Постанова
від 20.09.2018 по справі 810/4168/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/4168/17 Суддя (судді) першої інстанції: Лиска І.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Земляної Г.В., при секретарі - Бродацькій І.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма Нива до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ

Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма Нива (надалі за текстом - ТОВ Нива ) звернулось до суду з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0034541202 від 12.09.2017 р., яким до позивача застосовано штраф у розмірі 3 426 442 грн. 71 коп. за затримку реєстрації податкових накладних.

На обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що він своєчасно надіслав податкові накладні для їх реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, однак відповідач безпідставно відмовив у реєстрації.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі Головне управління ДФС у Київській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Зокрема, скаржник звертає увагу на те, що Податковим кодексом України встановлено обов'язок платника податку скласти податку накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у строку, що не перевищує 15 календарних, а невиконання цього обов'язку тягне за собою застосування штрафних санкцій.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач наполягає на тому, що судом прийнято законне та обґрунтоване рішення з огляду на те, що в його діях відсутня ознака протиправності.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 16 серпня 2017 р. посадовцем Головного управління ДФС у Київській області проведено камеральну перевірку даних, зареєстрованих у податковій звітності з питання несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Результати перевірки оформлено актом № 3063/12-02/03755058 від 16.08.2017 р.

Згідно цьому акту позивачем порушено вимог ст. 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України ) внаслідок несвоєчасної реєстрації податкових накладних.

Такого висновку контролюючий орган дійшов на підставі того, що виписані ТОВ Нива 30 грудня 2015 р. податкові накладні № 574/2, № 573/2, № 572/2, № 571/2, № 567/2, № 570/2, № 569/2, № 564/2, № 566/2, № 565/2 фактично були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних 29 січня 2016 р., а податкові накладні № 561/2, № 568/2, № 563/2, № 562/2 від 30.12.2015 р. - 02 лютого 2016 р.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0034541202 від 12.09.2017 р., яким до позивача застосовано штраф у загальному розмірі 3 426 442 грн. 71 коп., у тому числі 212 128 грн. 01 коп. за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів та 3 214 314 грн. 70 коп. за затримку реєстрації на строк від 16 до 30 календарних днів.

Відповідно до пункту 201.10 статті 200 ПК України, у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 120-1.1 статті 201-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 14 січня 2016 р. ТОВ Нива направило до ДФС України для реєстрації податкові накладні № 574/2 від 30.01.2015 р., № 573/2 від 30.01.2015 р., № 572/2 від 30.01.2015 р., № 571/2 від 30.01.2015 р., № 567/2 від 30.01.2015 р., № 570/2 від 30.01.2015 р., № 569/2 від 30.01.2015 р., № 564/2 від 30.01.2015 р., № 566/2 від 30.01.2015 р., № 565/2 від 30.01.2015 р., № 561/2 від 30.01.2015 р., № 568/2 від 30.01.2015 р., № 563/2 від 30.01.2015 р., № 562/2 від 30.12.2015 р.

За даними квитанцій документи доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України проте вони не були прийняті у зв'язку з виявленою помилкою невірний підпис - сертифікат відсутній в базі сертифікатів .

Згідно листу Тетіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області № 26/10/10-23 від 20.01.2016 р. реєстрація податкових накладних ТОВ Нива стала неможливою внаслідок виникнення технічних проблем в системі Електронний сервіс (реєстрація договорів про визнання електронних документів .

За таких обставин позивач звернувся до Тетіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області із заявою про реєстрацію податкових накладних № 4 від 28.01.2016 р. у якій вимагав зареєструвати податкові накладні датою їх фактичного подання - 14.01.2016 р.

Листом № 104/10/10-23-15-1 від 08.02.2016 р. Тетіївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області повідомила заявника про те, що система електронного адміністрування ПДВ функціонує на центральному рівні ДФС України, у зв'язку з чим неможливо виконати вимогу про реєстрацію податкових накладних.

За даними листа Тетіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області № 196/10/150 від 22.02.2016 р., адресованого Раді бізнес-омбудсмена, реєстрація податкових накладних ТОВ Нива стала неможливою внаслідок виникнення технічних проблем. Станом на 20.01.2016 р. ці проблеми було усунено. Наказом № 11 від 12.02.2016 р. начальника відділу ІТ притягнуто до відповідальності за порушення нормативних актів при розірванні та укладанні договорів про визнання електронних документів.

Таким чином, позивач вчинив усі необхідні дії для своєчасної реєстрації податкових накладних.

Оскільки податкові накладні не були зареєстровані з вини контролюючого органу, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про протиправність спірного податкового повідомлення-рішення.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржника на те, що позивач мав можливість отримати другий сертифікат електронного цифрового підпису, є помилковим.

Сторонами не заперечується, що наявний у ТОВ Нива сертифікат електронного цифрового підпису є чинним.

Позивач не зобов'язаний отримувати другий електронний цифровий підпис для того щоб усунути недоліки у роботі контролюючого органу.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 25 вересня 2018 р.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.П.Мельничук

суддя Г.В.Земляна

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2018
Оприлюднено27.09.2018
Номер документу76698197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4168/17

Ухвала від 10.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 01.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 20.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні