ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
21 вересня 2018 року м. Київ № 12/400
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши у письмовому провадженні подання Старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Гречух О.Я. про зміну способу виконання постанови від 01.09.2009 року по справі
за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення в Святошинському районі м.Києва, Головне управління ДКУ в м. Києві про визнання протиправною бездіяльність та зобов"язання виплатити кошти врозмірі 22551,51 грн., В С Т А Н О В И В:
до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшло подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Гречух О.Я. (далі - заявник) про зміну способу виконання постанови від 01.09.2009 року по справі №12/400 шляхом стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Святошинського району міста Києва (код ЄДР 26063966, далі - відповідач) на користь ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1, далі - позивач) кошти в сумі 3 106,00 грн.
Заявник клопотав про вирішення заяви без його участі.
Позивач надав суду пояснення, відповідно до яких наполягав на задоволенні заяви про зміну способу виконання постанови від 01.09.2009 року по справі №12/400 шляхом стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Святошинського району міста Києва (код ЄДР 26063966) на користь ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1) кошти в сумі 3 106,00 грн.
Від представника відповідача надійшла заява про вирішення заяви про зміну способу виконання судового рішення без її участі.
Відповідно до частин 1-3 ст 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.09.2009 року по справі №12/400 відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення в Святошинському районі міста Києва, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат виконавчого органу Київради (КМДА), Головного управління Державного казначейства України у місті Києві про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів.
Додатковою постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.09.2009 року по справі №12/400 доповнено постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.09.2009 року по справі №12/400 за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення в Святошинському районі міста Києва, Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат виконавчого органу Київради (КМДА), Головного управління Державного казначейства України у місті Києві про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів.
Також, постановлено задовольнити частково позовні вимоги ОСОБА_2 стосовно стягнення коштів в частині недоплаченої одноразової щорічної допомоги до 5-го травня за 2009 рік та стягнення шкоди; зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення у Святошинському районі міста Києва та Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (Головного управління соціального захисту населення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити ОСОБА_2 перерахунок та виплату недоплаченої щорічної разової грошової допомоги до 5-го травня за 2009 рік згідно із Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" як інваліду війни 3 групи в розмірі 3106 (три тисячі сто шість) грн. 00 коп. В решті позовних вимог відмовлено.
Судом встановлено, що 22.07.20114 у справі №12/400 видано виконавчі листи.
Відповідно до листів Міністерства соціальної політики України від 11.07.2016 року №680/0/67-16, від 07.03.2017 року №151/0/76-17, від 31.03.2018 року №188/0/76-17 бюджетні призначення на забезпечення виконання судових рішень за програмами соціального захисту населення за період 2010 - 2018 роки не передбачені .
Згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень встановлено гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст 2 названого Закону держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності.
Оскільки стягувачем у вказаній справі є фізична особа, а боржником держаний орган, отже постанова у даній справі підпадає під дію Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень .
Згідно Порядку погашення заборгованості за рішенням суду, виконання яких гарантується державою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 року №440 (далі - Порядок) рішення подаються до органів державної виконавчої служби за місцезнаходженням боржника для проведення їх обліку, інвентаризації заборгованості та подальшої передачі до органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для погашення заборгованості.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Враховуючи, що підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим, оскільки, постановою визначено розмір належної позивачу заборгованості (3106,00 грн) проте, така постанова носить зобов'язальний характер, що унеможливлює виконання такої постанови, суд вбачає наявними підстави для задоволення подання про зміну способу виконання судового рішення.
Керуючись ст. 243, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Задовольнити подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Гречух О.Я. про зміну способу виконання постанови від 01.09.2009 року по справі №12/400.
Встановити інший спосіб виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва, а саме: стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Святошинського району міста Києва (03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 14-Б, код ЄДР 37498541) на користь ОСОБА_2 (02081, АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) кошти в сумі 3 106,00 грн.
Ухвала набирає законної сили відповідно до частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини третьої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно частини першої статті 295 та частини першої статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2018 |
Оприлюднено | 23.09.2018 |
Номер документу | 76611926 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні