ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"04" жовтня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/4187/15
Господарський суд Одеської області у складі - судді Рога Н. В., при секретарі судового засідання Лазуренко Є.С., розглянув скаргу (вх.№2-4817/18 від 24.09.2018р.) Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТР-АГРО" на бездіяльність державного виконавця Подільського міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі № 916/4187/15
До відповідача: Приватного фермерського господарства "Фенікс" (66383, Одеська область, Подільський район, с.Миколаївка; код ЄДРПОУ 30820428)
про стягнення
Суб`єкт оскарження: Подільський міжрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області (66300, м.Подільськ, Одеська область, проспект Шевченка, 16)
За участю представників сторін:
Від позивача (скаржника): не з'явився.
Від відповідача : не з'явився.
Від відділу ДВС: не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Одеської області від 26.11.2015р. позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) "СПЕКТР-АГРО" задоволено повністю, стягнуто з Приватного фермерського господарства "Фенікс" на користь ТОВ "СПЕКТР-АГРО" суму основного боргу у розмірі 4 883грн. 76коп., відсотки за користування товарним кредитом у розмірі 991грн. 06коп., пеню у розмірі 3 227грн. 71коп., 28% річних у сумі 2 944грн. 58коп., інфляційні втрати у розмірі 3 775грн. 44коп. та витрати по сплаті судового збору у сумі 1 218грн.
14 грудня 2016р. на виконання вищезазначеного рішення господарським судом Одеської області видано відповідний наказ.
24 вересня 2018р. до господарського суду Одеської області від ТОВ "СПЕКТР-АГРО" надійшла скарга на бездіяльність державного виконавця Подільського міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області, згідно з якою скаржник просить суд: визнати за період з 31 серпня 2016р. по 20 вересня 2018р. неправомірною бездіяльність державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015р. у справі №916/4187/15, котра виразилась у порушенні строків та порядку вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 р. по справі №916/4187/15 із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”; зобов'язати державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича або іншу посадову особу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області усунути допущене порушення (поновити порушене право заявника) шляхом дотримання строків та порядку вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 р. по справі №916/4187/15 із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”, та котрі були б направлені та свідчили б про перевірку майнового стану та примусове виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 р. по справі №916/4187/15; зобов'язати державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича або іншу посадову особу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області внести всі документи, які стосуються виконавчого провадження №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015р. у справі №916/4187/15 до Автоматизованої систем виконавчого провадження.
В обґрунтування скарги ТОВ "СПЕКТР-АГРО" зазначає, що постановою Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області від 30.08.2016р. відкрито виконавче провадження №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15 про стягнення з Приватного фермерського господарства "Фенікс" на користь ТОВ "СПЕКТР-АГРО" основного боргу у розмірі 4 883грн. 76коп., відсотків за користування товарним кредитом у розмірі 991грн. 06коп., пені у розмірі 3 227грн. 71коп., 28% річних у сумі 2 944грн. 58коп., інфляційних втрат у розмірі 3 775грн. 44коп. та витрат по сплаті судового збору у сумі 1 218грн.
Як зазначив скаржник, станом на дату подання скарги наказ господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15 не виконано, а відповідно до офіційних відомостей, що містяться на офіційному веб-сайті Автоматизованої системи виконавчих проваджень, належних, допустимих та об'єктивних виконавчих дій не вчинялось.
Скаржник зазначає, що ним було направлено на адресу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області клопотання про вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15, яке залишено без задоволення та нехтуванням вимог (пропозицій) щодо вжиття належних та допустимих виконавчих дій.
ТОВ «СПЕКТР-АГРО» також зазначає, що відповідно до офіційних відомостей із ЄДРПОУ щодо Боржника- Приватного фермерського господарства "Фенікс", останній є виробником сільськогосподарської продукції із використанням земельних ділянок, належних йому на праві власності та/або використанні.
Поряд із цим, скаржник зазначає, що органом ДВС не враховано та не застосовано положення статей 4, 14, 18 Закону України “Про державну статистику”, враховуючи положення статей 80, 81 Цивільного кодексу України, ч.8 ст. 19 та ст. 55 Господарського кодексу України, враховуючи вдосконалення державних статистичних спостережень у галузі сільського господарства, положення та змісту Наказу Державного комітету статистики України від 27 серпня 2008 р. за №296 “Про затвердження інструкцій щодо заповнення форм державних статистичних спостережень у галузі сільського господарства”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2008 р. за №877/15568, керуючись нормами Закону України “Про виконавче провадження”, Інструкції з організації примусового виконання рішення, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2016 р. №2832/5 - не здійснено заходи примусового виконання щодо направлення запитів до районного (обласного) відділу статистики із вимогою про надання інформації статистичного спостереження сільськогосподарської діяльності Боржника за формами звітності, визначених Наказом Державним комітетом статистики України від 27 серпня 2008 р. за №296 “Про затвердження інструкцій щодо заповнення форм державних статистичних спостережень у галузі сільського господарства” та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2008 р. за №877/15568, з метою отримання відповідної інформації.
Крім того, скаржник зауважує, що в даній скарзі періодом оскарження є період з 31 серпня 2016р. (наступна дата після відкриття виконавчого провадження) по 20 вересня 2018 р., питання, що постають в даній скарзі - оцінка вжитих заходів на предмет дотримання органом ДВС п. 8 ст. 48 Закону України “Про виконавче провадження”, об'єктивності, повноти та належності вжитих заходів примусового виконання за вказаний період. В даному випадку, скаржник звертає увагу на те, що перевірка майнового стану Боржника у повному обсязі мала бути проведена за цей період повноцінно - як на виконання обов'язку, передбаченого п. 8 ст. 48 Закону України “Про виконавче провадження”.
ТОВ «СПЕКТР-АГРО» вважає за необхідне зазначити, що відомості, які отримуються від сільської ради , не можуть бути єдиними, повними, достовірними та належними доказами. Адже, по-перше, такі дані містять ознаки інформативності, по-друге, чинними законодавством чітко визначено, які органи здійснюють реєстрацію та припинення діяльності Боржника, надають інформацію щодо даного питання, здійснюють облік такої діяльності у сфері податкового законодавства, земельного, банківського, тощо. Жодні із повноважень, що б могли бути належним та у повному обсязі використані органом ДВС під час виконання рішення суду, чинним законодавством не передбачено (не визначено).
Таким чином, скаржник вважає, що викладене свідчить про порушення державним виконавцем Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області принципів неупередженості, своєчасності та повноти проведення виконавчих дій, встановлених нормами Закону України “Про виконавче провадження” щодо примусового виконання рішення суддів.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 25.09.2018р. прийнято скаргу ТОВ "СПЕКТР-АГРО" на бездіяльність державного виконавця Подільського міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15 до розгляду.
Представник ТОВ "СПЕКТР-АГРО" скаргу підтримує, та згідно клопотання, що надійшло до суду 28.09.2018р., просить суд розглянути скаргу без його участі.
Представники відповідача та органу ДВС в судове засідання не з'явилися, міркувань щодо скарги до суду не надходило. Ухвалою суду від 25.09.2018р., направленою 26.09.2018р. на електронну адресу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області, суд запропонував суб'єкту оскарження надати копію матеріалів виконавчого провадження. Але, станом на дату судового засідання – 04.10.2018р., належним чином засвідчені копії матеріалів виконавчого провадження №52068675, які могли б вважатися допустимими доказами, до суду не надходили.
За таких обставин, скарга розглядається за наявними матеріалами, відповідно до ст.165 ГПК України.
Розглянув матеріали скарги, керуючись чинним законодавством України, суд дійшов до такого висновку:
Як встановлено судом, рішенням господарського суду Одеської області від 26.11.2015р. позовну заяву ТОВ "СПЕКТР-АГРО" задоволено повністю, стягнуто з Приватного фермерського господарства "Фенікс" на користь ТОВ "СПЕКТР-АГРО" суму основного боргу у розмірі 4 883грн. 76коп., відсотки за користування товарним кредитом у розмірі 991грн. 06коп., пеню у розмірі 3 227грн. 71коп., 28% річних у сумі 2 944грн. 58коп., інфляційні втрати у розмірі 3 775грн. 44коп. та витрати по сплаті судового збору у сумі 1 218грн.
14 грудня 2016р. на виконання вищезазначеного рішення господарським судом Одеської області видано відповідний наказ.
Пунктом 9 ч. 2 ст. 129 Конституції України закріплено, що однією із основних засад судочинства є обов'язковість рішень суду, а відповідно до ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Положення ст. ст. 124 та 129 Конституції України були розглянуті Конституційним Судом України, який у своєму рішенні № 18-рп/2012 від 13.12.2012 р. вказав, що виконання судового рішення є невід'ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.
Розглядаючи справу № 5-рп/2013, Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26.06.2013 р. зазначив, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов'язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
Згідно із ч. 2 ст. 13 Закону України „Про судоустрій і статус суддів” судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.
За приписами ч. 2 та 3 ст. 18 та ст.326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України “Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції” Україна повністю визнає на своїй території дію приписів Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо визнання обов'язковою і без укладення спеціальної угоди юрисдикцію Суду в усіх питаннях, що стосуються її тлумачення і застосування.
Статтею 17 Закону України “Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини” встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Тобто, у зв'язку з ратифікацією Конвенції, протоколів до неї та прийняттям Верховною Радою України Закону господарським судам у здійсненні судочинства зі справ, віднесених до їх підвідомчості, слід застосовувати судові рішення та ухвали Європейського суду з прав людини з будь-якої справи, що перебувала в його провадженні.
Згідно ч.1 ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод , ратифікованого Законом України від 17.07.1997р. №475/97-ВР , кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном . Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства , і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У рішенні у справі Савіцький проти України від 26.07.2012 року no. 38773/05 Європейський суд з прав людини зазначив, що право, захищене п. 1 ст. 6 Конвенції, було б ілюзорним, якби національні правові системи Договірних держав допускали, щоб остаточні та обов'язкові судові рішення залишалися без виконання на шкоду одній зі сторін.
Європейський суд з прав людини повторює, що п. 1 ст. 6 Конвенції, inter alia (серед іншого), захищає виконання остаточних судових рішень, які у державах, що визнали верховенство права, не можуть залишатися невиконаними на шкоду одній зі сторін. Відповідно виконанню судового рішення не можна перешкоджати, відмовляти у виконанні або надмірно його затримувати. Держава зобов'язана організувати систему виконання судових рішень, яка буде ефективною як за законодавством, так і на практиці. Також Суд зазначає, що саме на державу покладається обов'язок вжиття у межах її компетенції усіх необхідних кроків для того, щоб виконати остаточне рішення суду та, діючи таким чином, забезпечити ефективне залучення усього її апарату. Не зробивши цього, вона не виконає вимоги, що містяться у п. 1 ст. 6 Конвенції. Насамкінець, Суд повторює, що сама природа виконавчого провадження вимагає оперативності (див. рішення Європейського суду з прав людини у справі “Глоба проти України” від 05.07.2012 року no. 15729/07).
Також, суд бере до уваги практику Європейського суду з прав людини, який, зокрема, в рішенні у справі „Шмалько проти України від 20.07.2004 року вказав, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (п. 43).
Згідно з ч.1 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.
Відповідно до ст. 339 ГПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
Згідно зі ст. 342 ГПК України скарга розглядається у десятиденний строк у судовому засіданні за участю стягувача, боржника і державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби чи приватного виконавця, рішення, дія чи бездіяльність яких оскаржуються. Неявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.
Згідно ст.1 Закону України „Про виконавче провадження” виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 18 Закону України „Про виконавче провадження” виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов'язаний: 1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом; 2) надавати сторонам виконавчого провадження, їхнім представникам та прокурору як учаснику виконавчого провадження можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження; 3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання; 4) заявляти в установленому порядку про самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Законом; 5) роз'яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов'язки.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області від 30.08.2016р. відкрито виконавче провадження №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15 про стягнення з Приватного фермерського господарства "Фенікс" на користь ТОВ "СПЕКТР-АГРО" основного боргу у розмірі 4 883грн. 76коп., відсотків за користування товарним кредитом у розмірі 991грн. 06коп., пені у розмірі 3 227грн. 71коп., 28% річних у сумі 2 944грн. 58коп., інфляційних втрат у розмірі 3 775грн. 44коп. та витрат по сплаті судового збору у сумі 1 218грн.
ТОВ "СПЕКТР-АГРО" було направлено на адресу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області клопотання про вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15, яке залишено відділом ДВС без задоволення.
За матеріалами справи, державним виконавцем Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області винесено постанову про арешт майна боржника від 03.11.2016р. та постанову про арешт коштів боржника від 20.01.2017р. Доказів вчинення державним виконавцем інших дій, направлених на виконання судового рішення, матеріали справи не містять.
Відповідно до п.1 ст.13 Закону України "Про виконавче провадження" під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з п.2 ст.18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов'язаний: 1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Відповідно до ст.10 Закону України "Про виконавче провадження" заходами примусового виконання рішень є:
1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об'єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами;
2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника;
3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні;
4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов'язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем;
5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.
При цьому, п.п. 1,4 ст. 8 Закону України “Про виконавче провадження” передбачено, що реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксування виконавчих дій здійснюється в автоматизованій системі виконавчого провадження, порядок функціонування якої визначається Міністерством юстиції України. Вільний та безоплатний доступ до інформації автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, без обмежень та цілодобово. Рішення виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби виготовляються за допомогою автоматизованої системи виконавчого провадження. У разі тимчасової відсутності доступу до автоматизованої системи допускається виготовлення документів на паперових носіях з подальшим обов'язковим внесенням їх до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня після відновлення її роботи.
Відповідно до п. 10 Розділу І Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016 р. за №2432/5, система забезпечує інформаційну взаємодію з іншими реєстрами та базами даних державних органів, що містять дані про майно, доходи боржника. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.
Відповідно до п.п. 2-4 Розділу IV зазначеного Положення виконавцем до Системи обов'язково вносяться відомості про проведення всіх виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень. До Системи в обов'язковому порядку вносяться також відомості про всі документи, отримані на запит державного виконавця, заяви сторін виконавчого провадження, відповіді на них та їх скановані копії. Відомості про проведення виконавчих дій вносяться до Системи одночасно з виготовленням документа, на підставі якого вчиняється виконавча дія, або одночасно з виготовленням документа, яким оформлюється проведення виконавчої дії. У разі здійснення виконавчої дії за межами органу державної виконавчої служби (офіса приватного виконавця) відомості про таку дію вносяться до Системи не пізніше наступного робочого дня після її проведення. Постанови виконавця, а також інші документи виконавчого провадження виготовляються за допомогою Системи. Виготовлення постанов та інших документів виконавчого провадження не в Системі забороняється. У разі тимчасової відсутності доступу до Системи (через перебої в електропостачанні тощо), як виняток, допускається виготовлення документів виконавчого провадження без використання Системи з подальшим обов'язковим внесенням таких документів до системи в день усунення причин, що перешкоджали доступу до неї.
Обов'язковість внесення державним виконавцем відомостей про вчинення всіх виконавчих дій у виконавчому провадженні до Автоматизованої системи виконавчого провадження передбачена Законом України “Про виконавче провадження”, Законом України “Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів”, Інструкції з організації примусового виконання рішення, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2016 р. №2832/5, Положенням про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженим Наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016 р. за №2432/5.
Таким чином, наявні відомості про вчинення виконавчих дій, які відображені у Інформації про виконавче провадження в Автоматизованій системі виконавчого провадження, за відсутності доказів зворотного, є достовірними та повними.
За приписами ч.1 ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Термін “негайно” у розумінні рішення Європейського суду з прав людини від 28 жовтня 1988 р. у справі “Броуган та інші проти Сполученого Королівства” є виправданим, якщо строк триває до 4-х днів.
Враховуючи вищевикладене, та, з огляду на те, що державним виконавцем своєчасно не здійснені заходи щодо виявлення належного боржнику майна, не здійснені заходи щодо направлення відповідних запитів до органів, установ, організацій, посадових осіб, сторін та учасників виконавчого провадження про надання інформації щодо наявних рахунків боржника, щодо нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, а також, не здійснено вихід за місцем проживання боржника, суд доходить до висновку про наявність підстав для задоволення скарги ТОВ "СПЕКТР-АГРО" на бездіяльність державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області, що виразилась у невиконанні наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі № 916/4187/15 шляхом вжиття заходів примусового виконання рішень, передбачених Законом України "Про виконавче провадження".
Керуючись ст.ст.234,342, 343, 344 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТР-АГРО" на бездіяльність Подільського міжрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14.12.2015р. у справі №916/4187/15 - задовольнити.
2. Визнати за період з 31 серпня 2016р. по 20 вересня 2018р. неправомірною бездіяльність державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015р. у справі №916/4187/15, яка виразилась у порушенні строків та порядку вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 року по справі №916/4187/15 із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”.
3. Зобов'язати державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича або іншу посадову особу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області усунути допущене порушення (поновити порушене право заявника) шляхом дотримання строків та порядку вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні №52068675 щодо примусового виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 року по справі №916/4187/15 із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”, та які були б направлені та свідчили б про перевірку майнового стану та примусове виконання наказу Господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 року по справі №916/4187/15.
4. Зобов'язати державного виконавця Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області Яворського Григорія Валерійовича або іншу посадову особу Подільського МРВДВС ГТУЮ у Одеській області внести всі документи, які стосуються виконавчого провадження №52068675 щодо примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 14 грудня 2015 року по справі №916/4187/15 до Автоматизованої систем виконавчого провадження.
Ухвала набирає законної сили в порядку ст.235 ГПК України та може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення (підписання).
Суддя Н.В. Рога
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2018 |
Оприлюднено | 08.10.2018 |
Номер документу | 76904973 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні