Ухвала
від 18.09.2018 по справі 922/3823/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"18" вересня 2018 р. Справа № 922/3823/17

вх. № 3823/17

Суддя господарського суду Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

за участю:

учасники процесу - не з'явились.

Розглянувши скаргу ГУ ДФС у Харківській області (вх. № 14239 від 16.05.2018 р.) на дії/бездіяльність ліквідатора

по справі за заявою ТОВ "Полімер трейдінг", м. Харків

до ТОВ "Полімер трейдінг", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 22.12.2017 р. визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Полімер трейдінг" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ОСОБА_1

До суду від ГУ ДФС у Харківській області надійшла скарга (вх. № 14239 від 16.05.2018 р.), в якій податковий орган просить суд:

- визнати бездіяльність ліквідатора ТОВ Полімер трейдінг (код за ЄДРПОУ 37406466) ОСОБА_1 неправомірною, про що винести відповідну ухвалу;

- зобов'язати ліквідатора ОСОБА_1 надати звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також пояснення з питання не забезпечення надання до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для призначення та проведення відповідної перевірки;

- зобов'язати ліквідатора ОСОБА_1 забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ Полімер трейдінг (код за ЄДРПОУ 37406466) для чого:

узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства;

забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну і позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинної фінансово-господарських документів;

- у разі невиконання вимог суду на, підставі ч. 12 ст. 41 Закону визнати таку бездіяльність ОСОБА_1 неправомірною, а роботу - незадовільною та припинити його повноваження, призначивши нового ліквідатора;

- не допустити ліквідацію боржника - ТОВ Полімер трейдінг (код за ЄДРПОУ 37406466) без проведення ГУ ДФС у Харківській області відповідної перевірки достеменності даних (інформації) про наявність j підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості стан розрахунків з бюджетом всіх рівнів, а також дійсний стан платоспроможності.

Розглянувши вказану скаргу, суд дійшов висновку призначити її до розгляду на 14.06.2018 р. та зобов'язати ліквідатора надати відзив на скаргу ГУ ДФС у Харківській області.

В судове засідання 14.06.2018 р. учасники процесу не з'явились, про причини неявки не повідомили, у зв'язку з чим судом відкладено розгляд скарги ГУ ДФС у Харківській області (вх. № 14239 від 16.05.2018 р.) на 31.07.2018 р. та зобов'язано ліквідатора надати відзив на вказану скаргу.

У зв'язку з хворобою судді Усатого В.О. повідомлено про перенесення судового засідання у справі № 922/3823/17 з розгляду скарги ГУ ДФС у Харківській області (вх. № 14239 від 16.05.2018 р.), призначеного ухвалою суду від 16.05.2018 р., з 31.07.2018 р. на 18.09.2018 р.

У призначене судове засідання 18.09.2018 р. представник скаржника ГУ ДФС у Харківській області та ліквідатор не з`явились.

Розглянувши скаргу ГУ ДФС у Харківській області на дії/бездіяльність ліквідатора, разом із доданими до неї документами, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

Відповідно пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, контролюючим органам державою делеговано повноваження контролю та справляння податків з суб'єктів підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2. ст. 82 Податкового кодексу України передбачено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Відповідно до п. 11.5 Розділу XI "Порядку обліку платників податків та зборів", затвердженого наказом Міністерства фінансів і зборів України від 09.12.2011р. (далі - Порядок) №1588, у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Згідно п. 11.9 Порядку у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1-11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки: не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Відповідно до матеріалів справи, у процесі ліквідації підприємства ліквідатором було належним чином повідомлено податковий орган за місцем реєстрації про ліквідацію боржника, про що свідчить відповідна заява ліквідатора про ліквідацію або реорганізацію платника податків, яка отримана податковим органом 11.09.2017 р.

Однак, згідно наказу ГУ ДФС у Харківській області № 259, документальна позапланова виїзна перевірка боржника з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, була призначена лише 16.01.2018 р., тобто з пропуском встановленого Податковим кодексом України строку.

Також, судом встановлено, що до своєї скарги ГУ ДФС у Харківській області не надано доказів направлення до ліквідатора копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки та інших повідомлень до ліквідатора про надання документів для проведення вказаної перевірки.

Так, в п. 42.2. ст. 42 Кодексу зазначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Під письмовим повідомленням слід розуміти не тільки направлення відповідних відомостей зазначеним особам, а і їх отримання адресатом.

Відповідно до Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - це повідомлення, яким оператор поштового зв'язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення та прізвище одержувача (пункт 2 Загальної частини).

Отже, за загальним змістом термін "повідомлення" включає в себе направлення, вручення та отримання одержувачем відомостей, з якими він має бути ознайомлений.

Крім того, суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідно до ч. 2 ст. 79 ГПК України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Враховуючи викладене, судом встановлено, що ГУ ДФС у Харківській області не доведено у своїй скарзі належними та допустимими доказами наявність порушень з боку ліквідатора.

Однак, відповідно до ч. 3 ст. 98 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", згідно з якою під час реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов'язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов'язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.

У зв'язку з зазначеним, суд дійшов висновку скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії ліквідатора задовольнити частково та зобов'язати ліквідатора забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства; забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово-господарських документів; в решті вимог за скаргою відмовити.

Керуючись ст. ст. 74, 76, 77, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 40, 41, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 42, 75, 78, 82 Податкового кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Скаргу ГУ ДФС у Харківській області (вх. № 14239 від 16.05.2018 р.) на дії/бездіяльність ліквідатора задовольнити частково.

Зобов'язати ліквідатора ОСОБА_1 забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Полімер трейдінг" (код за ЄДРПОУ 37406466) для чого:

- узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства;

- забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово-господарських документів.

В решті вимог за скаргою відмовити.

Ухвалу направити ліквідатору, скаржнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в строки, передбачені ст. 256 ГПК України, шляхом подачі апеляційної скарги.

Суддя ОСОБА_2

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено21.09.2018
Номер документу76609336
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3823/17

Ухвала від 23.12.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 07.11.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 01.10.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 20.08.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 25.06.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 29.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 18.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 14.06.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні