зобов'язання, тому дії відповідача є порушенням договірних зобов'язань (ст. 610 Цивільного кодексу України), і він вважається таким, що прострочив (ст. 612 Цивільного кодексу України), відповідно є підстави для застосування встановленої законом відповідальності.
Стаття 611 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, якими зокрема є сплата неустойки.
Відповідно до ч.1 ст. 548 Цивільного кодексу України виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.
Пунктом 5.9 Договору передбачено, що у випадку несвоєчасної сплати замовником вартості послуг охоронного агентства згідно Договору, замовник зобов'язаний сплатити охоронному агентству пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від простроченої суми оплати за кожен день прострочення.
Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Оскільки судом встановлено факт прострочення виконання відповідачем зобов'язання з оплати наданих послуг охорони, вимоги позивача про стягнення з відповідача пені, 3% річних та інфляційних втрат є обґрунтованими.
Проте, суд здійснює перерахунок заявлених до стягнення сум пені, 3% річних та інфляційних втрат, з огляду на таке.
Як встановлено судом, протягом лютого-липня 2018 року відповідачем здійснювалися часткові проплати за надані у спірному періоді послуги. При цьому періоди, за які сплачуються кошти, відповідачем у платіжних дорученнях не вказувалися. Проте, кошти, що надходили від відповідача, зараховувались позивачем не в рахунок погашення заборгованості, яка утворилася послідовно за послуги, надані у січні, лютому, березні, квітні, травні, червні, а в довільному порядку.
Однак, суд відзначає, що сам по собі обов'язок відповідача з оплати наданих послуг виник на підставі укладеного між сторонами Договору як єдиного зобов'язання, а сплата коштів здійснюється на виконання зобов'язання за Договором в цілому. Оскільки алгоритм зарахування коштів, який застосовувався позивачем, ані Договором, ані положеннями законодавства не передбачений, кошти, сплачені відповідачем, підлягають зарахуванню в рахунок погашення заборгованості, яка утворилася раніше.
З урахуванням наведеного, за здійсненим судом перерахунком, в межах визначеного позивачем періоду нарахування з відповідача на користь позивача підлягає стягненню пеня у розмірі пеня у розмірі 36384,78 грн, 3% річних у розмірі 3197,76 грн та інфляційні втрати у розмірі 2593,60 грн.
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.
У відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 74, 129, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард (03115, м.Київ, проспект Перемоги, будинок 121 В, ідентифікаційний код 00851519) в особі відокремленого підрозділу - Філії Авангард Публічного акціонерного товариства Агрохолдинг Авангард (77450, Івано-Франківська обл., Тисменицький р-н, с. Загвіздя) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Характерники (77740, Івано-Франківська обл., Богородчанський район, село Луквиця, вулиця Центральна, будинок 33, ідентифікаційний код 41634131) основну заборгованість у розмірі 525600 (п'ятсот двадцять п'ять тисяч шістсот) грн 00 коп., пеню у розмірі 36384 (тридцять шість тисяч триста вісімдесят чотири) грн 78 коп., 3% річних у розмірі 3197 (три тисячі сто дев'яносто сім) грн 76 коп., інфляційні втрати у розмірі 2593 (дві тисячі п'ятсот дев'яносто три) грн 60 коп. та судовий збір у розмірі 8515 (вісім тисяч п'ятсот п'ятнадцять) грн 84 коп.
3. В іншій частині позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення, відповідно до ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржено до Київського апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення. При цьому, згідно з п.п.17.5 п. 17 Розділу XI Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне рішення складено: 21.09.2018.
Суддя Ю.М. Смирнова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2018 |
Оприлюднено | 21.09.2018 |
Номер документу | 76608994 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Смирнова Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні