Рішення
від 27.09.2018 по справі 2240/2577/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/2577/18

РІШЕННЯ

іменем України

27 вересня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

за участю:секретаря судового засідання Страхарської М.В., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, представника третьої особи ОСОБА_3 розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Агропартнер-1" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка прийняла рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 02 березня 2018 року№606660/03343746;

зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" від 30 листопада 2017 року №466 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

стягнути на користь ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 3524 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що товариством було складено податкову накладну №466 від 30 листопада 2017 року та направлено 15 грудня 2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 01.63 та запропоновано ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" вказує, що 23 лютого 2018 року надало до ДФС пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній.

Однак 02 березня 2018 року ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" отримало рішення комісії ДФС №606660/03343746 від 02 березня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Як підставу вказано "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатнім для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" вважає рішення комісії ДФС №606660/03343746 від 02 березня 2018 року прийнято не у спосіб визначений законом, відтак є протиправним та підлягає скасуванню, а вказана податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою від 01 серпня 2018 року суд відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду за правилами загального позовного провадження, цією ж ухвалою суд залучив до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Агропартнер-1".

В судовому засіданні представник позивача та третьої особи позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти заявлених позовних вимог, у наданому відзиві на позовну заяву та запереченнях зазначила, що позивачем під час подання повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, не додано достатній пакет документів, для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 в ЄРПН згідно вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567.

На підставі зазначеного відповідач вважає, що рішення комісії ДФС України від 02 березня 2018 №606660/03343746 прийнято правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, як це і визначено статтею 19 Конституції України, тому підстави для задоволення позову відсутні.

Заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи, заперечення представника відповідача, провівши допит свідка, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.16 ст.201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/ розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 цього Кодексу.

Підпунктом 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджені наказом МФУ від 13 червня 2017 року №567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Критерії).

Згідно п.1 та п.2 якого визначено, що оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) і здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

Згідно п.6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п. 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п. 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Суд встановив, що ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" в рамках здійснення власної господарської діяльності складено податкову накладну №466 від 30 листопада 2017 року та 15 грудня 2017 року направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції від 15 грудня 2017 року №0269467432 зупинено реєстрацію податкової накладної від 30 листопада 2017 року №466 та зазначено, що "ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Мінфіну України від 13 червня 2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 01.63. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Мінфіну України від 13 червня 2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу".

При отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платнику податку надано право подати на розгляд комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зокрема, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв (по якому зупинено реєстрацію податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року):

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів - послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури / інвойси, акти приймання - передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно п. 4. Критеріїв інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Суд встановив, що 23 лютого 2018 року ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено та скановану копію документів.

В своєму поясненні від 23 лютого 2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" повідомлено, що підприємством у листопаді 2017 року здійснено післяурожайну обробку кукурудзи урожаю 2017 року згідно договору з ТОВ "Агропартнер- 1" про надання послуг на відповідальне зберігання зернових культур №3 від 17 липня 2017 року, на що виписані реєстри товарно-транспортних накладних на прийняте зерно і насіння на загальну кількість кукурудзи з 22 листопада 2017 року по 31 листопада 2017 року в кількості 2684280 кг.

За надані послуги ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" надано ТОВ "Агропартнер-1" акт виконаних робіт №270 від 30 листопада 2017 року та податкову накладну №466 від 30 листопада 2017 року на суму 2256819,55 грн. Загалом з початку збирання урожаю кукурудзи підприємством прийнято від ТОВ "Агропартнер-1" 17814140 кг. Основним видом діяльності ТОВ є післяурожайна обробка зерна та його зберігання. На підприємстві працює 57 штатних працівників і 5 за договорами цивільно-правового характеру. Підприємство в 2017 році уклало 43 договори про надання послуг на відповідальне зберігання зернових культур. Загальна кількість зерна, прийнятого від ТОВ "Агропартнер-1", складає 35950140 кг, загалом кількість прийнятого зерна складає 45951370 кг. ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" має в наявності основні засоби на загальну суму 15247640 грн. А саме: будівлі та споруди - 6718573 грн., машини та обладнання - 6889875 грн., транспортні засоби - 1151049 грн., інструменти та прилади-1151049 грн. Підприємство розташоване на орендованій в Чорноострівській селищній раді землі - 3,36 га згідно договору №16 від 09 лютого 2012 року. На кінець 2017 року на підприємстві наявні виробничі запаси, які використовуються на виробництві на суму - 673609 грн. Загальний фонд зарплати за рік склав 4058500 грн.

До пояснення ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" додано сканкопію одного документа, а саме: виписки до відомості з дебету рахунку 31/311/1/0 за період з 01 листопада 2017 року по 30 листопада 2017 року в кредит рахунків у грн. на 1 аркуші.

В ході проведення судового засіданні, суд здійснив допит свідка - головного бухгалтера ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" ОСОБА_5, яка підтвердила, що позивачем дійсно в повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК було надано до ДФС вказані вище пояснення та копію зазначеного документу.

Отже, як встановив суд, ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" до повідомлення не додано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року в ЄРПН, а саме: не надано договори на зберігання та очищення кукурудзи, не надано акти виконаних робіт, картки по рахунку 361, відповідно, не можливо встановити дотримання ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" вимог п. 187.1 ст.187 ГІК України (для визначення першої події).

Крім того, суд звертає увагу, що надана позивачем до пояснення виписка з дебету рахунку 31/311/1/0 не стосується взаємовідносин з ТОВ "Агропартнер-1" в частині розрахунків за послуги з приймання, сушки, обробки, зберігання, відвантаження кукурудзи за період з 22 листопада 2017 року по 30 листопада 2017 року на суму 2256819,55 грн., оскільки в ній вказано операції по розрахунках з покупцями по рахунках 197 від 11 жовтня 2017 року та 228 від 31 жовтня 2017 року, в той же час, по факту надання послуг з приймання, сушки, обробки, зберігання та відвантаження кукурудзи на суму 2256819.55 грн. ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" виписано рахунок №270 від 30 листопада 2017 року.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку, що пакет документів, які позивач надав до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №466 від 30 листопада 2017 року не є достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, що стало підставою для прийняття контролюючим органом рішення від 02 березня 2018 року №606660/03343746 про відмову у її реєстрації.

Окрім того, щодо доводів позивача про технічну неможливість направити одночасно велику кількість документів разом із повідомленням №1 та поясненнями, позивач повторно направив 27 лютого 2018 року у повідомленні №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено до якого було долучено вже 42 документи, суд зазначає, що відповідно до квитанції № 2 від 27 лютого 2018 року у повідомленні № 2 від 27 лютого 2018 року було зазначено, що наявна податкова накладна №466 від 30 листопада 2017 року знаходиться на розгляді або по якій прийнято рішення.

Отже, самою ж квитанцією №2 від 27 лютого 2018 року підтверджується факт відсутності технічного обмеження щодо кількості документів, що можливо надавати до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, а тому позивач мав технічну можливість направити усі необхідні документи разом із першим повідомленням на підставі якого відповідачем і було прийнято рішення про в реєстрації податкової накладної на підставі поданих позивачем документів у повідомленні №1.

Таким чином, у позивача на момент подання повідомлення №1 від 23 лютого 2018 року була технічна можливість подати в якості додатків до цього повідомлення електронні копії необхідних документів, в тому числі і копії документів згідно вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567, однак вказані документи було подано позивачем лише 27 лютого 2018 року вже після прийняття відповідачем рішення про відмову в реєстрації податкової накладної на підставі повідомлення №1 від 23 лютого 2018 року.

Поряд з цим, суд не бере до уваги доводи позивача стосовно того, що ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" звертаючись із скаргою до ДФС надало всі підтверджуючі господарську операцію первинні бухгалтерські документи, а ДФС у свою чергу їх не розглянула у зв'язку з пропуском строку для звернення зі скаргою, що слугувало в подальшому причиною для відмови в реєстрації податкової накладної.

Слід зазначити, що першою подією в даному випадку є прийняття комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, підставою такого рішення стало надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, які відповідачем було прийнято в автоматичному режимі, тому на думку суду, не розгляд відповідачем поданих позивачем документів вже після прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не може бути підставою, як стверджує позивач, для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН у зв'язку з пропуском строку на адміністративне оскарження рішення комісії ДФС, так як ця подія мала місце в подальшому.

Суд зазначає, що хоча й позивачем додано до позовної заяви копії документів на підтвердження виконання договору зберігання та очищення кукурудзи, укладеного між ним і ТОВ "Агропартнер-1", такі документи не можуть бути допустимими доказами по вказаній справі, оскільки не були покладені в основу оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, так як не надавалися до повідомлення від 23 лютого 2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ГІН/РК, реєстрація якої зупинено, а надані позивачем лише під час розгляду справи в суді, в силу чого не можуть братися до уваги судом в якості допустимих доказів в справі на момент прийняття відповідачем оскарженого рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Факт ненадання вказаних документів до контролюючого органу разом із повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, підтверджується копією Повідомлення №1 від 23 лютого 2018 року, яка міститься в матеріалах справи, де в колонці 10 "Кількість документів, що додаються" зазначено - 1, а також показами свідка відібраними судом у судовому засіданні.

Крім того, відповідно до постанови КМУ від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову у такій реєстрації", підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є, зокрема, надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Разом з тим, суд зазначає, що посилання позивача на те, що у рішенні комісії ДФС в реєстрації ПН було відмовлено без зазначення підстав, що є грубим порушенням чинного законодавства, є необґрунтованим, оскільки в квитанції чітко визначено критерій, що передбачений п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, за яким здійснено моніторинг податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року та зупинено її реєстрацію.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач довів виконання вимог податкового законодавства, відмовляючи у реєстрації податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року в зв'язку із тим, що ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" до повідомлення вчасно не додало достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №466 від 30 листопада 2017 року в ЄРПН, що в свою чергу унеможливило встановлення відповідачем дотримання ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" вимог п. 187.1 ст.187 ПК України, даний факт підтверджується встановленими судом обставинами та матеріалами справи.

Отже, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог ТОВ "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" до Державної фіскальної служби України слід відмовити.

На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати на користь позивача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Агропартнер-1" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 03 жовтня 2018 року

Позивач:ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Чорноострівське Хлібоприймальне підприємство" (вул. Вокзальна, 1, Чорний Острів, Хмельницький район, Хмельницька область, 31310 , код ЄДРПОУ - 03343746) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, Київ 53, 04053 , код ЄДРПОУ - 39292197) Третя особа:ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Агропартнер-1" (вул. Леніна, с. Воскодавинці, Красилівський район, Хмельницька область, 31056 , код ЄДРПОУ - 31369733)

Головуючий суддя ОСОБА_6

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76904070
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/2577/18

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Охрімчук І.Г.

Рішення від 27.09.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні