Справа № 2-а-11335/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«25» січня 2010 року
16год.27хв.
Зала судових засідань №210
Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:
Головуючого - судді Ара келян М.М.
При секретарі - Бєлогуб М.В.
За участю сторін:
Від позивача: Антоненко І .І. - представник за довіре ністю.
Від відповідача: не з' яви вся.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом Одеського міського центру за йнятості до Державного підпр иємства Науково-дослідний те хнологічний інститут "ТЕМП" п ро стягнення штрафу , -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адмініс тративна позовна заява Одесь кого міського центру зайнято сті, в якій позивач просить су д стягнути з Державного підп риємства Науково-дослідний т ехнологічний інститут "ТЕМП" на користь позивача штраф у розмірі 29108,36грн
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на порушення позивачем п.5 ст.20 За кону України "Про зайнятість населення" та несплату штраф у, визначеного актом про пору шення законодавства України про зайнятість населення №12-1 4/22 від 30.04.2009р.
Відповідач у судові засіда ння не з'явився, незважа ючи на те, що про дату, час та мі сце судового засідання був п овідомлений належним чином, заперечення на позов не нада в; на виклик суду, здійснений ч ерез засіб масової інформаці ї в порядку ч.1 ст.39 КАС України, в судове засідання, яке відбу лось 25.01.2010р. не прибув, у зв' язк у з чим справу розглянуто за н аявними в ній доказами.
В судовому засіданні предс тавник Одеського міського ц ентру зайнятості позовні ви моги підтримав.
Дослідивши матеріали спра ви, оцінивши надані докази в ї х сукупності, проаналізувавш и положення чинного законода вства, заслухавши пояснення представника позивача, суд д ійшов висновку про задоволен ня позовних вимог виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Держа вне підприємство Науково-дос лідний технологічний інстит ут "ТЕМП" зареєстроване в Одес ькому міському центрі зайнят ості за №153500021 02.02.1998р.
Судом встановлено, що на під ставі наказу №1-К від 02.02.2009р. дире ктора Державного підприємст ва Науково-дослідний техноло гічний інститут "ТЕМП" у зв'язк у із скороченням штату на під ставі п.1 ст.40 Кодексу законів п ро працю України (скорочення штату) була звільнена з посад и головного бухгалтера ОСО БА_2.
30.04.2009р. головним спеціалістом Арцибашевою Н.І. та прові дним спеціалістом Федоров ою О.А. інспекції по контрол ю за додержанням законодавст ва про зайнятість населення Одеського обласного центру з айнятості у присутності дире ктора Державного підприємст ва Науково-дослідний техноло гічний інститут "ТЕМП", відпов ідно до вимог ст.34 Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та до повненями) , згідно з Положенн ям про інспекцію по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення, з атвердженим Постановою Кабі нету Міністрів України від 21.0 6.1991 р. №47 (із змінами та доповнен нями), була проведена перевір ка Державного підприємства Н ауково-дослідний технологіч ний інститут "ТЕМП" з питань до держання вимог законодавств а України про зайнятість нас елення та про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя.
За результатами вказаної п еревірки Інспекцією по контр олю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я Одеського обласного центру зайнятості складено акт пер евірки додержання вимог зако нодавства України про зайнят ість населення та загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття №12-19/25 від 30.04.2009р., яким вста новлено порушення Державним підприємством Науково-дослі дний технологічний інститут "ТЕМП" (надалі - ДП) приписів п.5 ст.20 Закону України "Про зайня тість населення" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями), а саме: ненадання до центру зай нятості письмової інформаці ї про заплановане вивільненн я працівників та фактичне ви вільнення працівників. З акт ом перевірки ознайомлений 30.04 .2009р. диоектор ДП Сидорець Р.Г ., про що свідчить його особи стий підпис на акті, завірени й печаткою ДП.
За результатами заначеної перевірки та на підставі вия влених порушень Інспекцією по контролю за додержанням з аконодавства про зайнятість населення Одеського обласно го центру зайнятості складен о акт №12-14/22 від 30.04.2009р. про порушен ня законодавства України про зайнятість населення, в яком у зазначено, що Підприємство м порушено вимоги п.5 статті 20 З акону „Про зайнятість населе ння" - при вивільненні працівн иків (у тому числі працюючих п енсіонерів та інвалідів), у зв 'язку із змінами в організаці ї виробництва і праці, у тому ч ислі ліквідацією, реорганіза цією, банкрутством або переп рофілюванням підприємства, у станови, організації, скороч енням чисельності або штату працівників, за два місяці у п исьмовій формі не повідомлен о про це державну службу зайн ятості, а у десятиденний стро к після вивільнення - не подан о до Одеського міського цент ру зайнятості звіти на вивіл ьнену наказом №1-к від 02.02.2009р. О СОБА_2, з урахуванням чого за пропоновано у десятиденний с трок сплатити штраф у розмір і річної заробітної плати за кожного вивільненого праців ника у загальній сумі 29108,36грн.
Копія вказаного акту 30.04.2009р. б ула отримана директором Держ авного підприємства Науково -дослідний технологічний інс титут "ТЕМП", про що свідчить й ого особистий підпис, засвід чений печаткою ДП.
Як вбачається з довідки про заробітну плату ОСОБА_2, я ка працювала головним бухгал тером в ДП НДТІ "ТЕМП" з 05.05.2008р. по 02.02.2009р., її заробітна плата за ц ей період склала 29108,36грн.
Згідно з п.2 ст.12 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття» від 02 березня 2000 року №1533-III ф ункції робочих органів вико навчої дирекції Фонду поклад аються на центр зайнятості А втономної Республіки Крим, о бласні, Київський і Севастоп ольський міські, районні, міс ькрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Статтею 34 Закону України „П ро зайнятість населення" № 803-Х ІІ від 01.03.1991р. (із змінами та допо вненнями) передбачено контро ль за додержанням законодавс тва України про зайнятість н аселення здійснюється місце вими державними адміністрац іями, виконавчими органами в ідповідних рад, відповідними державними органами, інспек ціями служби зайнятості та п рофспілковими об'єднаннями.
Згідно з ч.4 ст.18 зазначеного Закону у складі державної сл ужби зайнятості створюєтьс я інспекція, що здійснює конт роль за виконанням законодав ства про зайнятість підприє мствами, установами й органі заціями, незалежно від форм в ласності і господарювання, фермерами та іншими роботод авцями.
Відповідно до п.1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 24 червня 1991 р. №47, Інспекція по контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення входить до складу державної служби зайнятос ті. Інспекція здійснює конт роль за виконанням законодав ства про зайнятість населенн я підприємствами, установам и та організаціями усіх форм власності, фермерами та інши ми роботодавцями.
Згідно з п.5 вказаного Полож ення основними завданнями і нспекції є здійснення контр олю за дотриманням підприємс твами, установами і організа ціями усіх форм власності, ф ермерами та іншими роботодав цями законодавства про зайня тість та забезпечення гром адянам прав і гарантій у галу зі зайнятості шляхом здійсн ення заходів щодо запобіган ня та усунення виявлених пор ушень законодавства про зайн ятість населення.
Як передбачено п.6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодав ства про зайнятість населенн я Інспекція відповідно до по кладених на неї завдань пров одить, зокрема, перевірку дод ержання законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та орган ізаціями усіх форм власності , фермерами та іншими роботод авцям, передусім щодо поданн я державній службі зайнятост і інформації про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад), про всіх прийняти х працівників, про наступне в ивільнення працівників та фа ктично вивільнених працівн иків.
Відповідно до п.п.б,г п.8 зазна ченого Положення Інспекції п о контролю за додержанням за конодавства про зайнятість н аселення надається право, у т ому числі, давати власнику (к ерівнику) підприємства, уста нови та організації або упов новаженому ним органу та інш им роботодавцям у разі виявл ення порушень законодавства про зайнятість населення пр иписи про їх усунення; та прав о застосовувати економічні с анкції до підприємств, устан ов і організацій усіх форм вл асності, за порушення законо давства про зайнятість насел ення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнят ість населення".
Відповідно до п.4. ст.20 Закону України «Про зайнятість нас елення» від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінам и та доповненями) підприємст ва, установи і організації не залежно від форми власності реєструються у місцевих цент рах зайнятості за їх місцезн аходженням як платники збору до Фонду загальнообов' язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття.
Згідно з п.5 ст.20 зазначеного Закону при вивільненні прац івників (у тому числі працю ючих пенсіонерів та інваліді в) у зв'язку із змінами в ор ганізації виробництва і прац і, у тому числі ліквідацією, р еорганізацією або перепрофі люванням підприємств, устан ов, організацій, скороченням чисельності або штату пра цівників, підприємства, уст анови, організації, незалежн о від форми власності, повідо мляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій фор мі державну службу зайнятос ті, вказуючи підстави і строк и вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кв аліфікації, розмір оплати пр аці, а в десятиденний строк пі сля вивільнення - направляют ь списки фактично вивільнени х працівників, зазначаючи в них інвалідів.
Абзацем 2 п.5 ст. 20 вказаного За кону передбачено, що у разі не подання або порушення строк ів подання цих даних стягуєт ься штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття і використовуються для фінансування заходів по пра цевлаштуванню та соціально го захисту вивільнюваних п рацівників.
Доказів сплати визначеног о актом №12-14/22 від 30.04.2009р. штрафу ві дповідачем суду не надано, як і доказів оскарження дій орг ану державної служби зайнято сті або дій його службових ос іб, отже він підлягає стягнен ню за рішенням суду.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодек су адміністративного судочи нства України доказами в адм іністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановл ює наявність або відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових д оказів, висновків експертів . Належними є докази, які міст ять інформацію щодо предмету доказування.
Позивачем доведена законн ість підстав для стягнення з відповідача 29108,36грн. штрафу за порушення вимог чинного зак онодавства у сфері зайнятост і.
Приймаючи до уваги вищевик ладене, позовні вимоги Одесь кого міського центру зайнято сті обґрунтовані, документал ьно підтверджені, відповідаю ть чинному законодавству, от же підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Одеського міського центру з айнятості до Державного підп риємства Науково-дослідний т ехнологічний інститут "ТЕМП" про стягнення штрафу задово льнити.
Стягнути з Державного підп риємства Науково-дослідний т ехнологічний інститут "ТЕМП" ( 65076, м.Одеса, вул.Радісна, 2/4, код Є ДРПОУ 14314765, р/р 2600631071 в Другій О деській філії ВАТ АБ «Укргаз банк», МФО 328588 ) на користь Одесь кого міського центру зайнято сті (65078, м.Одеса, вул.Генерала Пе трова, 22-В, код ЄДРПОУ 35358018, одерж увач Одеський міський центр зайнятості, банк:ГУДКУ в Одес ькій області, МФО 828011, р/р 37176305900002, ко д бюджетної класифікації 50040500, символ банку 405) штраф у сумі 29108 (двадцять дев' ять тисяч ст о вісім )грн.36коп.
Постанова суду може бути о скаржена шляхом подання заяв и про апеляційне оскарження постанови суду першої інстан ції протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, вст ановлений Кодексом адмініст ративного судочинства Украї ни, постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови скл адено та підписано 01.02.2010р.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2010 |
Оприлюднено | 25.06.2010 |
Номер документу | 7661258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян Марія Минасівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні