Постанова
від 19.09.2018 по справі 813/653/18
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2018 рокуЛьвів№ 876/6119/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Шавеля Р.М.,

суддів Улицького В.З. та Гулида Р.М.,

з участю секретаря судового засідання - Мельничук Б.Б.,

а також сторін (їх представників):

від відповідача - ОСОБА_1, ОСОБА_2;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.06.2018р. в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства Сонак до ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та спонукання до вчинення певних дій (суддя суду І інстанції: ОСОБА_4, час та місце ухвалення рішення суду І інстанції: 11 год. 35 хв. 25.06.2018р., м.Львів; дата складання повного тексту рішення суду І інстанції: 02.07.2018р.),-

В С Т А Н О В И В:

09.02.2018р. позивач ОСОБА_5 підприємство /ПП/ Сонак звернувся до суду із позовом, в якому, із урахуванням остаточно сформульованих позовних вимог, просив визнати протиправною бездіяльність відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України щодо невнесення до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми податку на додану вартість /ПДВ/ не відшкодовані з бюджету, заяви позивача про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за грудень 2015 року у розмірі 466114 грн. згідно з податковою декларацією з ПДВ за грудень 2015 року за № НОМЕР_1 від 19.01.2016р.; зобов'язати відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України внести до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми ПДВ не відшкодовані з бюджету, дані щодо відшкодування позивачу суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 466114 грн. за грудень 2015 року згідно з податковою декларацією з ПДВ за грудень 2015 року за № НОМЕР_1 від 19.01.2016р.; визнати протиправною бездіяльність відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України щодо невнесення заяви ПП Сонак про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за грудень 2015 року у розмірі 466114 грн., до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов'язати відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування необхідні дані щодо відшкодування позивачу суми ПДВ за грудень 2015 року на суму 466114 грн.; стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору (а.с.3-17, 141-146).

Протокольною ухвалою суду від 26.04.2018р. залучено до участі в справі у якості співвідповідача Державну фіскальну службу /ДФС/ України (а.с.123).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.06.2018р. заявлений позов задоволено; визнано протиправною бездіяльність відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України щодо невнесення заяв ПП Сонак про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за грудень 2015 року в розмірі 466114 грн. згідно з податковою декларацією з ПДВ за грудень 2015 року за № НОМЕР_1 від 19.01.2016р. до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов'язано ОСОБА_6 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України внести заяви ПП Сонак про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за грудень 2015 року у розмірі 466114 грн. згідно з податковою декларацією з ПДВ за грудень 2015 року за № НОМЕР_1 від 19.01.2016р., до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; визнано протиправною бездіяльність відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України щодо невнесення заяв ПП Сонак про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню за грудень 2015 року в розмірі 466114 грн. до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування; зобов'язано ОСОБА_6 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України внести до Реєстру заяву про повернення суми бюджетного відшкодування необхідні дані щодо відшкодування ПП Сонак суми ПДВ за грудень 2015 року на суму 466114 грн.; стягнуто з відповідачів ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. та ДФС України за рахунок їхніх бюджетних асигнувань по 1762 грн. сплаченого судового збору з кожного на користь позивача (а.с.170-176).

Не погодившись з винесеним судовим рішенням, його оскаржив відповідач ОСОБА_6 управління ДФС у Львівській обл., який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що у своїй сукупності призвело до невірного вирішення спору, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні заявленого позову відмовити (а.с.180-182).

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що судові рішення по справах щодо оскарження позивачем податкового повідомлення-рішення про зменшення суми бюджетного відшкодування з ПДВ та зобов'язання подати відповідний висновок про відшкодування ПДВ оскаржені відповідачем в касаційному порядку, а тому судовий розгляд вказаних справ ще триває.

Разом з тим, Самбірською ОДПІ рішення суду виконано та переплату в розмірі ПДВ 466144 грн. поновлено в картці особового рахунку платника.

Крім того, із 466144 грн. ПДВ протягом 2016-2017 років погашено позитивними нарахуваннями 47898 грн. 72 коп. і залишок невідшкодованих сум по декларації № НОМЕР_1 від 19.01.2016р. становить 418249 грн. 28 коп., який відображено в картці особового рахунку платника.

Починаючи з 01.04.2017р., порядок бюджетного відшкодування ПДВ регламентується ст.200 Податкового кодексу /ПК/ України, Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затв. постановою КМ України № 26 від 25.01.2017р., та Порядком інформаційної взаємодії Міністерства фінансів України з Державною фіскальною службою України та Державною казначейською службою України в процесі формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затв. наказом Міністерства фінансів України № 326 від 03.03.2017р.

Внесеними змінами до механізму відшкодування та концепції адміністрування ПДВ, зокрема в частині бюджетного відшкодування ПДВ, не передбачено процедури відшкодування даного податку за висновками органів ДФС та не затверджено нової форми такого висновку.

Таким чином, з 01.04.2017р. в органів казначейства відсутні правові підстави щодо вчинення дій з відшкодування ПДВ за висновками органів ДФС.

Згідно з нормами ПК України та постанови КМ України № 26 від 25.01.2017р. Про затвердження Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у єдиному реєстрі заяв (далі - Реєстр заяв) та Тимчасовому реєстрі заяв (далі - Тимчасовий реєстр), здійснюється в хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ в межах сум, визначених законом про державний бюджет на відповідний рік. Розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ, визначених законом про державний бюджет на відповідний рік, між Тимчасовим реєстром та Реєстром заяв здійснюється КМ України.

Разом з цим, чинним законодавством не передбачено механізму відшкодування сум ПДВ, включених до Тимчасового реєстру, та структуру такого Реєстру.

З огляду на відсутність механізму відшкодування сум ПДВ за висновками органів ДФС, виконання попередніх судових рішень є неможливим.

Водночас, на виконання завдань ДФС України відповідачем ГУ ДФС у Львівській обл. листами № 3962/8/13-01-12-02-11 від 18.08.2017р., № 4380/8/13-01-12-02-14 від 12.09.2017р. та № 1393/8/13-01-12-02-08 від 16.03.2018р. надано інформацію до ДФС України для включення ПП Сонак до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми ПДВ не відшкодовані з бюджету у порядку, визначеному ст.200 ПК України.

Інші учасники справи не подали до суду апеляційної інстанції відзиви на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом строку, визначеного в ухвалі про відкриття апеляційного провадження, що не перешкоджає апеляційному розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача по справі, представників відповідача на підтримання поданої скарги, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Як встановлено під час судового розгляду, позивач ПП Сонак подав до Самбірської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській обл. (Старосамбірське відділення) податкову декларацію з ПДВ за грудень 2015 року (№ НОМЕР_1 від 19.01.2016р.), в якій заявлено суму ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, в розмірі 850000 грн.

Вказаним податковим органом проведено камеральну перевірку даних, задекларованих позивачем у податковій звітності з ПДВ, за результатами якої складено Акт перевірки № 11/1500/34434820 від 09.02.2016р.

На підставі перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 24.02.2016р., яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на 466114 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 116528 грн. 50 коп.

Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржене ПП Сонак в судовому порядку.

Згідно постанови Львівського окружного адміністративного суд від 10.05.2016р. в справі № 813/802/16, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2016р., адміністративний позов ПП Сонак задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 24.02.2016р. (а.с.25-29, 30-35).

У зв'язку із невиконанням Самбірською ОДПІ ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. вказаних судових рішень, ПП Сонак звернулося 01.08.2017р. до суду з позовом про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій.

Відповідно до постанови Львівського окружного адміністративного суду від 17.08.2017р. у справі № 813/2788/17, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.10.2017р., адміністративний позов ПП Сонак задоволено частково; визнано протиправною (неправомірною) бездіяльність Самбірської ОДПІ ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. (Старосамбірське відділення) щодо неподання до органу Державної казначейської служби України висновку із зазначенням суми ПДВ у розмірі 466114 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню на користь підприємства за грудень 2015 року; зобов'язано вказаний податковий орган скласти та подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про суму ПДВ у розмірі 466114 грн., що підлягає бюджетному відшкодуванню на користь підприємства за грудень 2015 року; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено (а.с.36-45, 46-52).

Незважаючи на вказані судові рішення, упродовж 2016-2017 років відбулися зміни в податковому законодавстві. Зокрема, було змінено порядок здійснення бюджетного відшкодування, який не передбачає надання податковим органом висновку про відшкодування ПДВ та його направлення до органу державного казначейства, а таке відшкодування здійснюється в автоматичному порядку на підставі інформації, відображеної в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Втім, відповідачі в порушення строків, встановлених ст.200 ПК України, не включили заяви позивача про повернення суми ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню, до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, що призвело до порушення прав ПП Сонак .

Вирішуючи наведений спір, суд першої інстанції вірно виходив з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає ПК України.

Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків, врегульовано ст.200 ПК України) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно п.200.1 ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.4 цієї статті визначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у том) числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодекс) на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За приписами п.200.7 ст.200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

У відповідності до п. 200.10 протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

Контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету (п.200.12. ст.200 ПК України).

Відповідно до п.200.15 ст.200 ПК України ПК України у разі якщо за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або контролюючий орган розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів припиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до набрання законної сили судовим рішенням.

Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

У разі неузгодження контролюючим органом суми податку, заявленої до відшкодування, або її частини зобов'язання з бюджетного відшкодування податку в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків.

Виходячи з наведених норм, у разі закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Протягом п'яти операційних днів після отримання зазначеного висновку орган Державного казначейства України повинен видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Станом на час виникнення спірних правовідносин механізм взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість був визначений Порядком взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затв. постановою КМ України № 39 від 17.01.2011р., згідно з п.6 якого у разі коли за результатами проведення перевірок платника податку з урахуванням вимог статей 73 і 83 ПК України підтверджено достовірність нарахованої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, орган державної податкової служби складає висновок про суми відшкодування податку на додану вартість (далі - висновок), в якому зазначає суму, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету.

Відповідно до п.7 цього Порядку орган державної податкової служби за місцем реєстрації платника податку зобов'язаний подати органові державної казначейської служби висновок протягом: трьох робочих днів після закінчення камеральної перевірки податкової декларації платника податку, який має право на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість; п'яти робочих днів після закінчення перевірки платника податку, який не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість.

Тобто, за правилами вказаного Порядку у разі підтвердження контролюючим органом достовірності нарахування платником податку суми бюджетного відшкодування ПДВ, податковий орган зобов'язаний скласти та надіслати органу державної казначейської служби висновок про суму відшкодування ПДВ.

Законом України № 1797-VIІІ від 21.12.2016р. Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні (із змінами і доповненнями, внесеними Законом України № 1989-VIII від 23.03.2017р.), змінено порядок здійснення бюджетного відшкодування, який не передбачає надання податковим органом висновку про відшкодування та його направлення до органу державного казначейства, оскільки таке відшкодування здійснюється в автоматичному порядку на підставі інформації, відображеної в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Зокрема, згідно пп.200.7.1 п.200.7 ст.200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до п.200.13 ст.200 ПК України на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування, перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п'яти операційних днів.

Пунктами 52 та 56 підрозділу 2 Розділу XX Перехідні положення ПК України визначено, що до 10.01.2017р. центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, зобов'язаний на підставі реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування платникам податку, які відповідають та які не відповідають критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 цього Кодексу, в редакції, що діяла до 01.01.2017р., сформувати єдиний Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування у хронологічному порядку їх надходження.

Формування, ведення, бюджетне відшкодування та офіційне публікування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюються у порядку, визначеному статтею 200 цього Кодексу.

Згідно внесених Законом України № 1797-VIІІ від 21.12.2016р. Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін ОСОБА_3 управлінню ДФС в областях було делеговано функцію щодо внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з ПДВ, що була раніше покладена на податкові інспекції.

Також до 01.02.2017р. центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, формує у хронологічному порядку надходження заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми ПДВ не відшкодовані з бюджету.

Формування, ведення та офіційне публікування Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюються у порядку, визначеному ст.200 цього Кодексу.

Постановою КМ України № 26 від 25.01.2017р. затверджено Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який набирає чинності з 01.04.2017р. При цьому, постановою встановлено, що до набрання чинності Порядком бюджетне відшкодування сум податку на додану вартість за заявами, включеними до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, сформованого згідно з п.52 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПК України, здійснюється у порядку, що діяв до 01.01.2017р.

У зв'язку з набранням чинності вказаним Порядком, з 01.04.2017р. втратив чинність Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затв. постановою КМ України № 68 від 22.02.2016р., який передбачав, що реєстри формуються ДФС за даними: прийнятих територіальними органами ДФС податкових декларацій з податку на додану вартість (далі - податкові декларації) або уточнюючих розрахунків податку на додану вартість (далі - уточнюючі розрахунки), передбачених абзацом четвертим пункту 50.1 статті 50 Кодексу, та заяв, поданих у складі податкових декларацій або уточнюючих розрахунків; податкової інформації, зібраної та отриманої органами доходів і зборів, відповідно до глави 7 Кодексу.

Таким чином, Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, які діяли як до 01.04.2017р., так і після цієї дати, передбачають його інформаційне наповнення (зокрема, внесення інформації про узгоджену суму бюджетного відшкодування, яка підлягає перерахуванню платнику податків) саме податковими органами.

При цьому, у разі внесення заяви про бюджетне відшкодування до Реєстру відповідно до Порядку ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затв. постановою КМ України № 68 від 22.02.2016р., який діяв до 01.04.2017р., відповідна інформація підлягала включенню у сформований до 10.01.2017р. Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та у Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми податку на додану вартість не відшкодовані з бюджету.

Бюджетне відшкодування за такими заявами до 01.04.2017р. мало здійснюватися у раніше визначеному порядку, тобто, зі складанням контролюючим органом відповідного висновку та його наданням територіальному органу Державної казначейської служби України.

Водночас з 01.04.2017р. передумовою для отримання платником податків належної йому суми бюджетного відшкодування є відображення органом ДФС в Реєстрі інформації про її узгодження.

За результатами проведеної камеральної перевірки було прийняте податковим органом податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 24.02.2016р., яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування на 466114 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 116528 грн. 50 коп.

Вказане податкове повідомлення-рішення визнано протиправним та скасоване згідно постанови Львівського окружного адміністративного суду від 10.05.2016р. у справі № 813/802/16, яку залишено без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 12.12.2016р.

Отже, відповідачі мали скласти та подати до відповідного органу казначейської служби висновок стосовно позивача із зазначенням узгодженої суми бюджетного відшкодування ПДВ, що ними не було зроблено.

Також достовірно встановлено, що узгоджена судовим рішенням сума бюджетного відшкодування не відображена податковими органами в Реєстрі згідно з п.п.52 та 56 підрозділу 2 Розділу XX Перехідні положення ПК України.

Починаючи з 01.04.2017р., відповідачі зобов'язані були внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку для забезпечення доступу органу казначейства для виконання, що ними не зроблено.

На виконання завдань ДФС України відповідачем ГУ ДФС у Львівській обл. листами № 3962/8/13-01-12-02-11 від 18.08.2017р., № 4380/8/13-01-12-02-14 від 12.09.2017р. та № 1393/8/13-01-12-02-08 від 16.03.2018р. надано інформацію до ДФС України для включення ПП Сонак до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016р., за якими станом на 01.01.2017р. суми ПДВ не відшкодовані з бюджету у порядку, визначеному ст.200 ПК України (а.с.89-97).

Незважаючи на викладене, узгоджені суми бюджетного відшкодування платника податку не відображені у відповідних Реєстрах, через що платник податків позбавлений можливості повернути такі з бюджету.

При цьому, не можуть бути прийнятими до уваги доводи відповідачів про те, що на даний час чинним законодавством не передбачено механізму відшкодування сум ПДВ, включених до Тимчасового реєстру та структури такого реєстру, оскільки відсутність механізму відшкодування сум ПДВ не повинно ставитись в провину платнику податків, при цьому невизначення порядку виконання законодавчо закріплених норм не може призводити до порушення прав такого платників податків.

Судом першої інстанції вірно відхилені доводи ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. про те, що цей відповідач неодноразово звертався до ДФС України з листами, в яких надавав інформацію для включення заяв позивача до Тимчасового реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування, оскільки жодних доказів на підтвердження включення заяв ПП Сонак про повернення суми бюджетної відшкодування податку на додану вартість до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, не представлено.

Також апелянтом не надано достовірного підтвердження погашення позитивними нарахуваннями 47898 грн. 72 коп. і зменшення залишку невідшкодованих сум по декларації № НОМЕР_1 від 19.01.2016р. до 418249 грн. 28 коп., оскільки згідно картки особового рахунку платника сума переплати ПП Сонак станом на 30.12.2017р. складає 468676 грн. 28 коп. (а.с.98-114).

Інші висновки рішення суду першої інстанції колегія суддів вважає підставними і обгрунтованими, оскільки такі відповідають вимогам податкового законодавства, діючого на момент виникнення спірних відносин.

Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятого судового рішення не впливають та висновків суду не спростовують.

З урахуванням наведеного, колегія суддів приходить до переконливого висновку про те, що заявлений позов є підставним та обґрунтованим, а тому підлягає до задоволення.

При цьому висновок суду про неправомірність дій податкових органів зроблено з дотриманням вимог КАС України, оскільки він, вживши заходів, необхідних для з'ясування всіх обставин у справі, всебічно, повно та об'єктивно оцінив наявні у справі докази і постановив законне й обґрунтоване рішення.

В порядку ст.139 КАС України понесені судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги належить покласти на апелянта ОСОБА_6 управління ДФС у Львівській обл.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.139, ч.3 ст.243, ст.310, п.1 ч.1 ст.315, ст.316, ч.1 ст.321, ст.ст.322, 325, 329 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 управління ДФС у Львівській обл. на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.06.2018р. в адміністративній справі № 813/653/18 залишити без задоволення, а вказане рішення суду - без змін.

Понесені судові витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на апелянта ОСОБА_6 управління ДФС у Львівській обл.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення; у випадку оголошення судом апеляційної інстанції лише вступної та резолютивної частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя ОСОБА_7 судді ОСОБА_8 ОСОБА_9 Дата складення повного судового рішення: 20.09.2018р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2018
Оприлюднено23.09.2018
Номер документу76613076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/653/18

Постанова від 14.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 19.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 07.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні