Справа № 815/2866/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2018 року м.Одеса
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Аракелян М.М.
За участю секретаря - Гуманенко В.О.
За участю сторін:
Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю
Від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративною позовною заявою ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 68001) до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області (вул. Хантадзе, 8-а, м.Чорноморськ, Одеська обл., 68001) про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
14 червня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_3, в якому позивач просить суд визнати протиправним дії Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області щодо невключення для обчислення пенсії за віком ОСОБА_3 з 02.01.2018 року заробітної плати за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії виданої ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» від 10.06.2005 р. №67 при призначенні пенсії за віком; зобов'язати Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області здійснити розрахунок та виплату пенсії ОСОБА_3 з 02.01.2018 року з урахуванням заробітної плати згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії від 10.06.2005 р. №67, виданої ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» та основними рахунками за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, оформлених на ім'я ОСОБА_3 ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» з урахуванням вже отриманих сум пенсії.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що 04 січня 2018 року ОСОБА_3 звернувся до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області заявою про призначення пенсії за віком надавши всі необхідні документи для призначенн пенсії, що підтверджується розпискою-повідомленням. В розписці-повідомленні у переліку документів, які недостатньо для призначенн пенсії відповідач вказав на необхідність подання довідки про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 року із встановленням позивачу терміну подання до 03.04.2018 р. У березні 2018 року ОСОБА_3 подав довідку про заробітну плату для обчислення пенсії від 10.06.2005 р. № 67 видану ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро Дискрет . Проте, як зазначає представник позивача, листом Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України від 26.03.2018 року №31/Д-01 ОСОБА_3 було повідомлено про неприйняття вищевказаної довідки про заробітну плату від 10.06.2005 року. В результаті чого відповідачем не враховано для обчислення пенсії за віком ОСОБА_3 період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, відповідно до довідки ОСОБА_4 проектно-конструкторського бюро Дискрет про заробітну плату для обчислення пенсії від10.06.2005 року №67. На думку представника позивача такі дій відповідача є протиправними, оскільки згідно із записів трудової книжки ОСОБА_3 БТ-І № 4729674, а саме запису за № 01.01.1982 року, ОСОБА_3 був прийнятий на посаду інженера ОСОБА_4 проектне конструкторського бюро Дискрет , і пропрацював на даному підприємстві до 31.12.2006 року. Тобто, на думку представника позивача, період, за який надана довідка про заробітну плату підтверджується записами у трудовій книжці. Також, представник позивача зазначив, що відповідач повинен був здійснити перевірку відомостей про заробітну плату згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії з 01.01.1987 по 31.12.1991 рр. за період роботи ОСОБА_3 у Спеціалізованому проектно-конструкторському бюро Дискрет у зв'язку з наявністю оригіналів особових рахунків де відображена заробітна плата за вказаний період. Проте, відповідачем замість всебічного та об'єктивного розгляду документів для призначення пенсії, проведення перевірки та підтвердження первинними документами сум заробітку згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії з 01.01.1987 по 31.12.1991 рр. за період роботи у Спеціалізованому проектно-конструкторському бюро Дискрет відповідач прийняв рішення, яке суперечить Конституції України і позбавляє позивача права розрахунок пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсій страхування .
Ухвалою суду від 20.06.2018 року відкрито провадження у даній справі, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до положень ст. 263 КАС України.
16 липня 2018 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№20373/18), в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог ОСОБА_3 та посилаючись на ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування № 1058 від 03.07.2003 року та положення Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, представник відповідача зазначив, що надана позивачем у березні 2018 року довідка №67 від 10.06.2005 року видана ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро Дискрет при Одеському Державному політехнічному університеті не врахована при призначені пенсії ОСОБА_3, у зв'язку з тим, що право на пенсію позивач набув у 2018 році, а вказана довідка видана не за встановленою Порядком формою. При цьому, як зазначає представник відповідача, позивачем не надано даних з архіву про наявність чи відсутність документів про заробітну плату відповідно до п.2.10 Порядку.
02 серпня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін (вх.№22417/18) для повного та всебічного розгляду справи та у зв'язку з необхідністю надати суду додаткові докази по справі.
Ухвалою суду від 06.08.2018 року задоволено клопотання представника позивача. Вирішено розглядати справу №815/2866/18 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін та призначено перше судове засідання на 20.08.2018 року об 11:00 год. Зобов'язано Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області надати до суду належним чином засвідчену копію довідки СПКБ «Дискрет» щодо ОСОБА_3
14 серпня 2018 року від представника позивача до суду надійшла заява на виконання ухвали суду від 06.08.2018 року (вх.№23537/18) разом з якою надано витребувані судом документи.
17 серпня 2018 року від представника відповідача до суду надійшло клопотання про перенесення розгляду справи на іншу дату (вх.№ЕП/4573/18), у зв'язку з неможливістю забезпечити явку представника відповідача.
20 серпня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання (вх.№24187/18), в якому останній не заперечував проти перенесення розгляду справи на іншу дату.
Судове засідання, призначене на 20.08.2018 року, відкладене до 11.09.2018 на 12:00 год.
11 вересня 2018 року судове засідання було перенесене на 20.09.2018 року, у зв'язку з перебуванням судді Аракелянм М.М. у відпустці з 10.09.2018 року по 14.09.2018 року включно.
У судовому засіданні 20.09.2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позову ОСОБА_3 з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши обставини та докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення відповідача, перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що 04 січня 2018 року ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_1) звернувся до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області з заявою про призначення пенсії за віком разом з якою надав необхідний пакет документів.
У наявній в матеріалах справи розписці-повідомлення відповідачем зазначено перелік документів, яких недостатньо для призначення пенсії, а саме довідки про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 року та встановлено ОСОБА_3 строк подання вказаної довідки до 03.04.2018 року.
Як встановлено судом та не заперечується учасниками справи у березні 2018 року позивачем було надано до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідку про заробітну плату для обчислення пенсії від 10062005 року №67 видану ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро Дискрет .
Однак, відповідно до листа від 26.03.2018 року №31/Д-01 відповідачем було повідомлено ОСОБА_3 щодо розгляду його звернення про перерахунок пенсії з урахуванням заробітку за 60 місяців до 01.07.2000 року.
Зі змісту вказаного листа вбачається, що надана позивачем довідка ОСОБА_4 проектно-конструкторського бюро Дискрет про заробітну плату від 10.06.2005 року №67 не врахована для розрахунку пенсії позивачу у зв'язку з невідповідністю довідки законодавчо встановленій формі. Також зазначено, що ОСОБА_4 проектно-конструкторське бюро Дискрет при Одеському Державному політехнічному університеті припинило свою діяльність 06.10.2009 року відповідно до записів у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а отже всі документи повинні були бути передані до архівної установи.
Не погоджуючись з діями відповідача щодо не включення до обчислення пенсії за віком ОСОБА_3 заробітної плати за період роботи з 1987 року по 1991 рік включно згідно з довідкою про заробітну плату від 10.06.2005 року №67, вважаючи їх протиправними позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Оцінивши належність, допустимість та достовірність наявних в матеріалах справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_3 з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 № 1788-ХІІ, зокрема, громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.
Статтею 4 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що виключно законами про пенсійне забезпечення визначаються, зокрема: види пенсійного забезпечення, умови участі в пенсійній системі чи їх рівнях, пенсійний вік для чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат, джерела формування коштів, що спрямовуються на пенсійне забезпечення, умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, організація та порядок здійснення управління в системі пенсійного забезпечення.
Статтею 8 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.
Частиною 1 статті 9 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачено, що за рахунок коштів Пенсійного фонду в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком; пенсія по інвалідності внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідності з дитинства); пенсія у зв'язку з втратою годувальника.
Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 16 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування позивач, як застрахована особа, має право на отримання пенсійних виплат на умовах і в порядку, передбачених цим Законом.
Як передбачено ст. 22 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.1991 № 1788-ХІІ пенсії за віком призначаються довічно, незалежно від стану здоров'я.
Статтею 27 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачений порядок визначення розміру пенсії за віком.
Згідно ч. 1 ст. 44 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
При цьому відповідно до ч. 3 ст. 44 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.
Крім того, питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №1058-IV врегульовано Порядком надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління ПФУ від 25 листопада 2005 року №22-1.
Пунктом 2.1 Порядку передбачено, що до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи: 1) документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган і мають відмітку у паспорті) або свідоцтво про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; 2) документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу). За період роботи, починаючи з 01 січня 2004 року, структурний підрозділ, відповідальний за ведення персоніфікованого обліку (далі - відділ персоніфікованого обліку), надає структурному підрозділу, відповідальному за призначення пенсії, довідку з бази даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - реєстр застрахованих осіб) за формою згідно з додатком 1 до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18 червня 2014 року № 10-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 липня 2014 року за № 785/25562 (далі - Положення), а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення. За період роботи до 01 січня 1991 року на Крайній Півночі чи в місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі колишнього СРСР, а також на острові Шпіцберген надаються договори або інші документи, що підтверджують право працівника на пільги, передбачені для осіб, які працювали в районах Крайньої Півночі чи місцевостях, прирівняних до районів Крайньої Півночі. Період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності, крім осіб, які здійснювали підприємницьку діяльність за спрощеною системою оподаткування, з 01 липня 2000 року підтверджується довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку. Період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування до 01 січня 2004 року підтверджується спеціальним торговим патентом, або свідоцтвом про сплату єдиного податку, або патентом про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян, або довідкою про сплату страхових внесків, а з 01 січня 2004 року - довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку. Період перебування на інвалідності у зв'язку із нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням підтверджується випискою з акта огляду медико-соціальної експертної комісії (далі - МСЕК). Період отримання допомоги по безробіттю підтверджується до 01 січня 2010 року на підставі записів у трудовій книжці, а починаючи з 01 січня 2010 року - довідкою із бази даних реєстру застрахованих осіб за інформацією відділу персоніфікованого обліку; 3) для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року (додатки 1, 3 до Положення).
Відповідно до абз. 8 п. 2.1. Порядку за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам. У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (додаток 1).
Згідно з абз. 1,2 пункту 2.10 Порядку довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
З аналізу вищезазначеного суд приходить висновку, що обов'язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами. Іншого законодавством чинним на момент виникнення спірних правовідносин не передбачено.
Такого ж висновку дійшов Верховний Суд України у постанові від 17.03.2015 року по справі № 21-11а15.
Відповідно до ч.1 ст.56 Закону України Про пенсійне забезпечення до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв.
До стажу роботи зараховується також будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю, а також робота в'язнів і робота за угодами цивільно-правового характеру за умови сплати страхових внесків.
Таким чином, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що Законом України Про пенсійне забезпечення передбачено зарахування періоду роботи на умовах трудового договору на підприємствах незалежно від форм власності та господарювання до загального трудового стажу особи.
Згідно з ст. 62 Закону Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993року №637 (зі змінами та доповненнями), основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
Згідно з пунктом 1.1 розділу 1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993року №58 (зі змінами та доповненнями), трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації усіх форм власності або у фізичної особи понад п'ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.
Пунктами 2.1-2.4 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993року №58 передбачено, що трудові книжки і вкладиші до них заповнюються у відповідних розділах українською і російською мовами. До трудової книжки вносяться: відомості про працівника: прізвище, ім'я та по батькові, дата народження; відомості про роботу, переведення на іншу постійну роботу, звільнення; відомості про нагородження і заохочення: про нагородження державними нагородами України та відзнаками України, заохочення за успіхи в роботі та інші заохочення відповідно до чинного законодавства України; відомості про відкриття, на які видані дипломи, про використані винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв'язку з цим винагороди.
Записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону.
Усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення - у день звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).
Записи виконуються арабськими цифрами (число і місяць - двозначними). Наприклад, якщо робітник або службовець прийнятий на роботу 5 січня 1993 р., у графі 2 трудової книжки записується "05.01.1993".
Записи виконуються акуратно, ручкою кульковою або з пером, чорнилами чорного, синього або фіолетового кольорів, і завіряються печаткою запис про звільнення, а також відомості про нагородження та заохочення.
Згідно з п.2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993року №58 у графі 3 розділу "Відомості про роботу" як заголовок пишеться повне найменування підприємства.
Під цим заголовком у графі 1 ставиться порядковий номер запису, що вноситься, у графі 2 зазначається дата прийняття на роботу.
У графі 3 пишеться: Прийнятий або призначений до такого-то цеху, відділу, підрозділу, на дільницю, виробництво із зазначенням їх конкретного найменування, а також роботи, професії або посади і присвоєного розряду. Записи про найменування роботи, професії або посади, на яку прийнятий працівник, виконуються для робітників та службовців відповідно до найменування професій і посад, зазначених у "Класифікаторі професій".
Відповідно до п.20 розділу Особливості підтвердження трудового стажу окремих категорій працівників Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній Постанови Кабінету Міністрів України №637 від 12.08.1993р., уточнюючі довідки підприємств або організацій для підтвердження спеціального трудового стажу за додатком №5, приймаються у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років.
З наявного в матеріалах справи розпорядження 143752 від 05.05.2018 року судом встановлено, що відповідачем при здійснені розрахунку пенсії ОСОБА_3 не враховано заробітну плату за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно відповідно до довідки про заробітну плату для обчислення пенсії виданої ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро Дискрет від 10.06.2005 року №67 з підстав ненадання позивачем довідки належної форми.
Суд не погоджується з такою позицією відповідача з огляду на наступне.
Судом встановлено та підтверджується наявною в матеріалах справи копією трудової книжки БТ-І №4729674, що в період з 01.01.1982 року по 31.12.2006 року ОСОБА_3 працював на посаді інженера в Спеціальному проектно-конструкторському бюро Дискрет .
Так, відповідно до п. 3 відомостей про роботу вказаних у трудовій книжці позивача вбачається, що 01.01.1982 року ОСОБА_3 прийнятий в порядку переведення в СПКБ Дискрет на посаду інженера та звільнений з займаної посади відповідно до п.2 ст. 36 КЗпП України (за закінченням строку дії трудового договору), що підтверджується відповідним записом у трудовій книжці позивача (п.15) та закріплено печаткою Одеського Національного Політехнічного Університету.
Вищевказані записи (п.13, п.15) в трудовій книжці ОСОБА_3 здійснені у відповідності до п.п. 2.1-2.4, 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993року №58.
Судом встановлено та підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що ОСОБА_4 проектно-конструкторське бюро Дискрет при Одеському державному Політехнічному Університеті (код ЄДРПОУ 02096116) припинило свою діяльність 06.10.2009 року (номер запису про припинення 15561170004015150). Правонаступників немає.
Відповідно до наявної в матеріалах справи копії Довідка СПКБ Дискрет про заробітну плату для обчислення пенсії від 10.06.2005 року №67 за період з січня 1987 року по грудень 1991 року виданої ОСОБА_3 зазначено суми заробітку позивача, які враховуються при обчисленні пенсії за період 1987-1991 роки, та вказано, що на всі виплати нараховані страхові внески до Пенсійного фонду України.
Вказана в Довідці від 10.06.2005 року №67 інформація щодо заробітної плати ОСОБА_3 за спірний період роботи підтверджується наявними в матеріалах справи копіями особових рахунків про нараховану заробітну плату ОСОБА_3 (а/с 20-26).
З огляду на зазначене суд критично оцінює доводи представника відповідача щодо неможливості врахування вищевказаної довідки про заробітну плату за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року у зв'язку з її невідповідністю встановленій формі, що передбачена додатком 1 до Порядку надання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління ПФУ від 25 листопада 2005 року №22-1, оскільки відсутність у позивача довідки належної форми не спростовує встановленого в ході судового розгляду факту роботи ОСОБА_3 на посаді інженера в СПКБ Дискрет та отримання заробітної плати, що підтверджується записами трудової книжки та особовими рахунками позивача.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не надано належних доказів в обґрунтування правомірності дій та спростування доводів позивача.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку щодо протиправності дій відповідача при неврахуванні спірного періоду роботи під час проведення розрахунку пенсії ОСОБА_3 та наявності підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_3
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачений судовий збір в розмірі 704,80 грн. відповідно до квитанції №СВ00522394 від 17.05.2018 року, який згідно з ч.1 ст.139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Одеській області.
Керуючись ст.ст.139, 241-246, 250, 255, 260-262, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративну позовну заяву ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 68001; РНОКПП:НОМЕР_1) до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області (вул. Хантадзе, 8-а, м.Чорноморськ, Одеська обл., 68001; код ЄДРПОУ:40386094) про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправними дії Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області щодо не включення для обчислення пенсії за віком ОСОБА_3 з 02.01.2018 року заробітної плати за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії виданої ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» від 10.06.2005 р. №67 при призначенні пенсії за віком;
Зобов'язати Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області здійснити розрахунок та виплату пенсії ОСОБА_3 з 02.01.2018 року з урахуванням заробітної плати згідно з довідкою про заробітну плату для обчислення пенсії від 10.06.2005 р. №67, виданої ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» та основними рахунками за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, оформлених на ім'я ОСОБА_3 ОСОБА_4 проектно-конструкторським бюро «Дискрет» з урахуванням вже отриманих сум пенсії.
Стягнути з Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області (вул. Хантадзе, 8-а, м.Чорноморськ, Одеська обл., 68001; код ЄДРПОУ: 40386094) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 68001; РНОКПП: НОМЕР_1) судовий збір у сумі 704 (сімсот чотири)грн. 80 коп.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення складено та підписано 25.09.2018 року.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 28.09.2018 |
Номер документу | 76753217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні