ПОСТАНОВА
Іменем України
19 вересня 2018 року
Київ
справа №813/801/15
адміністративне провадження №К/9901/4888/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Гриціва М.І., судді Коваленко Н.В., розглянувши в письмовому провадженні у касаційному порядку адміністративну справу за позовом Релігійної громади Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області до Державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Примак Галини Романівни, Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, третя особа - Релігійна громада Української православної церкви Київського патріархату м. Мостиська про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії за касаційною скаргою Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату м. Мостиська на постанову Львівського окружного адміністративного суду у складі судді Кухар Н.А. від 11 березня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Святецького В.В., Гудима Л.Я., Довгополова О.М. від 01 вересня 2015 року,
В С Т А Н О В И В :
У лютому 2015 року релігійна громада Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області (далі - релігійна громада УАПЦ м. Мостиська Львівської області, позивач) звернулась до суду з позовом до Державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р., Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, третя особа - релігійна громада Української Православної Церкви - Київський патріархат в м. Мостиська Львівської області (далі - релігійна громада УПЦ КП в м. Мостиська Львівської області), у якому просить:
1. Визнати дії Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р. про залишення без розгляду і відмову в проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами до установчих документів про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - релігійної громади УПЦ КП в м. Мостиська Львівської області протиправними.
2. Визнати дії Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р. про залишення без розгляду і відмову в проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області на релігійну громаду Української Автокефальної православної церкви парафії Вознесіння Господнього м. Мостиська Львівської області протиправними.
3. Зобов'язати Реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області внести зміни до відомостей про юридичну особу в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме у відомостях про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - Релігійна громада Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області замінити на Релігійна громада Української Автокефальної православної церкви парафії Вознесіння Господнього м. Мостиська Львівської області .
4. Зобов'язати Реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області внести зміни у відомості про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 23957456 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме Прізвище, ім'я та по батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи, без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи з ОСОБА_5 (без обмежень) - підписант, ОСОБА_5 (без обмежень) - керівник на ОСОБА_6 (без обмежень) - підписант, ОСОБА_7 (без обмежень) - керівник .
5. Зобов'язати Реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області внести зміни у відомості про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 23957456 в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме місцезнаходження юридичної особи з: 81300, Львівська область, Мостиський район, місто Мостиська, вулиця Шевченка, будинок 3 на 81300, Львівська область, Мостиський район, місто Мостиська, вулиця Міцкевича, 2 .
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що релігійна громада УАПЦ в місті Мостиська Львівської області створена у 1991 році і діяла на підставі Статуту парафії м. Мостиська церкви Покрова Пресвятої Богородиці Благочиння Мостиська, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів № 495 від 17 вересня 1991 року та Свідоцтва про реєстрацію Статуту Релігійної громади, виданого Виконкомом Львівської обласної ради народних депутатів 17 вересня 1991 року № 495/177. Після створення УПЦ КП частина релігійної громади УАПЦ в місті Мостиська Львівської області на чолі з настоятелем о. ОСОБА_5 виявили намір змінити підпорядкування релігійної громади та перейти в підпорядкування УПК КП. Розпорядженнями Голови Львівської облдержадміністрації були зареєстровані зміни до статуту та нову редакцію статуту. Рішеннями судів неодноразово скасовувались розпорядження Львівської облдержадміністрації щодо реєстрації змін до статуту, зміни назви на Релігійна громада Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області та станом на день звернення до суду всі зміни до статуту, який зареєстрований рішенням виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів № 495 від 17 вересня 1991 року скасовано. Позивачем подано всі документи та рішення судів для проведення реєстрації змін до установчих документів, однак відповідачем, такі залишені без розгляду, позивач вважає такі дії протиправними та просить позов задовольнити.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року, адміністративний позов задоволено частково, зокрема: визнано протиправними дії державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р. щодо залишення без розгляду документів, що подані релігійною громадою УАПЦ м. Мостиська Львівської області для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами до установчих документів про юридичну особу та для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області та для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області на Релігійну громаду Української Автокефальної православної церкви парафії Вознесіння Господнього м. Мостиська Львівської області; зобов'язано реєстраційну службу Мостиського районного управління юстиції Львівської області повторно розглянути документи, що подані релігійною громадою УАПЦ м. Мостиська Львівської області для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами до установчих документів про юридичну особу та державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 23957456, найменування - Релігійної громади Української Православної Церкви - Київський патріархат в місті Мостиська Львівської області. В задоволенні решти позовних вимог суд відмовив.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що при залишені документів без розгляду державний реєстратор не врахував рішення судів, які набрали законної сили, а також інші обставини, які підтверджували повноваження особи, що подала документи.
Не погоджуючись з постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2015 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, релігійна громада УПЦ КП м. Мостиська звернулась із касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, у якій просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
У касаційній скарзі скаржник вказує на те, що суди попередніх інстанцій не надали належної правової оцінки тому, що позивач - релігійна громада УАПЦ м. Мостиська Львівської області є окремою юридичною особою, але не правонаступником релігійної громади УПЦ КП в м. Мостиська Львівської області і релігійної громади УПЦ КП парафії Покрови Пресвятої Богородиці в м. Мостиська Львівської області. Відтак, у державного реєстратора не було правових підстав для здійснення реєстрації змін до установчих документів однієї юридичної особи за заявою іншої.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 05 жовтня 2015 року відкрито касаційне провадження у справі № 813/801/15, витребувано адміністративну справу та запропоновано сторонам надати заперечення на касаційну скаргу, однак розгляд справи цим судом не був закінчений.
Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про судоустрій і статус суддів встановлено, що Вищий адміністративний суд України діє в межах повноважень, визначених процесуальним законом, до початку роботи Верховного Суду.
У відповідності з положенням пункту 11 частини другої статті 46, пункту 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про судоустрій і статус суддів Пленум Верховного Суду постановою від 30 листопада 2017 року № 2 визначив, що днем початку роботи Верховного Суду є 15 грудня 2017 року. З цієї дати набрав чинності також Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII, яким, зокрема, КАС України від 06 липня 2005 року № 2747-IV викладено у новій редакції.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16 січня 2018 року для розгляду цієї справи визначено новий склад колегії суддів, а саме: судді-доповідача Берназюка Я.О., суддів Гриціва М.І. та Коваленко Н.В.
Ухвалою Верховного Суду від 18 червня 2018 року прийнято до свого провадження справу за позовом релігійної громади УАПЦ м. Мостиська Львівської області до Державного реєстратора Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Примак Г.Р., Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області, третя особа - релігійна громада УПЦ КП м. Мостиська про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії за касаційною скаргою релігійної громади УПЦ КП м. Мостиська на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року.
Від учасників справи відзиву на касаційну скаргу релігійної громади УПЦ КП м. Мостиська не надходило, що відповідно до частини четвертої статті 338 КАС України не перешкоджає перегляду рішень судів першої та апеляційної інстанцій у касаційному порядку.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 23 грудня 2014 року релігійна громада УАПЦ м. Мостиська Львівської області звернулась до Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області з листом щодо внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, на підставі статті 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , а саме у реєстраційному номері юридичної особи ЄДР 10004152494, ідентифікаційний код 23957456, найменування Релігійна громада Української Православної Церкви - Київський патріархат в м. Мостиська Львівської області замінити на найменування - Релігійна громада Української Автокефальної Православної Церкви м. Мостиська Львівської області та внести відомості про зміну керівника релігійної громади УАПЦ.
26 грудня 2014 року державним реєстратором Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р. було скеровано повідомлення про залишення документів без розгляду, у якому зазначено, що документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи щодо релігійної громади УПЦ КП в м. Мостиська Львівської області, ідентифікаційний код 23957456, подано особою, що не має на це повноважень, документи подані не в повному обсязі.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з положенням частини третьої статті 211 КАС України (у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частини четвертої статті 328 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 159 КАС України (у редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних рішень) та частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України (у редакції, чинній на момент винесення цієї постанови) встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Зазначеним вимогам процесуального закону постанова Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2015 року та ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року відповідають, а вимоги касаційної скарги є неприйнятними з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами першою та третьою статті 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи на підставі судового рішення та порядок проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням визначає стаття 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .
Частиною другою статті 31 цього Закону визначено, що документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) засновнику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів, поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Згідно з положеннями частини третьої статті 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням, якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою, другою, четвертою - сьомою статті 8 та частиною п'ятою статті 10 цього Закону;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій;
- документи подані не в повному обсязі;
- документи подані особою, яка не має на це повноважень;
- в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про реєстраційні дії, проведені після реєстраційної дії, стосовно якої прийнято судове рішення щодо скасування її державної реєстрації.
Частиною четвертою статті 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців визначено, що про залишення без розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням, засновнику або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державний реєстратор видає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) документи, що подавалися для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, відповідно до опису та відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду. Залишення без розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням, не перешкоджає повторному зверненню засновника або уповноваженої ним особи до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що підставами для залишення без розгляду документів, подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи є, зокрема, подання документів не у повному обсязі та подання документів особою, яка не має на це повноважень. Саме на ці підстави посилався відповідач в обґрунтування рішення про залишення документів без розгляду від 26 грудня 2014 року.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Крім того, у силу статті 31 цього Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, пов'язаних з приведенням їх у відповідність із судовим рішенням, подаються відповідні судові рішення, які набрали законної сили.
Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджено матеріалами справи, позивачем до реєстраційної службу подано такі документи: копію розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації від 06 червня 2013 року; копію розпорядження Голови Львівської обласної державної адміністрації від 25 листопада 2014 року; статут релігійної громади УАПЦ парафії Вознесіння Господнього, Мостиська від 25 листопада 2014 року; статут релігійної громади УАПЦ від 24 січня 2012 року; Указ Митрополита Львівського Макарія від 28 листопада 2014 року (яким настоятеля і керівника релігійної громади УАПЦ в місті Мостиська Львівської області ОСОБА_5 було звільнено від виконання обов'язків настоятеля і керівника релігійної громади та призначено митр. прот. ОСОБА_6 настоятелем та керівником релігійної громади УАПЦ парафії Вознесіння Господнього м. Мостиська Львівської області); копію витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27 березня 2014 року; копію постанови Верховного Суду України від 10 листопада 2009 року; копію постанови господарського суду Львівської області від 20 листопада 2007 року; копію постанови Львівського окружного адміністративного суду від 28 грудня 2010 року; копію постанови Львівського окружного адміністративного суду від 12 березня 2013 року; копію ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2013 року, виписку з протоколу загальних парафіяльних зборів релігійної громади УАПЦ від 03 серпня 2014 року; копію статуту релігійної громади УАПЦ від 12 серпня 1991 року.
На підставі аналізу змісту судових рішень, поданих для державної реєстрації, судами попередніх інстанцій встановлено, що ними скасовано низку розпоряджень Львівської обласної адміністрації на підставі яких протягом 2007-2014 років вчинялись записи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зміни назви на Релігійну громаду Української Православної Церкви - Київський патріархат в м. Мостиська Львівської області.
Відповідно до частини першої стаття 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців уразі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
З огляду на таке колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про те, що відповідачем при залишені документів без розгляду не враховано рішення судів, які набрали законної сили, відтак, рішення Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Мостиського районного управління юстиції Львівської області Приймак Г.Р. про залишення без розгляду документів, що подані для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, є протиправними та підлягають скасуванню.
За таких обставин, колегія суддів дійшла до висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій у цій справі є законними та обґрунтованими і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права, в судових рішеннях повно і всебічно з'ясовані обставини в адміністративній справі з наданням оцінки всім аргументам учасників справи, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.
Суд також враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Оскільки колегія суддів залишає в силі рішення судів попередніх інстанцій, то відповідно до статті 139 КАС України судові витрати не підлягають новому розподілу, а понесені позивачем судові витрати не повертаються.
Керуючись статтями 341, 343, 345, 349, 350, 355, 356, 359 КАС України,
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату м. Мостиська залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 березня 2015 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 вересня 2015 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття.
Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий Я.О. Берназюк
Судді: М.І. Гриців
Н.В. Коваленко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2018 |
Оприлюднено | 23.09.2018 |
Номер документу | 76613928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Берназюк Я.О.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні