МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2018 р. № 814/1545/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Брагаря В.С. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001 до відповідача:Миколаївського базового медичного коледжу, вул. Космонавтів, 79/1, м. Миколаїв, 54028 про:визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, ОСОБА_1 (надалі-позивач, ОСОБА_1О.) звернулась до суду з позовом до Миколаївського базового медичного коледжу (надалі-відповідач) про:
- визнання протиправними дії відповідача щодо відмови в наданні запитуваної публічної інформації, а саме: копії діючих договорів оренди приміщень Миколаївського базового медичного коледжу станом на 29.03.2018 р.; які приватні фізичні особи та юридичні особи діють на території Миколаївського базового медичного коледжу, яку підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу вони ведуть; надати копії договорів, які були укладені із фізичними або юридичними особами, що вели підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу в період з 01.01.2016 р. по 29.03.2018 р.; надати розмір орендної плати, яку сплачують орендарі за кв. м. площі Миколаївського базового медичного коледжу; повідомити, чи ведеться облік орендарів;
- протягом п'яти робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду надати їй публічну інформацію, а саме: копії діючих договорів оренди приміщень Миколаївського базового медичного коледжу станом на 29.03.2018 р.; які приватні фізичні особи та юридичні особи діють на території Миколаївського базового медичного коледжу, яку підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу вони ведуть; надати копії договорів, які були укладені із фізичними або юридичними особами, що вели підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу в період з 01.01.2016 р. по 29.03.2018 р.; надати розмір орендної плати, яку сплачують орендарі за кв. м. площі Миколаївського базового медичного коледжу; повідомити, чи ведеться облік орендарів.
В обґрунтування своїх вимог позивач, зазначила, що вона звернулась до відповідача із запитом від 29.03.2018 року про отримання публічної інформації, проте відповідачем було відмовлено у наданні запитуваної інформації у зв'язку з недотриманням позивачем вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації". Позивач вважає вказану відмову необґрунтованою та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства, порушує права позивача щодо доступу до інформації, у зв'язку з чим просила суд позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою від 03.07.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у справі №814/1545/18.
31.07.2018 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач зазначає, що відповідач не є розпорядником інформації в розумінні абз. 3 п. 1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та запитувана інформація не становить суспільний інтерес відповідно до Закону України "Про інформацію", у зв'язку з чим, просив суд у зоволенні позовних вимог відмовити.
Суд здійснив розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд, -
ВСТАНОВИВ:
29.03.2018 року ОСОБА_1 звернулась із інформаційним запитом до Миколаївського базового медичного коледжу, в якому остання просила надати публічну інформацію, а саме:
-копії діючих договорів оренди приміщень Миколаївського базового медичного коледжу станом на 29.03.2018 р.;
-які приватні фізичні особи та юридичні особи діють на території Миколаївського базового медичного коледжу, яку підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу вони ведуть;
-надати копії договорів, які були укладені із фізичними або юридичними особами, що вели підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу в період з 01.01.2016 р. по 29.03.2018 р.;
-надати розмір орендної плати, яку сплачують орендарі за кв. м. площі Миколаївського базового медичного коледжу;
-повідомити, чи ведеться облік орендарів.
Однак, листом від 03.04.2018 року № 11/212 відповідач відмовив у задоволенні інформаційного запиту у зв'язку з недотриманням позивачем вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13 січня 2011 року №2939-VI (із змінами та доповненнями) (надалі- Закон України №2939-VI).
Вважаючи дії відповідача такими, що порушують положення Закону України №2939-VI в частині ненадання публічної інформації за запитом, позивач звернулась з відповідним позовом до суду.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України №2939-VI.
У преамбулі та ст.1 Закону України №2939-VI визначено порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно ст.5 Закону України "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Частиною 2 ст. 6 Закону України "Про інформацію" передбачено, що право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Так, у відповідності до ч. 2 ст. 29 Закону України "Про інформацію" предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка свідчить про загрозу державному суверенітету, територіальній цілісності України; забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов'язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо.
Як вбачається з матеріалів справи, предметом суспільного інтересу у запиті є контроль за раціональним використанням майна громади міста та бюджетних коштів, що виділяються на медичне обслуговування населення та оздоровлення.
Згідно статті 13 Закону України №2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач є комунальною організацією, єдиним засновником якого є Миколаївська обласна державна адміністрація.
За таких обставин відповідач є розпорядником інформації щодо використання бюджетних коштів, а відповідно до пункту 5 статті 6 Закону України №2939-VI не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Крім того, суд зазначає, що згідно ст.22 Закону України №2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
Як вбачається з матеріалів справи, запит про надання публічної інформації від 29.03.2018 відповідає вимогам, встановленим ст.19 Закону №2939-VІ.
З огляду на викладене, суд зазначає, що у відповідача, як розпорядника інформації, наявний обов'язок, і законодавчо передбачені підстави для надання позивачу запитуваної інформації, а підстава ненадання такої інформації, на яку він посилається у своїй відповіді, не відповідає вичерпному переліку підстав відмови розпорядником інформації в задоволенні публічного запиту.
Щодо вимог позивача про зобов'язання відповідача надати публічну інформацію протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду, суд зазначає наступне.
Положеннями частин 1 та 4 ст. 20 Закону України №2939-VI, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
З аналізу вказаних норм вбачається, що за загальним правилом відповідь на запит щодо отримання певної інформації надається розпорядником інформації не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання відповідного запиту.
Проте, в окремих випадках (наприклад, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації) розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів та письмово повідомити про це запитувача такої інформації.
Тобто, розпорядник інформації не обмежується строком в п'ять днів при наданні запитувачу відповіді на його запит та запитуваної ним інформації та може його продовжити до двадцяти робочих днів.
Таким чином, суд вважає за необхідне задовольнити позов в цій частині шляхом зобов'язання відповідача надати ОСОБА_1 публічну інформацію, у строк, визначений статтею 20 Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 року № 2939-VI.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 261, 262 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 (вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001 ідентифікаційний код НОМЕР_1) до Миколаївського базового медичного коледжу (вул. Космонавтів, 79/1, м. Миколаїв, 54028, код ЄДРПОУ 02011456) задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Миколаївського базового медичного коледжу вул. Космонавтів, 79/1, м. Миколаїв, 54028, код ЄДРПОУ 02011456) щодо відмови у наданні ОСОБА_1 (вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код НОМЕР_1) запитуваної публічної інформації, а саме: копії діючих договорів оренди приміщень Миколаївського базового медичного коледжу станом на 29.03.2018 р.; які приватні фізичні особи та юридичні особи діють на території Миколаївського базового медичного коледжу, яку підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу вони ведуть; надати копії договорів, які були укладені із фізичними або юридичними особами, що вели підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу в період з 01.01.2016 р. по 29.03.2018 р.; надати розмір орендної плати, яку сплачують орендарі за кв. м. площі Миколаївського базового медичного коледжу; повідомити, чи ведеться облік орендарів.
3. Зобов'язати Миколаївський базовий медичний коледж (вул. Космонавтів, 79/1, м. Миколаїв, 54028, код ЄДРПОУ 02011456) надати ОСОБА_1 (вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код НОМЕР_1) публічну інформацію, а саме: копії діючих договорів оренди приміщень Миколаївського базового медичного коледжу станом на 29.03.2018 р.; які приватні фізичні особи та юридичні особи діють на території Миколаївського базового медичного коледжу, яку підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу вони ведуть; надати копії договорів, які були укладені із фізичними або юридичними особами, що вели підприємницьку діяльність на території Миколаївського базового медичного коледжу в період з 01.01.2016 р. по 29.03.2018 р.; надати розмір орендної плати, яку сплачують орендарі за кв. м. площі Миколаївського базового медичного коледжу; повідомити, чи ведеться облік орендарів, у строк, визначений статтею 20 Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 року № 2939-VI.
4. В іншій частині позовних вимог відмовити.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Миколаївського базового медичного коледжу (вул. Космонавтів, 79/1, м. Миколаїв, 54028, код ЄДРПОУ 02011456) на користь ОСОБА_1 (вул. Нікольська, 46, м.Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код НОМЕР_1) судові витрати в розмірі 704,80 грн.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76689618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні