Постанова
від 06.11.2010 по справі 2а-5279/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-5279/10/2370

06.11.2010 р. м. Черкаси

19 год. 11 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Новікової Т.В., суддів -Гаращенка В.В. та Паламаря П.Г.,

при секретарі -Найдьон А.В.,

за участю представників позивача -ОСОБА_1, ОСОБА_2 (за довіреністю),

представника відповідача -ОСОБА_3О.(за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Черкаської міської організації Соціалістичної партії України до Черкаської міської виборчої комісії про зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду до Черкаської міської виборчої комісії з адміністративним позовом від 05.11.2010р., в якому просить зобов'язати відповідача провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 з виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №18. Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказав на допущені порушення вимог Закону України Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів № 2487-VI від 10.07.2010р. (далі - Закон № 2487-VI) щодо проведення голосування та підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 26080 та № 26119 в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18.

Під час судового засідання представники позивача підтримали позовні вимоги та просили суд їх задовольнити.

Представник відповідача позовні вимоги визнав та не заперечував проти проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 по одномандатному мажоритарному виборчому округу № 18.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини на яких грунтується позов, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступного.

Черкаська міська організація Соціалістичної партії України, ідентифікаційний код 26097646, зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 14.09.1994р. серія А00 № 616807 та витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців станом на 04.10.2010р., в якому зазначено керівника юридичної особи -ОСОБА_1, що підтверджено протоколом пленуму міського комітету Соціалістичної партії України від 06.07.2006р., Статутом соціалістичної партії України (а.с. 46-64).

При обґрунтуванні позовних вимог, позивач послався на допущенні відповідачем -Черкаською міською виборчою комісією виборчого законодавства під час проведення голосування, підрахунку голосів і складання протоколів дільничою виборчою комісією на виборчій дільниці № 26119 з виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18, що на думку позивача, перешкоджає достовірному встановленню результатів волевиявлення виборців та порушенням вимог ч.ч. 9, 10 ст. 69 Закону № 2487-VI.

Зокрема, під час проведення голосування були виявлені непоодинокі випадки вкидання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, не була своєчасно о 22год.00хв. зачинена виборча дільниця, при підрахунку голосів виборчі бюлетені не були розкладені на місця, позначені окремими табличками, які містять з обох боків прізвище кандидата у депутати, що є порушенням ч. 25 ст. 71 Закону № 2487-VI. Згідно контрольних талонів було встановлено, що кількість виборців, які отримали бюлетені на виборчій дільниці складає 613 осіб, а при підрахунку кількості виборців, які взяли участь у голосуванні мається 620 бюлетенів, а також виборців які не підтримали жодного кандидата становила 92 особи, однак зазначено - 85.

Судом встановлено, що на звернення уповноваженої особи СПУ до відповідача - Черкаської міської виборчої комісії від 01.11.2010р. зі скаргою зареєстрованою 02.11.2010р. вх. № 2122 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 26119 з виборів депутатів до Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №18, скаргу позивача було залишено без розгляду, про що підтверджено постановою Черкаської міської виборчої комісії № 52 від 04.11.2010р. (а.с. 45).

Разом з тим, скаргу позивача від 01.11.2010р. зареєстровану 02.11.2010р. вх. № 2121 про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 26080 з виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18, розглянуто та здійснено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №26080, що підтверджується протоколом Черкаської міської виборчої комісії (а.с.39).

Відповідач, погоджуючись з позовними вимогами щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 з виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18, вказавши на відсутність часу, як на обставину що стала підставою при залишенні без розгляду скарги позивача від 01.11.2010р. зареєстрованої 02.11.2010р. вх. № 2122 про проведення повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці № 26119.

Встановлюючи обставини справи на підставі доданих до справи матеріалів, суд звертає увагу на наявність допущених порушень виборчого законодавства дільничою комісією №26119, що підтверджено актами про порушення Закону № 2487-VI від 01.11.2010р. (а.с.9-14, 18) та протоколом дільничої виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 26080 з виборів депутатів Черкаської міської ради та протокол дільничої виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 в одномандатному виборчому окрузі № 18 (а.с.19-22).

Причиною виникнення спору стало залишення без розгляду скарги позивача щодо проведення повторного перерахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18.

За зазначених обставин та наявних в матеріалах справи доказів, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Конституцією України (розділом ІІІ) гарантована громадянам України реалізація права голосу на виборах, а також бути обраним до органів державної влади та місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним Законом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад та сільських, селищних, міських голів є Закону України Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів № 2487- VI від 10.07.2010р.

Зокрема, зазначеним Законом (ст. 1) визначена організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, що регулюються Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування (ч. 1ст.2 Закону № 2487- VI).

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону № 2487-VI виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів в межах повноважень та у порядку, передбаченому цим та іншими законами України (ч. 1 ст. 25 зазначеного Закону).

Міська (міст республіканського в Автономній Республіці Крим значення) територіальна виборча комісія, крім повноважень, визначених частиною п'ятою цієї статті, встановлює підсумки голосування щодо виборчих списків кандидатів у депутати по багатомандатному виборчому округу, кандидатів у депутати по одномандатному мажоритарному виборчому округу по виборах до Верховної Ради Автономної Республіки Крим у відповідному виборчому територіальному окрузі та передає ці підсумки до виборчої комісії Автономної Республіки Крим (ч.8 ст.25 Закону).

Відповідно до ч.1 ст.75 Закону № 2487-VI протоколи та інші виборчі документи дільничних виборчих комісій, територіальних виборчих комісій приймаються і розглядаються на засіданні відповідної територіальної виборчої комісії.

Зокрема, у разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів, у протоколі територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів виправлень, помилок, неточностей територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов'язати відповідно дільничну, територіальну виборчу комісію внести зміни до цього протоколу шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений". Під час розгляду цього питання дільничною, територіальною виборчою комісією відповідні примірники протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, протоколів відповідних територіальних виборчих комісій про підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів та додані до них документи зберігаються в територіальній виборчій комісії, яка відповідно до частини першої цієї статті прийняла такі протоколи(ч.4 ст. 75 Закону № 2487-VI).

За зазначених обставин та на підтвердження позовних вимог, позивачем до справи додано копії актів про допущенні порушення вимог Закону № 2487-VI від 01.11.2010р., складені офіційним спостерігачем ОСОБА_4 (а.с. 9-14, 18) та підтверджено скаргами з якими уповноважена особа місцевої організації Соціалістичної партії України ОСОБА_5 зверталася до дільничої виборчої комісії № 26080 та № 26119 (а.с.15-17), зі змістом яких погодився під час судового розгляду представник відповідача.

Законом передбачено, що повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією, яка прийняла рішення про повторний підрахунок голосів, з обов'язковою участю членів дільничної виборчої комісії, які передають виборчу документацію, після розгляду і прийняття протоколів та інших виборчих документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці територіальною виборчою комісією мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми уповноважені особи місцевих організацій партій, довірені особи кандидатів, офіційні спостерігачі (ч.9 ст.75 Закону №2487-VI).

Як вбачається з матеріалів справи, за наслідком розгляду скарги позивача зареєстрованої від 02.11.2010р. № 2121 свідчить здійснений повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 26080 в одномандатному виборчому окрузі № 18 відповідно до ч. 10 ст.75 Закону № 2487-VI, однак скарга зареєстрована від 02.11.2010р. вхід. № 2122 залишена без розгляду про що свідчить постанова № 52 від 04.11.2010р., що є порушенням виборчого законодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи таку обставину, що відповідач визнає позовні вимоги, а результати виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18 на час розгляду справи офіційно не оприлюднені, тому колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 11, 163, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Черкаську міську виборчу комісію (18000, м. Черкаси, вул. Б.Вишневецького, 36) провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 26119 з виборів депутатів Черкаської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 18.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Черкаської міської організації Соціалістичної партії України суму сплаченого судового збору у розмірі 3 грн.40 коп. (три гривні 40 коп.).

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені ст. 177 КАС України.

Суддя Т.В. Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2010
Оприлюднено01.10.2018
Номер документу76801348
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5279/10/2370

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 06.12.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 05.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Постанова від 06.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 10.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні