ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/2842/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2018 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп'як О.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Благо-Буд про стягнення коштів з рахунків у банках,-
в с т а н о в и в:
Головне управління ДФС у Львівській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Благо-Буд , в якому просить суд стягнути з відповідача кошти які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючого такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 89 564,05 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу в сумі 89564,05 грн., в тому числі: по податку на додану вартість в сумі 54646,47 грн., що виник на підставі самостійно задекларованих сум та сум та донарахованих сум контролюючим органом згідно податкових повідомлень - рішень, та по податку на прибуток в сумі 34917,58 грн., що виник на підставі самостійно задекларованих сум. На адресу відповідача надіслано податкову вимогу від 10.10.2016 року №49897-13. Позивач вказує, що сума вказаних податкових зобов'язань є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету відповідачем не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу. Тому, в порядку п.20.1.19, 20.1.34 п.201. ст.20 ПК України позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
09.07.2018 року ухвалою Львівського окружного адміністративного суду позовну заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Благо-Буд про стягнення коштів з рахунків у банках було залишено руху у зв'язку з недотриманням позивачем вимог ч.6 ст. 160, ч.1 ст.161 КАС України та надано десятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліків.
24.07.2018 року представником Головного управління Державної фіскальної служби ОСОБА_1 було подано у канцелярію Львівського окружного адміністративного суду заяву вх.№23068 про усунення недоліків на виконання вимог ухвали №813/2842/18 від 09.07.2018 року.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 27 липня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без повідомлення, виклику сторін та запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення. Позивач отримав ухвалу від 27.07.2018 року 03.08.2018 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №7901817323556, а відповідач - 03.08.2018 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №7901817323548 (отримано уповноваженою особою за довіреністю).
Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву суду не надав, як і доказів погашення податкового боргу. Жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України , суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України , у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, виходячи з наступного.
Згідно наявних в матеріалах справи довідок та запиту, відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Благо-Буд , зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 24.09.2010 року, ідентифікаційний код юридичної особи 37161914, місцезнаходження юридичної особи: 81000, Львівська обл., Яворівський район, м. Яворів, вул. Л. Українки, 31/48, перебуває на обліку в Городоцькій ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області.
Згідно довідки від 07.05.2018 року №16729/10/13-01-17-11-10, заборгованість відповідача по податках і зборах (обов'язкових платежах), що контролюються ГУ ДФС у Львівській області становить 89 564,05 гривень, з них: 54 646,47 грн. по податку на додану вартість та 34 917,58 грн. по податок на прибуток.
Заборгованість відповідача по податку на додану вартість становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені у поданих податкових деклараціях:
- 1602,00 грн., за березень 2017 року від 19.04.2017 року;
- 2760,00 грн., за квітень 2017 року від 17.05.2017 року;
- 1511,00 грн., за травень 2017 року від 20.06.2017 року;
- 858,00 грн., уточнюючий за травень 2017 року від 19.09.2017 року;
- 2644,00 грн., за червень 2017 року від 14.07.2017 року;
- 4149,00 грн., за липень2017 року від 18.08.2017року;
- 3152,00 грн., за серпень 2017 року від 18.09.2017 року;
- 4492,00 грн., за вересень 2017 року від 18.10.2017 року;
- 4254,00 грн., за жовтень 2017 року від 17.11.2017 року;
- 2417,00 грн., за листопад 2017 року від 18.12.2017 року;
- 3600,00 грн., за грудень 2017 року від 17.01.2018року;
- 3689,00 грн., за січень 2018 року від 16.02.2018 року;
- 2578,00 грн., за лютий 2018 року від 19.03.2018 року;
- 2974,00грн., за березень 2018 року від 18.04.2018 року;
- пеня 38,94 грн.
Таким чином, заборгованість відповідача по податку на додану вартість щодо самостійно задекларованих сум з врахуванням пені становить 40718,94 грн.
Крім того, по податку на додану вартість заборгованість відповідача становить сума податкового зобов'язання, нарахована контролюючим органом згідно податкових повідомлень - рішень на суму 13927,53 грн., а саме:
- №002611291 від 24.01.20018 року яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 2678,66 грн.;
- №0060181291 від 31.07.2017 року яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 1436,96 грн.;
- №0060231291 від 24.01.20018 року яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 9811,91 грн.
Всього, заборгованість відповідача по податку на додану вартість становить 54646,47 грн.
Заборгованість по податку на прибуток становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначеній у податковій декларації від 28.02.2017 року за 2016 рік (несплачений залишок з якої) складає 34 917,58 грн.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходив з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України .
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений вказаним Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
На даний час суми податкових зобов'язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу.
Згідно пп.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податку не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання у встановлені законом строки, контролюючий орган надсилає (вручає ) йому податкову вимогу, в порядку, визначеному для надсилання податкового повідомлення- рішення.
Позивач направляв відповідачу податкову вимогу форми Ю №49897-13 від 10.10.2016 року. Проте, вказана вимога залишена без виконання, податковий борг відповідач в повному обсязі не погасив.
Відповідно до п.п.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючий орган має право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно пп.20.1.34 п.20.1.ст.20 ПК України, контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Як вбачається з положень пп. 41.1, 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України , контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Виходячи з норм ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Докази вжиття заходів щодо погашення податкової заборгованості в сумі 89 564,05 грн. відповідач не подав, як і доказів оскарження вказаних податкових повідомлень - рішень та податкової вимоги.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу . В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Благо-Буд , в якому просить суд стягнути з відповідача кошти які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючого такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 89 564,05 гривень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Благо-Буд (код ЄДРПОУ 37161914, місцезнаходження: 81000, Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Л. Українки, 31/48) у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів на користь бюджету кошти в розмірі 89 564,05 грн. (вісімдесят дев'ять тисяч п'ятсот шістдесят чотири гривні п'ять копійок)
Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 04.10.2018 року.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2018 |
Оприлюднено | 04.10.2018 |
Номер документу | 76903574 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні