ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А про залишення позовної заяви без руху 24 вересня 2018 року м. Київ № 826/15226/18 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Скочок Т.О., ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами Головного управління ДФС у м. Києві до Приватного підприємства «Роман-Ойл» про стягнення податкового боргу, - В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Головне управління ДФС у м. Києві з позовом до Приватного підприємства «Роман-Ойл» (код ЄДРПОУ 36500120), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг в сумі 412 803 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника, та за рахунок готівки на суму податкового боргу. Відповідно до ч. 2 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України), суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі. Вимоги до позовної заяви та доданих до неї документів визначені у ст. 160 і 161 цього Кодексу адміністративного судочинства України. Так, у силу ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону. Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VІ (у редакції чинній станом на день звернення позивача із цим позовом) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Відповідно до пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VІ за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень справляється судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 №2246-VIII передбачено, що з 1 січня 2018 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб в розмірі 1 762,00 гривні. Судом встановлено, що позивачем в адміністративному позові заявлено позовну вимогу майнового характеру. Таким чином, відповідно до вищенаведених норм Законів №3674-VІ і №2246-VIII сума судового збору, яку має сплатити позивач при зверненні до адміністративного суду із цим позовом становить 6 192,05 грн. Судовий збір підлягає сплаті на наступні реквізити: отримувач коштів - УК у Печерському р-ні м.Києва; код отримувача (код ЄДРПОУ) – 38004897; рахунок отримувача - 34310206084021; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача - 899998; код класифікації доходів бюджету – 22030101; призначення платежу: *;101;
(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Окружний адміністративний суд міста Києва (назва суду, де розглядається справа). Позивачем у тексті позову заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору. Дане клопотання позивача обгрунтоване тим, що ГУ ДФС у м. Києві є бюджетною організацією , яка здійснює будь-які перерахування коштів, шляхом надання платіжних доручень в електронному вигляді до органів державної казначейської служби для подальшого виконання. В даному випадку Юридичним управлінням ГУ ДФС у м. Києві з метою сплати судового збору за подання цього позову до Управління фінансування, бухгалтерського обліку та звітності був скерований службовий лист з проханням здійснити відповідну сплату судового збору. Проте станом на день звернення до суду інформація щодо здійснення сплати судового збору відсутня. За наведених мотивів позивач зазначив, що з об'єктивних причин він має можливості наразі сплати судовий збір. Відповідно до ст. 8 Закону № 3674-VІ, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті. Аналогічні положення містить ч. 1 ст. 133 КАС України. Водночас, при зверненні до суду із заявою про відстрочення сплати судового збору особа повинна додати до такої заяви належні документи на підтвердження факту відсутності відповідних коштів для сплати судового збору. Відсутність таких доказів чи їх неналежність є підставою для відмови в задоволенні заяви про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору. Аналогічна правова позиція викладена у приписах Аналізу практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» у редакції Закону України від 22 травня 2015 року №484-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору», затвердженого Вищим адміністративним судом України. Суд встановив, що жодних належних доказів на підтвердження обставин, покладених в обґрунтування клопотання про відстрочення сплати судового збору, позивач до матеріалів позову не надав та в тексті позовної заяви про такі не зазначив. Таким чином, позивачу необхідно надати суду документальні докази на підтвердження обставин, покладених в обґрунтування клопотання про відстрочення сплати судового збору, або оригінал документу про сплату судового збору у встановленому законом розмірі. Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовна заява не відповідає вищевказаним вимогам положень ст. 161 КАС України і позивачу належить усунути вищенаведені недоліки у п'ятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали шляхом подання до суду із супровідним листом: копій документів на обґрунтування позивачем клопотання про відстрочення сплати судового збору або оригіналу платіжного документу про сплату Головним управлінням ДФС у м. Києві судового збору за розгляд Окружним адміністративним судом міста Києва його позовної заяви у розмірі 6 192,05 грн. Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 248 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва - У Х В А Л И В: 1. Залишити позовну заяву Головного управління ДФС у м. Києві без руху. 2. Встановити позивачу п'ятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви. 3. Попередити позивача про те, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви, позовна заява буде повернута йому відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України. 4. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, що звернулася із позовною заявою. Ухвала набирає законної сили після її підписання суддею відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та оскарженню не підлягає. Суддя Т.О. Скочок