Рішення
від 02.10.2018 по справі 1340/3494/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/3494/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 жовтня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брильовського Р.М. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова про зупинення експлуатації будівлі,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (далі - позивач, ГУ ДСНС у Львівській області) до Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова (далі - відповідач), в якому просить суд зупинити експлуатацію будівлі Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова за адресою: м. Львів, вул. Личаківська, 171 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (цивільного захисту), шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час проведення позапланової перевірки території та приміщень відповідача на предмет дотримання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки виявлено ряд порушень, які викладені в акті перевірки № 86. Вказує, що продовження експлуатації приміщення Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу для життя і здоров'я працівників та дітей, що можуть там перебувати, тому просить позов задовольнити.

Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 прийнято до провадження позовну заяву ГУ ДСНС у Львівській області та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Суд встановив, що ГУ ДСНС у Львівській області 16 червня 2017 року видало директору Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова п. Степанюку В.К. припис № 59 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

У період з 16 травня 2018 року по 17 травня 2018 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області в особі провідного інспектора Личаківського РВ м. Львова ГУ ДСНС України у Львівській області старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1, у присутності директора Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова п. Степанюка В.К., було проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки території, будівель та приміщень Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова за адресою: м. Львів, вул. Личаківська, 171.

Під час проведення позапланової перевірки було виявлено ряд порушень відповідачем ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, Кодексу цивільного захисту України, ОСОБА_2 техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях та інших нормативних актів, а саме:

- в порушення р. III п. 2.5 НАПБ А.01.001 -2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- в порушення р. V п. 1.2 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні приміщення закладу не обладнано системами протипожежного захисту (система пожежної сигналізації, система оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей) відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;

- в порушення р. III п. 2.31 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні шляхи евакуації закладу не забезпечені евакуаційним (аварійним) освітленням;

- в порушення р. V п. 2.2 НАПБ А.01.001 -2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні пожежні кран-комплекти системи внутрішнього протипожежного водопроводу не укомплектовані пожежними рукавами та стволами;

- в порушення р. II п. 16 НАПБ А.01.001 -2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;

- в порушення р. IV п. 1.6 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у розподільчих коробах, приміщеннях горищ та підвалів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- в порушення р. III п. 2.3 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні під час експлуатації об'єкта допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, що відокремлюють горища від суміжних приміщень;

- в порушення р. V п.3.17 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні технічне обслуговування вогнегасників не здійснюється відповідно до ОСОБА_2 експлуатації вогнегасників;

- в порушення р. V п. 3.11 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні пожежний щит не укомплектовано інвентарем. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. сокири - 2шт;

- в порушення р. V п. 2.2 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні шафки пожежних кран-комплектів системи внутрішнього протипожежного водопроводу не мають отворів для провітрювання і не пристосовані для їх візуального огляду без розкривання;

- в порушення p. IV п. 1.8 підпункт 2 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні допускається експлуатація тимчасових електромереж у приміщеннях горищ та підвалів;

- в порушення p. IV п. 1.21 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;

- в порушення p. II п. 8 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки відповідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;

- в порушення p. III п.2.37 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні шляхи евакуації захаращено меблями та різними матеріалами;

- в порушення p. V п. 3.6 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні заклад не забезпечений первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);

- в порушення p. V п. 2.2 підпункт 2 НАПБ А.01.001 -2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні кнопки дистанційного запуску пожежних насосів системи внутрішнього протипожежного водопроводу несправні;

- в порушення p. V п. 2.2 підпункт 8 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні на дверцятах пожежних шафок системи внутрішнього протипожежного водопроводу із зовнішнього боку не вказано після літерного індексу ПК порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- в порушення p. V п. 2.2 підпункт 9 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні не здійснюється технічне обслуговування пожежних кран-комплектів системи внутрішнього протипожежного водопроводу і їх перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;

- в порушення p. IV п. 1.18 НАПБ А.01.001 -2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні допускається експлуатація електророзподільних коробок не закритих кришками у коридорах. закладу, приміщеннях горищ та підвалів;

- в порушення p. IV п. 1.18 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) та їх підвішування безпосередньо на струмопровідні проводи у приміщеннях теплового вузла, горищ та підвалів;

- в порушення p. IV п. 1.12 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні дозволяється відкрите прокладання проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів на відстані менше 0,01 метра до горючих основ (конструкцій) у приміщеннях горищ;

- в порушення p. IV п. 1.16 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні електрощити та групові електрощитки не оснащено схемами підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- в порушення p. III п. 2.37 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні допускається улаштування на сходовій клітці дверей, які перешкоджають вільній евакуації людей;

- в порушення p. III п. 2.37 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні дозволяється замикання на замки, що важко відчиняються зсередини дверей на шляхах евакуації та евакуаційних виходах;

- в порушення p. III п. 2.16 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні дозволяється улаштування глухих ґрат на вікнах приміщень;

- в порушення р. III п. 2.12 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні дозволяється використання горищ під складські дільниці, їх засмічення та захаращення сторонніми предметами;

- в порушення р. III п. 2.12 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні вікна горищ не засклені;

- в порушення р. III п.2.8 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні комісією господарчого органу не здійснено перевірку стану вогнезахисного покриву (просочення) дерев'яних конструкцій;

- в порушення р. III п. 2.12 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні на дверях приміщень горищ та підвалів не вказано місце зберігання ключів;

- в порушення р. II п. З НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні на об'єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим;

- в порушення р. II п. 4 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні для приміщень не затверджені інструкції про заходи пожежної безпеки;

- в порушення р. II п. 5 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні не вивішені на видимих місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі;

- в порушення р. II п. 5 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні на доповнення до схематичного плану евакуації не затверджена інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку мають проводитися практичні тренування всіх задіяних працівників;

- в порушення р. II п. 7 НАПБ А.01.001-2014 ОСОБА_2 пожежної безпеки в Україні у приміщеннях на видимих місцях біля телефонів не вивішано таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- в порушення п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодекс цивільного захисту України працівників не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту;

- в порушення п. 3 ч. 1 ст. 20 Кодекс цивільного захисту України не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку у разі виникнення аварії;

- в порушення п. 4 ч. 1 ст. 20, ч. 9 ст. 33 Кодекс цивільного захисту України не утворено об'єктовий орган з евакуації, для організації та забезпечення евакуаційних заходів;

- в порушення п. 4.5.1 ОСОБА_2 техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях працівники при прийнятті на роботу і за місцем роботи не проходять навчання діям та способам захисту в разі виникнення аварійних ситуацій та аварій для набуття практичних навиків попередження аварій і ліквідації їх наслідків, про що у журналі реєстрації вступного інструктажу з питань техногенної безпеки повинні робитися відповідні записи;

- в порушення п. 7 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об'єктів , затверджене наказом МНС України № 338 від 18.12.2000 року, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 01.09.2005 року за №970/11250 не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкта (процедура виявлення на об'єкті джерел та чинників небезпеки, на підставі яких об'єкт визнається потенційно небезпечним.

За результатами проведеної позапланової перевірки відповідача ГУ ДСНС України у Львівській області складено акт № 86.

14 червня 2018 року на ОСОБА_3 складено протокол ЛВ № 006372 про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення за невиконання вимог припису № 59 від 16.06.2017.

Позивач вважає, що вказані порушення створюють загрозу для життя і здоров'я працівників, дітей та інших людей, що можуть перебувати у приміщеннях Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова, тому звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

З 01.07.2013 набрав чинності Кодекс цивільного захисту України, який регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 Указу Президента України №20/2013 від 16.01.2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Згідно з підпунктом 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 , Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з підпунктом 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Таким чином, судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і цивільного захисту та високий ступінь небезпечності зазначених в акті перевірки порушень, свідчать, що наявність зазначених порушень є реальним ризиком виникнення надзвичайних ситуацій та створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи викладене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей та ненаданням достатніх доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки № 86, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ ДСНС України у Львівській області щодо зупинення експлуатації будівлі Середньої загальноосвітньої школи №63 м. Львова за адресою: м. Львів, вул. Личаківська, 171 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (цивільного захисту), шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до підп. 2 ч. 5 ст. 246 КАС України у резолютивній частині рішення зазначаються розподіл судових витрат.

Згідно з ч. 3 ст.106 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

Однак, доказів сплати судового збору позивач не надав, клопотань про відстрочення або звільнення від сплати судового збору до суду не надходило.

Як вбачається з прохальної частини позову позивачем заявлено позовну вимоги немайнового характеру: Про зупинення експлуатації будівлі корпусу № 3 Новороздільського навчально - виховного комплексу ім. В. Труша "Гімназія - загальноосвітня школа І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови" за адресою: Львівська область, м. Новий Розділ, вул. Грушевського, 16 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення .

У відповідності до частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" (далі - Закон) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем сплачується судовий збір у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який визначається законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява подається до суду (частина 1 статті 4).

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі для працездатних осіб з 1 січня 2018 року - 1762 грн.

Таким чином, сума судового збору, яка підлягала сплаті за подання до суду даного адміністративного позову становить 1762, 00 грн.

Разом з тим, сума судового збору за подання даного позову позивачем так і не сплачена.

Отже, судовий збір за подання даного позову немайнового характеру підлягає до сплати в установленому порядку.

Відповідно до ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Зупинити експлуатацію будівлі Середньої загальноосвітньої школи № 63 м. Львова за адресою: м. Львів, вул. Личаківська, 171 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (цивільного захисту), шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6, код ЄДРПОУ 38627339) на користь Державного бюджету України (платіжні реквізити: одержувач - УДКСУ у Залізничному районі м. Львова; ЄДРПОУ 38007594; банк одержувача - Казначейство України (ЕАП); МФО 899998; рахунок 34315206084082; код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу - судовий збір за подання позову) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, що знаходиться за адресою: 79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6, код ЄДРПОУ 38627339.

Відповідач - Середня загальноосвітня школа № 63 м. Львова, що знаходиться за адресою: 79014, м. Львів, вул. Личаківська, 171, код ЄДРПОУ 23887336.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76875366
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/3494/18

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 02.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні