Рішення
від 02.10.2018 по справі 2140/1457/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2018 р.м. ХерсонСправа № 2140/1457/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Морської Г.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДМАК" до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління державної фіскальної служби у м.Києві про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДМАК" (далі-позивач) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління державної фіскальної служби у м.Києві (далі-відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 22.06.2018 року № 297/21-22-08-01-20 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ БУДМАК зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 14.02.2015р. Перебуває на обліку в ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві як платник єдиного податку з 01.02.2016р. Реєстраційною дією від 14.06.2016р. змінено місцезнаходження позивача та товариство взято на облік до ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС м. Києва. 07.05.2018р. позивача взято на облік до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області у зв'язку зі зміною місцезнаходження. На підставі викладеного позивачем подавалась податкова звітність до контролюючого органу за місцем реєстрації. Однак, 22.06.2018 року відповідачем прийняте рішення № 297/21-22-08-01-20 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, яка мотивована тим, що протягом 12 послідовних податкових місяців позивач не подає контролюючому органу декларації з ПДВ. Вказане рішення позивач вважає протиправним та просить скасувати, що стало підставою звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою від 27.07.2018р. позов залишено без руху з наданням позивачу строку на усунення недоліків. Ухвала виконана, недоліки позову усунуті.

Ухвалою від 03.08.2018р. відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 20.08.2018 р. о 09:00 год.

20.08.2018 р. від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

20.08.2018 р. відповідач по справі в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив. Відзив на позовну заяву відповідачем не подано.

Ухвалою суду від 20.08.2018 р. вирішено розгляд справи провести в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що ТОВ Будмак (попередня назва ТОВ ФІРМА КАЛЕЙДОСКОП ) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 14.02.2015р. за номером запису 10711020000033533, адреса місцезнаходження: 04176, м. Київ, Подільський район, вул. Електриків, буд.29.

09.12.2016р. реєстраційною дією №10711050008033533 змінено повну та скорочену назву товариства на БУДМАК , змінено види діяльності, змінено склад засновників.

14.06.2016р. реєстраційною дією №10711050011033533 змінено склад засновників та визначено нове місцезнаходження позивача: м.Київ, вул.Златоустівська, буд.10-12, офіс 89/11. Також 14.06.2016р. позивача та взято на податковий облік в ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС м. Києва.

07.05.2018р. реєстраційною дією №10741050015063514 змінено склад засновників та визначено нове місцезнаходження товариства: м.Херсон, вул.10-та Східна, 39, та взято на податковий облік до Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Херсонській області.

З матеріалів справи вбачається, що з 01.01.2017р. ТОВ Будмак подавало у встановленому порядку податкові декларації з податку на додану вартість до ДПІ Шевченківського району м.Києва.

22 червня 2018 року Державною податковою інспекцією у Подільському районі Головного управління державної фіскальної служби у м.Києві прийнято рішення №297/21-22-08-01-20 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ БУДМАК . Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що підставою його прийняття стало платник протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбавання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, у зв'язку з чим відповідно п.п. г п. 184.1 ст.184 Податкового кодексу України .

Позивач вважає вказане рішення протиправним та просить скасувати його.

Вирішуючи спірні правовідносини суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.

Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (далі - Порядок №1588) встановлено порядок переведення платників податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці.

Згідно з п. 1.4 вказаного Порядку №1588, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Відповідно до п.64.1 ст.64 ПК України взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів у контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей контролюючими органами.

Дані про взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів у контролюючих органах передаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день взяття на облік юридичної особи та відокремленого підрозділу юридичної особи в порядку, встановленому Міністерством юстиції України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

З витягів з ЄДР станом на: 14.02.2015р., на 14.06.2018р., від 18.01.2017р., від 07.05.2018р., які містяться в матеріалах справи вбачається, що у 2015-2016 році позивач обліковується у ДПІ Подільського району м.Києва; у 2017 році - у ДПІ Шевченківського району м.Києва; у 2018 році - у ДПІ м.Херсон.

Пунктом 183.15 статті 183 ПК України передбачено, що у разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У разі зміни даних про платника податку, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника податку, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників податку платник податку подає відповідно до пункту 183.7 цієї статті заяву протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку або виникли інші підстави для перереєстрації.

Перереєстрація платника податку здійснюється з дотриманням правил та у строки, визначені цією статтею для реєстрації платників податку, шляхом внесення відповідного запису до реєстру платників податку.

Вищезазначений порядок перереєстрації закріплений Наказом Мінфіна, від 14.11.2014р. № 1130 "Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість" (далі-Положення №1130), відповідно до п.4.1 якого перереєстрація платника ПДВ проводиться у разі зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених підпунктом 1 пункту 3.15 розділу III цього Положення.

У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному органі і взяття на облік в іншому здійснюються в порядку, встановленому Міністерством фінансів України.

Положеннями Порядку №1588 закріплено, у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації.

У разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов'язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків (пункти 10.1. 10.2. 10.5).

подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ юридичною особою здійснюється за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 1 січня наступного року - за новим місцезнаходження (основне місце обліку); подання декларацій з ПДВ та сплата ПДВ фізичною особою - підприємцем здійснюється за новим місцем проживання з дати взяття на облік в контролюючому органі (основне місце обліку).

Аналогічне роз'яснення із зазначеного питання розміщене на офіційному веб-сайті ДФС України www.sfs.gov.ua в розділі "Запитання-відповіді" (категорія 119 "Облік платників податків", підкатегорія 119.06) електронного сервісу "Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс".

Таким чином, платник податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та сплачує податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає новому місцю обліку, починаючи з початку бюджетного року, наступного за тим, в якому такий платник податків змінив місце обліку.

Судом встановлено, що ТОВ Будмак після зміни 14.06.2016р. адреси місцезнаходження з Подільского на Шевченківський район м.Києва, до кінця 2016 року звітувало з основних податків, в тому числі й з ПДВ до ДПІ у Подільському районі м.Києва. Починаючи з 01.01.2017р. по всім податкам та зборам - до ДПІ Шевченківського району м.Києва, що підтверджується, податковими деклараціями з додатками та відповідними квитанціями про отримання податкової звітності за період з за 01.2017р, 05.2017р. по 05.2018р.

Анулювання реєстрації платника податку передбачено ст. 184 ПК України та розділом V Положення №1130.

Так, п.184.1 ст.184 закріплено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:

а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених цим розділом;

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов'язань із податку у випадках, визначених цим розділом;

в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;

г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту;

ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність.

з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.

Відповідно до п.5.1. Положення №1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Пунктом 5.5 Положення №1130 передбачено, що рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

З наведеного вище вбачається, що підстави прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ БУДМАК відсутні.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, у яких обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду, а ні відзиву на позовну заяву, а ні жодних доказів, які б спростовували твердження позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення та фактично визнав позовні вимоги.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Щодо розміру заявлених позивачем до стягнення витрат на правову допомогу, суд відмічає наступне.

Згідно положень ст.134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

На виконання вказаної норми позивачем надано до суду договір про надання правничої допомоги №10/07-1 від 10.07.2018р., розрахунок вартості послуг правничої допомоги та платыжне доручення №3 від 18.07.2018р.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини п'ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами (ч.ч.6-7 ст.134 КАС України).

Враховуючи, що позивачем обґрунтовані витрати на правничу допомогу, а відповідачем не надано жодних заперечень щодо розміру вказаних витрат, суд вважає за можливе задовольнити позовну вимогу щодо стягнення витрат на правничу допомогу.

Таким чином, позовна заява підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління державної фіскальної служби у м.Києві від 22 червня 2018р №297/21-22-08-01-20 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДМАК".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління державної фіскальної служби у м.Києві (код ЄДРПОУ39467012) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю " БУДМАК " (код ЄДРПОУ 39641270) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1762,00 грн. та витрати на правничу допомогу адвоката в розмірі 7048,00 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Морська Г.М.

кат. 8

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2018
Оприлюднено08.10.2018
Номер документу76876523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2140/1457/18

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 02.10.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні