Рішення
від 13.09.2018 по справі 2140/1516/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1516/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Попова В.Ф.,

секретар: Іващенко В.В.

за участю:

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2, ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ТОРІ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 000050/21-22-40-31740093 від 23.04.2018 року,

встановив:

02 серпня 2018 року до суду надійшла позовна заява приватного підприємства "ТОРІ" (далі - ПП "ТОРІ", позивач) до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - ГУ ДФС у Херсонській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 23.04.2018 № 000050/21-22-40-31740093.

Ухвалою судді від 07.08.2018 року відкрито провадження у справі.

Протокольною ухвалою суду від 04.09.2018 року змінено назву відповідача з Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області на Головне управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги позивач зазначив, що не погоджується з висновком відповідача про несвоєчасне подання ПП "ТОРІ" звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (звіт за формою 1-ОА) за липень 2017 року. Всупереч вказаним висновкам позивач наголошує, що ним вчасно було направлено до органів ДФС звіт 1-ОА за липень 2017 року, що підтверджується повідомленням про його отримання від 09.08.2017 року. Тому, на переконання позивача жодних підстав для винесення оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій у відповідача не було.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю, надали пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві та просили позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила. Зазначила, що позивачем було несвоєчасно подано до органів ДФС звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2017 року, оскільки підтвердженням належного подання Звіту 1-ОА є не повідомлення про отримання звіту, а квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді (перша квитанція), яка була сформована системою та надійшла позивачу 10.08.2018 року, чим порушено вимоги ч. 3 ст. 16 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон № 481/95-ВР). На підставі цього, відповідачем було винесено рішення про застосування фінансових санкцій. Враховуючи наведене, представник відповідача просила відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали в їх сукупності, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини і відповідні їм правовідносини.

Приватне підприємство ТОРІ , має ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями від 29.05.2015 № 100150.

Відповідно до статті 16 Закону № 481/95-ВР позивач повинен подавати звіт про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів щомісячно, до 10 числа наступного місяця, за встановленою формою № 1-ОА.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем 09.08.2017 року о 09:54 год. та повторно о 13:57 год через Єдине вікно подання електронних документів ДФС України було направлено звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2017 року.

Граничним терміном подання звіту 1- ОА було 09.08.2017 року.

Вказаний звіт було доставлено на поштову скриньку ДФС 09.08.2017 року о 19:30 год., що підтверджується електронним повідомленням про отримання звітності.

10.08.2017 року позивачем отримано квитанцію № 1, якою підтверджено, що звіт за липень 2017 року доставлено до ДФС України в 06:03:26.

11.08.2017 року до позивача надійшла квитанція № 2, щодо зазначеного звіту про направлення його до Новокаховської ОДПІ.

ГУ ДФС у Херсонській області було проведено камеральну перевірку даних про несвоєчасне подання ПП «ТОРІ» звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2017 року, за результатами якої складено висновок від 18.04.2018 року.

Згідно висновку за результатами перевірки встановлено порушення вимог ч. 3 ст. 16 Закону № 481/95-ВР, а саме несвоєчасне подання до органів ДФС звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2017 року, на підставі якого ГУ ДФС у Херсонській області винесло рішення про застосування фінансових санкцій від 23.04.2018 року № 000050/21-22-40-31740093.

Суд при вирішенні даної адміністративної справи виходив з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Податковим Кодексом України (далі - ПК), Законом № 481/95-ВР та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 16 Закону № 481/95-ВР, контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Приписами ч. 3 цієї статті передбачено, що суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Право накладення контролюючим органом штрафних санкцій за порушення строку подання звіту, передбачена ст. 17 Закону № 481/95-ВР.

Так, відповідно до абз. 19 ч. 2 вищезгаданої статті, за неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

Підпунктом 54.3.3. п. 54.3 ст. 54 ПК України передбачено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Як уже зазначалося, в ч. 3 ст. 16 Закону № 481/95-ВР законодавець чітко встановив обов'язок суб'єкта господарювання подати звіт до 10 числа наступного місяця.

Тобто граничним терміном подання такого звіту є 09 число місяця.

Аналізуючи наведені норми законодавства та фактичні обставини справи, суд дійшов переконання, що позивач виконав покладений на нього обов'язок подання до органу, що видав ліцензію, звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв за липень 2017 року, що передбачається ч. 3 ст. 16 Закону 481/95-ВР.

Вказане підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про отримання звітності, з якого вбачається, що звіт позивача, що був надісланий з Єдиного вікна подання електронних документів ДФС України, доставлений в поштову скриньку ДФС України 09.08.2017 року 0 10:28 (та о 13:57 повторно), тобто у встановлений законодавством строк. Отже, на думку суду, визначальним фактом виконання позивачем обов'язку згідно із наведеною статтю 16 Закону № № 481/95-ВР є факт подання до компетентного органу вказаного звіту, а не його отримання таким.

В судовому засіданні відповідач визнав факт відправки звіту позивачем саме 9.08.2017 року і це підтверджується як повідомленням так і скріншотом програми "Ме.dok", але відповідач вважає, що тільки квитанція № 1 є належним доказом відправлення відповідно до норм ПКУ.

Щодо посилання представника відповідача на квитанцію № 1, як на доказ невчасного подання звіту (10.08.2017 року), суд зазначає, що перша квитанція засвідчує факт та час доставки звіту до центрального рівня ДФС України, проте факт отримання органами ДФС звіту від позивача в цій справі, підтверджується повідомленням про отримання звітності від 09.08.2017 року.

Позивачем надано до суду скріншот програми "Ме.dok", відповідно до якого позивачем направлено звіт № 1-ОА за липень 2017 року в електронній формі до ДФС України.

Суд зазначає, що в діючому законодавстві станом на 09.08.2017 року були відсутні положення які б врегульовували порядок дій платника податків в разі неотримання квитанції № 1 та квитанції № 2. Тому позивач і вживав заходи про неодноразове направлення звіту, виходячи з власного розсуду на виконання покладеного на нього обов'язку.

Підсумовуючи наведене, суд приходить до висновку про відсутність порушень позивачем строків подання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв за липень 2017 року, про які зазначав відповідач у висновку перевірки.

У зв'язку з цим, суд вважає необґрунтованими висновки відповідача про несвоєчасне подання звіту, а тому рішення винесене за результатами таких висновків про застосування фінансових санкцій є протиправним.

Таким чином, позовні вимоги необхідно задовольнити повністю.

Оскільки позивачем документально підтверджено сплату судового збору в сумі 1762,00 грн., такі судові витрати, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України підлягають стягненню на користь ПП «ТОРІ» з бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі - ГУ ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Керуючись ст.ст. 242-246 КАС України, суд

вирішив :

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 23.04.2018 року № 000050/21-22-40-31740093 про застосування фінансових санкцій в сумі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень до Приватного підприємства "ТОРІ".

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (ЄДРПОУ 39394259, м. Херсон, прос. Ушакова, 75) на користь Приватного підприємства "ТОРІ" (ЄДРПОУ 31740093, Херсонська область, м. Нова Каховка, м. Таврійськ, вул Привокзальна, б.1) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати в сумі 1762,0 гривні (одна тисяча сімсот шістдесят дві).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20 вересня 2018 р.

Суддя Попов В.Ф.

кат. 8.3.5

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2018
Оприлюднено23.09.2018
Номер документу76611725
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2140/1516/18

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 24.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 13.09.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні