ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2033/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю:
секретаря судового засідання - Панькіної А.С.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бодекс-Україна" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
13 червня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Бодекс-Україна" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30.01.2018 №0000031408, №000011408, №0000021408.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав про помилкове включення податковим органом до сум, належних до включення до митної вартості поставленого ТОВ Бодекс - Україна товарів за митними деклараціями №806010001/2014/013949 від 26.11.14 року, №806010001/2015/009795 від 02.10.15 року, №8060100001 /2015/010112 від 13.10.15 року вартості ремонтних робіт, проведених на виконання договорів від 01.07.2014 №01/07/14, від 15.01.2015 №15/01/15 укладених із Bodex Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia-SPOLKA KOMADYTOWA (Виконавець) та TOB Бодекс-Україна , Україна (Замовник).
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 червня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 25.07.2018 закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті.
05.07.2018 року відповідач надав відзив на адміністративний позов, де вказав, що за наслідками проведеної документальної планової виїзної перевірки встановлені порушення митного та податкового законодавства позивачем, що призвело до невірного визначення останнім сум, належних до сплати в ході митного оформлення ввезеного на територію України товарів. А саме, встановлено, що позивачем до митної вартості імпортованих товарів (напівпричипи - самоскиди) не включена вартість проведення ремонтних робіт за межами митного кордону України , чим порушено вимоги частин 4, 5 ст. 58 Митного кодексу України.
24.07.2018 позивачем надано відповідь на відзив, де позивач наполягав на помилковості твердження відповідача про належність включення вартості ремонтних робіт до вартості придбаних транспортних засобів, інших, ніж ремонтувалися за договорами 01.07.2014 №01/07/14, від 15.01.2015 №15/01/15 укладених із Bodex Spolka z ograniczona odpowiedzialnoscia-SPOLKA KOMADYTOWA. Крім того вказав, що відсутні докази наявності обґрунтованої підозри порушення законодавства України позивачем під час пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон, що в свою чергу може бути підставою для митного контролю після завершення митного оформлення.
23.08.2018 року у письмових запереченнях на відповідь на відзив відповідач щодо вказаного заперечував, посилаючись на правомірність проведення перевірки після митного контролю та митного оформлення в порядку підпунктів 16, 88 пункту 4 Положення про державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 року №527.
В ході судового розгляду справи представник позивача свої позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення №0000011408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 21596,58грн. та за штраф ними санкціями у розмірі 5399,15грн., а всього на суму 26995,73грн.; №0000021408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем додатковий імпо ртний збір на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 10798,28грн. та за штрафними санкціями у розмірі 2699,57грн., а всього на суму 13497,85грн.; №0000031408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість з товарів ввезених на територію України у розмірі 49672,12грн. та за штрафними санкціями у розмірі 12418,03грн., а всього на загальну суму 62090,15грн.
Представники відповідача проти задоволення позовних вимог заперечували, просили відмовити з підстав законності та правомірності податкових повідомлень - рішень, у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Дослідивши всі обставини справи, вивчивши всі докази, надані сторонами в ході її розгляду в сукупності, заслухавши пояснення представників сторін та з'ясувавши підстави та аргументи учасників в обґрунтування їх позиції, суд встановив таке.
Відповідно до частин 2, 3 ст. 346 Митного кодексу України, наказу ГУ ДФС у Полтавській області 07.11.2017 року №2667, плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на IV квартал 2017 року, проведена документальна планова виїзна звірка ТОВ Бодекс-Україна дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи за період з 01.10.2014 року по 30.09.2017 року за результатами якої складений акт Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Бодекс-Україна від 17.01.2018 №59/16-31-14-08-08/32860348.
В ході документальної планової виїзної перевірки відповідачем встановлені порушення:
- ст.52, 53, ч.4, 5 ст.58 Митного кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податкового зобов'язання по сплаті мита в сумі 21596,58 гри., крім того сума податку, в розмірі 1871.80 грн. нарахована умовно, відповідно до п. 102.1 ст.102 Податкового Кодексу України строк давності минув.
- ст.3 Закону України Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року від 28.12.2014 року №73-У1І (далі -Закон №73-УІІ) та наказу Міністерства фінансів України від 17.02.2015 року №152 Про затвердження Змін до деяких відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій (далі - наказ №152) в результаті чого встановлено заниження позивачем податкового зобов'язання по сплаті додаткового імпортного збору на суму 10798,28 гри.
- п.190.1 ст.190 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податкового зобов'язання по сплаті податку на додану вартість в сумі 49672,12 грн., крім того сума податку, в розмірі 4117,95 грн. нарахована умовно, відповідно до п. 102.1 ст. 102 Податкового Кодексу України строк давності минув.
Зазначені донарахування проведені відповідачем у зв'язку із виявлення при проведенні перевірки, що реальні витрати понесені при придбанні товарів:
- напівпричіп-самоскид марки ВОDЕХ для перевезення вантажів, трьохвісний, що був у використанні СZN FР48;
- напівпричіп-самоскид марки ВОDЕХ для перевезення вантажів, трьохвісний, що був у використанні LUВ МF64;
- напівпричіп-самоскид марки ВODЕХ для перевезення вантажів, трьохвісний, що 6ув у використанні SMIFY56, які підтверджуються первинними бухгалтерськими документами, не відповідають відомостям, які були заявлені до Полтавської митниці при декларуванні товарів за митними деклараціями: №806010001/2014/013949 від 26.11.14 року, №806010001/2015/009795 від 02.10.18 року, №8060100001/201 5/010112 від 13.10.15 року.
За висновками акту перевірки, позивачем, в порушення ст.52, 53, 58, ч.1 ст.257 Митного кодексу України, внаслідок заявлення до митного оформлення товарів недостовірних відомостей щодо декларування митної вартості ввезених на митну територію України товарів в частині не декларування суми отриманих послуг по ремонту придбаних транспортних засобів в розмірі 234683,72 грн., та, як наслідок, несвоєчасного, недостовірного та неповного нарахування та сплати митних платежів, що справляються у разі ввезення товарів на митну територію України, допущене порушення податкового та митного законодавства України.
У зв'язку із вказаним, ґрунтуючись на висновках акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Бодекс-Україна від 17.01.2018 №59/16-31-14-08-08/32860348, відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення:
- №0000011408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 21596,58грн. та за штраф ними санкціями у розмірі 5399,15грн., а всього на суму 26995,73грн.;
- №0000021408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем додатковий імпо ртний збір на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 10798,28грн. та за штрафними санкціями у розмірі 2699,57грн., а всього на суму 13497,85грн.;
- №0000031408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість з товарів ввезених на територію України у розмірі 49672,12грн. та за штрафними санкціями у розмірі 12418,03грн., а всього на загальну суму 62090,15грн.
Позивач не погодився із вказаними податковими повідомленнями - рішення, звернувся до суду із позовом про визнання їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Надаючи оцінку оспорюваним податковим повідомленням - рішенням, суд виходить з наступного.
ТОВ Бодекс- Україна зареєстроване 24.03.2044 року у Виконавчому комітеті Кременчуцької міської ради Полтавської області, код ЄДРПОУ 32860348, юридична адреса: 39614, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Київська, 76, взято на податковий облік Кременчуцькою ОДПІ ГУ Міндоходів у Полтавській області 30.03.2004 р. за №7071, видано Свідоцтво платника ПДВ від 16.12.2010р. за №100313602, ІПН 328603416039. Фактичний вид діяльності - надання транспортно-експедиційних послуг, за КВЕД основний вид діяльності 49.41-вантажний автомобільний транспорт, відповідно до здійснюваних видів діяльності наявні дозвільні документи - ліцензія серія АГ № 504815 дійсна з 11.01.2011 року термін дії необмежений.
Згідно з приписами пп.16, 88 пункту 4, пункту 7 Положення про державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 №527Є, ДФС відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до закону, а також проводить відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку), у тому числі після проведення митного контролю та митного оформлення. ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.
Відповідно до ст. 543 Митного кодексу України безпосереднє здійснення державної митної справи покладається на органи доходів і зборів.
Згідно із пунктом 24 частини 1 ст.4 Митного кодексу України митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.
Митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів (п.7 ст.336 Митного кодексу України).
Згідно ч. 1, 3 (пункт 4, 6) ст. 345 МК України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо, зокрема, відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов'язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України.
Відповідно до положень ст. 346 МК України документальні виїзні перевірки проводяться за наказом відповідного органу доходів і зборів з урахуванням обставин і підстав, установлених цим Кодексом.
Документальною плановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка передбачена в плані-графіку органу доходів і зборів та проводиться за місцезнаходженням підприємства, що перевіряється. У разі відсутності на підприємстві належних умов для роботи посадових осіб органу доходів і зборів перевірка такого підприємства, за згодою його керівника, може проводитися у приміщенні органу доходів і зборів.
Проведення документальних планових виїзних перевірок здійснюється органами доходів і зборів на підставі квартальних планів, які формуються ними самостійно, виходячи з результатів аналізу зовнішньоекономічних операцій підприємств із застосуванням системи управління ризиками. Порядок планування органами доходів і зборів виїзних перевірок визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Матеріалами справи підтверджене проведення відповідачем документальної планової виїзної перевірки ТОВ Бодекс - Україна (а.с. 6 - 51), за наслідками якої складений акт Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Бодекс-Україна від 17.01.2018 №59/16-31-14-08-08/32860348.
Пунктом 5 ст. 54 МК України передбачено, що орган ДФС з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; проводити в порядку, визначеному статтями 345 - 354 Митного кодексу, перевірки пра вильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; звертатись до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необ хідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості.
Органи ДФС мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотри мання законодавства України з питань державної митної справи (ч. 3 ст. 345 МК України).
Пунктом 8 ч. 1 ст. 336 МК України встановлено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів ДФС, в тому числі і направлення запитів до інших державних органів, установ організацій, уповноважених органів іноземних держав для встано влення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.
Відповідно до пп. 5, 6 ч. 1 ст. 352 МК України посадовими особами органів доходів і збо рів під час проведення перевірок можуть бути використані, зокрема, отримані від уповноваже них органів іноземних держав документально підтверджені відомості щодо вартісних, кількісних або якісних характеристик, країни походження, складу та інших характеристик, які мають значення для оподаткування товарів, їх ввезення (пересилання) на митну територію України або на територію вільної митної зони чи вивезення (пересилання) за межі митної території Ук раїни або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення; інші матеріали, отримані в порядку та спосіб, передбачені цим Кодексом або інші законами України.
Окрім цього, відповідно до п. 54.4 ст. 54 ПК України у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджених відомостей щодо країни походження, вартісних, кількісних або якісних характеристик, які мають значення для оподатку вання товарів і предметів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенні (пересиланні) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення, контролюючий орган має право самостійно визначити базу оподаткування та по даткові зобов'язання платника податків шляхом проведення дій, визначених пунктом 54.3 цієї статті, на підставі відомостей, зазначених у таких документах.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення су ми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо результати митного контролю, отримані після закінчення процедури мит ного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях (пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПК Укра їни).
За наслідками проведеної відповідачем документальної планової виїзної перевірки, виявлення порушень позивачем вимог податкового, митного законодавства, відповідачем на підставі висновків акту Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Бодекс-Україна від 17.01.2018 №59/16-31-14-08-08/32860348 винесені податкові повідомлення - рішення: №0000011408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 21596,58грн. та за штраф ними санкціями у розмірі 5399,15грн., а всього на суму 26995,73грн.; №0000021408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем додатковий імпо ртний збір на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 10798,28грн. та за штрафними санкціями у розмірі 2699,57грн., а всього на суму 13497,85грн.; №0000031408 від 30.01.2018р., за яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість з товарів ввезених на територію України у розмірі 49672,12грн. та за штрафними санкціями у розмірі 12418,03грн., а всього на загальну суму 62090,15грн.
Відповідачем проведені вказані донарахування у зв'язку із невірним визначенням позивачем митної вартості товарів, ввезених на територію України.
Так, базою оподаткування митом товарів, що переміщуються через митний кордон України та на які законом встановлено адвалорні ставки мита, є митна вартість товарів (пункт 1 частини 1 статті 279 Митного кодексу України).
Наказом Міністерства фінансів від 17.02.2015 №152 Про затвердження змін до деяких відомчих класифікаторів з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій встановлено додатковий імпортний збір на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання (код виду надходжень 022) відповідно до Закону України від 28.12.2014 року №73-VIII Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті ХІІ Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року .
Згідно зі ст. 3 Закону України від 28.12.2014 №73-УШ Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року базою оподаткування додатковим імпортним збором є митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України, визначена відповідно до положень Митного кодексу України .
Згідно ст.4 Закону України від 28.12.2014 №73-УІІІ Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди про тарифи й торгівлю 1994 року додатковий імпортний збір справляється за такими ставками, зокрема, 5 відсотків - для товарів, що класифікуються у товарних групах 25 - 97 згідно з УКТЗЕД.
Відповідно до підпункту 3 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України.
Згідно підпункту в пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з ввезення товарів на митну територію України.
Положеннями пункту 187.8 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з податку на додану вартість у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.
Пунктом 190.1 статті 190 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування податком на додану вартість для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
Податковим органом визначено до збільшення суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 21596,58грн. та за штраф ними санкціями у розмірі 5399,15грн., а всього на суму 26995,73грн.; збільшено суму грошового зобов'язання за платежем додатковий імпо ртний збір на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 10798,28грн. та за штрафними санкціями у розмірі 2699,57грн., а всього на суму 13497,85грн.; збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість з товарів ввезених на територію України у розмірі 49672,12грн. та за штрафними санкціями у розмірі 12418,03грн., а всього на загальну суму 62090,15грн.
З матеріалів справи вбачається про укладення 15.01.2015року ТОВ Бодекс-Україна (замовник) з BODEX Spolka z organiczona odpowiedzialnoscia - SPOLKA KOMANDYTOWA (виконавець) договір №15/01/15 за умовами якого виконавець зобов'язався виконувати ремонт, обладнання та переобладнання транспортних засобів, а замовник оплачувати вартість послуг на умовах, визначених договором (п. 1.1. договору № 15/01/15). замовник за власний рахунок, відповідно до п. 3.1, 3.2. договору № 15/01/15 здійснює доставку транспортних засобів в майстерні виконавця. Ремонтні роботи провадяться на території Польщі, в стаціонарних майстернях виконавця.
Сторони домовились, що оплата за виконані ремонтні роботи провадиться шляхом безготівкового розрахунку на рахунок виконавця (п. 2.1. договору № 15/01/15) (а.с. 136).
На виконання умов укладеного договору, виконавцем здійснений ремонт причепів д.н.з. НОМЕР_1 та ВІ1180ХР, що підтверджується актами здачі-приймання № 9/2333 від 29.09.2015р. та № 10/2423 від 08.10.2015р. виставлені рахунки на оплату № 2333/09/2015 та № 2423/10/2015, у зв'язку з опискою допущеною виконавцем в зазначених рахунках-фактурах та виявленою замовником під час прийняття документів, Сторонами договору № 15/01/15 проведено коригування відомостей, (складені коригувальні записки № 1 від 05.10.2015р. та № 2 від 12.10.2015р. у рахунках на оплату № 2333/09/2015 та № 2423/10/2015 (а.с.140, 140 (зворотній бік), 141, 141 (зворотній бік), у свою чергу Замовником здійснено оплату за виконаний ремонт, що підтверджується банківською випискою від 2016р. в тому числі по виставленим виконавцем рахунках.
20.01.2015 року ТОВ Бодекс-Україна укладений з BODEX Spolka z iczona odpowiedzialnoscia - SPOLKA KOMANDYTOWA контракт №20/01/15 (а.с. 149) за умовами якого, продавець зобов'язався передати у власність позивача, а позивач зобов'язався прийняти та оплатити в порядку та на умовах контракту, п/самоскиди BODEX , чи інших виробників, що будуть відображені в додаткових угодах цього контракту, вартість однієї одиниці товару визначається у додаткових угодах до контракту та рахунках - фактурах (п. 1.1. контракту). Сторони домовились, що оплата за поставлений товар провадяться шляхом проведення безготівкового розрахунку згідно з рахунком виконавця (п. 3.1. контракту № /15).
Додатковою угодою №30 від 29.09.2015р. (а.с. 150) погоджені найменування - напівпричип вантажний самоскид, умови поставки - марка - BODEX, рік випуску - 2007 рік, вартість - 8200,00EUR та місце знаходження, виписано рахунок VAT 2309/09/2015 на суму 8500,00EUR.
Вказані відомості були відображені позивачем у митній декларації за формою МД-2: № 806010001/2015/009795 від 02.10.2015р. (а.с. 151) що дає можливість ідентифікувати Товар щодо належності митного оформлення товарів, що переміщуються через кордон на адресу ТОВ Бодекс-Україна , справляння сплати митних платежів, відповідно до заявленої митної вартості товарів.
Також, додатковою угодою № 32 від 02.09.2015р. (а.с.152) сторони на виконання умов контракту №20/01/15 погодили: найменування - напівпричип вантажний самоскид, умови поставки - EXW, марка - BODEX, рік випуску - 2004 рік, вартість - 8200,00EUR та місце знаходження - Польша, м. Щерцов, виписано рахунок VAT 2410/10/2015 на суму 8200,00EUR. Декларацією за формою МД-2 № 806010001/2015/010112 від 13.10.2015р. (а.с.153) визначено шасі та інші відомості, за для ідентифікації товару для митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.
З матеріалів справи судом не встановлено обставин наявності зауваження митних органів щодо вартості поставленого товару, умов поставки, відповідно вартості поставленого товару відомостям, зазначеним у документах, наданих позивачем до митного оформлення. Відповідачем таких даних не наведено ні в акті перевірки, ні в ході розгляду справи.
З письмових заяв, поданих відповідачем вбачається про необхідність включення позивачем до митної вартості товарів, ввезених на митну територію України за митними деклараціями №806010001/2015/009795 від 02.10.2015р., №806010001/2015/010112 від 13.10.2015р. вартості ремонтних робіт, виконаних за договором від 15.01.2015 року №15/01/15 на користь ТОВ Бодекс-Україна виконавцем BODEX Spolka z organiczona odpowiedzialnoscia - SPOLKA KOMANDYTOWA . В обґрунтування необхідності такого включення, відповідачем наведено наявність рахунків - фактур №2333/09/2015 та №2423/10/2015 та вказано про проведення коригування вказаних у даних рахунках відомостей відповідними коригувальними записками від 05.10.2015 року і 12.10.2015 року, відповідно.
З приводу вказаного, суд зазначає, що законодавчо визначених підстав для включення до вартості товарів, заявлених до митного оформлення за контактом купівлі - продажу від 20.01.2015 року №20/01/15 вартості ремонтних робіт, виконаних за договором від 15.01.2015 року №15/01/15, відповідачем не наведено, висновки акту не відповідають дійсним обставинам справи та не ґрунтуються на вимогах закону.
Таким чином, суду не наведено законодавчих підстав для збільшення суми грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 21596,58грн., грошового зобов'язання за платежем додатковий імпо ртний збір на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності у розмірі 10798,28грн., грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість з товарів ввезених на територію України у розмірі 49672,12грн. та за штрафними санкціями у розмірі 12418,03грн., а всього на загальну суму 62090,15грн., а тому оскаржувані податкові повідомлення - рішення було винесено відповідачем без урахування всіх обставин, які мали значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, відтак є протиправними та підлягають скасуванню.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що висновки акту не відповідають дійсним обставинам справи та не ґрунтуються на вимогах закону, а оскаржувані податкові повідомлення - рішення було винесено відповідачем без урахування всіх обставин, які мали значення для його прийняття.
Отже, адміністративний позов ТОВ "Бодекс-УКраїни" підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Бодекс-Україна" (про. Поштовий, 2, кв. 82, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 32860348) до Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ 39461639) про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 30 січня 2018 року №0000031408.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 30 січня 2018 року №0000011408.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 30 січня 2018 року №0000021408.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бодекс-Україна" (код ЄДРПОУ 32860348) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5 286 грн (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної Фіскальної служби у Полтавській області (код ЄДРПОУ 39461639).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення .
Повне рішення складено 01 жовтня 2018 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2018 |
Оприлюднено | 02.10.2018 |
Номер документу | 76817085 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні