Постанова
від 25.05.2007 по справі 13/90-2118
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

"25" травня 2007 р.

Справа № 13/90-2118

 11 год. 20 хв.

 м. Тернопіль

Господарський

суд Тернопільської області

у складі   судді Стопника С.Г.            

при секретарі судового

засідання  Сеник Т.П.

Розглянув справу

за позовом:

Суб'єкта підприємницької діяльності ОСОБА_1, АДРЕСА_1, м. Тернопіль, 46000      

до:  Тернопільської об`єднаної державної

податкової інспекції, вул. Білецька, 1, м.Тернопіль, 46000         

               

За участю представників сторін:

позивача:           не з'явився

відповідача:           Ковальська З.В. -довіреність

№396/7/10-015 від 10.01.2007 р.

 

Суть справи:

про скасування

податкового повідомлення-рішення НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1 р.

Відповідач проти позову заперечує,

посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте у

відповідності до чинного законодавства, а донарахування податковим органом ПДВ

та санкцій було здійснене в результаті виявлених під час проведення планової

документальної виїзної перевірки Суб'єкта підприємницької діяльності-фізичної

особи ОСОБА_1 порушень Закону України "Про податок на додану

вартість".

В розпочатому судовому

засіданніІНФОРМАЦІЯ_2 р. представникам сторін роз'яснено їх права і обов'язки,

передбачені ст.ст. 49, 51 в порядку ст.130 КАС України.

В судовому засіданні ІНФОРМАЦІЯ_2

р. оголошувалась перерва до ІНФОРМАЦІЯ_3 р. за клопотанням відповідача для

надання можливості останньому надати суду мотивовані заперечення проти позову.

 

Розглянувши матеріали справи,

заслухавши представника відповідача, суд встановив:

 

- відповідачем проведено планову

документальну виїзну перевірку позивача на предмет своєчасності, достовірності,

повноти нарахування та сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) за

період з ІНФОРМАЦІЯ_4р. по ІНФОРМАЦІЯ_5 р., по результатах якої складено акт

НОМЕР_2 відІНФОРМАЦІЯ_6 р. та прийняте податкове повідомлення-рішення НОМЕР_1

від ІНФОРМАЦІЯ_1 р. про донарахування та стягнення 31958 грн. податку

на додану вартість та 15979 грн. санкцій.

Як видно з акту перевірки,

податковою інспекцією констатовано порушення позивачем п.п. 7.2.1 п.7.2,

пп.7.4.1, 7.4.4, 7.4.5 п.7.4, п.п. 7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України "Про

податок на додану вартість", а саме неправомірне включення до податкового

кредиту в ІНФОРМАЦІЯ_7 р. - 6533 грн., в ІНФОРМАЦІЯ_8 р. -8008 грн., в

ІНФОРМАЦІЯ_9 р. - 5750 грн. та в ІНФОРМАЦІЯ_10 р. -11667 грн., всього 31958

грн. ПДВ, згідно податкових накладних НОМЕР_3 від ІНФОРМАЦІЯ_11 р., НОМЕР_4 від

ІНФОРМАЦІЯ_13р., НОМЕР_5 від ІНФОРМАЦІЯ_12 р., НОМЕР_6 від ІНФОРМАЦІЯ_14 р. та НОМЕР_7

від ІНФОРМАЦІЯ_15р., виданих ПП "Терномаркет", оскільки останнє не

являлось власником реалізованих позивачу товарів, а суми податку на додану

вартість, віднесені до податкового кредиту, не знаходять підтвердження в

податкових зобов'язаннях продавця і податкові накладні не виконують своєї

законодавчо встановленої функції, так як їх оригінал не підтверджується копією.

Позивач, обґрунтовуючи свої позовні

вимоги, посилається на те, що зроблені в акті перевірки висновки необґрунтовані

і суперечать законодавству, оскільки включення підприємцем 31958 грн. ПДВ до

податкового кредиту у відповідних звітних податкових періодах проводилось

правомірно і на підставі належним чином оформлених податкових накладних,

виписаних за отриманий від ПП "Терномаркет" товар, за який проведено

оплату в повному обсязі. Щодо непідтвердження вказаних у податкових накладних

сум ПДВ в податкових зобов'язаннях продавця (ПП "Терномаркет"), то

згідно з положеннями ч.2 ст.61 Конституції України юридична відповідальність

особи має індивідуальний характер, а тому і донарахування згідно оскаржуваного

податкового повідомлення-рішення 15979 грн. санкцій безпідставне.

 

Позовні вимоги підлягають

задоволенню повністю, виходячи зі слідуючого:

 

- відповідно до пп. 7.4.1. п. 7.4.

ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", податковий

кредит відповідного звітного періоду складається із сум податків, нарахованих

(сплачених) платником податку протягом такого звітного періоду, зокрема, у

зв'язку з придбанням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в

оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податків;

- доказами правомірності включення

відповідних сум до податкового кредиту є належним чином оформлені податкові

накладні, що передбачено підп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 вищевказаного Закону,

відповідно до якого не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких

витрат по сплаті податку не підтверджених податковими накладними;

- підставою виникнення права

платника податку на податковий кредит, згідно пп.7.5.1. п.7.5. ст.7 Закону

України "Про податок на додану вартість" вважається дата здійснення

першої з подій: дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в

оплату товарів (робіт, послуг) або дата отримання податкової накладної, що засвідчує

факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Позивач включив до податкового

кредиту у деклараціях за ІНФОРМАЦІЯ_16 р. 31958 грн. податку на додану вартість

згідно податкових накладних НОМЕР_3 від ІНФОРМАЦІЯ_11 р., НОМЕР_4 від

ІНФОРМАЦІЯ_13р., НОМЕР_5 від ІНФОРМАЦІЯ_12 р., НОМЕР_6 від ІНФОРМАЦІЯ_14 р. та

НОМЕР_7 від ІНФОРМАЦІЯ_15 р., які були належним чином виписані постачальником

ПП "Терномаркет", і в ході проведення перевірки у посадових осіб

податкового органу не виникало сумнівів щодо правильності їх оформлення.

Відповідачем також не ставились під

сумнів у встановленому законодавством порядку дійсність, наявність необхідних

реквізитів та доказовість первинних документів, як і дійсність господарських

зобов'язань по операціях із ПП "Терномаркет".

- в господарських взаєморозрахунках

позивача з ПП "Терномаркет" факт закупки товарів та їх повної оплати

в безготівковій формі з оплатою ПДВ у вартості товару відповідачем не

спростовано, а підтверджено. Можливі порушення постачальників позивача чи

постачальників продавців у податковій звітності чи в зв'язку зі своїми

податковими зобов'язаннями перед бюджетами не спростовують факту закупки

товарно-матеріальних цінностей позивачем та здійснення витрат по їх оплаті і не

тягнуть для позивача якоїсь відповідальності, а тим більше не позбавляють і не

можуть позбавляти його права на податковий кредит, який документально

підтверджений і передбачений законом.

- суд розцінює критично й такий

висновок відповідача як: „...податкова накладна не виконує своєї законодавчо встановленої

функції...” (стор.7 акту від ІНФОРМАЦІЯ_6 р.) оскільки такий не базується на

матеріалах справи (перевірки), чинному законодавстві і є надуманими та

безпідставними з огляду хоча б на вимоги п.1.7; п/п 2.3.2; 2.3.4 п.2.3 Порядку

оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та

позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого

законодавства затвердженого наказом ДПА України НОМЕР_8 від ІНФОРМАЦІЯ_17р. та

зареєстрованогоІНФОРМАЦІЯ_18р. Мін'юстом України за НОМЕР_9

Таким чином, висновки відповідачем

зроблені при застосуванні довільного трактування норм Закону України

"Про податок на додану вартість", оскільки останній не містить жодної

норми, яка б ставила використання податкового кредиту покупцем в залежність від

сплати податкового зобов'язання продавця, а тому позовні вимоги підлягають

задоволенню, як обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та такі, що

базуються на чинному законодавстві.  

 

Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 86,

160-163, п. 6 розділу Прикінцеві та перехідні положення  КАС України, 

суд

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1. 

Позов задовольнити.

2. Скасувати податкове

повідомлення-рішення Тернопільської об'єднаної державної податкової

інспекціїНОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_1р.

 

          Постанова  суду першої інстанції  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про

апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про

апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в

повному обсязі 30 травня 2007 р.  до адміністративного суду апеляційної

інстанції - Львівського апеляційного адміністративного суду, через суд першої

інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.

 

         

         

Суддя                                                                                          С.Г.

Стопник

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення25.05.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу766253
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/90-2118

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 16.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сергейчук О.А.

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сергейчук О.А.

Постанова від 25.05.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стопник С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні